Leva och bo i Älmhult

För Topics som ej är motorrelaterade
NuKi
Användare
Användare
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

24 juni 2008, 13:42

Min erfarenhet av Älmhult är att det finns förhållandevis mycket affärer och annat med tanke på storleken. IKEA gör väl sitt där. Det är relativt mycket bilintresserade i trakten oxå, även om Älmhult kanske inte är något Hondafäste av rang. Jag har kört glassbil i Älmhult i många år och tycker där finns ganska mycket yngre familjer oxå.
Du har ju ganska nära till Uråsa flygfält där det anordnas massa bilevents och även närheten till Skåneland.
Lycka till, om ni gillar idén.
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Krister
Användare
Användare

24 juni 2008, 13:47

Nog för att Jontis gillar bilar men tror inte att det är vad som kommer avgöra om det blir en flytt eller inte... han är trots allt van att åka land och rike runt för just det intresset.
Och skall man flytta dit med barn så är väl just streetrace och sånt man gärna vill se att det inte finns där... :)

Om jag får gissa så är nog Jontis och Nettan ute efter vad mer som finns i Älmhult än just bilaktiviteter.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Nett@n
Användare
Användare

27 juni 2008, 21:01

NuKi - Mycket affärer håller jag nog inte med om....;) Det tar längre tid att gå igenom Farsta Centrum än Älmhult.

Krister - Ja, visst är det mycket att tänka på när det gäller en sån här flytt. Familj och vänner är väl det som känns värst. Även fast vi sällan är ute och festar så är vi ändå ganska sociala och vill gärna ha "tillgång" till människor. Det är många tankar som far genom huvudet.

Ska iväg på fortsatt samtal och dylikt nästa vecka. Så vi får väl se vad som händer.

Det blir till att väga pengar och karriär emot tillgången till familj och vänner.
Jeanette Wallberg Sundgren
Krister
Användare
Användare

27 juni 2008, 21:30

Nettan: Förstår precis vad du menar... är heller inte ute och festar något längre men har ofta folk hemma eller tar mig/oss hem till andra... t.ex. så sitter Fredde199 i soffan här just nu. Och att flytta från alla vänner är nog ett steg jag inte skulle klara av, även om man alltid finner nya kompisar och folk att vara med så är ens vänner inget man kan ersätta.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar