Bankörningen

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Namn: David Lundin

28 oktober 2008, 21:09

Jag ser inga problem med att lägga ett par hundralappar för att få köra på en bana, allra minst min lokala bana :)

Jag kan minnas fel men jag har för mig Mooseman nämnde 9000kr för SS...
Krister
Användare
Användare

28 oktober 2008, 22:08

När det gäller ljudnivån så läste jag på sporthoj.com att många banor skall installera ny ljudmätningsutrustning till nästa år för att bättre kunna hålla koll på ljudnivåerna när det är körningar, är det något ni hört något om?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: István Csiszár
Kontakt:

28 oktober 2008, 23:06

När vi hade kvälsspasset så betala medlemmar 200kr var, och klubben stod för resterande 200kr / skalle.
Rejsamedlemmarna betalde däremot 400kr.

Krister, det finns redan ljudmätningsutrustning runt om de flesta större banor i sverige, och de registerar ljudnivån hela tiden, så att de senare kan gå tillbaka och se om vi verkligen tillåtit för många att köra osv.
MEN, många av dessa system är för gamla, och kommer i viss mån att ersättas med nya, anledningen är att enligt "lag" eller vad man ska kalla de så är de inte godkända längre, för de är helt enkelt inte tillräckligt bra längre. MEN, hyr vi t.ex. A-torp, och han ljudnissen inte kommer, och säg att vi skiter i ljudnivån bara för han inte är där, då kan de fortfarande kolla dessa loggfiler, och neka oss uthyrning av bana till nästa gång, för de kanske ser massor med ljud över 100dB, och att de inte avtagit under dagen..
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
wahlsten
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten

29 oktober 2008, 07:26

Inte för att verka uppkäftig eller sur men det skulle ju va kul om vi norr om sthlm också får nått att åka på/till...

Jag vet att ni tyckte det va för lite folk på mittsverige sist men om man tänker på vad det kostar att hyra den gemfört med dom andra banorna så borde det gämna ut sig.

Och slutligen vill jag minnas att det gnälldes en hel del av dom som kom nerifrån och va tvugna att åka upp 1 gång, "tack till er som ändå gjorde det", då kan man ju fundera över hur jobbigt det blir för oss som bor här uppe då alla körningar ligger långnt ner i sverige.

Jag gillar verkligen HPC men det känns som att det bara är forumet man har användning av om man bor norr om STHLM...
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Krister
Användare
Användare

29 oktober 2008, 08:25

Istvan: Det var precis det som framkom i mötet med de som kör racing på två hjul, att mätningsutrustningen skall bytas ut och på många ställen görs det under året som kommer och då blir det ändå hårdare med ljudkravet.

Kör:
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

29 oktober 2008, 09:10

wahlsten skrev:Inte för att verka uppkäftig eller sur men det skulle ju va kul om vi norr om sthlm också får nått att åka på/till...

Jag vet att ni tyckte det va för lite folk på mittsverige sist men om man tänker på vad det kostar att hyra den gemfört med dom andra banorna så borde det gämna ut sig.

Och slutligen vill jag minnas att det gnälldes en hel del av dom som kom nerifrån och va tvugna att åka upp 1 gång, "tack till er som ändå gjorde det", då kan man ju fundera över hur jobbigt det blir för oss som bor här uppe då alla körningar ligger långnt ner i sverige.

Jag gillar verkligen HPC men det känns som att det bara är forumet man har användning av om man bor norr om STHLM...
Efterfrågan har alltid styrt vart banmötena läggs. Apparaten för att driva en bankörning är lika stor oavsett vart det än är, då är det lättare att få folk engagerade om banan ligger inom rimligt avstånd. Erfarenheten av bankörning norr om sthlm(mittsverige) är inte speciellt god, så det kommer säkerligen dröja innan det testas igen.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
moggesthlm
HPC Medlem
HPC Medlem
Been thanked: 1 time

29 oktober 2008, 10:10

M Scotte skrev:<!--quoteo(post=512111:date=29 Oct 2008, 07:26:41:name=wahlsten)--><div class='quotetop'>QUOTE(wahlsten 4 29 Oct 2008, 07:26:41) <a href="index.php?act=findpost&pid=512111"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inte för att verka uppkäftig eller sur men det skulle ju va kul om vi norr om sthlm också får nått att åka på/till...

