Ärlighet i annonser

För Topics som ej är motorrelaterade
adio
Lärd
Lärd
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

28 augusti 2008, 14:41

Om ni skulle se en annons på en bil eller del som ni vet något om som kan påverka köpet avsevärt, skulle ni skriva ut det i annonsen då`

Säg att du vet om en bil som Har varit krockad och jävligt dåligt lagad, ägaren vet om detta och säljer den utan att nämna det i annonsen. Skulle du skriva ut det då?
Eller om det är en rosthög som är överlackad och ser bra ut för stunden, ägaren vet om det men säger inget.

Hur skulle ni göra?

Jag har själv blivit lurad av en nylackad bil som var rostig och jag vet att NitraM också blivit det, i båda fall viste ägaren om dessa saker men ingen berättade tyvärr detta för oss.

Hur skulle ni göra?

NitraM hoppas du inte misstycker att jag tar dig som ett exempel.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Namn: David Lundin

28 augusti 2008, 14:50

Du menar här på forumet alltså. Tja, kontakta alla som visar intresse via PM och berätta hur det ligger till... eller prata med en admin, sånt bedrägeri hör ju inte hemma på klubbens forum tycker jag.
Anton
Användare
Användare

28 augusti 2008, 15:41

David Lundin skrev:Du menar här på forumet alltså. Tja, kontakta alla som visar intresse via PM och berätta hur det ligger till... eller prata med en admin, sånt bedrägeri hör ju inte hemma på klubbens forum tycker jag.

kan ju även vara bra att kontakta den som lägger ut annonsen.
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
adio
Lärd
Lärd

28 augusti 2008, 16:07

Som jag skriver i båda alternativen, ägaren vet om detta.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Namn: David Lundin

28 augusti 2008, 16:58

Han menade nog mest att du skall uppmärksamma ägaren om att du vet vad han håller på med, och att du kommer göra detta känt om han inte gör det själv.
Användarvisningsbild
nenilsson
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson

28 augusti 2008, 17:06

Tycker att det är grymt viktigt att det kommer fram, för mig känns det som att det är en trygghet att köpa utav någon i klubben.
Det skulle då vara grymt surt om någon luras.
Sen ska man väl komma ihåg att en annons alltid är en annons. Den behöver inte alltid vara så uttömmande.
Vill man veta mer får man väl fråga.
Men skulle jag vara intresserad av en bil som någon vet något om så vill jag gärna veta, jag skulle ha uppskattat om man slänger i väg ett PM.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
adio
Lärd
Lärd

28 augusti 2008, 17:09

Problemet är ju att många skickar PM direkt till säljaren och inte skriver i tråden. Hur vet man då vilka som är intresserade?
Detta hände med NitraM, även den gången visste jag att bilen var rutten, jag påpekade detta för tidigare ägare och han struntade i det. Blev hotad med stryk och fan och hans moster för jag kallade honom för bedragare.
Efter det dröjde det inte länge innan NitraM köpte den och la ut en tråd om att den var rutten.

Felet kan även vara åtgärdat på ett bättre sätt så man vill ju inte hänga ut något i en annons som kan förstöra för försäljningen. Men sen även om det är åtgärdat så skulle jag vilja veta vad som är gjort eller inte.

Mejlade killen i alla fall så vi får se.
Senast redigerad av 1 adio, redigerad totalt 28 gånger.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 8 times
Kontakt:

28 augusti 2008, 19:32

Klart det ska fram. Tex så ligger denna bil på blocket:

<a href="http://www.blocket.se/vi/17395102.htm?ca=23_11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17395102.htm?ca=23_11_s</a>
Bild

Denna bil är inlöst, hjälpligt lagad och har fel saker överallt. Mest uppenbara är softtopen. Hur den ser ut undertill är ett mysterium. Bilen lades på taket för 3 år sedan, har haft kompressor etc.

