Filmer
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Eftersom intresset verkar rätt stor för film och att softa framför vår älskade dumburk så tänkte jag att vi kunde starta en samlingstråd på film där vi skriver omdömmer recensioner och diskuterar nya filmer kanske samt självklart tv-serier och sånt...
Kan va skönt att ha det på ett och samma ställe istället för massa olika över allt.
Om nån kanske kan låsa tråden vore det ju kanon.
Själv ska jag väl försöka att lägga in så ofta jag bara kan då jag ser mycket film. hoppas ni följer mitt exempel och uppskattar förslaget.
MvH // Mike<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Kan va skönt att ha det på ett och samma ställe istället för massa olika över allt.
Om nån kanske kan låsa tråden vore det ju kanon.
Själv ska jag väl försöka att lägga in så ofta jag bara kan då jag ser mycket film. hoppas ni följer mitt exempel och uppskattar förslaget.
MvH // Mike<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Senast redigerad av oneill den 11 december 2004, 23:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Saab 95 -01 saknar min honda
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Okej, då börjar jag.
Bästa serien just nu?
SMALLVILLE! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] (Stålmannen som ung)
Bästa serien just nu?
SMALLVILLE! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] (Stålmannen som ung)
Senast redigerad av stiivN den 11 december 2004, 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Får väl köra på med en film jag då!
Butterfly effect.
Kikade på den igår. med lite mer eller mindre kända skådisar. hade hört massa gott om filmen själv men tyckte väl att den var sådär. lite små rörig när den hoppades fram och tillbaka.
filmen handlar då om en kille som liter av minnesluckor ibland när nåt otäckt händer. när han blir äldre kommer han på vad som hänt och det ändrar nutiden för honom och massa olika saker händer under resans gång.
värd och se? ja och nej dvd eller vido att hyra i så fall.. rekomenderar väl inte att köpa den det första man gör.. hyr först och bedöm själva.
//mike
Butterfly effect.
Kikade på den igår. med lite mer eller mindre kända skådisar. hade hört massa gott om filmen själv men tyckte väl att den var sådär. lite små rörig när den hoppades fram och tillbaka.
filmen handlar då om en kille som liter av minnesluckor ibland när nåt otäckt händer. när han blir äldre kommer han på vad som hänt och det ändrar nutiden för honom och massa olika saker händer under resans gång.
värd och se? ja och nej dvd eller vido att hyra i så fall.. rekomenderar väl inte att köpa den det första man gör.. hyr först och bedöm själva.
//mike
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Jag tyckte den ägde. Helt klart hans bästa film -name I have forgott-. Jag gillar sådana filmer som man inte får reda på förräns i slutet vad som egentligen händer/har hänt.
Otroligt bra handling. Dock finns det två olika slut på filmen. Tyvärr finns inte bägge med på DVDn utan jag märkte det genom "trailern" jag ladda hem på DC och den som en vän hyrde.
Sevärd: Helt klart, en smak för alla.
Otroligt bra handling. Dock finns det två olika slut på filmen. Tyvärr finns inte bägge med på DVDn utan jag märkte det genom "trailern" jag ladda hem på DC och den som en vän hyrde.
Sevärd: Helt klart, en smak för alla.
Stefan Karlsson
ladda hem på dc? fy fy fy [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... ed_cop.gif[/img] får man verkligen göra det?
ja jo visst ovisst slut på filmen men inte riktigt min smak kanske.
om du tycker den va bra och inte så rörig kan jag nog rekomendera dig 21 grams.
hela filmen e en parallell handling i princip som binds ihop i slutet och den gemensamma nämnaren är i princip att man förlorar 21 gram när man dör.
klurig och lite djup men helt ok.
hela filmen e en parallell handling i princip som binds ihop i slutet och den gemensamma nämnaren är i princip att man förlorar 21 gram när man dör.
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Här kommer jag med en film.
You got served.

Handlar om streetdancer som battlar i en gammal lagerlokal. Dom dansar i gäng och inte enskild. Otrolig grym dansmoment, trevlig stämning helt enkelt.
Filmens handling och skådespeleri?
Handling, ja den var ju inget vidare. För vanlig och tråkig handling med en slut tävling alla vet hur den slutar.