Efterfrågan har alltid styrt vart banmötena läggs. Apparaten för att driva en bankörning är lika stor oavsett vart det än är, då är det lättare att få folk engagerade om banan ligger inom rimligt avstånd. Erfarenheten av bankörning norr om sthlm(mittsverige) är inte speciellt god, så det kommer säkerligen dröja innan det testas igen.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag kan förstå dom oxå att sitta och bränna 70-100 mil enkel för en bankörning är inget man kanske e så sugen på, speciellt om nått skulle hända. Så bantiden bör ju spridas ut över hela sverige så alla medlemmar åtminstånde har en chans att köra.

MEN börja med att arangera nått i still med Lunda eller SS och se hur uppslutet är och sen kan man nog börja diskutera. För jag håller även med martin, är det skit liten uppslutning så är det ju ingen vidare, men samtidigt var det folk från norr som inte kom eller var det folk från söder som inte dök upp sist????
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Jazz 1.4 -02
Honda Civic 1.6i 16v JRSC -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

29 oktober 2008, 11:10

Vad tyckte du om banan då Martin?

Tyvärr dök folk från Stockholm --> Söder som anmält sig inte upp.

Så det slutade med kanske 15-20 bilar som tillslut körde.

Det är väll ungefär samma hyra på ett SS som att hyra Mittsverige banan.

Tråkigt att man inte kan ge det en chans till och lägga det bättre på säsongen.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

29 oktober 2008, 13:29

insigma skrev:Vad tyckte du om banan då Martin?

Tyvärr dök folk från Stockholm --> Söder som anmält sig inte upp.

Så det slutade med kanske 15-20 bilar som tillslut körde.

Det är väll ungefär samma hyra på ett SS som att hyra Mittsverige banan.

Tråkigt att man inte kan ge det en chans till och lägga det bättre på säsongen.
Med tanke på att jag var på varenda bankörning mellan åren 2001-2006 så vore det konstigt om jag för en gångs skull inte kunde åka. Hade inte ens anmält mig till den körningen för att annat hade redan planerats in, men normalt har vi alltid mantorp som närmsta bana (47mil) och Gelleråsen (56mil) och där har jag varit cirka 10 gånger på 5 år. så att gnälla på att jag inte åkte på den enskilda träffen är fel taktik.

Min åsikt som medlem är att banorna ska hålla en viss klass samt locka en stor mängd förare oavsett var dem än läggs, och det har hitintills lyckats med förutom mittsverige. Därför anser jag att det är vettigare att tex hyra Sviestad än mittsverige då det är större chans att man fyller banan, då den ligger bättre geografiskt mot var större delen av medlemmarna bor.

Det finns inte enligt mig underlag för att välja mittsverige framför Sviestad tex, då utgången för mittsverige är så oerhört osäker.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Krister
Användare
Användare

29 oktober 2008, 14:02

Eftersom vi pratar om bankörning och olika banor så undrar jag om någon vet vad det kostar att hyra Gotland Ring?
Den banan om något borde vara riktigt nice. Vet i alla fall att det blir körning där för mig med MC när jag väl köpt mig en. :)

Kör:
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst

29 oktober 2008, 14:27

Martin: Jag trodde du varit där o kört "Erfarenheten av bankörning norr om sthlm(mittsverige) är inte speciellt god" . Isådantfall misstolkade jag dig o det ber jag om ursäkt för.

Men jag vidhåller med att lägga körningen titdigare istället för att lägga den som sist i slutet av september. Detta borde ju locka mer folk. Om inte så har vi 15-20 bilar som kört där inte slösat mer pengar med tanke på vad hyran kostar än vad 20 bilar gör på en SS tävling som också dom hålls i södra sverige.

Det är roligt att du nämner klassen på banan när du aldrig varit där om jag förstod dig rätt nu. Priset talar för mittsverigebanan skulle jag tro.
Senast redigerad av 1 insigma, redigerad totalt 29 gånger.
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

29 oktober 2008, 16:29

Krister, nja, ljudkraven kommer ju fortfarande vara de samma, alltså 95dB, men de kommer ha mkt hårdare efterkoll nu. Och sköts det inte riktigt, så kan de resultera i att klubben som hyr banan blir "bannad".

