Konstigt stereoproblem Civic 1.8 sport 2006

Diskussioner om styling och stereo.
Karocko
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 februari 2016, 20:07
Bil: Honda S2000
Namn: Thomas Andrén
Ort: Jönköping
Has thanked: 1 time

Hejsan,

Jag är ny här på forumet och hoppas stanna kvar ett tag.

Jag köpte nyligen en begagnad civic 1.8 sport med ca 11000 mil på mätaren och är generellt mycket nöjd med bilen.
Jag har tyvärr dock upptäckt ett litet fel på den som är rätt så mysko.

När radion är igång så låter ljudet klockrent från alla högtalarna men när jag byter till CD-skivor så låter det kasst på bakhögtalarna..
Om jag ändrar fadern till bara frontarna låter det klockrent men så fort jag blendar in bakhögtalarna kommer oljudet bakifrån (front fortfarande bra).

Någon som känner igen felbeskrivningen? Vad kan eländet tänkas kosta om handlarn ej vill åta sig detta?

Med vänliga hälsningar,
Thomas
accordtourer
Inlägg: 71
Blev medlem: 30 april 2013, 11:40
Bil: Honda Accord Tourer 2.0
Namn: J Nilsson
Ort: Hässleholm

Karocko skrev:Hejsan,

Jag är ny här på forumet och hoppas stanna kvar ett tag.

Jag köpte nyligen en begagnad civic 1.8 sport med ca 11000 mil på mätaren och är generellt mycket nöjd med bilen.
Jag har tyvärr dock upptäckt ett litet fel på den som är rätt så mysko.

När radion är igång så låter ljudet klockrent från alla högtalarna men när jag byter till CD-skivor så låter det kasst på bakhögtalarna..
Om jag ändrar fadern till bara frontarna låter det klockrent men så fort jag blendar in bakhögtalarna kommer oljudet bakifrån (front fortfarande bra).

Någon som känner igen felbeskrivningen? Vad kan eländet tänkas kosta om handlarn ej vill åta sig detta?

Med vänliga hälsningar,
Thomas
Felet borde ligga i huvudenheten då du har fungerande högtalare vid radio.
vet inte hur detta kan uppstå men är nog ett stereobyte som gäller

( du har provat olika cd skivor mest för att säkerställa där inte är ngt som gör det konstigt ? )
Karocko
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 februari 2016, 20:07
Bil: Honda S2000
Namn: Thomas Andrén
Ort: Jönköping
Has thanked: 1 time

Om någon skulle få samma problem i framtiden så löste det sig med ett stereobyte som handlaren tog på sig kostnadsfritt.

Cred till Almevik i Lkpg som fixade detta utan krångel.
Skriv svar