IDIOTER??

För Topics som ej är motorrelaterade
No 666
Inlägg: 114
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:11
Namn: Arrr

Måste tillägga att jag håller med DC5 på ett plan, att man ska inte rikta sin kritik på polisen. Problemet sitter högre upp hos Stalinpolitikerna. Vi har ju inte fängelser, vi har vårdanstalter. Det är det som gör det hela så sjukt. Gör du ett brott i Sverige så vårdas du för ditt brott inte straffas!

Är det inte konstigt att folket i Sverige hatar när detta sker, vill göra något åt det, vill ha högre straff av dessa korvtomtar, vill att dom ska utvisas etc...men våra politiker arbetar helt åt andra hållet och vill ha lägre straff med mer vård!? Och dom ska representera vad vi folket tycker? Det är ju ta mig fan helt åt helvete!!!

Säger bara att vi borde börja rikta en jäkla massa ilska och kritik mot politikerna, nu har det fan gått för långt...dags för ändring.

"Men sen skulle jag gärna själv hjälpa till att plocka dessa killar men det är min personliga åsikt och är inte lika relevant"
DC5
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:22
Ort: Stockholm
Kontakt:

No 666: Helt rätt. Vi är för fega i detta land när det gäller invandrare som missköter sig. Mesiga. Ta i med hårdhandskarna.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

Jo, våra politiker är ju fina.Fortsatte & kollapå insider efter efterlyst också.
Jisses, vilket jävla skämt Hans G Persson är. Bara för att man är statsminister så gäller alltså inte lagen dig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Undrar vad mer han kan göra som andra dödliga inte kan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Antonio Pozzi
Dalan
Inlägg: 368
Blev medlem: 27 april 2004, 21:24
Ort: Timrå

<!--QuoteBegin-No 666+11 Nov 2004, 23:16:28--><div class='quotetop'>QUOTE(No 666 4 11 Nov 2004, 23:16:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste tillägga att jag håller med DC5 på ett plan, att man ska inte rikta sin kritik på polisen. Problemet sitter högre upp hos Stalinpolitikerna. Vi har ju inte fängelser, vi har vårdanstalter. Det är det som gör det hela så sjukt. Gör du ett brott i Sverige så vårdas du för ditt brott inte straffas!

Är det inte konstigt att folket i Sverige hatar när detta sker, vill göra något åt det, vill ha högre straff av dessa korvtomtar, vill att dom ska utvisas etc...men våra politiker arbetar helt åt andra hållet och vill ha lägre straff med mer vård!? Och dom ska representera vad vi folket tycker? Det är ju ta mig fan helt åt helvete!!!

Säger bara att vi borde börja rikta en jäkla massa ilska och kritik mot politikerna, nu har det fan gått för långt...dags för ändring.

"Men sen skulle jag gärna själv hjälpa till att plocka dessa killar men det är min personliga åsikt och är inte lika relevant"<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Javisst, poliserna i sig, som åker runt i sina fina bilar med blinkande ljus är nog duktiga, men resurserna från högra ort sätts på fel områden.
DC5: Du menar alltså att de flesta misshandelsfall i Stockholm klaras upp?
Fin statistik isåfall. Bra att Efterlyst nu verkar ha dragit ur pluggen för dessa idioter, men hur många misshandelsfall av liknande sort är det som inte visas på Efterlyst och inte kan klaras upp?

Bra jobbat iaf av Efterlyst, folk som tipsat m.m att idioterna nu kanske åker fast. Hoppas det blir förstasida i tidningen med namn och bild så de aldrig kan få ett vettigt liv igen, för efter 2 år är de ute igen, med ny energi.

Gonatt!
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
DC5
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:22
Ort: Stockholm
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Dalan+11 Nov 2004, 22:45:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Dalan 4 11 Nov 2004, 22:45:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-No 666+11 Nov 2004, 23:16:28--><div class='quotetop'>QUOTE(No 666 4 11 Nov 2004, 23:16:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Måste tillägga att jag håller med DC5 på ett plan, att man ska inte rikta sin kritik på polisen. Problemet sitter högre upp hos Stalinpolitikerna. Vi har ju inte fängelser, vi har vårdanstalter. Det är det som gör det hela så sjukt. Gör du ett brott i Sverige så vårdas du för ditt brott inte straffas!

