Tre och Nokia 6280

För Topics som ej är motorrelaterade
stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

24 februari 2006, 18:11

Här är en till.
Stefan Karlsson
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

25 februari 2006, 19:21

ja det är där autofocusen hjälper, i övrigt ligger den ljusår bakom
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

25 februari 2006, 20:32

Nope, kameran har fått rätt dålig kritik
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Andreas79
Master
Master
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

25 februari 2006, 21:13

Nokias design på nya mobiler är betydligt sämre än någon tycker jag..
och K750 o.s.v har bättre kamera tycker jag.. Sony gillar jag iallafall [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Smaksak men själv gillar jag SE mycket mer.. och är man ute efter en
mobil med digitalkamera rent allmänt tycker jag det är bättre att ha
en digitalkamera istället sidan om och använda mobilen att lyssna på musik
med o.s.v men K750i tar bra bilder tycker jag iallafall.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
PatrikGBG
Påläst
Påläst

25 februari 2006, 21:33

insigma, visa då vem/vilka?!

jag har inte läst något test som tycker att den har dålig kamera, däremot säger de flesta att de e dåligt att de inte slängde in autofocus
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst

26 februari 2006, 01:25

OK, here's a small list of what's wrong so far...

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Serious stuff -
charger tip got very hot and melted so no longer usable
Phone sometimes powers down when copying from the PC to memory card
Phone sometimes powers down when changing profiles
Phone occasionally locks up and requires battery removal to reset
Battery life is diabolical - even with light use it needs daily charging

Annoying stuff -
There's no FF/Rew for videos, making it useless for watching TV shows or movies
The music player ignores sub-folder structures and builds one long playlist from all sub-folders
If you're using the music player you have to get out to make a phone call
You don't get a timer while your call is active
SMS messages don't show the time sent, you have to go find it
I turned on PIN security now can't turn it off
Profile changes seem to randomly reset to defaults
Closing the slider doesn't always terminate the call, even though this is set
The vibration in silent mode is pretty weak
Phone doesn't support Bluetooth A2DP
Picture quality from the 2MP camera is worse than a Kodak DC280 of six years ago
Video quality is weak, it can't keep up with slow movements at VGA resolution<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
DC5
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

26 februari 2006, 10:40

Phone sometimes powers down when copying from the PC to memory card
Phone sometimes powers down when changing profiles

Kan tyvärr instämma med dessa 2.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
PatrikGBG
Påläst
Påläst

26 februari 2006, 18:12

hehe de grejjerna e verkligen nokias trademark!
jag har fortfarande inte haft nåt problem, o kameran e ja fortfarnade lika nöjd med...skumt

men sen pratade vi väl om professionela tester av mobilen o inte vad "folk" tycker?!

givetvis e folkets tycke en stor del, men många e ju av "erat" slag, dvs slår ner på nokia bara för att ni gillar SE, o jag e tvärtom, tycker inte om en enda SE telefon o ja har haft de flesta...

för mig är den bästa mobben genom tiderna 6190i eller va den hette...
den sista av 6110 serien...
Patrik Andersson #928

Urgammal
PatrikGBG
Påläst
Påläst

27 februari 2006, 19:59

hmm sådär darrigt
Patrik Andersson #928

Urgammal
PatrikGBG
Påläst
Påläst

27 februari 2006, 20:28

nån som kan svara på vilken den optimala inställningen är för o få bäst bilder..de varierar ju nåt fruktansvärt mellan de olika bilderna man tar beroende på inställningarna...ibland blir de knivskarpa o nästa blir småkornig
Patrik Andersson #928

Urgammal
boltis
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

10 mars 2006, 23:33

Jaha, då har man haft luren ett tag och jag är helnöjd fortfarande. Visst, lite buggar har man upptäckt men det ska tydligen åtgärdas i den nya firmware: n som enligt uppgift ska komma i slutet av mars. Vi får väl se!

Men är det någon som har hittat några nya, schyssta teman? Spel har jag massvis av men just teman är det lite tunt på.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

21 maj 2006, 19:02

Jaha boys...vad tycker ni nu då? E skiten nåt att ha? Sen en fråga.

