HPC aktiviteter sommaren 2011

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

16 november 2010, 19:03

Hej!

Jag undrar vad du/ni som medlemmar vill/önskar bör hända sommaren 2011.

tex: Slingerbulten träff i Haninge /Stockholm i mitten av april
Garage träff hos Crille, han lär ut hur man rekondar en bil
m.m.

Tänk stort och smått.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Kontakt:

16 november 2010, 22:28

Vore det inte kul att träffas för käk, köra en cruise som bålgetingar genom stan (ni vet, sakta och högljudd på typiskt Hondamanér) och köra slingerbulten/bogesund eller någon sådan väg?
Kanske i samband med en lördag och dricka lite lager på kvällen. Som en kryssning fast utan båt.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 3 times

17 november 2010, 14:34

Jag tänkte faktiskt bjuda in lite Hondafolk hem till mig för en bastu/ölkväll när badrumsrenoveringarna är klara (framåt vårkanten någon gång). Vi har övernattningsmöjlighet för uppåt 10 pers om man tar med sig lite grejor, och de som är från fjollträsk kan ju dela på en taxi till T-centralen för en ghundring / skalle typ.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke

17 november 2010, 16:43

Oj oj oj en fest hemma hos Ulven i hans egna lya, den festen låter som något man inte vill missa :twisted:

Sparka på polski så dom bygger snabbare !

/Jocke
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

19 november 2010, 19:24

Kan bara skåne folket ta sig samman så har jag gärna nåt. Dock så får folket komma hit och rekonda åt mig :)
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

19 november 2010, 20:33

Låter bra där hammerin:)

tycker att de borde finnas minst en hpc aktivitet per månad eller varanann .men helst en gång varje månad...
allt från banträffar till slingerbult träffar.vanliga aktiviteter..varför inte ta båten över till polen o dra till polonia:D.
tycker även att aktiviteterna ska vara ganska centralt i landet..

Göra något crazy bara dra ut med bilen o se vart vägarna leder :D
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

19 november 2010, 20:40

Hoppas det blir 3 lunda körningar utspridda i år,. Jag ska försöka påminna Bongo att fixa bokningar så det inte blir ännu ett epic fail.

Sen hoppas jag också att det blir den numer årliga västerås träffen, kanske skulle försöka några nya aktiviteter iår istället för minigolfen? kanske paintball istället?

Jag och StockholmsJocke snackade om att vi borde ta en tripp till Norge och åka lite härliga bergsvägar osv, det vore ju kul om det skulle vara någon mer än vi gamla vanliga som vågade sej med oss speed freaks.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Broman
Påläst
Påläst
Bil: S2000 Vortech E85
Namn: Anders Broman

19 november 2010, 20:48

Mittsverigebanan skulle jag vilja köra.
Sedan lunda såklart, tror dom släpper tider till flygfältet vid nyår..
Anders Broman
S2000 vortech E85
Outback 3,0R
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

19 november 2010, 20:52

tror faktiskt inte det blir mittsverige nå mer med hpc pga riktigt dålig uppslutning, synd då det är en rolig och billig bana
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

19 november 2010, 20:57

xzbatt skrev:Hoppas det blir 3 lunda körningar utspridda i år,. Jag ska försöka påminna Bongo att fixa bokningar så det inte blir ännu ett epic fail.

Sen hoppas jag också att det blir den numer årliga västerås träffen, kanske skulle försöka några nya aktiviteter iår istället för minigolfen? kanske paintball istället?

Jag och StockholmsJocke snackade om att vi borde ta en tripp till Norge och åka lite härliga bergsvägar osv, det vore ju kul om det skulle vara någon mer än vi gamla vanliga som vågade sej med oss speed freaks.

Norge låter fint !jag är pÅ!:D ..Har snackade med polaren pasen..han va oxå med på att dra iväg någonstans i Skandinavien och köra härliga vägar:Dja tänkte mer tyskland eller danmark de e ju så jävla dyrt i norge..:(
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Kontakt:

19 november 2010, 21:05

Åka till Norge, dra lite slingriga vägar och stämma träff med norska hondaklubben för att utbyta lite snack osv?

Blir det inte något HPC Mittsverigebanan så kör vi flera banåkningar per år ändå, håll koll på www.compello.se eller bokningslistan på banans hemsida :)
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

19 november 2010, 21:12

Det vore ju faktiskt jävligt kul att hälsa på norska hondaklubben:) hehe då får vi ladda på med norska skämt.

