Hej all!
Kollade upp bilen angående felkoder och fick upp en massa felkoder. Bland annat ABS sensorn.
Både sidorna bak indikerade fel.
Rensade bort koderna, men så fort man satte på tändningen så kom felkoderna tillbaka direkt.
Min fråga är då... om man ska felsöka dessa, vilken resistans ska den ligga på, och om man ska mäta mV, vilka värden ska man få fram där? Någon som har lite såna uppgifter?
Kollade precis med honda och de skulle 2500 kr/st för givarna... Tänkte felsöka de först såklart.
Bilen är en Honda civic -07
ABS sensor
-
- Styrelsen Gold
- Inlägg: 4044
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Been thanked: 1 time
Mellan 900 - 1200.
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
-
- Användare
- Inlägg: 112
- Blev medlem: 6 juni 2006, 22:58
- Bil: Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtech 2015
- Namn: Alex
- Ort: Sölvesborg
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Kanon, tack för infot!!
Jag mätte upp sensorn och fick väldigt hög motstånd, 0,5 mega ohm, och 1,5 mega ohm på den andra. Får dementera där bak då för att se ifall allt står rätt till.
Jag vet att bromsskölden är rostig, på den ena sidan kunde jag ta bort den utan att behöva skruva av...
Så att tack för infot!! Får kika vidare på detta!
Jag mätte upp sensorn och fick väldigt hög motstånd, 0,5 mega ohm, och 1,5 mega ohm på den andra. Får dementera där bak då för att se ifall allt står rätt till.
Jag vet att bromsskölden är rostig, på den ena sidan kunde jag ta bort den utan att behöva skruva av...

Så att tack för infot!! Får kika vidare på detta!
and1 skrev:Kollar så inte det sitter skit på sensorn. På min FR-V 2006 satt det metallspån ifrån bromskölden, då fick jag upp felkoden.
Honda Civic Hatchback 1.6 i-Dtec 120 hk -15
- Asse
- Master
- Inlägg: 2165
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Been thanked: 1 time
Håll en skiftnyckel eller nåt mot givaren och mät resistansen igen, stänger den då så bör den vara ok.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13