Finns det en riktig "Nokiakalender" i den telefonen där man kan sätta påminnelser, födelsedager, möten osv osv osv???
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Eisenhut
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut

21 maj 2006, 19:05

Tycker den funkar helt OK, har dock inte haft nokia innan typ, så jag saknar SE lite.

Plus för den grymma displayen och minus för den kassa kvalitétskänslan.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
PatrikGBG
Påläst
Påläst

21 maj 2006, 19:16

håller den fortfarande som den bästa mobbe jag haft...

kalendern e som vanligt ljusår bättre än SE, och för övrigt finns de ju samma möjligheter till funktioner som alla SE telefoner...

en myyycket bra funktion är att man kan ha de som ett "skrivbord" på bakgrundsbilden där man kan lägga de funktioner man använder mest...
inget nytt, men funkar ypperligt bra!

finns ingen annan jag skulle vilja ha...
Senast redigerad av 1 PatrikGBG, redigerad totalt 21 gånger.
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

21 maj 2006, 19:17

Låter bra, men angående kalendern, FINNS DET SÅ ATT MAN KAN STÄLLA TUSEN PÅMINNELSER, FÖDELSEDAGAR OSV??????????????
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Påläst
Påläst

21 maj 2006, 19:18

JUST TUSEN VETTIFAN MEN MAN HAR ALLTID KUNNAT HA MÄNGDER AV OLIKA PÅ NOKIA O NU E DE MER!!
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

21 maj 2006, 19:19

Har haft min i typ 4mån nu. Är överlägset bästa mobilen jag haft iaf.

Grymt nöjd. KÖP!!! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

21 maj 2006, 19:19

MEN BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, NU SKA JAG OXÅ KÖPA EN SÅN DÅ FÖR MIN NUVARANDE HAR JU KASS DISPLAY OCH JAG MÅSTE HA EN GRYM KALENDER FÖR ATT SKÖTA MIN DIABETES OSV! TACK FÖR HJÄLPEN!
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Påläst
Påläst

21 maj 2006, 19:22

de finns en nackdel som många haft problem med, som oxå börjar visa sig på min nu...luckan glappar lite om man behandlar den oförsiktigt...det är ju absolut inget problem men de känns lite kass kvalle...men de går ju alltid o åtgärda...

haft min sen den släpptes o ja har aldrig haft nåt problem, bara nöjda miner!
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

21 maj 2006, 19:29

Fan va nice, glappande lucka för dig alltså...då har du två nu!
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Påläst
Påläst

21 maj 2006, 19:51

hahahaha...ja fatta
Patrik Andersson #928

Urgammal
stiivN
Användare
Användare

12 augusti 2006, 13:49

Måste bara uppdatera tråden lite !

Tre har gjort det igen, och det är absolut sista gången jag har något med dom att göra !

Jag och kollegan bestämmer oss för att dela på 3g internet över sommaren.

Jag ringer in till kundtjänst och beställer. Dom spelar in hela samtalet och så. Allt frid och fröjd. Får kortet efter 3 dagar. Lagom snabbt. Sätter i kortet i telefonen för att börja surfa. Då börjar hela visan med problem.

Ja, kortet funkar inte. Eller det är inte aktiverat. Nähe, tänkte jag. Varför har dom inte gjort det. Ringer in och hör med dom. Dom säger va konstigt vänta tills imorgon.

Prova dagen därpå. Funkar inte heller. Ringer till dom igen. Nu ser dom inte mitt telefonnummer alls i deras register eller min beställning. Hon ber mig ringa upp om 1 timme igen.

Ringer upp efter en timme, fortfarande inte hittat felet. Ber mig återkomma nästa dag för ekonomiavdelningen har stängt . Riktig frustrerad börjar man bli.
Ringer dagen därpå tidigt på morgonen för att vänta det värsta. En hittar dock all tillslut. Det visar sig att dom har ett register på ett gammal abonnemang jag hade hos dom för nästan 2år sen. Och samband med det har det blivit strul. Jag frågar hur det kan bli det, och det har hon ju inte svar på såklart.