Är det inte konstigt att folket i Sverige hatar när detta sker, vill göra något åt det, vill ha högre straff av dessa korvtomtar, vill att dom ska utvisas etc...men våra politiker arbetar helt åt andra hållet och vill ha lägre straff med mer vård!? Och dom ska representera vad vi folket tycker? Det är ju ta mig fan helt åt helvete!!!

Säger bara att vi borde börja rikta en jäkla massa ilska och kritik mot politikerna, nu har det fan gått för långt...dags för ändring.

"Men sen skulle jag gärna själv hjälpa till att plocka dessa killar men det är min personliga åsikt och är inte lika relevant"<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Javisst, poliserna i sig, som åker runt i sina fina bilar med blinkande ljus är nog duktiga, men resurserna från högra ort sätts på fel områden.
DC5: Du menar alltså att de flesta misshandelsfall i Stockholm klaras upp?
Fin statistik isåfall. Bra att Efterlyst nu verkar ha dragit ur pluggen för dessa idioter, men hur många misshandelsfall av liknande sort är det som inte visas på Efterlyst och inte kan klaras upp?

Bra jobbat iaf av Efterlyst, folk som tipsat m.m att idioterna nu kanske åker fast. Hoppas det blir förstasida i tidningen med namn och bild så de aldrig kan få ett vettigt liv igen, för efter 2 år är de ute igen, med ny energi.

Gonatt! <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag sa aldrig nånting om hur många som klaras upp eller ej. Läs om, läs rätt.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Ali
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

<!--QuoteBegin-Antonio+11 Nov 2004, 11:15:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 11 Nov 2004, 11:15:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tycker invandrare som begår grova brott ska sättas på planet tillbaka, än att de ska kosta pengar i ett svenskt fängelse.
De har ju trots allt fått komma hit för att få det bättre, då kan man f-n sköta sig också.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kan inget annat än att hålla med

jävla idioter !!!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Madelene
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 juli 2004, 17:00
Ort: Alingsås

men snälla lämna mig i fred..(ÄR DU DUM ELLER: SPARK I HUVUDET åååhhhh...bom..såg du eller??...FATTAR RU,,abdul baaam ..hajar du..hur många poäng får jag?Brossan Kommentar brossan kommentar brossan var d godkännt???

sorgligt.. vi borde ge igen. tycker man kan skicka bort ALLA kriminella till en liten ö ner mot öknen..knarkare våldsman, pedofiler..iaf alla som skadat någon.O DÄR KAN VI BYGGA SUPERFÄNGELSET

Jag har skrivit tidigare på forumet om en kille som slog ner min bror..
Domen kom för ett tag sedan: Böta 1500 till min bror..(pga av ett par fjortisar)
Efter att han slått min bror sönder o samman-- brossan såg förjävlig ut när han kom hem den morgonen, huvudvärk i 2 veckor..så d va ingen liten misshandel..



Per, mannen min har också blivit misshandlad helt oprovocerat..

Har alla jag känner blivit misshandlade?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
Senast redigerad av Madelene den 11 november 2004, 23:21, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Madelene Frisell<!--sizec--></span><!--/sizec--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
Beck
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

I den mån de inte har svenskt medborgarskap skall de i min mening utvisas efter avtjänat straff. Brottsrubriceringen måste ju bli grovmisshandel alt försök till dråp. Det hade varit lika illa om de varit svennar som sparkat och hoppat.

Detta kommer att drabba indvandarare som sköter sig då många är kvicka att dra alla över en kam.

För ett tag sedan var det några som misshandla en utvecklingsstörd besinningslöst samtidigt som de filmade med videokamera.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Beck
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

Att vi "normala" männsikor reagerar över sådana här händelser beror på att vi har empati och spärrar. Så grattis - du är en frisk fin människa.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Mange
Inlägg: 12
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:54

Vet inte vad jag ska säga, bilr så FÖRBANNAD att jag helt tappar tal/skriv förmågan.

Jag hade inte varit sen att anmäla mig till att få spöa skiten ur dom, men det är min åsikt.
M.vh
[b]Magnus Hermansson[/b]
Team GBG
Medlem #820
[i]Kör numera A3 1.8T Ambition 2001[/i]
SebbeSula
Inlägg: 59
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:38
Ort: Sala, Sverige
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Beck+11 Nov 2004, 23:24:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck 4 11 Nov 2004, 23:24:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det hade varit lika illa om de varit svennar som sparkat och hoppat.
Detta kommer att drabba indvandarare som sköter sig då många är kvicka att dra alla över en kam.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Word!!