Ang. mittsverige banan, det va samma diskutioner sist, och när det gjordes en koll, så skulle jätte många komma m.m.
Så vi gav det en chans, och till slut så dök det upp knappt 15st bilar. Och jämnför inte med Superstage, det kostar ca 6-7tusen att hyra. Mittsverige banan kostar mer, sen handlar det inte bara om pengar, utan om intresset. Och intresset var faktiskt väldigt låg såg man ju till slut! Fastän det va bra väder hela dagen så var det så få bilar som kom..Jag kunde tyvärr inte närvara, var bortrest i Tyskland då.

Ta den skit "banan" ljungbyhed, som jag hyrde på väldigt kort varsel, ändå dök det upp 30 st bilar som körde, va liksom inte ens en riktig bana, bara ett flygfält där vi la ut lite däck så det blev en liten knixig bana. Som sagt, dubbelt så mkt personer kom, även fast det var spöregn hela dan före...

MVH
István
Krister
Användare
Användare

29 oktober 2008, 16:36

Sen är det ju inte bara att det skall komma 20 bilar som skall köra heller... det måste finnas funktionärer och någon som roddar det hela också.

Kör:
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

29 oktober 2008, 16:49

Istvan skrev:Ang. mittsverige banan, det va samma diskutioner sist, och när det gjordes en koll, så skulle jätte många komma m.m.
Så vi gav det en chans, och till slut så dök det upp knappt 15st bilar. Och jämnför inte med Superstage, det kostar ca 6-7tusen att hyra. MVH
István
6-7 tusen gånger 4-5 körningar eller nått sånt väl? är rätt mycket pengar "för samma 20 pers" = lite orättvist mot dom som vill köra mera bana.
Senast redigerad av 1 Micke 16v, redigerad totalt 29 gånger.
0736316013
Användarvisningsbild
Semir
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Civic 1.6d -16
Namn: Semir Daifallah

29 oktober 2008, 17:44

Jag tycker så här:

Att visst det är lite tråkigt för vissa av oss som bor i detta avlånga land att man valt att bygga mer banor "söder" om Sthlm osv...
Och jag förstår att man kan bli sne på att HPC anordnar dem flesta körningar i södra Sverige. Men det finns ju uppenbart en anledning.

Ta en jämförelse med strippkörning som Bilsport anordnar. Hur kommer det sig att det är minst deltagande i Piteå?? Men mest i Säve, Mantorp?

Om intresset finns så får man ju gadda ihop sig tillräckligt många och fixa en ny körning på mittsverige banan men kanske räkna med att man får lägga en liten extra peng och kanske bjuda in annat folk...

Men till Anderstorp körningen så tycker jag den är kanon. Grymt rolig bana! Många stör sig på rakan men det är ingen som är tvungen att gasa pedalen i bottnen eller bromsa så sent som möjligt!

En sak man kan göra:
är att ta bort en körning som till ex sturup ett år och köra anderstorp istället det året, efter kan man byta ut den mot kinnekulle osv.
Detta kan ju även gälla 1:a maj körning på Mantorp. Kan vara vart annat år Mantorp eller Anderstorp, men det är bara ett förslag på att försöka få lite mera variation...
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Jay-c
Användare
Användare
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

29 oktober 2008, 18:03

man får väl se till vars folk bor helt enkelt, i norrland är det sjukt glesbefolkat är det 1mille på 2/3 av sverige? nått sånt så jag kan förstå varför norrland får stryka på foten. men anderstorp ligger väldigt bra till, det ligger ju nästan precis mellan malmö och göteborg, det är då stockholmarna som för en gång får åka lite längre
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

29 oktober 2008, 18:25

Micke 16v skrev:6-7 tusen gånger 4-5 körningar eller nått sånt väl? är rätt mycket pengar "för samma 20 pers" = lite orättvist mot dom som vill köra mera bana.
3ggr kör vi per år, och samma 20 personer, det är fritt fram för alla att anmäla sig, i år prövade vill till och med nybörjar dag på SS.
Där bara nya fick anmäla sig, men det var inte ens i närheten av att fyllas, så då fick lite gamla rävar hoppa in, eller de som ville/kunde helt enkelt.

Och klubben betalar ju inte allt, man får ju betala hälften själv, så det blir inte så mkt ändå, kanske blir 10tusen sammanlagt på ett år..

Krister, stämmer bra det ja! Måste ha funktionärer m.m. Vilket också är svårt att fixa..

