Borttagning servostyrning problem med packningar?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
goppe
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Rsx Type s K24/K20
Namn: Martin Schager Almström

29 juli 2018, 19:28

Halloj!
Har tänkt ta bort servostyrning i min Rsx, tänkt köra gata med den men även på bana :) det jag undrar är om någon vet om styrsnäckan tar skada utav att man loopar in och ut? Hittade något på en amerikansk sida där deras packningarna började läcka pågrund av att där är lite tryck i styrsnäckan.
https://www.chasebays.com/products/chas ... 9194879945
Finns detta kit men är till EG och integra, dock är anslutningarna samma på styrsnäckan.

Är där någon i klubben som har kört längre tid med loop på in och ut på styrsnäckan?
Kanske bättre att behålla styrservon och bygga kylning till den istället men tycker om utseendet utan servopumpen i motorutrymmet och jag stör mig inte att det blir trögare styrning.
Acura RSX Type S K24/K20 - 02
Honda Civic Sport Plus - 18
Honda Civic EH9 - 93
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

31 juli 2018, 22:17

Varför vill du ta bort servo om man får fråga?
du pratar om kylning, blir din servovätska överhettad? på gatan, på bana? berätta gärna mer.

jag körde ett tag med loop på styrväxel dock inte så läng(nån månad eller så daglig körning) innan jag montera hydro elektriskt, inga problem i mitt fall.

Läcker gör det om det är trasiga packningar eller övertryck så som att vätskan blir varm/överhettad och inte har nånstans att ta vägen och till slut pressar sig ut, så hindra att det skadas och minska övertryck?

Det där kittet verkar väl bra, men dyrt.
Tror det enklaste jag skulle gjort är att tömma ut ur styrväxeln men lämna lite för smörjning av packningar och sen loopa med en slang till en litet breather filter.

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Skriv svar