Skådespeleri är bra. Ungdomarna som kan dansa kan även sina roller bra. Sen att det är fina brudar med i filmen är ju ett plus
Själv har jag varit streetdancer freak så ja en film för mig för att locka mig tillbaks.
Sevärd: Helt klart! Dock se den inte för själva filmens handling utan för dom otroligt grymma dancerna.
Dock ingen film jag hade köpt. Räcker med att se den en gång
You got served.

Handlar om streetdancer som battlar i en gammal lagerlokal. Dom dansar i gäng och inte enskild. Otrolig grym dansmoment, trevlig stämning helt enkelt.
Filmens handling och skådespeleri?
Handling, ja den var ju inget vidare. För vanlig och tråkig handling med en slut tävling alla vet hur den slutar.
Skådespeleri är bra. Ungdomarna som kan dansa kan även sina roller bra. Sen att det är fina brudar med i filmen är ju ett plus
Själv har jag varit streetdancer freak så ja en film för mig för att locka mig tillbaks.
Sevärd: Helt klart! Dock se den inte för själva filmens handling utan för dom otroligt grymma dancerna.
Dock ingen film jag hade köpt. Räcker med att se den en gång
Senast redigerad av stiivN den 12 december 2004, 00:45, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
<!--QuoteBegin-oneill+12 Dec 2004, 00:00:27--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill 4 12 Dec 2004, 00:00:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ladda hem på dc? fy fy fy [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... ed_cop.gif[/img] får man verkligen göra det?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70010"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har sett den och jag tyckte den var långtråkig. Ingen film som kallade på mig typ.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70010"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har sett den och jag tyckte den var långtråkig. Ingen film som kallade på mig typ.
Stefan Karlsson
för alla 2f2f fan så kan jag bara rekomendera Torque om ni inte redan sett den.
Samma stuk och tappning som 2f2f men i den här e det motorcyklar som gäller. kanon rulle med många sköna repliker. klart sevärd tycker jag men som med allt annat... hyr först köp sen så du inte blir besviken
Samma stuk och tappning som 2f2f men i den här e det motorcyklar som gäller. kanon rulle med många sköna repliker. klart sevärd tycker jag men som med allt annat... hyr först köp sen så du inte blir besviken
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
<!--QuoteBegin-oneill+12 Dec 2004, 00:03:35--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill 4 12 Dec 2004, 00:03:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->för alla 2f2f fan så kan jag bara rekomendera Torque om ni inte redan sett den.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70015"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såg Torque i förrgår, och jag tyckte inte d va någon större hit... I slutet blir den alldeles för overklig, och halvbra dataeffekter..
Men visst, om man gillar mc:s och att d går undan så är det en bra film=) dom kör ju inte sakta direkt..
Är det inte en Acura en av bilarna i början?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70015"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såg Torque i förrgår, och jag tyckte inte d va någon större hit... I slutet blir den alldeles för overklig, och halvbra dataeffekter..
Men visst, om man gillar mc:s och att d går undan så är det en bra film=) dom kör ju inte sakta direkt..
Är det inte en Acura en av bilarna i början?
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
<!--QuoteBegin-snoif+12 Dec 2004, 00:06:18--><div class='quotetop'>QUOTE(snoif 4 12 Dec 2004, 00:06:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är det inte en Acura en av bilarna i början?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70016"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har för mig det men det var länge sen jag såg den. men den röda tror jag det e har jag för mig e en acura men minns inte riktigt som sagt
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70016"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har för mig det men det var länge sen jag såg den. men den röda tror jag det e har jag för mig e en acura men minns inte riktigt som sagt
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Sagan om ringen filmerna e ju grymma,
orkar inte säga ngt om dom gammla för dom har ni nog redan sett,
alltså extended som gäller nu, dom andra e ju för kapade.
såg Return of the king extended igår,
ruggigt bra!
många scener som man velat ha med fanns där,
saurons språkrör med mera,
ett klart tips e o se den 50 min mer material!!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
men filmerna e inget mot böckerna, gillar du filmerna o har inte läst böckerna gör då det!!!
ruggigt bra!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
men filmerna e inget mot böckerna, gillar du filmerna o har inte läst böckerna gör då det!!!
