R.I.P. Ronnie James Dio.

För Topics som ej är motorrelaterade
krister"albin"
Användare
Användare
Bil: civic vt -91
Namn: krister johannesson

17 maj 2010, 17:25

en av dom största inom hårdrock har gått i graven.

R.I.P. Ronnie James Dio.

:( :( :(
Black Sabbaths & Heaven and hells sångare Ronnie James Dio har avlidit i magcancer

HOLLYWOOD. Hårdrockslegenden Ronnie James Dio är död.

Sjukdomen som nyligen tvingade Heaven and hell-sångaren att ställa in spelningen i Sverige förlorade i går morse till slut kampen mot cancern.

Han blev 67.

Uppgifterna bekräftades sent i går kväll av Ronnie James Dios hustru, Wendy Dio.

– Mitt hjärta är brustet. Ronnie gick bort kvart i åtta på morgonen, sa hon i ett uttalande som publicerades på sångarens webbsajt.

Hon uppgav att släkt och vänner hade hunnit ta farväl av hennes make, och bad att få sörja i fred.

– Ni ska veta att han älskade er alla och att hans musik kommer att leva i evighet.
krister johannesson

civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09

i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
Användarvisningsbild
Frode85
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord Type S Tourer -07
Namn: Frode Altink

17 maj 2010, 18:28

så jävla synd! heaven and hell skulle ju spelat på sonisphere i sommar... det hade man velat se... men men så bidde det inte. RIP!
Användarvisningsbild
Steffo
Master
Master
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

17 maj 2010, 22:10

Väldigt tragiskt! :(
Doi startade sitt första band 1956 om jag inte minns fel och har sedan dess vigt sitt liv åt musiken. Jag såg honom i Heaven and Hell 2007 på Sweden Rock och inponerades över hur en snubbe på snart 65 år kunde sjunga och fara runt som en 25-åring!

Han levde ganska sunt för att kunna hålla tempot och energin uppe, men likförbannat får han cancer! Den sjukdomen suger verkligen!!!!!!!!!!
Catch the rainbow
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Skriv svar