MVH
István
Kristian
Master
Master

29 oktober 2008, 19:36

är det bara jag som ser sambandet med när på året mittsverige banan hyrdes och antalet besökare?
I Skåne är det sensommar i slutet av september, i Norrland är det nästintill vinter. Jag tror att en träff på sommaren skulle bli betydligt mer besökt eftersom folk fortfarande har sina bilar påställda.
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

29 oktober 2008, 20:31

Om jag minns rätt så var Mittsverigeträffen väldigt nära på att ställas in då banträffsansvarige vips var bortrest så det fanns ingen arrangör? Nu tog Mooseman ledigt och åkte upp istället vilket han ska ha en enorm eloge för. Styrde upp det hela mycket bra med Ziggy.
Vem vill planera in att åka så långt som Mittsverigeupplevelsen innebär om det inte ens är säkert att det finns någon som öppnar grindarna?
Dessutom skulle det samköras med Fordklubben där 5 av 20 föranmälda bilar dök upp om jag nu som sagt minns rätt så hondaåkarna är ju inte ensam att hängas.

Dumpa kärringarna nu så ni med kan åka långt. Jag har då varit på Rudskogen, Mantorp flera gånger, Gelleråsen och Mittsverigebanan i år :P

För övrigt så är inte Mittsverigebanan STCC klassad eller något sådant, men anses väl ändå hålla ganska hög rolighetsfaktor ? Att ni kan köra med odämpade turbobilar och ITB´s utan att nån klagar är ju knappast nån nackdel heller.

Men nu när vi fått ordning på Compello.se lite bättre så är ni som är intresserade att köra välkommen att regga er. Nästa år bor vi på banan :)

EDIT: Jag gjorde en snöboll igår och har skottat snö idag. Har ni söderöver det?
Senast redigerad av 1 Mordiiax, redigerad totalt 29 gånger.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

29 oktober 2008, 21:27

Mordiiax skrev:Om jag minns rätt så var Mittsverigeträffen väldigt nära på att ställas in då banträffsansvarige vips var bortrest så det fanns ingen arrangör? Nu tog Mooseman ledigt och åkte upp istället vilket han ska ha en enorm eloge för. Styrde upp det hela mycket bra med Ziggy.
Vem vill planera in att åka så långt som Mittsverigeupplevelsen innebär om det inte ens är säkert att det finns någon som öppnar grindarna?
Dessutom skulle det samköras med Fordklubben där 5 av 20 föranmälda bilar dök upp om jag nu som sagt minns rätt så hondaåkarna är ju inte ensam att hängas.

Dumpa kärringarna nu så ni med kan åka långt. Jag har då varit på Rudskogen, Mantorp flera gånger, Gelleråsen och Mittsverigebanan i år :P

För övrigt så är inte Mittsverigebanan STCC klassad eller något sådant, men anses väl ändå hålla ganska hög rolighetsfaktor ? Att ni kan köra med odämpade turbobilar och ITB´s utan att nån klagar är ju knappast nån nackdel heller.

Men nu när vi fått ordning på Compello.se lite bättre så är ni som är intresserade att köra välkommen att regga er. Nästa år bor vi på banan :)

EDIT: Jag gjorde en snöboll igår och har skottat snö idag. Har ni söderöver det?
Vips bortrest? Jag tog "akut" över som banträffsansvarig i slutet av Juli samma år, fick som första uppgift att rodda ihop en banträff på ljungbyhed, jag hade ingen som helst medverkan på planeringen av Mittsverigebanan alls, allt sköttes av Mooseman och framförallt förre banträffsansvarige.
Detta har jag redan förklarat, så att jag "vipps" blev bortrest var inte alls särskillt vipps, det va sagt från första början att f.d. banträffsansvarige skulle åka upp och sköta allt då han skött allt från första stund, sen kunde inte han, jag trodde att jag kunde, men det krockade med en resa jag bokat.
Visade sig att Mooseman inte kunde heller, men till slut fick han åka ändå.

Istället för att sitta gnälla på andra, så kan ni väl själva ta tag i något och hjälpa till.
Som t.ex. slutet av dagen på mittsverigebanan, alla bara stack, och Mosseman och Ziggy fick i stort sett städa ihop själva, men det är skoj att få saker gratis utan något ansvar antar jag.. Visst, till slut hjälpte väl några till med besiktning m.m.