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
<!--QuoteBegin-M%G+12 Dec 2004, 00:22:24--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 12 Dec 2004, 00:22:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sagan om ringen filmerna e ju grymma,
ruggigt bra!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70023"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kunde inte sagt det bättre själv... har dock inte sett extended och har hört att dom versionerna till dom gammla var lite sämra för att dom var så utdragna men det kanske inte stämmer?
älskar filmerna och böckerna själv. det possitiva med filmerna dock är inledningarna och namnen på karaktärerna e lättare att hålla ordning på än i böckerna tycker jag.
Funderar på att ha en sagan om ringen kväll snart och se alla tre filmerna biggrin.gif
ruggigt bra!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70023"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kunde inte sagt det bättre själv... har dock inte sett extended och har hört att dom versionerna till dom gammla var lite sämra för att dom var så utdragna men det kanske inte stämmer?
älskar filmerna och böckerna själv. det possitiva med filmerna dock är inledningarna och namnen på karaktärerna e lättare att hålla ordning på än i böckerna tycker jag.
Funderar på att ha en sagan om ringen kväll snart och se alla tre filmerna biggrin.gif
Senast redigerad av oneill den 12 december 2004, 00:32, redigerad totalt 1 gånger.
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Operation take down.
En film för datornördar och dom som vill veta mer vad som hände med Kevin Mitnick, en av tidens största hackers.
Denna filmen kallas även för Hackers 2 av oss geeks [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Ja, otroligt bra. Bra handling och gott med spänning, och inget overkligt.
Sevärd? Ja, helt klart!
En film för datornördar och dom som vill veta mer vad som hände med Kevin Mitnick, en av tidens största hackers.
Denna filmen kallas även för Hackers 2 av oss geeks [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Ja, otroligt bra. Bra handling och gott med spänning, och inget overkligt.
Sevärd? Ja, helt klart!
Senast redigerad av stiivN den 24 mars 2006, 00:32, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
<!--QuoteBegin-oneill+12 Dec 2004, 00:30:10--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill 4 12 Dec 2004, 00:30:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M%G+12 Dec 2004, 00:22:24--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 12 Dec 2004, 00:22:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sagan om ringen filmerna e ju grymma,
ruggigt bra!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70029"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag personligen tycker alla extended är mycket bättre än bioversionerna.
gillar man inte filmerna så kan jag förstå varför extended känns mer utdragna men jag tycker extended tar in det där lilla extra som kändes så avhugget i bioversionerna.
sen e dom flesta extended scenerna ur boken oxå så att det är riktigt som det hände i boken känns d som iallafall.
filmerna blir som bäst när man kan titta på dom o tänka på boken samtidigt, det tråkiga e att man blandar ihop dom lite så man vet inte vad som händer i böckern resp filmerna osv.=)
men extended e så mycket bättre!
jag hade lätt kunnat se 1 timma till på ROTK.
älskar den! boken e underbar oxå min favorit, så jävla maffig e hela den boken.
two towers är inte min favorit men den funkar, gilla inte filmen men extended fixa till lite av det iallafall.
första filmen e gåshud tycker jag.
gandalf e så bra där.
usch ja får nog läsa böckerna en gång till eller ngt, snacka om man e helt inne i ngt när man läser dom!
ruggigt bra!
ca 4 timmar!
kan inte bli bättre...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70029"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Jag personligen tycker alla extended är mycket bättre än bioversionerna.
gillar man inte filmerna så kan jag förstå varför extended känns mer utdragna men jag tycker extended tar in det där lilla extra som kändes så avhugget i bioversionerna.
sen e dom flesta extended scenerna ur boken oxå så att det är riktigt som det hände i boken känns d som iallafall.
filmerna blir som bäst när man kan titta på dom o tänka på boken samtidigt, det tråkiga e att man blandar ihop dom lite så man vet inte vad som händer i böckern resp filmerna osv.=)
men extended e så mycket bättre!
jag hade lätt kunnat se 1 timma till på ROTK.
