Svininfluensan

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister
Användare
Användare

7 november 2009, 09:56

Richard: Det är inte jag som skrivit att någon dött av vaccinet, jag ifrågasatte den som påstod det... eller skall vi bara låta det passera och ta det för sanning?

Och lätt förkylning... jovisst... har du pratat med någon som legat sänkt med nya influensan?

Lite elakt men det är nästan så jag hoppas att ni som är så kaxiga med ert "blir aldrig sjuk" eller "det drabbar inte mig" argumenten blir smittade...

Sen förstår jag inte att man inte vill vaccinera sig när man tillhör riskgrupp, då ökar ju riskerna väsentligt för svåra tider.

Sen som jag läst så är inte själva nya influensan heller det som är farligast för de små barnen, det är efterföljande öron/halsinflammation som inte så sällan kommer som ett brev på posten.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Dani
1337!
1337!
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

7 november 2009, 10:25

Jag har varken superimmunförsvar eller tillhör en riskgrupp, jag bara har den åsikten att det är överdrivet uppblåst och att det inte är alls så farligt som media vill få det till (jag har som sagt en yrkesläkares (sen 37 år) åsikt och medicinska kunnande som grund i detta) och därför avstår jag att vaccinera mig. Precis som jag kan smitta andra med baconfebern kan jag smitta andra med min vanliga förkylning som jag får varje år men jag låter det ändå gå igenom kroppen och passera.

Det är så roligt här ibland hur man frågar folks åsikt, förmedlar sin egna samtidigt men sedan väljer man att i princip idiotförklara de andra som inte håller med. Vad hände med att man får tycka och tänka som man vill (till en viss gräns det hajar jag med)???
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Krister
Användare
Användare

7 november 2009, 10:32

Dani: Ditt beslut respekterar jag då du tagit ett aktivt beslut på ganska förståndiga grunder, det är de andra jag har lite svårt för... de jag redan ifrågasatt.
Har man redan skaffat sig en ståndpunkt i det så är det ju bra, då har man tagit ett beslut, men jag har lite svårt för när det sker på knasiga grunder bara och då frågar jag för jag vill försöka förstå... aldrig att jag skulle försöka tvinga någon eller nåt sånt, men jag vill gärna förstå varför man tagit det beslut man tagit.

Kör:
krollan
Användare
Användare
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

7 november 2009, 15:49

Varför jag inte har tänkt att ta vaccinet grundar sig i att jag har vägt nackdelarna mot fördelarna och kom fram till att det är fler nackdelar med att ta det en inte. Sedan så känner jag att jag vill inte ha in kvicksilver i min kropp,Jag vet att det är i småmängder som "sägs" inte påverka kroppen mer än att det ska göra vaccinet stabilare och lättare för kroppen att ta upp det men då vi hanterar kvicksilver på jobb så vet jag och riskerna med det.
Framför allt så tror jag att kroppen själv tar hand om att producera antikroppar vid smitta,fine jag kan köpa martins resonemang om att ta det för att förhindra smittan men då finns det så många fler sjukdomar som man kan få och skulle vaccinera sig mot för att man kan bli smittad.
Jag tror även att väldigt mycket av denna hysterin kommer från läkemedelsföretagen som bara sitter med dollarögon,gnuggar händerna och skrattar gott hela vägen till banken, för tro inte att de har moral och ett samvete.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

7 november 2009, 18:47

Jag väljer att inte vaccinera mej, orsakerna är enkla, det är influensa, det finns flertalet strains influensa och visst smittar denna sort yngre människor men det känns någorlunda trivialt för, tja alla känner ju nån som har haft vanlig influensa trots ung ålder eller? Alla vacciner har bieffekter om det så är 1 på 100 eller 1 på miljonen som får den bieffekten som är farlig så existerar den. DÄRFÖR tycker jag det är oerhört onödigt att vaccinera sig med nåt som är potentiellt farligt mot nåt som inte är SÅ farligt. Jag känner flerastyckna som haft den och de jag pratat med om sa att det var som en vanlig influensa.
Det är en influensa, vi måste öka på mediakritiken lite mera anser jag och inte förvandla influensan till end of the world.

