Är inte det här billigt

För Topics som ej är motorrelaterade
kenny
Användare
Användare
Namn: Kenny

26 juni 2006, 22:01

Hittade den här datorn och tyckte det lät väldigt billigt?
<a href='http://www.itservice.se/dialectit/index ... 77&refId=2' target='_blank'>http://www.itservice.se/dialectit/index ... refId=2</a>

men det verkar inte vara nån processor med i dealen? , vad får man ge för en sån rackare?

är det bara skit kanske eller vad är haken?
mvh kenny
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

26 juni 2006, 22:02

jag ser inget billigt med den..en isärplockad gammal notepad...du betalar ju inte spec mkt för en medelmåtta ny
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
kenny
Användare
Användare
Namn: Kenny

26 juni 2006, 22:12

hahaha ja du, när du beskriver den på det sättet så låter den inte billig i mina öron heller. gammal isärplockad..
jag fick intrycket att den var ny, men jag antar att den inte är nå vidare bra då?

vad innebär begreppet note-book? är det bara för att skriva på?
Mvh Kenny
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
rallarn
Användare
Användare
Bil: Accord Type S
Namn: Rickard Beckius

27 juni 2006, 00:27

haha, dendär var inte ens i närheten på komplett, saknade CPU bland annat <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->

inget kap direkt!
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Krister
Användare
Användare

27 juni 2006, 08:47

notebook = bärbar dator.

Billig var den inte då det är sådär halvenkelt att byta processor och meka med en bärbar dator. Om Kalle Runt Hörnet sitter och skruvar i en bärbar utan att veta vad han håller på med så lovar jag att i hälften av fallen så funkar inte datorn sen.
Sen byter man aldrig processor i en bärbar. Jag har då aldrig varit med om det i alla fall... eller jo, för sådär en 10 år sedan när de bärbara körde samma processor som de stationära gjordes det... men även då var det jäkligt risky.

Vill du ha en bärbar rekommenderar jag dig att kolla in IBM/Lenovos billigare alternativ... då landar du runt 7k.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Lynxen
Användare
Användare

27 juni 2006, 09:48

Rekommenderar att kolla på tradera efter laptop, finns bl a en kille som säljer HP Nya bärbara och demoex på reguljär basis.

Nikolajs är användarnamnet på tradera, köpte en 14" widescreen HP laptop av han i våras, tog 2dagar så hade jag laptopen, var i perfekt skick och i orginalkartong.

8000kr betalade jag för HPDV1355 14" wide 1280x768, 1GB ram, 100gig hdd, Pentium M etc...

Just nu är det bara 17" laptop tillsalu, men det brukar dyka upp nån i veckan.
Senast redigerad av 1 Lynxen, redigerad totalt 27 gånger.
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Bagarn
Wannabe
Wannabe

27 juni 2006, 14:20

Ska du kopa en barebone-laptop ska du nog se till att du far den ihopplockad innan den landar hos dig.

Om det ar ett vettigt foretag later de dig valja cpu, hd och minne och monterar allt till dig. Absolut inte vart att kopa och mecka sjalv, hur manga har egentligen verkligen oppnat och kollat inuti en laptop?

Jag har, och jag skulle aldrig fa for mig att montera en cpu pa egen hand. Pajjar du moderkortet ar det bara att kopa helt ny barebone igen.

Sen kan tillaggas att dessa brukar val aldrig ha riktigt grafikkort? Endast ett sant intel som lanar fran RAM och processor.

Hade satsat lite mer tid och pengar pa en vettig maskin istallet, som riktigt passar dina behov. Om man kompromissar for mycket tar det nan manad, sen blir man bara irriterad och kommer inte att anvanda den.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Skriv svar