älskar den! boken e underbar oxå min favorit, så jävla maffig e hela den boken.
two towers är inte min favorit men den funkar, gilla inte filmen men extended fixa till lite av det iallafall.
första filmen e gåshud tycker jag.
gandalf e så bra där.
usch ja får nog läsa böckerna en gång till eller ngt, snacka om man e helt inne i ngt när man läser dom!
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
SAW
Riktigt psykisk rysare... det svänger i filmen hela tiden, nästan för mycket ibland. Kännsliga personen ska nog INTE se denna filmen då det var rätt många grova scener, men den var helt klart bra!
Riktigt psykisk rysare... det svänger i filmen hela tiden, nästan för mycket ibland. Kännsliga personen ska nog INTE se denna filmen då det var rätt många grova scener, men den var helt klart bra!
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
<!--QuoteBegin-Regge+12 Dec 2004, 01:31:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge 4 12 Dec 2004, 01:31:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->SAW
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70057"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
låter intressant... du kan inte säga lite mer vad den handlar om och varför du varnar känsliga tittare?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70057"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
låter intressant... du kan inte säga lite mer vad den handlar om och varför du varnar känsliga tittare?
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Hercules in New York
Grymt välgjord fílm, riktigt bra effekter och skådespeleriet är på hög nivå! Helt klart en film man bör se på bio för att få ut allt ljud från specialeffekterna. Men går att titta på hemma osså [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Grymt välgjord fílm, riktigt bra effekter och skådespeleriet är på hög nivå! Helt klart en film man bör se på bio för att få ut allt ljud från specialeffekterna. Men går att titta på hemma osså [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av ThomasHbg den 12 december 2004, 04:26, redigerad totalt 1 gånger.
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?
[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
Fler regler?
[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
givetvis har man köpt extended versionerna av LOTR..
( jag har inte ens brytt mig om att köpa de korta versionerna..
)

och handlingen blir så mycket bättre när man får förklarat de bitar som fattas i bökerna...
det är givetvis inte allt som kommer med, men det blir en "helare" film som inte haltas som de korta versionerna gör..
ja å polarna skall ta en heldag där vi börjar me:
frukost
Brödraskapet
lunch
de två tornen
middag
konungens återkomst...
sedan bira om vi orkar..

och handlingen blir så mycket bättre när man får förklarat de bitar som fattas i bökerna...
det är givetvis inte allt som kommer med, men det blir en "helare" film som inte haltas som de korta versionerna gör..
ja å polarna skall ta en heldag där vi börjar me:
frukost
Brödraskapet
lunch
de två tornen
middag
konungens återkomst...
sedan bira om vi orkar..
Senast redigerad av smacke den 12 december 2004, 12:33, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Filmer jag kan rekommendera:
("Action/äventyr)
---------------------
Sagan om ringen (1-3),
"Alla har iaf hört talas om dem, kanonbra alla 3, där 3:n "konungens återkomst är den bästa enligt mig" 10/10
Starwars (samtliga även om 3:n inte ens e släppt ännu) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
"Ett måste för alla rymdfanatiker, mycket välgjorde för att vara så gamla, de nya är mkt bra med häftiga effekter" 8/10
Braveheart
"Lite" blodig Mel Gibson rulle, En kanonfilm, utspelar sig på 1300-talet?" 10/10
Siste samurajen "Tom Cruise spelar Samurai" 8/10
Scorpion king
"Rolig action mumie film, mkt sevärd om man gillar sånt, lite Indiana jones stuk" 9/10
Mumien (1-2), " Samma som ovan" 9/10
Troja "Brad pitt spänner musklerna, Epsik krigsfilm man kan få med flickvännen på" 8/10
King Arthur "Mycket bra action film om Kung Arthur" 9/10
Matrix 1:n och 4:n "Ökänd filmserie ett måste för tja för alla.. " 9/10
Hellboy "Rolig action om ett "monster" som hjälper människan att stoppa andra monster helt enkelt" 7/10
Van Helsing "Vampyrjägare, En helt underbar film tycker jag" 10/10
The League Olika kända "myt-personer" samlas för att hindra onskan (tex osynliga mannen, dr Jeckel/mr Hyde" 9/10
Underworld "Ytterliga en action vampyr rulle" 8/10
Resident Evil 1-2 "Film byggs på spelet med samma titel" 9/10
("Bil/action")
---------------------
The transporter "Handlar om en person som har som jobb att transportera grejer i sin bil", bra bil action" 7/10
Taxi 1-2 "Rolig Luc Besson film om en fransk taxichafför, "lätt" överdriven" 9/10
Step on it "Fransk action med sjysst bilaction" 8/10
("Komedi")
--------------------
Galen i kärlek "Rolig komedi med Jack Nicolsson" 8/10
The real cancun "Om festade amerikanska ungdomar på spring break" 7/10
Shrek 1-2 "Tecknad kanonfilm" 9/10
50 first dates "Hur gör man om tjejen man e intresserad av bara minst 24h?"
