Lågkonjunkturen är här.

För Topics som ej är motorrelaterade
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

18 december 2008, 13:26

Finns ingen ekonomisk försvarbarhet i att köra etanol i nuläget, det måst skilja minst 30% mellan etanol och bensin för att man ska kunna åka det. Jag tänker inte betala mera per mil och tanka jämt och ständigt.
Det är min syn på saken!
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Andreas79
Master
Master
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

18 december 2008, 13:41

Charly skrev;

Jag tycker du bör ifrågasätta varför de håller på så med dig, inte så att du inte ska vara glad att ha jobb
men det är dags för dig att fråga _när_ inte om du ska få en tillsvidareanställning.
3 år är rätt lång tid att bara få förlängt hela tiden, jag skulle bli galen.
[/quote]

Mitt Svar:

Tidigare fick jag 2 års anställning i streck på detta stället jag är på nu,
då var jag anställd inom en annan kommun, men nu är det genom en
annan kommun, så det var bra, inte så kort tid ändå två år innan,
jo självklart kommer jag fråga sen absolut, man får vara glad för det
jobb man får med tanke på hur läget är i Sverige nu... men kommer
fråga sen också - hur det kommer bli efter April månad. Men så här
är det inom skolor och kommuner ibland inte mycket att göra åt saken
mer än att hoppas och fråga dem hur de tänkt sig sen, mycket beror
också på att det kommer folk till Lärcentrat där jag jobbar, men jag
för statistik på detta, vilket har väldigt stor betydelse för mitt arbete,
det kommer absolut mycket folk och jag har mycket att göra på jobbet
helt klart. Så jag har mycket att visa upp och mycket jag har ansvar för
o.s.v med och det kommer som sagt många elever jag hjälper inom data.

Stället jag arbetar på behövs verkligen och det märks att
det behövs och något att satsa på vidare. Som sagt jag har mycket
att visa upp på att deta stället behövs.

Men som du skriver blir man galen på att få förlängt ja, det stämmer,
men det beror på behovet av ett Lärcentra, vilket jag utan problem
kan visa att det finns stort behov utav. Och det ligger så centralt
och bra.. det är jag som har hand om arbetsplatsen just där jag
jobbar, sen kommer det även en syo en gång i veckan hit.
Senast redigerad av 1 Andreas79, redigerad totalt 18 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Krister
Användare
Användare

18 december 2008, 14:20

Junior: Gör det gärna, jag har såklart gärna fel i frågan men finner det föga troligt.

Charly, Junior och Tommie: Etanol borde aldrig ha klassats som miljöbränsle överhuvudtaget. Att det är dyrare att köra på etanol nu ser jag nästan som en vinst.

Kenny: Japp, det finns krav på det just för att det inte skulle bli en liknande satsning som gas där det var alldeles för få stationer som hade det och därmed få bilägare som hade möjlighet att köra gasbil.

Andreas79: Du är med i facket misstänker jag (av vad jag känner dig så borde du vara det) och jag tycker du gott kan ta och undersöka huruvida det ens är lagligt att anställa på sådan basis längre, för det ändras för inte så länge sedan för att komma åt alla säsongsanställningar inom krogbranschen.
Däremot skall du också ha i bakhuvudet att om du ställer frågan rakt på och det dras igång en process av det så kan det i slutändan betyda att de inte anser sig ha plats för dig kvar... facket är underbart på det viset. :thumbsup
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

18 december 2008, 15:43

Ett tag hade vi en enorm efterfrågan på Etanol, kunder tyckte Mazda var knäppa att inte lansera en Etanol motor i Sverige.

Nu har jag nog inte hört ett ljud på månader om det. Folk tankar ju Bensin nu mera i sina etanol bilar.

Dessutom ska ju allt med miljö rabbat slopas i tunnan.
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Been thanked: 2 times
Kontakt:

18 december 2008, 16:03

Regge skrev:Dollarn är på uppgång
Vad är det som tyder på att dollarn är på uppgång?

Järnvägsbranchen går mot högkonjuktur och jag som jobbat som säsongare i 5 år var i tisdags i Nässjö på arbetsintervju. Vi ska nu bara komma överens om vad jag ska få i lön sen börjar man med 6 månaders provanställning efter nyår med bra många fler pistoler på kontot den 25e varje månad än innan.