Och vem bryr sig om hur många Fordar som kom? Det var ju våran träff..
Ni visste även långt i förväg när banträffen skulle äga rum, kommer inte ihåg att nån klagade då, och det var ingen snö då, vad jag minns var det en riktig fin höstdag.. Det går att gnälla på mkt, men faktum kvarstår, träffen ägde rum, det var fint väder, men hur många dök upp?
Vi sa redan då, att detta är chansen för er uppe norr att visa att intresset finns, och att om det dyker upp många så kan vi ha kvar banan.
Men efter att ha övervägt det hela, så tyckte vi att intresset var alldeles för litet, tyvärr.

Vi kanske prövar på det längre fram igen, men inget planerat för nästa år iaf!

MVH
Senast redigerad av 1 Istvan, redigerad totalt 29 gånger.
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

29 oktober 2008, 22:15

Såg nu att jag inte alls förklarat vad som hände mittsverigebanan, varför det blev ett sånt Kaos..
Trodde jag skrivit det i Mittsverigebane-tråden, men jag hade bara skrivit det i en tråd under ledningsforumet, så jag Quote:ar mig själv, så att alla vet.

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hej alla!!

Jag kom PRECIS in genom dörrarna hem från Tyskland, har varit på mässan i Frankfurt i 3dagar.
Iaf, jag har vetat om att jag ska åka bort länge, och det har Erik med gjort, men vi har valt att inte säga att jag ska åka bort till medlemarna, då vi trott att vi hade läget under kontroll, Haz hade sagt tidigare att han skulle åka upp, och han har varit bortrest till Hawaii länge, och
han kom hem den 17:e oktober, det va först på morgonen den 18:e ja fick tag i han, och han sa att han tyvärr inte kunde åka upp.
Jag har inget med denna träff att göra överhuvudtaget igentligen, vet knappt någonting om detta, då ja blev ansvarig först i början av augusti, och jag har haft häcken helt jäkla fullt upp med att planera ljungbyhed på mindre än 3v i stort sett från scratch.
Så jag hade inte ens lagt en tanke, hann inte lägga en tanke på mittsverigebanan förrän ljungbyhed var avklarad!
Då efter "ljungbyhed-helgen" så la jag ut inbjudan under veckan så fort jag bara kunnat! Men som sagt, visste hela tiden att jag inte kunde komma,
men skrev att jag var kontaktperson m.m. under dagen, för att Haz var bortrest i flera veckor, och ville någon fråga något så kunde de ringa mig!

Så det är så det hela ligger till, jag ber om ursäkt om några blev "sura" på mig eller vad ni nu tror om mig, men inte lätt att kliva in mitt i en säsong
och ha full koll på allting m.m. när inte ens den gamla ansvariga som hyrt banan är i Sverige.

Vill tacka Erik för ett kanon jobb, och för att han ställde upp på att åka upp de 85milen enkel resa, hade varit samma skit sträcka för mig med tyvärr
Och då hade jag inte ens kunnat köra då min koppling börjat ge upp.. Så hade vart skoj att ta ledigt från jobbet fredag, åka upp nästan 2000kr bensin, pengar på mat och boende, sen inte ens kunna köra själv. Nu hade jag aldrig ens det valet, men ni fattar själva! Inte så att jag är miljonär direkt..

MVH
István<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jaa, hoppas ni har lite mer kött på bena nu iaf, och även lite mer förståelse..

MVH
István
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 2 times
Kontakt:

29 oktober 2008, 22:25

Okej, bra att stämma av hur läget ligger bara.

Lägg då till att SMHI varnade för regn, det var nollgradigt om nätterna, det strulade för många om man läser <a href="index.php?showtopic=42781&st=0" target="_blank">index.ph...=42781&st=0</a> samt att banan kostade 7500kr att hyra då det var lågsäsong om jag har för mig rätt. Iallafall ligger prislistan så detta år.

Hoppas inte "satsningen" på Mittsverigebanan gjort att den är uträknad för alltid nu bara :)
Senast redigerad av 1 Mordiiax, redigerad totalt 29 gånger.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst

29 oktober 2008, 22:50

Semir skrev:Jag tycker så här:

Att visst det är lite tråkigt för vissa av oss som bor i detta avlånga land att man valt att bygga mer banor "söder" om Sthlm osv...
Och jag förstår att man kan bli sne på att HPC anordnar dem flesta körningar i södra Sverige. Men det finns ju uppenbart en anledning.

Ta en jämförelse med strippkörning som Bilsport anordnar. Hur kommer det sig att det är minst deltagande i Piteå?? Men mest i Säve, Mantorp?