7/10
Along came polly "Efter Ni har sett denna kan jag lova att Ni kommer springa runt, kasta kottar o ropa "RAINDANCE" o "LET IT RAIN" 9/10
("Klassiker")
Dum dummare "Blir inte roligare ån så här, klasisk bajs humor när den e som bäst" 10/10
Allt med monty pyton och "Folty towers", émliga armen.
"(jag e en "sucker" för torr engelsk humor helt enkelt..)"
Finns ju massor andra bra filmer, men dessa är relativt nya eller klassiker man måste se.
("Action/äventyr)
---------------------
Sagan om ringen (1-3),
"Alla har iaf hört talas om dem, kanonbra alla 3, där 3:n "konungens återkomst är den bästa enligt mig" 10/10
Starwars (samtliga även om 3:n inte ens e släppt ännu) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
"Ett måste för alla rymdfanatiker, mycket välgjorde för att vara så gamla, de nya är mkt bra med häftiga effekter" 8/10
Braveheart
"Lite" blodig Mel Gibson rulle, En kanonfilm, utspelar sig på 1300-talet?" 10/10
Siste samurajen "Tom Cruise spelar Samurai" 8/10
Scorpion king
"Rolig action mumie film, mkt sevärd om man gillar sånt, lite Indiana jones stuk" 9/10
Mumien (1-2), " Samma som ovan" 9/10
Troja "Brad pitt spänner musklerna, Epsik krigsfilm man kan få med flickvännen på" 8/10
King Arthur "Mycket bra action film om Kung Arthur" 9/10
Matrix 1:n och 4:n "Ökänd filmserie ett måste för tja för alla.. " 9/10
Hellboy "Rolig action om ett "monster" som hjälper människan att stoppa andra monster helt enkelt" 7/10
Van Helsing "Vampyrjägare, En helt underbar film tycker jag" 10/10
The League Olika kända "myt-personer" samlas för att hindra onskan (tex osynliga mannen, dr Jeckel/mr Hyde" 9/10
Underworld "Ytterliga en action vampyr rulle" 8/10
Resident Evil 1-2 "Film byggs på spelet med samma titel" 9/10
("Bil/action")
---------------------
The transporter "Handlar om en person som har som jobb att transportera grejer i sin bil", bra bil action" 7/10
Taxi 1-2 "Rolig Luc Besson film om en fransk taxichafför, "lätt" överdriven" 9/10
Step on it "Fransk action med sjysst bilaction" 8/10
("Komedi")
--------------------
Galen i kärlek "Rolig komedi med Jack Nicolsson" 8/10
The real cancun "Om festade amerikanska ungdomar på spring break" 7/10
Shrek 1-2 "Tecknad kanonfilm" 9/10
50 first dates "Hur gör man om tjejen man e intresserad av bara minst 24h?"
7/10
Along came polly "Efter Ni har sett denna kan jag lova att Ni kommer springa runt, kasta kottar o ropa "RAINDANCE" o "LET IT RAIN" 9/10
("Klassiker")
Dum dummare "Blir inte roligare ån så här, klasisk bajs humor när den e som bäst" 10/10
Allt med monty pyton och "Folty towers", émliga armen.
"(jag e en "sucker" för torr engelsk humor helt enkelt..)"
Finns ju massor andra bra filmer, men dessa är relativt nya eller klassiker man måste se.