Jag tycker inte det är något konstigt alls. Speciellt inte om det är en bil som säljs på klubben till en klubbmedlem. Men då måste man ha på fötterna innan man uttalar sig för man kan få mycket skit efteråt om det inte stämmer.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
adio
Lärd
Lärd

28 augusti 2008, 20:00

Räcker det med att brorsan fick in den på verkstad och hela fronten var smälld och pissdåligt lagad, försäkringsbolag mm var inkopplat och det var tal om inlösen. Sendan sålde killen bilen till han som säljer den nu.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

28 augusti 2008, 21:39

Detta kan vara bra....

För rättsligt så ligger det en väldigt stor tyngd på köparens undersöknings plikt, nästan som vid fastighets köp.

Har köparen sett och kört bilen innan köpet, så har han i rättslig mening kodkänt köpet genom tradition. dvs när bil erhållits i utbyte av pengar.

Starta gärna en tråd, om vad man skall tänka på vid bil köp. tex:

kolla att säljaren äger bilen.
hur se och upptäcka vanligaste fusket, med tex dåliga lagningar av krock m.m.

detta är inte lätt / lycka till.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen
Styrelsen
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

29 augusti 2008, 01:57

Om du tar Nitrams som exempel så såg man på den bilen att den var röten, kollade på den själv nämligen.

Enklast är ju att åka till tex M eller en annan verkstad och besikta den.

Själklart ska man som säljare berätta om allvarliga brister/fel som man vet på bilen, det tycker jag tillhör vanligt hyffs.

jag personligen brukar ringa tidigare ägare till bilarna och höra med dom innan jag köper en bil, sen ställer man köparen mot väggen om han inte berättar om fel som finns.

Mina Norrlands Guld
Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

29 augusti 2008, 08:03

Ärlighet varar längst...

Mvh,
Mooseman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

29 augusti 2008, 08:31

Jag ser absolut inget problem med att skriva i tråden om man har på fötterna för vad man påstår. Det gäller verkligen att vara säker om man skriver något, men om det är sant och säljaren försöker dölja det så hör inte en sådan annons hemma på vårat forum.

Samma sak om man skickar ett PM till säljaren och påpekar att annonsen inte är ärlig men får hot och grejer tillbaka, då tar man kontakt med moderatorerna för att ta bort annonsen och eventuell banning av användaren i fråga. Rötägg har inte på vårat forum att göra.

P.S. Adio, detta inlägg är inte ämnat att ge dig tillåtelse att agera hobbymoderator på minsta lilla detalj i alla annonser du ser. D.S.
Senast redigerad av 1 Mooseman, redigerad totalt 29 gånger.
Team Kalmar
adio
Lärd
Lärd

29 augusti 2008, 13:57

Jag fick svar av killen igår och han skulle skriva ut det i annonsen sa han, nu återstår det att se om han gör det.

Tyvärr finns det personer som är aktiva inom klubben som lurar en också, jag litade på att allt var ok när jag köpte min motor sist av en klubbmedlem. Hade förklarat att jag bara skulle ha toppen och han garanterade att den var bra, motorn drog bara olja annars var det ok.
När jag kom hem var ena överfallet spräckt.
Läs Elvis tomgångstråd under Teknik om ni vill veta mer.

Lita aldrig på någon, medlem eller ej, kontrollera allt.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 8 times
Kontakt:

29 augusti 2008, 15:03

Jag är nog enormt blåögd som gammal medlem. Köper jag något av en annan klubbmedlem så litar jag till hundra procent på honom/henne. Men det ska väl samtidigt sägas att jag i princip utelsutande gör affärer med gamla medlemmar som jag träffat personligen och har en relation med. Sälja saker är samma sak, varför dölja eller försöka få ut maximalt för sina saker när det kanske är en annan medlem som ska sälja saker till mig vid senare tillfälle.

Rätt pris från början är min melodi, kanske är det helt fel metod.