Lider med alla som tappar sina jobb och speciellt alla dom som gick ur akassan när den blev för dyr.

Dollarn går ner. Min mest viktade aktie går upp och väntas göra det ännu mer.

Lysande tider :)
Senast redigerad av 1 Mordiiax, redigerad totalt 18 gånger.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Anton
Användare
Användare

18 december 2008, 17:20

järnvägen verka gå riktigt bra, en kompis va på nån info, dom sökte folk till kiruna, skulle göra om nån järnväg där, men dom ville ha utbildat folk, nån signalutbildning?!
Själv ha man blivit uppsagt från volvo lastvagnar i umeå, jobbat där i 6år, tur man inte ha köpt hus å dylikt, tycker synd om dom som skaffat familj och hus, ha man jobbat i mer än 4år på ett så stort företag som volvo bruka man ju känna sig rätt trygg, men icket,
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Kontakt:

18 december 2008, 17:35

Jo det har hänt mycket mellan Haparanda-Narvik dom sista åren. Branchen skriker efter el, signal, spårsvetsare med mera.
Antagligen åker man själv ner till Lund och ska bygga växlar fram till påsk :)

Anton: Låg bakom dig nu i höstas till Gräsmyr i en stylad Skoda Pickup. CRX:en såg mycket fet ut :)
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Lanred
Wannabe
Wannabe

18 december 2008, 21:15

Mordiiax skrev:Jo det har hänt mycket mellan Haparanda-Narvik dom sista åren. Branchen skriker efter el, signal, spårsvetsare med mera.
Antagligen åker man själv ner till Lund och ska bygga växlar fram till påsk :)

Anton: Låg bakom dig nu i höstas till Gräsmyr i en stylad Skoda Pickup. CRX:en såg mycket fet ut :)

Låter som du jobbar på samma firma som jag. Ska du ner till projektet ombyggnad av Lund C?

Branschen skriker efter erfarna kontaktledningsmontörer, signaltekniker, spårsvetsare, besiktningsmän och bantekniker.

Eller så bör man minst ha lite utbildning så kanske man kan komma in i branschen.

Går man KY utbildningen i 40 veckor i Ängelholm så är man garanterat jobb om man är lite intresserad av järnväg.
Bli helst signaltekniker eller kontaktledningsmontörer om ni kan el. De tjänar mest och jobbar minst ^^
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

18 december 2008, 22:29

I Andreas fall om utbildningen går under komvux krävs lärarexamen för fast tjänst. Utan examen blir det bara termins alt vikariat som förlängs.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Kontakt:

19 december 2008, 02:03

Lanred: har jobbat åt Eliassons Spårunderhåll i några år nu men blir Strukton sen :) Har ingen aning om vad som ska pågå i Lund, sällan man få så mycket info i den här branchen :D

Kontaktledningsnisse vettefan om man vill vara. Ett långt skift å du kanske glömmer bort för tillfället vilken ledning det va du jordade ner. Sen är man märkt för livet - om det nu är kvar.
HPC IRC CREW
Andreas79
Master
Master

19 december 2008, 08:45

M Scotte skrev:I Andreas fall om utbildningen går under komvux krävs lärarexamen för fast tjänst. Utan examen blir det bara termins alt vikariat som förlängs.

Stämmer bra det du skriver.

Dock är jag anställd som IT-värd, eftersom det är på ett Lärcentra,
har mycket arbetslivserfaranhet sedan tidigare inom Komvux,
och gått datakurser m.m, jag är som en datahandledare och hjälper varje elev individuellt
så jag står inte framme vid en tavla alltid, dock händer det ibland, men det är så mycket
runtomkring också även hjälper jag till med data för högskoleelever, SFI, m.m.

Har även hand om information, ansökningar, kursinformation m.m och massor av andra
arbetsuppgifter+hjälper till på en skola vissa timmar som vi har samarbete med i Simrishamn
då datorerna strular så rycker jag ut direkt med, så jag är allt-i-allo men har hand om själva
Lärcentrat själv vilket är ett stort ansvar med många olika arbetsuppgifter i mitt jobb, så det
behövs som sagt verkligen.