Det roliga är att multiresistensa streptokockerbakterier skördar fans så många fler liv världen över och i sverige, men var är den superhypen? Bah. Och om du vaccinerar dej idag så kommer du vara sårbar att bli smittad i upp till 10 veckor framöver, just de 10 veckorna som är bedömda som störst risk att bli smittad. O sen, var blir du smittad lättast? Vårdcentralen känns ju som ett ganska hett område.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

8 november 2009, 19:10

M Scotte skrev:Självklart vaccinera sig! Jag gör det för min son, och alla er andra som ska slippa bli smittade av mig.
Någon läkare har uttalat sig om att man kan bära på smittan, och således smitta andra, även om man vaccinerar sig.
Sanning eller ej vet jag inte. Precis som allt annat de säger om influensan / vaccinet. ;)

Sen tycker jag personligen det finns bra mycket farligare "sjukdomar" man isf borde vaccinera sig mot, som tex TBE.

Nej, jag hade inte tänkt vaccinera mig mot svininfluensan. Hade jag haft småbarn kanske jag hade tänk annorlunda dock.
Senast redigerad av 1 Joakim Olsson, redigerad totalt 8 gånger.
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

8 november 2009, 19:24

v ad jag förstått sen alltid, så gör inte ett vaccin att man missar flunsan, utan kroppen kan hantera den helt enkelt, smittan för du vidare som vanligt, men vad vet jag?!

Jag skall ej ta den, min fru skall, för hon får den på jobbet, anledning till varför jag ej tar den är helt ointressant.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Namn: Elvis

8 november 2009, 23:00

Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Krister
Användare
Användare

9 november 2009, 07:30

Väldigt tragiskt när det drabbar små barn på det viset.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur Aftonbladet har vinklat det här och vad som faktiskt har hänt då Aftonbladet väldigt sällan håller sig helt till sanningen utan gör allt så mycket mer dramatiskt för att sälja fler lösnummer.

Kör:
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

9 november 2009, 09:14

Kan inte direkt påstå att jag är förvånad... Själv e jag typ nada påläst, men har en syrra som e fruktansvärt intresserad och hon har läst massor om detta och om vaccinet och vad som finns i det... Tyvärr är jag inte överraskad.

Och nej, skulle aldrig få för mig att vaccinera mig, inte efter den info jag fått, det handlar definitivt inte om att vara spruträdd eller något...

Mvh,
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

10 november 2009, 01:57

Kom nyligen hem från Kiev (tors) efter att ha vart strandad där i 2 dar...
Herrejösses vad det e hypat där.
Alla springer runt med munskydd.. Ser ganska löjligt ut..

De har stängt de västra landsgränserna..

Fick nå skit när jag var där iaf.. en mindre förkylning som nu e borta..

Men jag kommer nog inte vaccinera mig heller då ett vaccin innehåller en mängd av det vi ska bli vaccinerade mot?
Sist jag tog en influensa vaccinering, en 2år sen, så slog den ut mig totalt och jag var borta i 3 veckor i influensa..
Благодаря мутра!
Krister
Användare
Användare

10 november 2009, 06:37

Clabbe: Så är det med de flesta vaccin, de innehåller en liten kontrollerad mängd av det virus du vill skydda dig mot, på det sättet lär sig kroppen hantera bakterien och du blir "immun" så att säga.

Kör:
Andreas79
Master
Master
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

10 november 2009, 08:44

Är själv mycket tveksam att vaccinera mig, med tanke på biverkningar man kan få med,
och man vet inte alltid hur man reagerar på ett vaccin... sen förstår jag inte varför de har
något ägg-ämne i vaccinet heller ?? om man inte tåler ägg verkar det vaccinet inte vara så
lämpligt heller ? man läser det ena efter det andra på nätet och vad folk säger, självklart ska
man i slutändan själv bestämma ändå hur man skall göra... men jag är osäker.... mycket osäker!

Nån säger nå't medans andra säger annat...har inte vaccinerat mig från någon tidigare influensa
heller, även om många säger detta är den värsta influensan så har det säkert funnit andra som varit
lika illa om inte värre... känns som om det är en chansning att vaccinera sig faktiskt...

Dessutom vet man inte om man kan få biverkningar efter ett tag om man har otur, och hur kul är det?

Tycker inte det verkar som om man testat vaccinet runtom i världen fullt ut och hur mycket nytta
det verkligen gör... ena dagen skriver de en sak i tidningen men andra dagar står det något helt annat.