Jag brukar alltid sätta upp mina kriterier på "oskadad" vara mot vad jag betalar.

Tex så köpte jag en stol av en medlem för inte allt för länge sedan. Begärt pris tror jag var 1000kr, jag tror jag betala 1200kr med frakt eller ngt. Stolen skulle vara i princip felfri, vilket den mot det begärda priset helt klart var. En liten reva på baksidan som jag lagade på 2 min med nål och tråd. 1200kr är så klart en liten nätt summa pengar men inte om jag jämför med vad för annan typ av stol jag hade fått för 1200kr, därför är jag grymt nöjd med mitt köp även om där var en liten skavank på delen.

Vissa personer tror att de ska få ny del för lågt pris, hade delen varit ny hade priset speglat det också. På en stol som kostar 4000kr ny, och säljaren begär 1000kr, anser jag att det får finns mycket skavanker då priset är lågt.

Men att begära mycket för en vara som är defekt är skamligt enligt mig. Tex vet jag vid ett tillfälle att jag trodde jag gjorde en medlem en tjänst och sålde en del för 500kr(egentligt värde 1000kr) efter en månad kommer samma del upp tillsalu igen för 1200kr? Det anser jag ruttet.
Senast redigerad av 1 M Scotte, redigerad totalt 29 gånger.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
adio
Lärd
Lärd

29 augusti 2008, 15:43

Ligger fruktansvärt mycket i det du skriver Martin, men jag tycker nog ändå att priset är totalt orelevant om inte beskrivningen av produkten stämmer.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Koffe
Gillar Honda!
Gillar Honda!

29 augusti 2008, 20:21

M Scotte skrev:Men att begära mycket för en vara som är defekt är skamligt enligt mig. Tex vet jag vid ett tillfälle att jag trodde jag gjorde en medlem en tjänst och sålde en del för 500kr(egentligt värde 1000kr) efter en månad kommer samma del upp tillsalu igen för 1200kr? Det anser jag ruttet.
helt klart
Senast redigerad av 1 Koffe, redigerad totalt 29 gånger.
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

31 augusti 2008, 18:57

adio skrev:Jag fick svar av killen igår och han skulle skriva ut det i annonsen sa han, nu återstår det att se om han gör det.

Tyvärr finns det personer som är aktiva inom klubben som lurar en också, jag litade på att allt var ok när jag köpte min motor sist av en klubbmedlem. Hade förklarat att jag bara skulle ha toppen och han garanterade att den var bra, motorn drog bara olja annars var det ok.
När jag kom hem var ena överfallet spräckt.
Läs Elvis tomgångstråd under Teknik om ni vill veta mer.

Lita aldrig på någon, medlem eller ej, kontrollera allt.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->xxxx<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Hur stora var oddsen att just DU startar en sådan här tråd!?!?!?

Motorn du köpte av mig kostade 1000:- ! den drog en hel del olja sa jag (troligen kolvringarna)
Att nånting var trasigt innanför ventilkåpan hade jag ingen aning om....hur skall du kunna bevisa motsatsen och därmed ha rätt att kalla mig lurare.
Den satt i en brukishäck som endast fick ny olja lite då o då! Kamrem var bytt nyligen sa tidigare ägare till mig!

Du hörde sedan av dej angående kamrem o även vattenpump som såg ut som ny, frågade mig vad för fabrikat och vem som installerade detta.
Det visste inte ja men det var bytt för ca 500mil sen sa jag. Du tänkte du skulle kunna återanvända dom grejerna.
Du nämde även då detta med överfallet...det var ju tråkigt sa jag osv osv. Ingen tjafs om det då inte....men NU???
Vad fan kan man ha för krav på 1000 kronors motor.....