Har även kontakt med biblioteken i kommunnen och arbetsförmedlingen, samarbete med dem
och en hel del annat.. så det är väldigt varierande arbete och jag stortrivs verkligen här.

Sen vet jag att de jag jobbar med (på annat ställe inom kommunen inom Vuxenutbildningen)
som har lärarexamen inte alltid får fast anställning utan vissa får vidare vikariat trots att de
är utbildade som lärare, så de är inte helt trygga alltid vad gäller fortsättning, så vissa av dem
får förlängt hela tiden terminsvis med/årsvis.
Senast redigerad av 1 Andreas79, redigerad totalt 19 gånger.
www.FotografAndreas.se
Andreas79
Master
Master

19 december 2008, 09:06

Krister skrev:Andreas79: Du är med i facket misstänker jag (av vad jag känner dig så borde du vara det) och jag tycker du gott kan ta och undersöka huruvida det ens är lagligt att anställa på sådan basis längre, för det ändras för inte så länge sedan för att komma åt alla säsongsanställningar inom krogbranschen.
Däremot skall du också ha i bakhuvudet att om du ställer frågan rakt på och det dras igång en process av det så kan det i slutändan betyda att de inte anser sig ha plats för dig kvar... facket är underbart på det viset. :thumbsup

Stämmer bra, jag är med i facket, känns tryggt, ska fundera på
hur jag ska lägga fram det till facket och prata med dem lite längre fram.
www.FotografAndreas.se
Krister
Användare
Användare

19 december 2008, 09:11

Min syrra jobbar lite som en alltiallo på en skola här i stockholm och hon har då fast anställning... känns ganska oseriöst att ha sin personal på vikariat år efter år efter år, för du har ju varit där ganska länge nu. Någonstans borde det finnas en gräns för var det är ett vikariat och en fast anställning.

T.ex. så om man konsultar åt ett företag och är på samma företag en längre tid och du har ett skrivbord där med fast plats och du inte har några andra kunder så kommer skatteverket kliva fram och säga att du inte konsultar utan skall vara anställd på företaget.

Kör:
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

19 december 2008, 09:51

Som allt i allo eller vaktmästare krävs ingen lärarexamen, men Ska du bli anställd som lärare i ämnen krävs lärarexamen.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Charly
Användare
Användare

19 december 2008, 10:16

Krister skrev:Min syrra jobbar lite som en alltiallo på en skola här i stockholm och hon har då fast anställning... känns ganska oseriöst att ha sin personal på vikariat år efter år efter år, för du har ju varit där ganska länge nu. Någonstans borde det finnas en gräns för var det är ett vikariat och en fast anställning.
exakt så tänkte jag också.

Ibland undrar man vilka som är mest oseriösa som arbetsgivare, offentlig eller privat sektor...
Medlem 427
ei9440
Användare
Användare
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

19 december 2008, 10:39

Charly skrev:<!--quoteo(post=520253:date=19 Dec 2008, 11:11:45:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 19 Dec 2008, 11:11:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=520253"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Min syrra jobbar lite som en alltiallo på en skola här i stockholm och hon har då fast anställning... känns ganska oseriöst att ha sin personal på vikariat år efter år efter år, för du har ju varit där ganska länge nu. Någonstans borde det finnas en gräns för var det är ett vikariat och en fast anställning.
exakt så tänkte jag också.

Ibland undrar man vilka som är mest oseriösa som arbetsgivare, offentlig eller privat sektor...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ett privat företag som agerar allt för oseriöst blir nog inte långvarit...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
kenny
Användare
Användare
Namn: Kenny

19 december 2008, 11:40

Ett litet inlägg från mig är att jag vill uppmana alla att ansluta sig till a-kassan.
Sedan jag började jobba -98 så har jag varit arbetslös i cirka 2 månader och ändå tycker jag att det är en väldigt vettig försäkring att ha.

jag har ju t.ex bilförsäkring, hemförsäkring, sjukförsäkring, hundförsäkring osv.. trots att:
*jag aldrig har krockat eller blivit bestulen på bilen.
*Jag aldrig har haft nån olycka eller inbrott i hemmet .
*jag är frisk och kry(fysiskt). ;)
*hunden mår bra.

