Hej! Ny här på forumet!
Jag har en Cr-v 06 som gått 30tusen mil.
Jag köpte den i början av april och tyckte den gick lite hackigt, vibrerade vid gaspådrag. Jag tänkte att det var en spridare som var dålig.
Jag lämnade in den och en spridare var dålig, glad i hågen köpte jag en ny svindyr sådan och bytte den. Men ingen större skillnad så verkstan fick titta på den igen.
Nu fick jag beskedet att det är förmodligen dålig komp i tredje cylindern, ska göra ett komp-prov snart.
Dessutom om jag pressar bilen och står på rejält så får jag felkod p1236 och bilen hamnar i limpmode, varvar max 2000varv.
Ryker duktigt gör bilen också, även på tomgång.
Vad tror ni om detta? motorbyte eller är det bränslefel ?
Rykande ryckande CR-V
-
- Wannabe
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 4 maj 2019, 19:52
- Bil: Cr-v 2006 cdti
- Namn: Stefan Forsman
- pasen
- Styrelsen
- Inlägg: 5052
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: S2000 -05
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 33 times
P1236 indikerar väl för högt turbotryck, jag antar att det är diesel du har? Kolla så wastegate fungerar som det ska. Kanske är en ny eller bättre begagnad turbo som krävs.
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Accord, EK4, S2000
-
- Wannabe
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 4 maj 2019, 19:52
- Bil: Cr-v 2006 cdti
- Namn: Stefan Forsman
Ok tack för svar. jag får kolla wastegaten, dock kvarstår även problemet med ev dålig kompression. kandet vara en ventil som jävlas? bilen är ju väldigt lättstartad.
- pasen
- Styrelsen
- Inlägg: 5052
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: S2000 -05
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 33 times
Om kompressionen ökar när du häller i några droppar olja i cylindern så tyder det nog på slitna kolvringar. Annars otäta ventiler.
Vad fick du för resultat i komptestet?
Vad fick du för resultat i komptestet?
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Accord, EK4, S2000