Varna MIG gärna men <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->xxxx<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Senast redigerad av 1 Micke 16v, redigerad totalt 31 gånger.
0736316013
Aidin
Användare
Användare
Namn: Aidin Afroozmehr

31 augusti 2008, 22:33

Adio du måste driva med mig om du syftar på mig och min gamla vti? När var och hur har jag hotat dig med stryk osv? Jag börjar bli riktigt trött på dina anklagelser. Gång på gång är du och hackar på mig och jag har låtit det gå igenom fingrarna men nu får det för i helvete vara nog.
Jag hoppas du får en varning från ansvariga på detta forum eller dylikt.
Nitram på forumet fick flertalet bilder på bilen och jag sa till honom att den har rost, han hade dessutom pratat med Ibbe här på forumet (ägaren innan mig) och fick även av honom veta skicket på bilen. Han fick dessutom som jag förstod det mail eller pm med info från dig och din vetskap om bilens skick! Om nu martin med all denna vetskap ändå körde upp till göteborg och köpte bilen av egen vilja är det då mitt fel? Är jag boven och en lögnare? Du har rätt till din åsikt och jag respekterar detta men som jag nämde tidigare så är jag redigt trött på dig.

När Martin och hans far var här och tittade på bilen så gick jag in medans dom granskade bilen så att dom fick bilda sig sin egna uppfattning om den. Dessutom erbjöd jag att vi kunde åka och lyfta bilen på min pappas bensinmack så att dom kunde titta på den undertill osv men dom avböjde!
Martin gav mig ett bud och jag accepterade det! Martin har inte en enda gång efter han köpt bilen vänt sig direkt till mig och klagat eller ringt mig och sagt att han är missnöjd med köpet som han verkar vara. Däremot verkar både han och du ta upp detta gång på gång på forumet och jag är riktigt trött på detta. Jag sitter inte här och nekar att bilen hade rost det hade den och det visste han om, han fick bilder osv som jag sa.
Jag har aldrig tvingat honom köpa bilen, det var hans val och vilja! den dagen jag tvingar någon köpa en bil under pistolhot så kan vi ta upp denna diskussionen.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen att jag berättade allt om bilen som jag visste om! den läckte olja från packboxen, den hade rost och det var allt jag visste! jag kan inte ta på mig skulden att tidigare ägare innan mig fusklagat den. Under tiden jag ägde bilen stog den inne i mitt garaget och jag körde den max 5-6mil! Som sagt är jag ingen bilexpert och kunde inte med den kunskapen jag har om bilar veta att bilen var rutten under skärmarna eller vad nu felet var!
Mvh aidin
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

1 september 2008, 02:13

skitbra reklam för klubben de här.. verkligen... stäng lås flytta
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Lärd

1 september 2008, 08:23

Visst är det bra reklam.......det kan ni tacka de personer som håller på istället.
Stäng av och kasta ut dem istället. Det är väl bara bra att detta kommer fram så inte fler blir lurade.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 20 times

1 september 2008, 15:26

om det är sånt här som fösigår inom klubben så är det sånt här som ska ventileras. Alla synpunkter är bra, både positiva och negativa. vad som anses som reklam struntar jag fullständigt i.

Jag ser hela tiden ett och samma ställe där saker och ting slår knut och kärvar, och på något sätt så är Adio alltid där. Kan det vara ständiga sammanträffanden tro?

jag brukar alltid säga ifrån när det är något som är fel, och alltid med folk inom klubben så löser det sig, förutom med dig Adio då problem med dig aldrig går att lösa.

Jag har gjort så många affärer med Micke16v så jag kan rekommendera folk att köpa och sälja grejer med honom.
Däremot rekommenderar jag ingen att sälja grejer till Adio då det garanterar blir liv i luckan efteråt.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
adio
Lärd
Lärd

1 september 2008, 16:03

Vad kommer du med för skitsnack Malkom?!
Ska du komma med anklagelser snälla lägg upp exempel som backar upp dem.