Senast redigerad av [Stussy] den 12 december 2004, 13:24, redigerad totalt 1 gånger.
<a href='http://www.dnstrading.se/' target='_blank'>http://www.dnstrading.se/</a>
Thomas Lomvall
Ängelholm
Thomas Lomvall
Ängelholm
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
stiivn, you got served va riktigt het, musik o danssynpunkt sett!
som du sa handlingen va ju ingen hit, men den gav vad den skulle!
tyckte de va skitbra dansare...
Timbaland beats rakt igenom utom lite DMX o Lil kim....TUNG!
som du sa handlingen va ju ingen hit, men den gav vad den skulle!
tyckte de va skitbra dansare...
Timbaland beats rakt igenom utom lite DMX o Lil kim....TUNG!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Shark Tale (Hajar som hajar)
Ett måste, men för att förstå lite av de roliga kommentarerna så ska man ha sett Scarface och Gudfadern filmerna.
Det är en tecknad film där rösterna (även utseendet på fiskarna) kommer från bl.a. Deniro, will smith, angelina m.fl.
Kanonrulle med bra handling.
Ett måste bara!
Ett måste, men för att förstå lite av de roliga kommentarerna så ska man ha sett Scarface och Gudfadern filmerna.
Det är en tecknad film där rösterna (även utseendet på fiskarna) kommer från bl.a. Deniro, will smith, angelina m.fl.
Ett måste bara!
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-oneill+12 Dec 2004, 01:47:25--><div class='quotetop'>QUOTE(oneill 4 12 Dec 2004, 01:47:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Regge+12 Dec 2004, 01:31:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge 4 12 Dec 2004, 01:31:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->SAW
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70058"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Ja det handlar om en kille/man som tycker om att typ sätta personer i svåra sitvationer, där dom måste typ lösa massa problem annars blir dom dödade, människorna på något vis lyckas döda sig själva, så han personligen dödar dom inte. Jätte svårt att förklara, men som sagt... den e riktigt psyksikt ruskig =)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70058"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Ja det handlar om en kille/man som tycker om att typ sätta personer i svåra sitvationer, där dom måste typ lösa massa problem annars blir dom dödade, människorna på något vis lyckas döda sig själva, så han personligen dödar dom inte. Jätte svårt att förklara, men som sagt... den e riktigt psyksikt ruskig =)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Alexander den store:
liten varning för den tycker jag, hade stora förhoppningar på den o trodde den skulle va het.
men det va en riktigt gay film ju, kändes skummt att alexander skulle va halvbög elelr ngt det passa inte riktigt in, snackar mycket som fan i den oxo,
förstört den annars grymma berättelsen tycker jag..
nä inget o se på bio iallafall, kanske hyra den men bara kanske..
=)
troja e mycket hetare än denna..
men angelina jolies läppar höjer intresse nivån lite iallafall=)
liten varning för den tycker jag, hade stora förhoppningar på den o trodde den skulle va het.
men det va en riktigt gay film ju, kändes skummt att alexander skulle va halvbög elelr ngt det passa inte riktigt in, snackar mycket som fan i den oxo,
förstört den annars grymma berättelsen tycker jag..
nä inget o se på bio iallafall, kanske hyra den men bara kanske..
=)
troja e mycket hetare än denna..
men angelina jolies läppar höjer intresse nivån lite iallafall=)
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
-
Anonymous
Ett absolut måste, från killarna bakom soutpark...
<a href="http://www.teamamerica.com/" target="_blank">http://www.teamamerica.com/</a>
<a href="http://www.teamamerica.com/" target="_blank">http://www.teamamerica.com/</a>
Måste hålla med om Butterfly Effect när ni säger att den var bra: väldigt bra film med en rätt så originell story och upplägg.
LOTR är givet, såg alla tre i ett streck i tisdags natt, 10h 40min effektiv tid när vi skippade eftertexterna!
Tycker dock att Stussy är för snäll med betyg.
Van Helsing var kassa effekter i, lite halvsåsig story också.
Troy tyckte jag var riktigt medelmåttig, blä för den!
Siste Samurajen var också lite halvdålig, alldeles för amerikansk för min smak, hatar att det ska vara en amerikan som ska rädda hela Japan, kan de inte nöja sig med att rädda världen i varannan actionfilm?