Hon säger att detta står högst på hennes lista och hon fixar så det blir aktiverat direkt morgonen därpå. Varav jag frågar varför dom inte kan aktivera det direkt? Nja, sa hon det är ganska rörigt här nu. Men hon skulle se vad hon kunde göra.

Väntar och väntar. Provar framot kvällen och nu börjar kollegan också bli förbannad för det funkade inte givetvis.

Ny dag kommer. Funkar det ?! Fan heller att det gör. Åter i kö i 20-30 min och samma svar igen. Vi ser inte din beställning bla bla bla. Skickar mig till ekonomiavdelning. Givetvis jobbar hon inte den dagen och ingen vet vart det pappret har blivit av. Dom säger att dom får ringa upp mig när dom har kollat det vidare. Ringer dom ? Nej, eller jo nästa dag. Då ber dom mig faxa in själva beviset jag har fått hem på beställningen. Har jag tillgång till fax? Nej, så klart inte. Kör till jobbet och får låna faxen snabbt och faxar skitet. Samtidigt som jag står i kö för att se så dom har mottagit det. 45min tar det innan någon svarar för mig, då är det vanliga kundtjänst och inte ekonomiavdelningen jag skulle till.

Varför hamnar jag här, frågar jag. Jo, ekonomiavdelningen har stängt för dagen. Jaha, har dom öppet under helgen ? (Helg nästa dag) Nej, tyvärr inte.
Förbannad som är jag är slänger jag luren i örat på henne.

På måndagen veckan därpå ringer kollegan och skriker ut varenda jävel han snackar med. Ber dom stoppa upp abonnemanget och allt vad det heter i röven. Sen hotar han att gå till ARN för dom vägrar säga upp det direkt då det är 3 månaders uppsägning. Då sa han, ja men jag aktivera ert abonnemang nu direkt. Och vi la bara på.

Tror ni det blev aktiverat ? Hahaha, helt jävla sjukt dåligt inkompetent personal ! Vi ringer dagen efter och då snackar vi med en tjej som inte kan förstå vad som har hänt och ser att vi har ringt hela tiden. Hon säger ja, men vänta. Tar 30 sec. Prova nu. Jo, då aktiverade hon det utan problem.

VAFAN va problemet innan ?! Gaaaaah.

Jaja, vi tackade och la på. Började surfa på 3g som var lätt att komma igång med. Tror ni det var några hastigheter dom lovade? Nej, inte ens i närheten. Sämre än 56k då det hela tiden förlorade kontakt.

Månad gick och vi använde det för msn å dylikt för det var det enda det funkade till.
I början av veckan blev abonnemanget spärrad. Ringde in och frågade varför.
Jo ni har inte betalt fakturorna. Vilka då ? Vi har inte mottagit några. Nej, sa han dom har kommit tillbaks till oss.
Det visade sig att det var 2st olika addresser. Rätt address på leverans addressen men fel på faktura addressen.
Han hävdade sen att jag har sagt fel address som ska gå till fakturan och får själv stå mitt kast för inkassoavgifterna. Ja, då jävlar började man koka. Addressen fakturan gick till var där jag bodde för 2år sen och hade ett gammalt abonnemang hos. Jag bad dom spela upp bandet som dom har på mig vid beställning. Sen skrattade jag åt honom och sa, vilken jävla idiot som försöker lura mig och krävde få prata med hans chef. Han kopplade då förbannad som han va mig vidare till en annan. Den andra var hur trevlig som helst. Bad om ursäkt och allt. Och såg att deras system har gjort fel. Återkallade inkassosaken och rättade till adress å allt. Han sa att detta har hänt förr bara för dom har kvar gamla uppsagda uppgifter som även han var tveksam till varför då dom oftas skapar oordning.

Nu är abonnemangen uppsagd, betalt skiten samt en slutfaktura.

Säger bara ! ALDRIG MER TRE, fyfan för dom *spottar på märket*
Stefan Karlsson
PatrikGBG
Påläst
Påläst

12 augusti 2006, 13:57

jag hade rövknullat nån som va sån i telefonen mot mig oxå, oavsett om de va "vårt" fel..

