det är så att mitt flexrör gick nyiligen sönder, och det läcker ut ett hål som man inte kan se eller känna så vill inte lägga tid på att försöka laga det.
jag har redan skunk2 megapower avgas system så tänkte skaffa grenröret till bilen då också men är osäker om denna i länken går rätt på katten eller om där ska vara en bit i mellan
https://skunk2.com/alpha-kseries-swap-header.html
grenrör till honda accord typ s 08 (03) års model
- Malkolm
- HPC Guld Medlem
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Det där grenröret i länken är till Civic o Integra. Finns tyvärr inte så många olika grenrör att välja på till Accorden.
Jag har ett beggat PLM som jag ska sälja, dock behöver det sista röret o flänsen moddas lite för att passa ditt skunk2. Har du vägarna förbi västerås så kan jag både montera och svetsa om det så det passar.
Vill ha 4000kr för grenröret.
Först testade jag att ta bort orginal katalysatorn, det gav 3hk, sen bytte jag grenrör till detta och fick 11hk till!
fast det gav ännu mer vrid i mellanregistret runt 4500-6000rpm.
Jag har ett beggat PLM som jag ska sälja, dock behöver det sista röret o flänsen moddas lite för att passa ditt skunk2. Har du vägarna förbi västerås så kan jag både montera och svetsa om det så det passar.
Vill ha 4000kr för grenröret.
Först testade jag att ta bort orginal katalysatorn, det gav 3hk, sen bytte jag grenrör till detta och fick 11hk till!

Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
- fonzeka
- HPC Medlem
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Grenröret är alltså anpassat till att passa i äldre Civic och Integra karosser som bytt upp sig till k-serie motor.K-Swap Alpha Headers are compatible with K-series engines in chassis ranging from the ’88-’91 Civic, ’92-’95 Civic, ’96-’00 Civic, ’90-’93 Integra, and ’94-’01 Integra.
Men ja bilmodellerna de räknar upp under Fitment verkar ju lite lustiga så det är väl värt att fråga om.
-
- Wannabe
- Bil: accord typ s
- Namn: jimmie jönsson
fick svar från dom nu long om länge och dom skrev så här.
The header will not fit your vehicle. We only list your vehicle under fitment because your engine is swapped into the listed year vehicles which is why it is a SWAP header for those that do engine swaps.
The header will not fit your vehicle. We only list your vehicle under fitment because your engine is swapped into the listed year vehicles which is why it is a SWAP header for those that do engine swaps.
-
- Wannabe
- Bil: Accord Type S
- Namn: Joakim Appelkvist
Jag har bra kontakt med en som tillverkar och säljer grenrör till accord/tsx, finns i både 4-2-1 och 4-1 görs på beställning efter precis vilka mått du vill ha.
-
- Wannabe
- Bil: Accord Type S
- Namn: Joakim Appelkvist
Från ca 4500kr uppåt beroende på vad som önskas.