Jag har både sålt och köpt saker av andra och det har aldrig varit några problem, anledningen till att det inte kommer fram så du eller andra vet om det är just för att det inte har varit några problem.
Självklart syns och hörs jag mycket och det är just för att jag vågar säga ifrån, jag har fått PM från flera personer som känner på samma sätt att de blivit lurade men de säger inget.
Kanske är det för att de får sånhär skit slängd på sig utan anledning.

Är man ärlig och berättar saker när man säljer så uppstår aldrig några problem! Då blir det aldrig något väsen heller!
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio
Lärd
Lärd

1 september 2008, 16:12

Aidin skrev:Adio du måste driva med mig om du syftar på mig och min gamla vti? När var och hur har jag hotat dig med stryk osv? Jag börjar bli riktigt trött på dina anklagelser. Gång på gång är du och hackar på mig och jag har låtit det gå igenom fingrarna men nu får det för i helvete vara nog.
Jag hoppas du får en varning från ansvariga på detta forum eller dylikt.
Nitram på forumet fick flertalet bilder på bilen och jag sa till honom att den har rost, han hade dessutom pratat med Ibbe här på forumet (ägaren innan mig) och fick även av honom veta skicket på bilen. Han fick dessutom som jag förstod det mail eller pm med info från dig och din vetskap om bilens skick! Om nu martin med all denna vetskap ändå körde upp till göteborg och köpte bilen av egen vilja är det då mitt fel? Är jag boven och en lögnare? Du har rätt till din åsikt och jag respekterar detta men som jag nämde tidigare så är jag redigt trött på dig.

När Martin och hans far var här och tittade på bilen så gick jag in medans dom granskade bilen så att dom fick bilda sig sin egna uppfattning om den. Dessutom erbjöd jag att vi kunde åka och lyfta bilen på min pappas bensinmack så att dom kunde titta på den undertill osv men dom avböjde!
Martin gav mig ett bud och jag accepterade det! Martin har inte en enda gång efter han köpt bilen vänt sig direkt till mig och klagat eller ringt mig och sagt att han är missnöjd med köpet som han verkar vara. Däremot verkar både han och du ta upp detta gång på gång på forumet och jag är riktigt trött på detta. Jag sitter inte här och nekar att bilen hade rost det hade den och det visste han om, han fick bilder osv som jag sa.
Jag har aldrig tvingat honom köpa bilen, det var hans val och vilja! den dagen jag tvingar någon köpa en bil under pistolhot så kan vi ta upp denna diskussionen.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen att jag berättade allt om bilen som jag visste om! den läckte olja från packboxen, den hade rost och det var allt jag visste! jag kan inte ta på mig skulden att tidigare ägare innan mig fusklagat den. Under tiden jag ägde bilen stog den inne i mitt garaget och jag körde den max 5-6mil! Som sagt är jag ingen bilexpert och kunde inte med den kunskapen jag har om bilar veta att bilen var rutten under skärmarna eller vad nu felet var!
Mvh aidin
När du hade bilen ute på annons skickade jag ett PM till dig och berättade om hur rutten bilen var. Du vägrade ändra dig och talade om att det var den inte. Bilen var som du säger fusklagad och det hade Malkom själv berättat för mig eftersom det var han som gjorde det. Tyvärr Aidin har du kommit i kläm på grund av detta och köpt en rutten bil.
Där emot tycker jag det är dåligt att lämna äver problemen på någon annan. Jag har blivit lurad på samma sätt och blev stående med en rutten bil, tyvärr går det inte att se när den är nylackad utan det kommer efter några månader när det börjar spricka upp.