För två år sen ungefär var det en kille som blev misshandlad till döds här i Sala.
Det är en liten stad, så det var rätt stort här.
De var svenskar, så man ska inte dra alla över en kam.
Det värsta är att straffen är ju så löjliga. De fick max 8-9 år,
vilket jag anser är för lite. Rena semestern att hamna i fängelse verkar det som.

Nåja, sjukt är det iaf, den värld vi lever i.
[b]Stolt medlem av Fantomenklubben[/b]

<span style='color:green'>Sebastian Niemi-Carlsson
Civic Lsi -94 (KÖPA?)</span>
<span style='color:red'>#1153</span>

<a href='http://www.skrivihop.nu' target='_blank'>skrivihop.nu</a>
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Först, så det finns många invandrare som sköter sig alldeles förträffligt... men de som inte sköter sig ska tillbaka hem igen (detta är ingenting som förvånar eller kränker de normala invandrarna som bor i sverige).

Mycket bra förslag att allmänt skicka brottslingar till ett "låglönelandsfängelse".
Att drägget har mage att klaga på fängelserna är droppen...
man kan i princip göra vad man vill och sedan skylla på att man varit sjuk men tillfrisknat så är man ute efter några månader (menar inte bara miljasevic eller vad han nu heter utan det finns MÅNGA galningar ute i vårt samhälle...

Rättsysstemet är ibalnd åt skogen: Först pucklar någon på sin fru... mannen betalar skadesstånd... mannen vill skilja sig ocjh då måste kvinnan betala halva skadeståndssumman till mannen... många av dessa är missbrukare och/eller vill ej göra något och saknar därför inkomst. Detta kan då bli så att mannen kan få betalt av samhället för att puckla på sin fru!!
Undrar om de skrattar åt oss i andra länder....

Tillsist: När man ser misshandeln önskar man nästan att vi skulle importera lite lämpligt folk som ett alternativ till vår polis. Detta skulle kunna vara poliser från tex Egypten, Thailand osv som gav sig på de sk människor som inte beteer sig som folk.

Arbetar själv inom vård bla missbruksvård mm och det är sanslöst hur vi slösar pengar på drägget och snålar och behandlar vanliga människor mkt dåligt (kanske främst äldre).

Skulle faktiskt kunna tänka mej att sponsra lite utländska polisstyrkor i sverige som höll efter drägget (tror faktiskt att det skulle komma in mkt pengar till något sådant).... bara de höll sig borta från trafikpolisyrket så [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Sture Teglund
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

Fan, jag vet inte vad ja skall säga.. känner ett sådan förakt å hat mot denna typ av patetiska spillror av människor.. ( eller vad man skall kalla dräggen..) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]

Fängelse ??
som det varit inne på tidigare så tror jag inte fängelse hjälper utan tvärt om..
Idag är fängelserna mer av brottskolor så dom vet mer om kriminalitet och brott när dom kommer ut än när dom åkte in...

Vad gäller långa fängelsestraff så har jag diskuterat det med en polare som suttit ca: 8år effektiv tid på kåken...
Ja tyckte de va ett dj*vla dagis då han tränade 5 dar i veckan, hade dator på rummet m.m...
Fuktig cell, vatten å brö å elbatonger borde la funka bättre tyckte jag....
Men han hade ett otrevligt bra svar på det hela...

han sa att tänk om jag suttit 8 år i en skithåla, blivit knu**ad i röven varje dag, slagen av fångvaktare konstant.... skulle du vilja bo granne med mig när jag släpps ut ?????

Hur sjukt det än låter så är nog de fängelser vi har idag bättre än sibirienfängelser för jag har inte ens den minsta lust att ha en granne som levat på det sättet i en massa år...

Polisen..
vad gäller polisens roll så förstår jag att dom får order från högre ort men ibland undrar man f*n hur dom resonerar ??
är man som volvo å inte betalar skatt på 15 år utan skattefifflar bort och hotar med att flytta utomlands eller mördar 3 personer <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>(å får permition efter 2 år)</span> så "skiter" rättsystemet i det för dom vet att du redan är kriminell och att "straff" inte biter....
Är du däremot vanlig hederlig "svensson" som råkar köra för fort, dricka öl på allmän plats, trimma moppen, styla bilen eller liknande så skall du f*nemig sättas på plats..
för då skall du inte tro att du kommer undan... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
måste fan vara fruktansvärt frustrerande att vara polis och inte få jobba med "riktig" brottslighet utan ägna sig åt små svenssonbrott hela dagarna...