Dessutom fick jag höra av nån jag känner som berättade i sin tur, att de fick reda på från andra
att två som skulle vaccinera sig hade fått tid på samma ställe, den ena personen fick höra att vaccinet
var slut medans för andra var det inte slut.... de verkar inte ha nån koll här i Sverige på saker o ting,
vet inte vart detta landet är på väg egentligen, många är förvirrade på grund av allt med svininfluensan,
nej det här är riktigt rörigt anser jag!
Senast redigerad av 1 Andreas79, redigerad totalt 10 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Charly
Användare
Användare

10 november 2009, 08:51

För det första Andreas, tro inte ett jävla skit som står i aftonbladet/expressen, det de skriver är oftast rena lögner, inte direkta lögner men sanningar som vridits och ändrats så det precis är lagligt.
Exempelvis så är kvinnan som fick någon nervskada "av vaccinet" i usa nu helad av kvacksalvare, det visade sig att hon hade ett hjärnspöke bara.
Det glömde skittidningen aftonbladet att skriva om, sen skador man kan få av kvicksilver mm är också enligt massvis med rapporter debunkade.

Det går inte ens att säga att man ska ta deras rapportering med en nypa salt längre, det är bara rena jävla lögner som kommer ut från de källorna.
Du måste inte glömma att de står INTE på din sida, de vill ENBART tjäna pengar på lösnummerförsäljning och annonser på nätet.
Medlem 427
Andreas79
Master
Master

10 november 2009, 09:23

Det är sant, däremot har jag läst privatpersoner som har blivit vaccinerade, där många många
fått jobbiga biverkningar, läser det varje dag, det är sanning iallafall, tror där iallafall inte knappast
att de skriver saker som inte skulle stämma... även hört av andra (ej i media alltså) om biverkningar
och många saker som stämmer... vilket är tråkigt.

Och sånt gör en osäker också.
www.FotografAndreas.se
FoXxIe
Påläst
Påläst
Namn: Daniel Lindblom

10 november 2009, 12:29

ja har tagit sprutan och de biverkningar ja fick var ont i armen där dom stack, sen vart ja väldigt frysen på natten när ja skulle sova! och då menar ja väldigt frysen. sover alltid utan täcke men det gick bara inte denna natt! men dagen efter då var det borta. kände mig lite hänig på morgonen men på eftermiddagen så var allt som vanligt igen!

och det tycker inte ja är så "konstigt" eftersom att dom sprutar in en liten mängd av viruset (som krister skrev högre upp) och då reagerar man på det. skulle fan vara mer orolig om ja inte hade nå bivernkingar:)
Daniel Lindblom
Användarvisningsbild
Dani
1337!
1337!
Kontakt:

12 november 2009, 11:42

Charly skrev:För det första Andreas, tro inte ett jävla skit som står i aftonbladet/expressen, det de skriver är oftast rena lögner, inte direkta lögner men sanningar som vridits och ändrats så det precis är lagligt.
Exempelvis så är kvinnan som fick någon nervskada "av vaccinet" i usa nu helad av kvacksalvare, det visade sig att hon hade ett hjärnspöke bara.
Det glömde skittidningen aftonbladet att skriva om, sen skador man kan få av kvicksilver mm är också enligt massvis med rapporter debunkade.

Det går inte ens att säga att man ska ta deras rapportering med en nypa salt längre, det är bara rena jävla lögner som kommer ut från de källorna.
Du måste inte glömma att de står INTE på din sida, de vill ENBART tjäna pengar på lösnummerförsäljning och annonser på nätet.
Seriöst? Var det bara något hon hade fått för sig?
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

12 november 2009, 12:32

Det första jag tänkte när jag såg det där med kvinnan va att hon bara är ännu ett pucko som vill ha uppmärksamhet. Dyker alltid upp såna.

Va ju någon annan gång någon kvinna som helt plötsligt bara kunde prata på sitt egna, hemgjorda språk (inte relaterat med svininfluensan). Riktig jävla bullshit.

Sjuk: <a href="" target="_blank">

Sen frisk: <a href="" target="_blank">

Hon blev frisk genom Hyperbaric Oxygen Therapy. Det innebär i princip att man ligger i en plastcylinder med högre än atmosfärtryck. Hur seriöst botemedel det är kan man ju fundera på.
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 12 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Charly
Användare
Användare

12 november 2009, 15:52

Andreas79 skrev:Det är sant, däremot har jag läst privatpersoner som har blivit vaccinerade, där många många
fått jobbiga biverkningar, läser det varje dag, det är sanning iallafall, tror där iallafall inte knappast
att de skriver saker som inte skulle stämma... även hört av andra (ej i media alltså) om biverkningar
och många saker som stämmer... vilket är tråkigt.