Själv vill jag rekommendera Vanilla Sky och Solaris, två lite annorlunda filmer som man inte direkt slötittar på. Vackert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
LOTR är givet, såg alla tre i ett streck i tisdags natt, 10h 40min effektiv tid när vi skippade eftertexterna!
Tycker dock att Stussy är för snäll med betyg.
Van Helsing var kassa effekter i, lite halvsåsig story också.
Troy tyckte jag var riktigt medelmåttig, blä för den!
Siste Samurajen var också lite halvdålig, alldeles för amerikansk för min smak, hatar att det ska vara en amerikan som ska rädda hela Japan, kan de inte nöja sig med att rädda världen i varannan actionfilm?
Själv vill jag rekommendera Vanilla Sky och Solaris, två lite annorlunda filmer som man inte direkt slötittar på. Vackert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
-
bakos
- Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
- Namn: David Bakos
kan hålla med om att den är riktigt rolig, men det är ett måste att se den på engelska. kollar man med svenskt tal förlorar man hela karaktären i filmen
<!--QuoteBegin-SamH+12 Dec 2004, 15:28:41--><div class='quotetop'>QUOTE(SamH 4 12 Dec 2004, 15:28:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Shark Tale (Hajar som hajar)
Ett måste bara!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70152"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-SamH+12 Dec 2004, 15:28:41--><div class='quotetop'>QUOTE(SamH 4 12 Dec 2004, 15:28:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Shark Tale (Hajar som hajar)
Ett måste bara!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70152"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Prelude -92 röd
ni har ju glömmt många bra:
Fear and loathing in las vegas-om man gillar stilen
fight club
blow
Equilibrium
pulpficton
killbill 1-2
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Mad max serien =)
Alien 1-4(dock är 2an bäst)
5th element
Starship troppers
Independence Day
Collateral
Mean Machine
lock stock and to smoking barrels
snatch
det är dom "måste man ha sett" filmerna jag kommer på nu, fear and lothing är en film som är ruggit kul om man gillar den humorn(knarkar shiz)
visst en del gammla filmer, men dom har ju i princeip slutat att göra bra filmer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
fight club
blow
Equilibrium
pulpficton
killbill 1-2
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Mad max serien =)
5th element
Starship troppers
Independence Day
Collateral
Mean Machine
snatch
det är dom "måste man ha sett" filmerna jag kommer på nu, fear and lothing är en film som är ruggit kul om man gillar den humorn(knarkar shiz)
visst en del gammla filmer, men dom har ju i princeip slutat att göra bra filmer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
<!--QuoteBegin-pr0ny+5 Jan 2005, 07:23:07--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny 4 5 Jan 2005, 07:23:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ni har ju glömmt många bra:
fight club
blow
Equilibrium
pulpficton
killbill 1-2
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Mad max serien =)
5th element
Starship troppers
Independence Day
Collateral
Mean Machine
snatch
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=80440"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nu börjar vi snacka film! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
glöm inte apocalypse now samt godfather-filmerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... znaika.gif[/img]
finns så otroligt många andra som är bra.
Pulp Fiction, Kill Bill Vol 1&2 bevisar ju bara att Quentin Tarantino ( [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img] ) äger
fight club
blow
Equilibrium
pulpficton
killbill 1-2
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Mad max serien =)
5th element
Starship troppers
Independence Day
Collateral
Mean Machine
snatch
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=80440"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nu börjar vi snacka film! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
glöm inte apocalypse now samt godfather-filmerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... znaika.gif[/img]
finns så otroligt många andra som är bra.
Pulp Fiction, Kill Bill Vol 1&2 bevisar ju bara att Quentin Tarantino ( [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img] ) äger
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Stiivn jag såg honey igår...
typ samma som You got served...
för de som gillar hiphop o dans så var den SKITbra, dock ingen superfilm rent filmmässigt sett..
men sevärd om man uppskattar den genren!
typ samma som You got served...
för de som gillar hiphop o dans så var den SKITbra, dock ingen superfilm rent filmmässigt sett..
men sevärd om man uppskattar den genren!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal