Barnvagn

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister
Användare
Användare

14 mars 2008, 11:20

Wow vänta nu, så du menar att vagnen får plats till vänster om buren... alltså tar bur plus vagn upp typ halva bak? Om så är fallet är valet givet.
För det är en sådan bur vi tittat på till vårt lilla charmtroll.
Senast redigerad av 1 Krister, redigerad totalt 14 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
HansG
Användare
Användare

14 mars 2008, 11:29

Jepp! om du kan vänta ett par timmar kan jag vara vaaaansinnigt snäll o knalla ut med vagnen o ta ett par bilder. Den är typ lite upptagen just nu bara, Hugo sover middag :baby:
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
Krister
Användare
Användare

14 mars 2008, 11:52

Sure, det får du jättegärna göra. Har nämligen kallt räknat med att hundbur + vagn = fullt där bak.

Tack så jättemycket för hjälpen.

Kör:
Andy63
Wannabe
Wannabe
Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
Namn: André Fossto
Kontakt:

14 mars 2008, 11:59

skitkul och läsa denna tråden :wohow: man tänker ja ett forum som mest handlar om honda osv. så kommer hit och ser massa barnvagnar. Rätt häftigt hur mycket ni har och komma med när det gäller barnvagnar. :D lycka till med ett bra köp då :thumbup:
André Fossto
Krister
Användare
Användare

14 mars 2008, 12:53

Andy63: Det här är ändå hyffsat relaterat då den har hjul... finns andra exempel där kunskapen inom HPC verkligen glänser på nivåer man inte kunde ana.

Kör:
Charly
Användare
Användare

14 mars 2008, 13:11

Andy63 skrev:skitkul och läsa denna tråden wohow.gif man tänker ja ett forum som mest handlar om honda osv. så kommer hit och ser massa barnvagnar. Rätt häftigt hur mycket ni har och komma med när det gäller barnvagnar. biggrin.gif lycka till med ett bra köp då thumbup.gif
skitkul att du kan sitta och kommentera i precis alla trådar som finns här på hpc :thumbup:
Senast redigerad av 1 Charly, redigerad totalt 14 gånger.
Medlem 427
zozo
Wannabe
Wannabe

14 mars 2008, 13:28

hej, jag vet ej om det redan har skrivits men jag hörde på radio för ett tag sen att 3 hjulingar är farligare än 4 hjulingar på grund av att de e mycket lättare att välta.
så för mig blir det 4 hjulingen
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Krister
Användare
Användare

14 mars 2008, 13:35

Och det skall tydligen ha ändrats då de lyckats få ned tyngdpunkten på de trehjuliga... mycket det som fick mig att tänka bort trehjulingarna först men efter att ha läst att det tydligen inte stämmer längre så är de med i bilden igen.

Kör:
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

14 mars 2008, 17:16

krister jag förväntar mig att du tar mitt svar i beaktning!!haha!!
sitter här o tänker på ert val ju!!
ska jag med behöva gå ut o ta kort?helvete!!

ps. vår vagn e snyggare hahaha
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
PatrikGBG
Påläst
Påläst

14 mars 2008, 17:29

kommentera INTE hallgolvet!!!!det var snyggt på sjuttitalet!!
(ska fixa hallen med, lovar...)

vet inte om dessa bilder jag tog för o slippa gå ut i solen hjälper nåt, men man kan hoppas att de framgår hur smidig den e o fälla o hur liten den är fälld?!
glöm nu inte att detta är en vändbar sittdel, o med sittdel är den större (längre)...
Senast redigerad av 1 PatrikGBG, redigerad totalt 14 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Charly
Användare
Användare

14 mars 2008, 20:06

den kanske är praktisk iaf patrik ;)

Men oavsett Krister så anser jag att ni åker ut och känner på vagnarna mer än bara dra lite fram & tillbaka... testa att LYFTA vagnen
och fälla upp & ner den lite fram & tillbaka.
Medlem 427
Krister
Användare
Användare

14 mars 2008, 20:32

PatrikGBG: Självklart tar jag dina inlägg i vikt, hade ju inte sett några kort på er vagn än. ;) När er vagn är ihopfälld, hur är måtten då? BDH alltså.

Det är svårt att sätta prio på vad som ligger högst rent priomässigt men några grejer är att den får inte vara för tung, den skall bli hyffsat liten när man fällt ihop den och den skall vara bra för David.

Självklart så slutar det med att ut och kolla, skickade ut frugan med polarn att kolla idag när polarn ändå skulle köpa ny barnsits till sin dotter. Men de råd och tips jag får härifrån betyder oerhört mycket i alla möjliga val och därför uppskattar jag verkligen alla tips och faror som ni kommer med.
Senast redigerad av 1 Krister, redigerad totalt 14 gånger.

Kör:
Andy63
Wannabe
Wannabe
Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
Namn: André Fossto
Kontakt:

14 mars 2008, 21:32

<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->skitkul att du kan sitta och kommentera i precis alla trådar som finns här på hpc :thumbup:<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Inte alla :boxing:
André Fossto
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

16 mars 2008, 01:09

Vi är stört nöjda med våran Babyproffsens baby traveller. Den är fyrhjulig robust men blir väldigt liten när man fäller den. Våran är en syskonvagn och går med lätthet in i en audi a3.
Stora lufthjul för skön komfort, med låsta eller svängbara hjul i fram, detta sker med ett enkelt grepp( max 2sek )
Dessutom är den billig ny ca 4k.

Kan ju säga att vi har provat några .... vi har för tillfället 5 vagnar!

P.s du får inte glömma lastmöjligheten i vagnen, jag menar att man kanske vill shoppa lite ibland.

Lycka till / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
HansG
Användare
Användare

16 mars 2008, 13:49

då ska vi se, det är ju inte alltid man får disponera sina dagar som man har tänkt sej, så här kommer några bilder till, ett par dar senare ;)

[attachment=30501:20080315213_a_.jpg]

var det så här du tänkte Krister?
[attachment=30504:20080315218_a_.jpg]

så här tror jag vi kommer att lasta
[attachment=30502:20080315215_a_.jpg][attachment=30503:20080315216_a.jpg]
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
PatrikGBG
Påläst
Påläst

16 mars 2008, 18:11

den e ju inte direkt liten ihopfälld s3an...men de e ju tur att den e lätt!
Patrik Andersson #928

Urgammal
Charly
Användare
Användare

16 mars 2008, 20:34

ganska stor hjulbas trots allt på den, motverkar att den "välter" antar jag.
Medlem 427
PatrikGBG
Påläst
Påläst

17 mars 2008, 18:38

mmm, men då anser jag personligen att meningen med en trehjuling är endast utseende...från början skulle de vara mindre, men dom blev inge bra...
garanterar att vår fyrhjuling tar mindre plats än den!

jaja skit samma, man gillar ju den man gillar helt enkelt!
Patrik Andersson #928

Urgammal
Krister
Användare
Användare

18 mars 2008, 10:10

Kanontack för bilderna Hans. Frugan har varit och kollat lite och hon föll även hon för S3:an.

Men vi skall ut nu i påskhelgen och kolla ännu mer och prova att välta de och sånt. Sen blir det till att prova att lägga in vagnarna i bilen för att se hur mycket plats de tar, kanske får ta och köpa hundburen först. :)

Kör:
Krister
Användare
Användare

24 mars 2008, 20:50

Idag har vi varit och kollat lite på vagn och kan säga att trehjulat går bort för oss, har testat och ryckt lite i den och så och det känns som att den välter alldeles för lätt.
Så nu har vi kollat lite på en Brio Happy.

Kör:
Charly
Användare
Användare

24 mars 2008, 22:52

ok, vår S3 är härmed snötestad, gick till sjön med den igår dvs den klarade 5-10cm snö på sand utan problem på stigar. Fanns ingen tendens till att välta alls.
Medlem 427
Nett@n
Användare
Användare

9 april 2008, 20:38

Då Melvin har passerat sju månader så har jag lärt mig lite om barnvagnar.

Vi köpte en fyrhjuling eftersom den är lätt att köra i alla väder och underlag. En trehjuling är väldigt lätt att styra till skillnad mot en fyrhjuling. Men svårare att ta sig fram med i snöväder och lera. Så det beror ju på var man bor och hur man ska använda vagnen. Ska man hålla sig i stan eller ska man gå långpromenader i skogen?

Med facit i handen hade jag hellre köpt en begagnad första vagn. Man har ju faktiskt inte första vagnen särskilt länge. När Melvin var fem månader satte vi i sittdelen. Nu i sommar ska vi ut och resa och då vill vi ha en lättare vagn. Den vagnen kommer vi ju kunna behålla tills han går.

Pröva att fälla ihop vagnen och framför allt prova om den får plats i bilen. Det ska vara ENKELT att få in vagnen i bilen. Trots allt så kan man vissa dagar få lasta i vagnen i bilen ganska många gånger. Efter en graviditet då ryggen kan ha fått ganska mycket stryk så är det jobbigt att lyfta i och ur vagnen. Min rygg har fortfarande inte hämtat sig och det är tufft att lyfta bebis och vagn flera gånger varje dag. Så låt framför allt frun prova.

Liggdelen kan behöva vara ganska lång. Melvin växte snabbt och det var inte mycket marginal kvar när han var fem månader trots att vi hade en stor vagn.

Ryggstöder på sittdelen ska vara lätt att fälla upp och ner. De somnar ju ofta i vagnen och då kan det ju vara skönt och ligga. När de är vakna vill de ju gärna se allt runt omkring.

