Sida 1 av 1

Styrning ep3

Postat: 20 april 2019, 11:22
av Robban-Z
Tja.

Lite kluven angående styrning och dess inställning nu när bilen är ganska låg med coilovers.
Har nu monterat den lilla höjningen från tegiwa och vinkeln är väl acceptabel.
Däremot är det ju då stopp i justering I stagen så toe lär inte gå att få till korrekt.
Bilen är ju dock inte uppmätt ännu så kan vara lite för mycket camber. Har monterat camber bult och coilsen har justering i topp lagringen.
Tro ni det är läge att inhandla justerbara styrstag med? Hur har ni andra fått till detta?
Vill inte ha nån värsting setup men vill heller inte ligga på gränsen i justermån.

Re: Styrning ep3

Postat: 20 april 2019, 12:44
av fonzeka
Har du bytt till högre spindelleder? Om inte så skulle jag gjort det först.
Borde inte behöva de där längre styrpinnarna.

Re: Styrning ep3

Postat: 20 april 2019, 21:24
av Robban-Z
Kanske kan räcka med de andra spindellederna. Ser dock tveksamt ut då hjulen har kraftig toe in nu. Kanske gör större skillnad än vad jag tror.

De justerbara stagen kan ju bli riktigt korta så då löser sig allt men för väghållningens skull är det ju bra o byta till upphöjda spindelleder så testar nog det först tror jag.

Tack för ditt tips. 👍

Re: Styrning ep3

Postat: 17 maj 2019, 18:07
av Robban-Z
Nu är spindlar bytta till de högre och tegiwas höjning vid styrväxeln. Med styrlederna skruvade helt i botten är det så mycket toe in att bilen inte ens är körbar.

Ni som har sänkt med coils och har lite camber, hur har ni fått detta att lira ordentligt?
Ska jag verkligen behöva köpa justerbara styrstag, alltså kortare sådana som bilden ovan?!
Jäkla elände, vill bli klar med bilen nu ju. 😜

Re: Styrning ep3

Postat: 17 maj 2019, 19:24
av Robban-Z
Nya styrstag beställda så det kommer lösa problemet.
Vill ju ha rätt mycket camber och detta går inte med original stag visar det sig.