LCD nu får det bli en sån

För Topics som ej är motorrelaterade
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

24 juli 2007, 13:08

Tänker köpa en halvsnik, även omdet tar emot.
37" verka man kunna handla runt 10-11k.
Orkar inte köpa en dräpar tv, min ekonomi verkar inte heller orka de.

Samsung, finns en väldig massa modeller även LG (lucky goldstar) verkar ha flertalet modeller.

Vi sitter ni själva med?
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

24 juli 2007, 13:28

Jag måste bara säga att plasma is the shit på många fronter om du ska använda den som en TV och speciellt för filmvisning. En plasma i den prisklassen utklassar LCD:er i samma prisklass i kontrast, svärta och djup.
Djupet i bilden är ruggigt bra och man får nästan en tredimensionell känsla som helt saknas med de LCD:er som jag har sett.

Men ska du köra datorn på så är det LCD som gäller.

<a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160657" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160657</a>
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
raseri
Moderator Gold
Moderator Gold
Bil: Integra Type R / S2000
Namn: Fredrik Hellström
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

24 juli 2007, 16:51

Samsung R86-serie är ju riktigt fin!
- Regionsombud Väst -
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda Integra Type R K24 '99
Honda S2000 AP1 '00
Charly
Användare
Användare

24 juli 2007, 18:37

Glöm inte att kolla 40/42 också, ofta är de ju billigare än 37" pga fler faktiskt köper den storleken.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Thomas
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson

24 juli 2007, 19:15

Lånar tråden lite.
Såg att 32 lcd är nere i ca 5000kr även kända märken, LG mfl.
Är dem helt värdelösa?
Jag hade tänkt en sån bara för att se på Tv serier o film från datan i min lilla lägenhet.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

25 juli 2007, 08:55

Verkar som det blir en 40 eller 42 bara för det.
Satt och sura ur, köper på kreditkortet :)
Fick inge jag villa he för 10-11k så det blev 13,4k. Samsung.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

25 juli 2007, 10:16

Varför köpa en TV för 25 000:- nu när priserna rasar som mest ? Sämre affär än att köpa en ny bil nästan.

Å sluta snöa in er på alla spec TV´n har. Det går att titta på en LCD tv som inte är full-hd samt är på 6ms osv..

Jag köpte en Sharp 37" på elgiganten för 6990:- Å det är kalas bild på den. Både TV samt DVD.Grymt nöjd.

Bättre att köpa en bra tv när det blivit nån standard med tv apparater. Nu rejsar alla märken hej vilt om att vara billigast samt ha bäst upplösning.

Ett grymt tips annars är www.swedx.se <--40" full-hd lcd tv för 8495:-
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
StiFt
Användare
Användare
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

25 juli 2007, 10:32

Steffo skrev:Jag måste bara säga att plasma is the shit på många fronter om du ska använda den som en TV och speciellt för filmvisning. En plasma i den prisklassen utklassar LCD:er i samma prisklass i kontrast, svärta och djup.
Djupet i bilden är ruggigt bra och man får nästan en tredimensionell känsla som helt saknas med de LCD:er som jag har sett.

Men ska du köra datorn på så är det LCD som gäller.

<a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160657" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160657</a>
Jag köpte en LCD jag och är galet nöjd. Skall man hänga upp tv:n på väggen är en LCD att föredra då den inte vägar i närheten så mycket som en Plasma :D
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

25 juli 2007, 11:05

Tar en repa med kreditkortet under helgen, meddelar vilken det blir.
[b] Cybertuner[/b]

Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

25 juli 2007, 13:23

Köpte en 32LCD-VD7 av märket Dantax i förra veckan och är helnöjd faktiskt :thumbup:
Patrik Sköld
henke
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

26 juli 2007, 13:41

Samsung är så innihelvete bra, och granna till designen, om man frågar mig :thumbup:
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Krister
Användare
Användare

26 juli 2007, 13:54

Samsungs 86 serie skall vara riktigt nice... men LGs är inte helt fel heller... finns ju några som har båda här i klubben.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

26 juli 2007, 15:18

Det finns för många snarlika modeller, jag blir knäpp.
Nästa veckas stora uppdrag.
[b] Cybertuner[/b]

Henka
Användare
Användare

26 juli 2007, 15:28

Själv så käpte jag en 37tums LG LB1R i vintras för c.a 14k.
Den har helt klart motsvarat minna förväntningar.
Tror att LB2R(efterföljaren) är nere i ca 11½k nu.
Är helt nöjd med LG så det blir en LG47LB2RF till hösten och då får LB1an åka in i sovrummet istället.
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

26 juli 2007, 15:31

Man går från en fatscreen till flatscreen :)
[b] Cybertuner[/b]

Mooseman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

29 juli 2007, 22:19

Krister skrev:Samsungs 86 serie skall vara riktigt nice... men LGs är inte helt fel heller... finns ju några som har båda här i klubben.
Jag är lite sugen på en LG 37LE2R. Den är nere i 8000:- här i stan nu. Är detta ett vettigt köp? Hur är den jämfört med LB2R, för den har jag nämligen läst massor om..?
Team Kalmar
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

30 juli 2007, 00:55

har min 32a, känns jävligt värdelöst att köpa en ny tv bara för att de rasar i pris just nu... om ett år kommer min tv vara i princip värdelös ändå säkert. lika bra att vänta tills de slutat rasa så fasligt tycker jag.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Krister
Användare
Användare

30 juli 2007, 09:26

Eccibaka: Har alltid varit så i teknikvärlden... du skall inte köpa en tv för att kolla värdet utan för att du skall ha en trevlig tv i förhoppningsvis lite längre än ett par år.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Aidin
Användare
Användare
Namn: Aidin Afroozmehr

31 juli 2007, 12:53

Någon som har koll på denna tv´n från tatung? Tatung 32" LCD-TV V32MCHK-EE1
Vann aftonbladets tv test klart prisvärd 5000kr!

Andra tips på bra 32" lcd för max 5500 kr? hade jag haft mer hade jag kollar på andra märken men just nu är min budget max 5500 kr! mvh aidin
Mooseman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

1 augusti 2007, 07:56

Mooseman skrev:<!--quoteo(post=421122:date=26 Jul 2007, 13:54:27:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister @ 26 Jul 2007, 13:54:27) [snapback]421122[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Samsungs 86 serie skall vara riktigt nice... men LGs är inte helt fel heller... finns ju några som har båda här i klubben.
Jag är lite sugen på en LG 37LE2R. Den är nere i 8000:- här i stan nu. Är detta ett vettigt köp? Hur är den jämfört med LB2R, för den har jag nämligen läst massor om..?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Krister skrev:Eccibaka: Har alltid varit så i teknikvärlden... du skall inte köpa en tv för att kolla värdet utan för att du skall ha en trevlig tv i förhoppningsvis lite längre än ett par år.
Det vore kanon om du ville slänga in en komentar om den LG-LCD som jag nämner ovan, är ruskigt sugen på en sådan till det priset, men om den inte är någonting att ha så vill man ju få en varning.

Har du förresten koll på hur man läser ut modellbeteckningarna på LGs maskiner? Finns det någon logik bakom alla bokstavskombinationer?
Team Kalmar
Skriv svar