Och sånt gör en osäker också.
Du tror väl inte på all skit som står i kvällspressen?
Medlem 427
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

12 november 2009, 16:20

Joakim: De slutade vaccinera mot TBE av en orsak och det är för att det är rätt stor risk för komplikationer.
Clabbe: vacciner funkar så, en liten mängd av sjukdomen eller i vissa fall ett ämne som liknar på sjukdomen så att kroppen bygger upp immunglobiner mot sjukdomen men framförallt ett minne om hur sjukdomen skall hanteras.

O det är ett vaccin grabbar, ALLA vacciner har bieffekter vissa mer eller mindre vanliga och vissa mer eller mindre farliga. Så att några far illa av vaccinet är nåt som garanterat är väntat.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Charly
Användare
Användare

12 november 2009, 19:32

Ecci, vilka slutade vaccinera mot TBE?

Sist jag kollade så kunde jag få tid imorgon och vaccinera mig...
Medlem 427
Andreas79
Master
Master

13 november 2009, 08:50

Har tänkt om... förmodligen kommer jag att ta vaccinet ändå.. tycker det ändå känns mest rätt,
tror bara jag kommer att ångra mig annars... har tagit en rejäl funderare på detta !

Häromdagen hade jag en helt annan uppfattning, men har ändrat mig.
www.FotografAndreas.se
Användarvisningsbild
Dani
1337!
1337!
Kontakt:

13 november 2009, 19:17

Vad fick dig att ändra dig?
Honda CRV 2.2D 2014
Peter_Karlsson
Användare
Användare
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

16 november 2009, 21:32

Jag kommer inte vaccinera mig om jag inte blir tvingad.
Jag tror helt enkelt inte på svininfluensan.

Fågelinfluensan var ju också det dödligaste och farligaste människan hade skådat. Enligt vissa domedagsprofeter och kvällstidningar bland andra.

Folk dör av vanlig influensa. Det här är bara en vanlig influensa som inte har spridit sig så mycket än.

Jag tror att det är så uppjagat för att regeringen är lite skraj att många kommer bli sjuka och hemma från jobbet vilket skulle resultera i mindre skatteintäkter.

Fjanterier.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
pr0ny
Påläst
Påläst
Namn: Ronny P

16 november 2009, 22:37

Jag kommer inte vaccinera mig, vilket ingen av mina polare heller kommer att göra.

Försöker dom tvångsvaccinera mig så är det fan kört sen, då kommer jag iaf sluta handla innanför ramarna av vårat sammhälle iaf =)

my 2 cents
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

16 november 2009, 23:34

Nyvaccinerad och klar. Gillar inte sprutor men denna var enklare än andra jag tagit. Lite öm i armen, men det är allt, hitintills.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
FoXxIe
Påläst
Påläst
Namn: Daniel Lindblom

17 november 2009, 00:21

M Scotte skrev:Nyvaccinerad och klar. Gillar inte sprutor men denna var enklare än andra jag tagit. Lite öm i armen, men det är allt, hitintills.
får se hur länge ömheten sitter i för dig. en del har haft ont i upp till en vecka, ja var öm i ca 3-4 dagar!
Daniel Lindblom
Krister
Användare
Användare

17 november 2009, 08:55

pr0ny skrev:Jag kommer inte vaccinera mig, vilket ingen av mina polare heller kommer att göra.

Försöker dom tvångsvaccinera mig så är det fan kört sen, då kommer jag iaf sluta handla innanför ramarna av vårat sammhälle iaf =)

my 2 cents
Sorry Pr0ny, men vad tror du egentligen om samhället du lever i? Att de skall tvångsinjecera befolkningen med kemikalier som de inte vill ha??? Tror du får variera ditt filmbibliotek lite mer... ;)

Kör:
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

17 november 2009, 11:16

haha vem vet vad dosen innehåller? Kanske små microchip så att staten sen kan spåra allt vi gör!!!!!???!?!?!? :D
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Husbil !
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson

17 november 2009, 11:36

Tips från coachen ;)

Kasta ut suggan och in med lite lammkött.

Gubbsjuk? Jag !!!
Jo ............ möjligtvis gubbe,
men iaf inte sjuk!
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG