CRX I-VT motorfästen

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
tojo
Användare
Användare
Bil: Honda CRX 1.6i-VT
Namn: Vittorio Sagittarius

9 juli 2017, 22:04

Två av mina motorfästen är dåliga och borde bytas ut. Det handlar om det vänstra (förarsidan) och bakre dvs bakom motorn närmast vindrutan.
Dom har kollat upp det på en verkstad och jag fick se det sj.
När jag bla skiftar växeln 2-3-4 kan det låta lite och det känns en liten vibration i fötterna. Men detta sker inte alltid..
Jag har inte lyckats att hitta något på nätet. Har ring Rosenholtz och han sökte OEM och det fanns inte i hela EU.
På AKR kan man köpa dessa energy suspension som förstärker befintliga fästena så tänkte köpa det med tanke på att dom har det i lager. Innovative skulle ta några dagar eller veckor att beställa hem. Har inte den tiden då jag ska bila ner till Kroatien om 10dagar.
Frågan är på vilka motorfästen dessa ES ska sitta? Någon som vet? Finns en manual men tycker inte den ger mycket info..

https://www.akr-performance.com/p/energ ... N-16.1109R

Fö finns det hur mycket fästen som helst till civic 92-95 och 95-01 på nätet men just till CRX fins det ingenting. Det passar inte från dom nyare modellerna alltså?
Användarvisningsbild
NitraM
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Civic vti ek4 phoenix
Namn: Martin Augustsson
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

10 juli 2017, 08:01

hej. ja de ska passa din bil.
Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
tojo
Användare
Användare
Bil: Honda CRX 1.6i-VT
Namn: Vittorio Sagittarius

10 juli 2017, 08:28

Ja, det tror jag säkert.. Men på bilden verkar det ju bara vara 3st motorfästen.. Det är ju 4st man behöver..
Skriv svar