Vår vagn har varit på ställen jag aldrig trodde jag skulle behöva ha en vår vagn. Har exempelvis gått i ett sandtag (det var faktiskt mycket svårare än vad det låter), vi har gått i skogen där det INTE fanns någon stig så det bar över stock och sten, snöstorm osv.

Glöm inte att köpa en vettig bilbarnstol. Vi köpte en med ett underrede som satt fast i bilen. Själva stolen kunde man bära med sig. Perfekt när bebisen somnat i bilen. Då slipper man ju väcka den när man snabbt springer in på ica för att sedan åka vidare. Dock kan man ju inte ha den stolen speciellt länge heller.
Jeanette Wallberg Sundgren
Krister
Användare
Användare

10 april 2008, 09:36

Bra inlägg där Nettan, det är ungefär de sakerna som vi funderat och tänkt mycket kring. Nu kommer den vagnen vi bestämt oss för väga lite mer än jag hade hoppats men det får gå vägen, den har fyra hjul vilket är ett krav när vi går våra promenader i just skogen där det inte finns annat än upptrampade stigar som bäst.
Kommer absolut kolla beggat på blocket, vi är inte direkt några prestigemänniskor som måste ha nytt bara för att.

MEN, som många bör tänka på, skall man köpa nytt så är det ungefär lika lång leveranstid som för en ny bil!

Sådan stol har vi redan, fått en av polarn då hans barn har växt ur den sedan ett halvår och den vet vi är helt okrockad och fin. :)

Kör:
Krister
Användare
Användare

21 april 2008, 11:24

Japps, så har vi beställt och betalt handpenning på en ny Brio Happy.
Var nån kampanj så man fick med skötväska och åkpåse så det kändes som en helt ok deal.

Vi prioriterade att kunna knalla runt i skogen med vagnen utan att för den skull oroa oss för att den välter vid varje rot/sten. Sen ville vi ha bra med gung i vagnen så man lätt kan vagga barnet till sömns i den. Så efter att ha provlastat den tillsammans med hundburen i bilen så vart det beställning.

Lycka till ni andra också.

Kör:
ziggy
Gillar Honda!
Gillar Honda!

21 april 2008, 13:24

Min syster köpte en beggad Herqules Razo 6 spin (tror jag den hette), som var i stort sett oanvänd för 1500:-
Det lilla jag kan och kollade på den så verkade den vara en vettig vagn. 4 (6, dubbelpar fram) hjul som kan svänga med framhjulen, men även låsas i fast läge.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
PatrikGBG
Påläst
Påläst

9 oktober 2008, 10:46

den här inhandlades igår, SKITNÖJD
Bild

jag vart riktigt skeptisk till tre hjul, och det ÄR skit jämfört med fyra, men det duger, o vagnen e riiiktigt smidig o lätt o fälla, samt tar i stort sett ingen plats alls...
Senast redigerad av 1 PatrikGBG, redigerad totalt 9 gånger.
Patrik Andersson #928

Urgammal
ablazed
Wannabe
Wannabe

9 oktober 2008, 22:20

då vi ska ha en liten till nu i december så har vi varit å kollar på syskonvagnar. den vi fassnade för va babyproffssens egna.
baby nånting. där Leo kan sitta medans man har en liggdel för den andra.
stora luftfyllda hjul där framhjulen är svängbara, och går att låsa i fasst läge.

har hållt på att vika ihop å fälla upp vagnen, ja vet inte hur många gånger i butiken.
de e inte alls svårt å ja tycker att den blir inte så jätte stor i ihopfällt läge för att vara en tvåsitsig vagn då framhjulen viks in under vagnen.

nån som har erfarenhet av denna vagn som kan ge nån komentar???
JAG SAKNAR MIN HONDA!!!!!!!!!
I'll be back..... som han sa! :D
boltis
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

9 oktober 2008, 22:45

Jag kör ju med deras egna enkelvagn och kan väl säga att jag med största sannolikhet kommer att välja deras syskonvagn om/när det blir aktuellt med en sådan. Klockren helt enkelt! Till en vettig peng dessutom! Sen när den minsta växer ur liggdelen så sätter man väl bara i ytterligare en sittdel.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
PatrikGBG
Påläst
Påläst

10 oktober 2008, 01:20

den vart ja riktigt nära på o slå till på med!
fanns en nackdel som gjorde att ja valde denna, NÄR barnen växer, vilket man antar att de gör, så står du inför ännu ett byte av vagn, för vem kör runt en syskonvagn med ett barn?

den vi köpte är både och, man monterar på och av syskondelen, o de funkar skitbra, mycket mycket mindre än många enkelvagnar.

en riktigt positiv sak me babytravellern är att den e typ precis lika bred som enkelvagnar, men den utnyttjar hela bredden, istället för o ha ett chassi som är bredare än själva sitt/liggdelen!

jag tror att babytravel e ett superbra val, men jag tror att phil&teds e ännu bättre :)
Patrik Andersson #928

Urgammal
Skriv svar