Om intresset finns så får man ju gadda ihop sig tillräckligt många och fixa en ny körning på mittsverige banan men kanske räkna med att man får lägga en liten extra peng och kanske bjuda in annat folk...

Jag tycker det är jättetråkigt!

Så varför skall inte de som bor lite längre upp i landet kunna få nytta för sina medlemspengar och få köra EN gång istället för att sponsra alla bankörningar som är neråt landet. Jag tycker att det är fel att de ska få betala mer pengar för att få köra EN gång med tanke på vad banan kostar.

Jag tror inte de i Piteå betalar mer än de som kör strippen på Säve? Så det var ju inget bra exempel. Eller är det så?
Junior
Användare
Användare

29 oktober 2008, 23:35

Ahh den tråd började i en ände, och så slutade den i mitt sverige banan.

Jag vill inte vara pessimist men man måste ha folk när man ska annordna en träff.

Jag vill ha anderstorp, eller varför inte gotland ring.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
YASH
Påläst
Påläst
Kontakt:

29 oktober 2008, 23:44

För fan låt folk med annat än Honda och skit köra, jag som åker Evo och Istvan som åker M3 GT OCH M3 46 får sitta på läktaren då va?
Only M Matters
Junior
Användare
Användare

29 oktober 2008, 23:48

Vi kan köra en timmes pass igen, så hinner istvan köra 30 minuter med e46 och 30 min e36. Finns risk att han inte hinner få däcktemp,samt att han inte hinner växla mellan bilarna om vi 30 min pass :D
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

30 oktober 2008, 04:20

Istvan skrev:Inte så att jag är miljonär direkt..

MVH
István
YASH skrev:För fan låt folk med annat än Honda och skit köra, jag som åker Evo och Istvan som åker M3 GT OCH M3 46 får sitta på läktaren då va?
:D
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin

30 oktober 2008, 07:47

Jag tycker att tidigare honda ägare skall ha möjlighet att köra trots sitt svek :D .... men låt dem betala lite extra typ 3ookr.

Gotlandring tycker jag låter grymt bra, typ i maj-juni eller slutet av augusti-september, då har jag lite bättre möjligheter att fixa boende till en stor grupp människor typ 10-20 pers. Samt att båtpriserna är bättre då, vem vet kanske kan fixa lite bättre båtpriser också ;)
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Krister
Användare
Användare

30 oktober 2008, 09:42

Hmm, låt mig se om jag förstått det rätt.
0-gradigt på nätterna, träffen lagd på senaste delen av året, strul med vem som styr upp det hela, sena inbjudningar från klubben och på grunderna av lågt deltagande väljer ni att räkna bort mittsverigebanan???
Är det bara jag eller låter det som att man inte skall räkna bort den träffen helt och ge banan en ny chans när det kanske finns lite vänligare temperatur i luften också?

Istvan: När jag roddade med Mantorp fick jag ersättning för bensinen av klubben, funkar det inte så längre?

Har man svikit Honda så har man väl andra klubbar man kan köra bankörning med, eller?

Kör:
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

30 oktober 2008, 13:04

Kristian skrev:är det bara jag som ser sambandet med när på året mittsverige banan hyrdes och antalet besökare?
I Skåne är det sensommar i slutet av september, i Norrland är det nästintill vinter. Jag tror att en träff på sommaren skulle bli betydligt mer besökt eftersom folk fortfarande har sina bilar påställda.
Folk värkar ha FÖRBANNAT svårt och förstå den biten

Krister skrev:Hmm, låt mig se om jag förstått det rätt.
0-gradigt på nätterna, träffen lagd på senaste delen av året, strul med vem som styr upp det hela, sena inbjudningar från klubben och på grunderna av lågt deltagande väljer ni att räkna bort mittsverigebanan???
Är det bara jag eller låter det som att man inte skall räkna bort den träffen helt och ge banan en ny chans när det kanske finns lite vänligare temperatur i luften också?
det va precis allt det där som gjorde så folk valde att åka på andra banträffar istället+allt jävla tjaffs i tråden som bara kom upp 16dagar innan körning

1: lägg träffen mitt på sommarn
2: gör det till nått mer än bara en bankörning en dag, typ grillning å fest

det finns fortfarande hur mycket folk som helst som skulle komma om tiden och vädret är rätt

men men som vanligt så blir det väll mer träffar i Skåne
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Skriv svar