Vi pratade om just norge för där har man bra potential att ta snygga bilder uppe i bergen och så finns det lite tunnlar att bröla igenom:) Sen vore det ju kul att åka trollstigen och se hur det ser ut.

Danmark skulle ju också vara kul någon gång men där har iaf jag personligen varit och tyckte inte det var en så big deal. Tyskland har ju bara nordslingan som lockar i mina ögon.
Kimzz
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Integra Type-R DC5
Namn: Kim Huseby
Been thanked: 1 time

19 november 2010, 21:20

Jag skulle helt klart vara med på att åka till Norge med. Det hade varit skit kul. Jag är medlem på hondaklubben i Norge (pga att jag är norsk) så om det blir intressant så kan jag snacka med dom.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

19 november 2010, 22:19

Kimzz skrev:Jag skulle helt klart vara med på att åka till Norge med. Det hade varit skit kul. Jag är medlem på hondaklubben i Norge (pga att jag är norsk) så om det blir intressant så kan jag snacka med dom.

Ja e på :D moooot Norge ! :D va kostar en liter bensin??:P 25kr litern?
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 19 times

20 november 2010, 03:23

Kimzz skrev:Jag skulle helt klart vara med på att åka till Norge med. Det hade varit skit kul. Jag är medlem på hondaklubben i Norge (pga att jag är norsk) så om det blir intressant så kan jag snacka med dom.
Du får hemskt gärna prata med dem, vi har bjudit in dem till några bankörningar men de har inte ens svarat på våra mail..

MVh Malkolm
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Kimzz
Gillar Honda!
Gillar Honda!

20 november 2010, 14:40

Cess: Bensinen är några ören billigare fast det är ju lite valuta skillnader så det jämnar ut sig. ;)

Man kanske skulle ha lite mer kött på benen när jag snackar med dom. Som tex några idéer vad vi ska hitta på.
Idéer från mig är:

Träff på Rudskogen, Våler m.m.
Glida längs trollstigen eller någon annan fin väg.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

20 november 2010, 22:16

Kimzz skrev:Cess: Bensinen är några ören billigare fast det är ju lite valuta skillnader så det jämnar ut sig. ;)

Man kanske skulle ha lite mer kött på benen när jag snackar med dom. Som tex några idéer vad vi ska hitta på.
Idéer från mig är:

sääg va som helst :D ja e på ! :D
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Has thanked: 1 time

21 november 2010, 10:12

Jag har en sak att säga och det är att vi tappar många som ligger söder ut tyvärr och de känns tråkigt..

Så jag har många som frågar mig och de kommer att bli några körningar i söder, så Sturup tycker jag skall va med på ban listan.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

21 november 2010, 18:29

{BÅGEN} skrev:Jag har en sak att säga och det är att vi tappar många som ligger söder ut tyvärr och de känns tråkigt..

Så jag har många som frågar mig och de kommer att bli några körningar i söder, så Sturup tycker jag skall va med på ban listan.

Håller med dig tycker vi ska ha en hpc träff nere i sturup och en i mellersta sverige ,har vi många norrlands bor som medlemmar? då kanske en mer nordlig träff?
Tycker iallafall att vi ska ha mkt aktiviteter i sommar,känns lite som klubben borde hitta sina forna gamla glans..hört mkt bra om hur det var förr i hpc !
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem

22 november 2010, 01:53

StockholmsJOCKE skrev:Oj oj oj en fest hemma hos Ulven i hans egna lya, den festen låter som något man inte vill missa :twisted:

Sparka på polski så dom bygger snabbare !

/Jocke
Det är tyvärr bara jag och min familj som bygger, och jag sparkar ogärna på mig själv ;)

Första badrummet blir klart inom ett par tre veckor. Kom förbi och säg hej övee en java och lite häng i olika soffor vetja!
Stockholm
Krister
Användare
Användare

22 november 2010, 15:51

Cess skrev:
{BÅGEN} skrev:Jag har en sak att säga och det är att vi tappar många som ligger söder ut tyvärr och de känns tråkigt..

Håller med dig tycker vi ska ha en hpc träff nere i sturup och en i mellersta sverige ,har vi många norrlands bor som medlemmar? då kanske en mer nordlig träff?
Tycker iallafall att vi ska ha mkt aktiviteter i sommar,känns lite som klubben borde hitta sina forna gamla glans..hört mkt bra om hur det var förr i hpc !
Det blir vad medlemmarna gör det till... för många år sedan var vi många unga som hittade på saker och hade skoj, Sen blev vi gamla, några blev ovänner och andra flydde landet...