Skicka iväg dom ??
bättre alternativ, men risken är stor att dom är födda i sverige (trots alla abouuu m.m)
så frågan e vart skickar man dom ??? vilket land skulle ta imot dom ?? knappast deras föräldrars hemland..
dock är detta det bästa alternativet om jag får välja...

Banka skiten ur dom ??
ja, banka skiten ur dom skulle vara djävligt skönt... blästersand som nemoo föreslog skulle sitta fint.. toppa det med lite Tomteskur så får vi se hur tuffa dom e sedan...
men löser det något ?? vad tror ni dom gör när dom kommer ut ifrån sjukan ??
istället för gäng på 5 pers så kommer dom gå ut å vara 10 pers.. åker dom på stryk igen så kommer dom vara 15 nästa gång...
ni kanske fattar vad jag menar...


blev lite långt, men som sagt så blir ja så dj*vla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] när ja läser ser sådant här...
SMacke #364
DC5
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:22
Ort: Stockholm
Kontakt:

Jag kunde inte sagt det bättre än herr Smacke. Summerade i stort sett allt vad jag tycker och känner. Bra skrivet.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

<!--QuoteBegin-smacke+12 Nov 2004, 02:29:43--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 12 Nov 2004, 02:29:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skicka iväg dom ??
bättre alternativ, men risken är stor att dom är födda i sverige (trots alla abouuu m.m) 
så frågan e vart skickar man dom ???  vilket land skulle ta imot dom ??  knappast deras föräldrars hemland..
dock är detta det bästa alternativet om jag får välja...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi låter TV3 ta hand om alla svenskfödda aboooouuuuuer som inte kan anpassa sig. Skickar ner dem till en ny omgång Robinson som aldrig tar slut. Robinson ska väl inte vara 100 dagar? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Lördagsunderhållning & effektiv vård för störda personer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Senast redigerad av Antonio den 12 november 2004, 08:29, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
Greg
Inlägg: 43
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:15
Ort: Solna, Sverige

Tror att George Carlin hade en bra ide, nåt som liknade deathmatch fast i större skala: Bura in dem ge de en massa vapen (eller inte, kan ju bli mer intressant) och låt dem ha ihjäl varandra. Jäkligt bra underhållning o rensar DNA-poolen samtidigt!
Den sista som står upp tar man o skjuter! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img]
--------------------------
Idag är en bra dag att köra fort...
i morgon oxå...
och i går.....
---------------------------
Lyckligt gift med en <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BB6 med H22A8<!--colorc--></span><!--/colorc--> och <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->PC34 Hornet<!--colorc--></span><!--/colorc--> -- Det kallar jag månggifte!
No 666
Inlägg: 114
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:11
Namn: Arrr

jo ni är nog inne på något riktigt bra! Nämligen Kriminell självsanering...klockrent ju [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] .
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

Man identifierad efter filmad misshandel

Polisen har lyckats identifiera en av de män som var med om den brutala misshandeln av två personer på Norrmalmstorg i somras.


mer info på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] <a href="http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=8" target="_blank">http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... rType=8</a>
Senast redigerad av smacke den 12 november 2004, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
WingsWest
Inlägg: 0
Blev medlem: 8 augusti 2004, 13:23

Seriöst sånna där borde skjutas med nackskott direkt, dom får komma hit och leva i ett land som har bland dom bästa levnadsstandaderna, sen gör dom sånt här.. blir totalt helt jäkla flip flop galen.. får bara sån lust att slå in pannan med ett brännbolls trä på killen som sparkar han i huvudet.. dom hade ju ej gjort nått för att dom skulle reager som dom gjorde, längre får man knappt andas i landet man råkade födas i.. trist då sånt här händer, och totalt jäkla oacceptabelt.. utvisa dom vore det enda rätta att göra, först då lär dom inse vad dom gjort.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
<span style='color:blue'>David Nydahl *Umeå*</span>
[u]<span style='color:red'>Nissan 200sx S13 -92</span>[/u]

[b]<a href='http://www.compello.se' target='_blank'>www.compello.se</a>[/b]
Sanel
Inlägg: 155
Blev medlem: 25 augusti 2004, 19:48

Konstigt att ni är så förvånade angående om detta .Sånt våld händer varje helg nånstans i Sverige.Märkte också att ni är för snabba att säga "öhh skicka de tillbaka" men kanske är de födda i Sverige elle har levt här länge.Såg också att tidningar var snabba att säga att det handlar om ett gäng.Varför måste det alltid handla om "gäng " när det är killar med utländsk ursprung?Så säger ni "inte undra att man blir rasist" Jag hör ofta om diskrminering och om nasister som sparka nån gammal invandrare men jag säger inte att svenskar är rasister.

Jag försvarar inte de som sparkade ner de två killar och tycker att de ska få vad de förtjänar .Men det gäller att se allt det där lite objektivt och inte döma folk efter deras hud eller hårfärg...Tycker också att alla som begår brott i Sverige och som inte har asyl ska skickas tillbaka.

"typiska muhhamad gäng" skärp dig Michael...
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
M-G
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

yeye what ever.
muhammad gäng passar bra in då det alltid e ngn av dom som heter d [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
så det stämmer ju lite iallafall..

vad ska man kalla dom för gäng då?

3stkompisarsomeuteochslårskitenurfolkutananledninggänget?


[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Sanel
Inlägg: 155
Blev medlem: 25 augusti 2004, 19:48

Inte undra att du är från Klippan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
No 666
Inlägg: 114
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:11
Namn: Arrr

Klart man ska se på det objektivt, och som du påpekar är det inte helt ovanligt heller. Men en sak bör påpekas, detta är nya Sverige. Inte konstigt att folk reagerar, dessa saker hände inte för. Så är det bara och det är ren fakta. Om det beror på att invandringen ökat eller om våldet har mordaniserat sig själv eller att det sitter i människans natur från olika kulturer att agera på olika sätt ja det kan man inte svara på. Men att det sker och har skett en förändring är helt klart, och att kräva att folk inte ska reagera eller göra enkla och typiska slutsater är lite för mycket begärt...

Jag själv drar den slutsaten att det ofta är invandrargäng som agerar på detta sätt, men jag kan vara insnöad men det är vad jag upplever. Men för det drar jag inte alla invadrare över en kam, invandrare berikar vår kultur och bidrar med många positiva förändringar och man har ju dessutom många invandrare som är ens vänner. Men det förändrar inte faktan, vad kan det bero på då? Tar vi emot dom så dåligt att dom måste agera på detta sätt eller tar vi emot dom för bra och dom utnyttjar det? Själv tror jag att vi har ett alldeles för snällt system och att vi inte släpper in dom på arbetsmarknaden etc...därför hamnar jag i min slutsats där jag ofta hamnar. Nämligen att jag tycker Politikerna har gjort ett jäkligt dåligt jobb när det gäller invandrarpolitiken. Vilket inte är det enda området dom misslyckats med.

OJ, nu blev det OT, men var tvungen att skriva av mig lite...
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Detta är bara sjukt.

Känner igen det ifrån min lillasyster som blev misshandlad för 2år sen.

Hon tjejen som misshandlade min lillasyster som då var 17år sparkade på henne flera gånger när min syster la ner. Min syster fick muskelbristningar och flera muskelfäste släpptes, hennes käke är också fel nu och hon måste ha bitskena på nätterna för att inte bita sönder hennes tänder. Även minnesförlust och huvudvärk som återkommer ofta nuförtiden.

Nu var det så att hon tjejen som misshandlade hade även slagit ner ett par andra. Så Polisen var snabbt inne och plockade henne.

Vad gjorde dom i rätten? Jo, förövaren skrattade i rätten, när dom frågade varför hon misshandlade min syster så sa hon; för hon förtjänade det. Hon ska inte tro hon är snygg. Sen skrattade hon bara. Min far fick bara tårar i ögonen av ilska. Min mor var tvungen att ta ut honom ur salen.

Vad blev dommen? 12000kr i skadestånd och 200samhällstimmar. VAFAN ÄR DET FÖR EN DOM PÅ GROVMISSHANDEL.

Problemet är att tjejen bodde precis ovanför min syrra och min morsa och det gjorde inte rätten något åt.Min syster vågade inte gå ut utan att någon mötte henne eller så.