är man trevlig får man oftast hjälp direkt, e man otrevlig kan de ta längre tid...bara o inse...

ingen jag känner har fortfarande haft nåt problem med dom...

jaja
Patrik Andersson #928

Urgammal
stiivN
Användare
Användare

12 augusti 2006, 14:05

Med inkompetent personal som inte gör något åt saken utan bara lägger det åt sidan så måste man fan höja rösten.
Det är ju inte första gången jag har problem med dom. Första gången snodde dom min telefon som jag inte har fått tillbaks.
Den skulle bara uppdateras genom mjukvara. Men dom I Helsingborg skickade det vidare för dom klarade inte det. Sen fick samtal om att telefonen måste lagas för datorporten i telefonen inte funkar och det skulle kosta mig 400kr ?!
Jag säkerkopierade precis allt på telefonen till dator genom just porten innan jag lämnade in den. Snacka om att dom antingen ljuger eller har själv pajat det. Jag bad dom skicka tillbaks telefonen. Då ville dom ha 250kr i felsökningsavgift. Jaha, då kan ni behålla telefonen sa jag och la på. Sen dess har jag inte sett röken av den telefonen.
Stefan Karlsson
PatrikGBG
Påläst
Påläst

12 augusti 2006, 15:53

eftersom du sa att du inte ville betala, och sen tyckte att de kunde behålla den, så e de nog inte så konstigt...

ja försvarar absolut inte 3 i allt, men man måste nog ha lite olika synvinklar på sakerna
Patrik Andersson #928

Urgammal
Walkire
Användare
Användare

12 augusti 2006, 16:31

lite rolig läsning blev det....tråkigt att du har ahft sådan problem stiivn..får mig att minnas när tre började sin verksamhet. Jag skaffa en utav de berömda nec mobilerna. Vilken skit det var, fick lämna in mobilen x antal ggr.Sen när en ny modell dök upp trodde jag att saker och ting skulle bli bättre. men naturligtvis så blev det inte så. Efter x antal ggr av att lämna in skiten så tröttna jag och krävde att få en ny telefon. Alltså en ny modell...de vägra då sa jag upp mitt abonnemang hos dem trots att inte bindningstiden hade gått ut. Man har rätten till detta enligt konsummentverket. Anyway, nu är man hos tre igen och ger dem en ny chans. Skaffa nya sonyeric k800...funkar ok än så länge...
Går ej tillbaka till vodafone(telenor) i alla fall. Aldrig haft dyrare mobilräkningar än med dem...
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
stiivN
Användare
Användare

12 augusti 2006, 16:46

PatriGBG. Mobilen var aldrig inne för lagning. Utan för gratis uppdatering man skulle få av Tre för att Nec va då dåliga telefoner. Samtidigt skulle man får 2st gratis batterier.

Jag hade aldrig problem med min Nec telefon mer än att batteriet knappt höll en dag.

Därav gick jag in med kupongen till Helsingborgsbutiken, som skulle uppdatera den. Självklart la jag över alla bilder till datorn innan jag lämnade in den för jag visste att en telefon raderas när dom uppdatera den.
Men när jag lämnade in den sa dom att dom kunde inte uppdatera telefonen så dom var tvungen att skicka den upp. Om Helsingborgs personalen eller dom där uppe, vart det nu var förstörde den bryr jag mig inte. Dom stal min telefon ! Enligt ARN så ska jag få ett papper på att den skulle skickas in för lagning. Jag fick inget sådant utan bara ett papper att telefonen är inne för en mjukvara uppdatering !

Så det kallar jag helt klart stöld eller blåst på en telefon.
Stefan Karlsson
stiivN
Användare
Användare

12 augusti 2006, 16:48

Martin_P höll även med mig att sådant har hänt. Att personal har haft sönder saker och sedan gett kunden skuld för allt. !
Senast redigerad av 1 stiivN, redigerad totalt 12 gånger.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst

13 augusti 2006, 00:45

Stiivn: Anovo är det som har din telefon ... inte TRE..
stiivN
Användare
Användare

13 augusti 2006, 06:53

Men det är fortfarande Tre's ansvar över telefonen och att detta har hänt.
Stefan Karlsson
Skriv svar