Pulkarace i hagaparken, gocart i västberga, partaj i malmö, årlig gocart med bad och utgång i januari... ja, det är bara några av alla saker vi hittade på. Blandat med diverse hemmafester hos folk då också. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 19 times

22 november 2010, 16:36

Precis så som Krister skriver, det blir vad medlemmarna gör det till, och det kommer typ aldrig in några förslag till ledningen ifrån medlemmarna så då är det svårt att göra något. Det är helt öppet för medlemmarna att ta tag i aktiviteter och Hondaklubben hjälper gärna till med både folk och pengar! Klubben är vad vi gör den till! :P

Angående norrlandskörningar så har det iaf sedan jag gick med i styrelsen funnits folk som klagat över bristen på norrlandskörningar, så under min tid har vi lyckats anordna 2 bankörningar på mittsverigebanan, men vad hände då? jo norrlänningarna lyste med sin frånvaro, helt dött med folk. Det gick 3 västeråsare på varje norrlänning...

Däremot körningarna på Sturup brukar det vara Peugotklubben som anordnar och vi kör ju ihop med dem, så vi får väl se ifall det blir sturup eller vad nu peugotklubben har planerat för nästa år.

Steffo: när kan vi boka glögg och soffprovarkväll? :mrgreen:
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

22 november 2010, 17:52

Malkolm skrev:Precis så som Krister skriver, det blir vad medlemmarna gör det till, och det kommer typ aldrig in några förslag till ledningen ifrån medlemmarna så då är det svårt att göra något. Det är helt öppet för medlemmarna att ta tag i aktiviteter och Hondaklubben hjälper gärna till med både folk och pengar! Klubben är vad vi gör den till! :P

Angående norrlandskörningar så har det iaf sedan jag gick med i styrelsen funnits folk som klagat över bristen på norrlandskörningar, så under min tid har vi lyckats anordna 2 bankörningar på mittsverigebanan, men vad hände då? jo norrlänningarna lyste med sin frånvaro, helt dött med folk. Det gick 3 västeråsare på varje norrlänning...

Däremot körningarna på Sturup brukar det vara Peugotklubben som anordnar och vi kör ju ihop med dem, så vi får väl se ifall det blir sturup eller vad nu peugotklubben har planerat för nästa år.

Steffo: när kan vi boka glögg och soffprovarkväll? :mrgreen:

Håller med dig de blir vad man gör det till...Men fan nu på vintern vore trevligt om vi hyrde en stor stuga i fjällen och åka skidor och dricka bärs och höra dig malkom predika ang honda motorer?vore ju super kul ! :D
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

22 november 2010, 18:35

Kimzz skrev:Cess: Bensinen är några ören billigare fast det är ju lite valuta skillnader så det jämnar ut sig. ;)

Idéer från mig är:

Norrmännen borde ju kanske kunna tipsa om något också? Det är ju trots allt deras område, de kanske vet vad man ska se :D
Låter som en bra grej iaf!
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem

23 november 2010, 02:20

Malkolm. Tight med glögg innan jul är jag rädd om ni inte vill komma och dyka in på vår inflyttnings / 35-årsfest den 11/12 :).

Men efter jul ser det bättre ut än så länge och glöggen klarar sig väl ett tag utan att bli seg. Sofforna står kvar så dem kan man prova när som helst!

Hör av dig om du är i Fjollträsk. Jag bor ju på dit/hemvägen för din del!
Stockholm
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

27 november 2010, 18:35

tror du de blir någon norge nästa år?...har du slängt upp en tråd på honda forumet i norge??:) vore kul o se deras respons på en united honda träff:D
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

27 november 2010, 18:54

tycker att vi bokar in oss på arlandastad testtrack

http://www.bilsport.se/news.php?id=85250

Kolla även på bilderna på google..ser ut som en härlig bana!:)

va tycker folket här inne?
Honda S2000 Expert
Kimzz
Gillar Honda!
Gillar Honda!

28 november 2010, 09:49

Jag har inte varit så snabb med att lägga upp tråden i Norge men gjorde det igår kväll.

http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=43128

där har ni tråden om ni vill se vad dom kommer på.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig

28 november 2010, 11:56

Kimzz skrev:Jag har inte varit så snabb med att lägga upp tråden i Norge men gjorde det igår kväll.

http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=43128

där har ni tråden om ni vill se vad dom kommer på.

härligt :D hoppas de blir något :D vore jävligt kul:D
Honda S2000 Expert
Kimzz
Gillar Honda!
Gillar Honda!

28 november 2010, 15:13

Ja det finns ju folk som är intresserade i alla fall.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Skriv svar