Efter tre veckor så mötte min syrra subban igen och då mordhotade hon min syrra. Då fick min farsa nog. Direkt i arbetspasset drog han till subban där hon bodde. Ringde på dörren och drog henne upp mot väggen, med ordningsvaktskläderna på och subban uppdragen i halsen i ena handen och batongen i andra handen sa min farsa till henne; Jag skiter i alla lagar just nu, jag gör gärna ett par fängelseår för att få väck dig ifrån denna världen. Sen släppte han henne och då kom morsan ut. Då sa min farsa att dom får tre månader på sig att flytta annars kommer dom få ångra det. Det tog 1,5 månader sen var dom borta och min syrra har inte träffat henne sens dess.

Jag kan säga så här jag hade gjort likadant efter den klena domen och ja jag hade gärna gjort något år för min familj i denna situation, då rätten oftas inte gör ett skit.

Fan sorry för det jobbiga inlägget men jag blev bara så förbannad och allt det gamla revs upp och jag var tvungen att få skriva ut mig.
Senast redigerad av stiivN den 13 november 2004, 03:21, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

Vilka jävla nollor!
Sen var det någon som skrev att invandrare ska anpassa sig efter "era" regler.Självklart ska dom göra det.Men tyckte det såg lite naivt ut eftersom inte ens alla svenskar anpassar sig efter "era" regler.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
ThomasHbg
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 april 2004, 21:33

Dom lär ju springa in i fel folk förr eller senare liksom.

Stefan: vafan det visste inte jag om! Sjukt ju! Men dom drog ju så det löste sig. Men du har rätt, familj före allt annat...
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?

[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

<!--QuoteBegin-stiivN+13 Nov 2004, 03:21:32--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 13 Nov 2004, 03:21:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då fick min farsa nog. Direkt i arbetspasset drog han till subban där hon bodde. Ringde på dörren och drog henne upp mot väggen, med ordningsvaktskläderna på och subban uppdragen i halsen i ena handen och batongen i andra handen sa min farsa till henne; Jag skiter i alla lagar just nu, jag gör gärna ett par fängelseår för att få väck dig ifrån denna världen. Sen släppte han henne och då kom morsan ut. Då sa min farsa att dom får tre månader på sig att flytta annars kommer dom få ångra det. Det tog 1,5 månader sen var dom borta och min syrra har inte träffat henne sens dess.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ge din farsa ett gäng blommor från mig å tacka.... de behövs fler som han...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] :coolp: [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... boxing.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/punk.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rprise.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... worthy.gif[/img]

svenskar är för dj*vla mesiga överlag... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
SMacke #364
Sanel
Inlägg: 155
Blev medlem: 25 augusti 2004, 19:48

Samhället har blivit hårdare men inte lagar .
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
Användarvisningsbild
Auner
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Sanel+13 Nov 2004, 02:20:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel 4 13 Nov 2004, 02:20:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Konstigt att ni är så förvånade angående om detta .Sånt våld  händer varje helg nånstans i Sverige.Märkte också att ni är för snabba att säga "öhh skicka de tillbaka" men kanske är de födda i Sverige elle har levt här länge.Såg också att tidningar var snabba att säga att det handlar om ett gäng.Varför måste det alltid handla om "gäng " när det är killar med utländsk ursprung?Så säger ni "inte undra att man blir rasist" Jag hör ofta om diskrminering och om nasister som sparka nån gammal invandrare men jag säger inte att svenskar är rasister.

Jag försvarar inte de som sparkade ner de två killar och tycker att de ska få vad de förtjänar .Men det gäller att se allt det där lite objektivt och inte döma folk efter deras hud eller hårfärg...Tycker också att alla som begår brott i Sverige och som inte har asyl ska skickas tillbaka.

"typiska muhhamad gäng"  skärp dig Michael...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag säger inte själv att jag blir rasist eller så, men detta är ju ett bra argument för trångsynta personer att dra invandrare över en kam och skapa sig såna åsikter.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
M-G
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

<!--QuoteBegin-Sanel+13 Nov 2004, 01:37:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel 4 13 Nov 2004, 01:37:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Inte undra att du är från Klippan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hhahaha.

gangster klippan ja, rassar och hela skiten, haha helt otroligt bara för tidningar skrivit så tror alla att e du från klippan e du rasist,
så fult.

fast ja man e hälften utlänning själv så jag får stå mitt emellan..
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Skriv svar