Det kanske är lika dåligt av mig att inte lägga ut detta så att alla kunnat se tidigare vad vissa av våra medlemar inom klubben håller på med.
Men som ni ser så blir man påhoppad och kallad det ena och det andra.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem

1 september 2008, 17:35

så fort man kommer med kritik så ska du vrida tillbaka det till den som nämner något. Du ser precis allt som skrivs om dig som påhopp och måste därmed kasta smuts på den som skrivit det.Nyss vände du på en femörig och började kasta skit på micke som försäljare fast att ämnet inte alls hamnade om hur din bil ser ut eller dålig motorn var som du köpt av honom. Den tråden handlade om tomgångsproblem vilket Micke har mer kunskap om.
Om du va missnöjd med motorn så skulle du ha tagit kontakt med micke vid tillfället du märkte det. Jag lovar att ni hade funnit en vettig lösning på problem. Men kom inte och släng skit på han i efterhand när han inte har någon möjlighet att ställa saker till rätta.

Och nu hoppar du på mig med falska anklagelser, jag har inte fusklagat den bilen, det enda jag rört på den är växellådan som jag bytt. karossen har jag inte gjort nånting med, varken lagat eller fusklagat. Det kan tidde som köpte den av mig intyga då den redan va i dåligt skick när jag sålde den till honom.

jag säger ifrån när något är fel, men inte blir det några skriverier om mig, inte heller får jag några sådana pm som du verkar få..

det uppstår problem ibland i vissa affärer, det är helt naturligt, lär dig att leva med att det är så. Men de problemen är givetvis till för att lösas, inte snackas skit om i efterhand. Folk behandlar grejer olika, det som har fungerar bra i den enas ögon kan vara sämsta skiten i någon annans ögon. Därför ska man komunicera köpare och säljare emellan ifall något verkar vara felaktigt.

du ville ha exempel?? men varför? för att kunna kasta ännu mera smuts på mig?
här har du 3 fina exempel:
*du köpte en bil av trixie som du hade mage att 3år senare fortfarande ringde och klagade på.
*du köpte en bromscylinder av mig för en pizza, den va värdelös eftersom felet på din bil va något annat.
*du köpte en tokbillig motor av Micke som du va nöjd med ända tills han sa något olämpligt som du tog som ett påhopp och var tvungen att smutskasta honom för att kunna försvara dig, allt för att en skruv visade sig vara trasig.

Du är en lögnare, en påhoppare och en besserwisser.
Jag hoppas att du överger Honda då du är skam för oss andra.
Senast redigerad av 1 Malkolm, redigerad totalt 1 gånger.
adio
Lärd
Lärd

1 september 2008, 21:11

Jag ringde dig och frågade om Aidins bil för jag var intresserad ett tag men då berättade du att du hade bytt dörrarna och att resten bak över var totalt ruttet när den lackerades. Det är inget jag hittar på utan saker du själv sagt till mig på telefon.

När det gäller Micke så såg jag hur han döljde felet när jag var och hämtade motorn, då visste jag inte att det var därför han vred över hållaren till tändkablarna utan det märkte jag när jag började skruva.
Jag ringde Micke direkt för att se hur ärlig han var men han nekade och ljög för mig, det räckte för mig, såna personer vill inte jag ha och göra med. Jag löste problemet själv istället. När Micke sedan började häva ur sig skit om mig så sjönk jag till samma nivå och gav tillbaka.
Sen var det ingen skruv som var trasig utan ett överfall. Hade det bara varit skruven så hade det inte varit några problem.

Del Solen köpte jag av Trixie 06 så den har jag inte ägt i tre år, jag var ny på Honda när jag köpte den så jag ringde och frågade om olika saker. Sen var det en eller två saker som jag inte tyckte stämmde med det som var sagt och då ringde jag till honom och då pratade vi om det. Precis som du skriver att man ska göra Malkom, hur ska du ha det?

Huvudbromscylindern vet jag inte ett skit om vad du pratar om mer än att jag fick den för en pizza, sedan ringde jag dig och frågade om hjälp bara. Inget klagande eller något där.

PMen jag fått är från personer som tycker det är bra att jag skrivit denna tråd inget annat.