man vet aldrig vad som händer i framtiden och vem som helst kan bli arbetslös.
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Krister
Användare
Användare

19 december 2008, 11:59

Absolut, a-kassa borde alla vara med i, däremot tänker jag nog ALDRIG gå med i facket. (svårt att inte vara med vid kollektivavtal)

Kör:
Lanred
Wannabe
Wannabe

19 december 2008, 17:06

Mordiiax skrev:Lanred: har jobbat åt Eliassons Spårunderhåll i några år nu men blir Strukton sen :) Har ingen aning om vad som ska pågå i Lund, sällan man få så mycket info i den här branchen :D

Kontaktledningsnisse vettefan om man vill vara. Ett långt skift å du kanske glömmer bort för tillfället vilken ledning det va du jordade ner. Sen är man märkt för livet - om det nu är kvar.
Jo jag tänkte att det var Strukton du snackade om. Det är bara vi och banverket produktion som har kontor där och produktion anställer inga.

Nej jag gillar heller inte kontaktledningsjobbet, men hade lätt kunnat bli signalare. De bär max en väska under ett helt pass medan vi får slita på tunga grejer.
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Kontakt:

19 december 2008, 17:29

Lanred skrev:<!--quoteo(post=520241:date=19 Dec 2008, 02:03:11:name=Mordiiax)--><div class='quotetop'>QUOTE(Mordiiax 4 19 Dec 2008, 02:03:11) <a href="index.php?act=findpost&pid=520241"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Lanred: har jobbat åt Eliassons Spårunderhåll i några år nu men blir Strukton sen :) Har ingen aning om vad som ska pågå i Lund, sällan man få så mycket info i den här branchen :D

Jo jag tänkte att det var Strukton du snackade om. Det är bara vi och banverket produktion som har kontor där och produktion anställer inga.

Nej jag gillar heller inte kontaktledningsjobbet, men hade lätt kunnat bli signalare. De bär max en väska under ett helt pass medan vi får slita på tunga grejer.

Vad pysslar du med på Strukton då? Jag kommer jobba med Fredrik Nilsson som någon slags arbetsledare, tror dock han är rätt så ny på Strukton så vet inte hur känd han är på firman.
HPC IRC CREW
Lanred
Wannabe
Wannabe

19 december 2008, 18:05

Mordiiax skrev:<!--quoteo(post=520327:date=19 Dec 2008, 17:06:26:name=Lanred)--><div class='quotetop'>QUOTE(Lanred 4 19 Dec 2008, 17:06:26) <a href="index.php?act=findpost&pid=520327"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=520241:date=19 Dec 2008, 02:03:11:name=Mordiiax)--><div class='quotetop'>QUOTE(Mordiiax 4 19 Dec 2008, 02:03:11) <a href="index.php?act=findpost&pid=520241"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Lanred: har jobbat åt Eliassons Spårunderhåll i några år nu men blir Strukton sen :) Har ingen aning om vad som ska pågå i Lund, sällan man få så mycket info i den här branchen :D

Vad pysslar du med på Strukton då? Jag kommer jobba med Fredrik Nilsson som någon slags arbetsledare, tror dock han är rätt så ny på Strukton så vet inte hur känd han är på firman.

Jag är längst ner på pyramiden, alltså en bantekniker. Han är arbetsledare för olika projekt, tilläggsarbeten. Jag vet heller inte hur känd han är på Strukton men jag har träffat honom ett par gånger när han har varit i Hässleholm och Lund.

Lite för mycket offtopic nu ^^

Vi ses nog i Lund eller Hässleholm om du ska ner hit. Finns mycket jobb så det inte räcker till. Vi är tre st anställda på Strukton, men jag tycker vi borde vara 6-8st som har hand om hand om ungefär 20mil järnväg
maniac
HPC Medlem
HPC Medlem

19 december 2008, 19:09

mordiiax o lanred hoppas ni bygger en massa banvallar där nere så jag kan tillverka isolering till er ,var länge sen vi tillverkade åt banverket.
Senast redigerad av 1 maniac, redigerad totalt 19 gånger.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Användarvisningsbild
Martin_P
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

19 december 2008, 19:31

I Kalmar har inte visat någon större effekt av lågkonjukturen (notera än). Jag börjar snart nytt jobb på heltid. banken gav mig lån trots jag för tillfället inte har någon fast tjänst.

