Mappning orginal box h22a5 e85

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
fredlund88
Wannabe
Wannabe
Namn: Johan Fredlund

4 april 2016, 05:17

Sitter och funderar på om jag ska konvetera min motor till etanol o köra med vassare tändning och förhoppningsvis få ut lite mer effekt.
Vilken databox går att mappa om, jag har en Prelude årsmodell 98. Motor 185hk h22a5.
Har även en semi-automat låda om det har nån betydelse.

Hur stora spridare bör jag använda? är det hög eller låg ohm?

andledning till att jag frågar är att bilen kommer användas till time attack i club klassen därav att jag inte får bygga om hela motorn.
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

4 april 2016, 07:04

Finns ingen större mening att E85-konvertera din motor. Kommer ge marginellt med mer effekt mot bensin.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
fredlund88
Wannabe
Wannabe

5 april 2016, 22:27

M Scotte skrev:Finns ingen större mening att E85-konvertera din motor. Kommer ge marginellt med mer effekt mot bensin.
Nä kanske inte det men, har nämligen spridare liggandes Lucas 444cc hög ohm.
Och sen skadar det aldrig med högre oktan
Användarvisningsbild
Jalle
Påläst
Påläst
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

8 april 2016, 15:55

Håller med scotte, för mkt strul för liten vinst. Sen vet jag inte om mappbar ecu funkar ihop med din låda?
Satsa istället på annat/moddat insug då du har spjäll i ditt som är i vägen. Får ni byta insug (plenum) förresten?
Hur växlar den lådan (aldrig kört ), tillräckligt snabbt och håller den för bankörning?

Kul att du ska köra i alla fall :D
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
fredlund88
Wannabe
Wannabe

10 april 2016, 23:24

Jalle skrev:Håller med scotte, för mkt strul för liten vinst. Sen vet jag inte om mappbar ecu funkar ihop med din låda?
Satsa istället på annat/moddat insug då du har spjäll i ditt som är i vägen. Får ni byta insug (plenum) förresten?
Hur växlar den lådan (aldrig kört ), tillräckligt snabbt och håller den för bankörning?

Kul att du ska köra i alla fall :D
Okej då väntar jag med etanolen till nästa säsong då jag ska bygga en överladdad 2,3 liters v-tech.
nä spjäll får vi inte byta, lådan kanske inte är optimalt för bana tanken är att köra uppväxlingarna i automat läget sen byta till manuellt vid ner växling och om det håller eller inte får vi se, ska byta låda till nästa säsong till manuellt.
Skriv svar