Jag är varken en lögnare eller påhoppare, jag berättar sanningen om du nu ser det som ett påhopp.
Du håller dina om ryggen när du inte vet ett skit om vad som har hänt.
Besserwisser, det må vara men jag kan ändå erkänna när jag har fel.
Senast redigerad av 1 adio, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem

1 september 2008, 22:10

det är så härligt oväntat att när man kommer med kritik till dig att du givetvis hoppar tillbaka och vrider fram smuts på den som skrivit det. I detta fall blev det till mig och om en bil jag ägde för 2år sen.

men du måste ha slagit dövörat till, för jag har då aldrig bytt några dörrar på den bilen, däremot så måste både dörrar och framskärmar varit utbytt någon gång då de va i bättre skick än resten av bilen. Jag har heller aldrig lackerat om den, och inte heller sagt att jag lackerat om den. Och som jag redan nämt så har jag vittne som backar det jag skriver. Så dina lögner kan du hålla för dig själv.

då måste jag ha blivit felinformerad om ditt bilköp, jag anser iaf att det tagit för lång tid att komma och klaga på en bil så pass lång tid efteråt. Även om du va ny på honda så ger inte dig rätten till full support.
Senast redigerad av 1 Malkolm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

1 september 2008, 22:15

adio skrev:När det gäller Micke så såg jag hur han döljde felet när jag var och hämtade motorn, då visste jag inte att det var därför han vred över hållaren till tändkablarna utan det märkte jag när jag började skruva.
Jag ringde Micke direkt för att se hur ärlig han var men han nekade och ljög för mig, det räckte för mig, såna personer vill inte jag ha och göra med. Jag löste problemet själv istället. När Micke sedan började häva ur sig skit om mig så sjönk jag till samma nivå och gav tillbaka.
Sen var det ingen skruv som var trasig utan ett överfall. Hade det bara varit skruven så hade det inte varit några problem.
Ge dig nu!!! ja har inte döljt nånting eller ljugit för dej om motorn.

Varför bryr ja mej då om all skit du skriver? jo för att försvara mej mot din smutskastning.

edit: en del ord ja skev var väl inte så väl valda så dom tog ja bort...
Senast redigerad av 1 Micke 16v, redigerad totalt 2 gånger.
0736316013
stegen
Wannabe
Wannabe

1 september 2008, 23:20

Trist med sådant här...
Har ingen aning om vem som har rätt (alla har förmodligen nåt rätt?) men visst är det bedrövligt när folk blåljuger, myglar eller annat i affärer...
Om jag själv säljer något så berättar jag om de fel som jag vet om... jag vill kunna se köparen i ansiktet och ärligt kunna säga att det var något som man inte visste om om det mot förmodan skulle hända något...
Har jag sålt något för ett underpris så är det inte mkt att göra tycker jag men har jag sålt till ett pris som motsvarar felfri vara så skulle jag kunna tänka mig diskutera med köparen... men problemet kan också vara att en del inte skulle ha ex. bil då de förmodligen skulle lyckas ha sönder ett järnspett!!

Att varna andra för "dåliga" köpare/säljare (eller firmor) här på forumet kan vara guld värt för andra... men hur värderar man sanningshalten i dessa uppgifter? och hur undviker man att det bara blir en massa skitsnack mellan olika individer/grupper?

Gillar Honda men tycker att Honda är värd en (allmänt) bättre nivå på forumet... alldeles för mycket av att hävda sig själv och att just JAG vet bäst... lite ödmjukhet skulle inte skada tack! Om jag inte vore så väldigt ödmjuk själv så hade jag kunnat berätta om alla fantastiska kunskaper som jag besitter :D

Äger även en gammal Vaz Niva och om ni söker på forum och Niva så kommer ni till vad som förmodligen är Sveriges Bästa Bilforum! (jag anser då det iallafall) Läs och lär!
Sture Teglund
stegen
Wannabe
Wannabe

1 september 2008, 23:35

Lada + Niva så kommer ni till rätt ställe!
Sture Teglund
Låst