Men det kommer slå till på sydöstkusten snart också kan jag tänka mig.
Bil:
Honda Civic 1200cc -78

Tidigare åk
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Pegutt 205/mi16 -åttionånting (den brann....)
3st Ford Fiestor (världens bästa bilar)
ei9440
Användare
Användare
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

19 december 2008, 23:14

Martin_P skrev:I Kalmar har inte visat någon större effekt av lågkonjukturen (notera än). Jag börjar snart nytt jobb på heltid. banken gav mig lån trots jag för tillfället inte har någon fast tjänst.

Men det kommer slå till på sydöstkusten snart också kan jag tänka mig.
Låg konjukturen verkar tyvärr redan kommit till Kalmar också...
<a href="http://www.google.se/search?hl=sv&q=var ... lmar&meta=" target="_blank">Varsel i Kalmar</a>
Senast redigerad av 1 ei9440, redigerad totalt 19 gånger.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

21 december 2008, 18:42

har börjat knata över till finland med nu, varsel på åländska industrier
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Kristian
Master
Master

21 december 2008, 23:52

Vi nyanställde just och söker fler... Jag har nog aldrig haft så mycket att göra och som det ser ut nu så slår vi omsättningsrekord nästa år...
Lågkonjunktur vad är det?
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

22 december 2008, 09:46

Martin_P skrev:I Kalmar har inte visat någon större effekt av lågkonjukturen (notera än). Jag börjar snart nytt jobb på heltid. banken gav mig lån trots jag för tillfället inte har någon fast tjänst.
Härligt! Fan folk har svin svårt att få låna pengar till bilar, man tycker det borde vara tvärt om att man ska ha lättare att handla bil nu i dåliga tider.

Men bankerna har stramat åt ordentligt, inget fast jobb = inga pengar från banken.
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Kontakt:

22 december 2008, 13:19

"För första gången på 67 år kommer den japanska biltillverkaren Toyota att gå med förlust. Nedgången i USA slår hårt."
<a href="http://www.e24.se/branscher/ovrigindust ... 961353.e24" target="_blank">http://www.e24.se/branscher/ovrigindust ... 353.e24</a>

Även Toyota har det tungt nu. Prognosen för antal sålda fordon för räkenskapsåret dras ned till 7,54 miljoner vilket måste kännas mycket tungt...
Senast redigerad av 1 Mordiiax, redigerad totalt 22 gånger.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
fagerlund
Användare
Användare
Namn: Tobias Fagerlund

22 december 2008, 18:03

Klart man har märkt av lågkonjukturen, jobbar själv i byggbranschen.
Där har det ju hänt en del, det bygget vi är på nu där blev 15 snickare och 15 målare uppsagda, även vår firma har fått släppa en gubbe. :ranting:
Men som jag läste i början av tråden -så länge jag har en inkomst så konsumerar jag som vanligt. I Oktober, November och December har det varit ett överflöd av konsumtion i mitt hushåll.
Köpte bl.a 2 uppsättningar med fälgar till den gamla bilen (19", 18"), X-box 360, en CTR GT -08 plus lite annat smått och gott.

Tänkte köpa mig ett nytt avgassystem typ Milltek, CAI till Hondan, men när jag såg priserna på dessa delar så blev även jag återhållsam med pengarna, haha. :shock1:
Honda Accord Type S -07. SÅLD!
Audi RS4 -01. SÅLD!
Honda Civic Type-R GT -08. SÅLD!
Honda Civic 1.6i -89. SÅLD!

www.garaget.org/fagerlund
Charly
Användare
Användare

27 september 2009, 10:26

så... över ett halvår har gått.

Hur uppfattar ni andra läget nu. Känner ni att man börjar skönja ljuset i tunneln eller är det fortfarande en bra bit kvar innan vi är tillbaka på banan?
Medlem 427
Skriv svar