Honda Civic ESi EH9 -92

Sälj din Bil här
Användarvisningsbild
anters
Användare
Användare
Bil: Audi S3 Sedan -16
Namn: Anders Eriksson

28 april 2013, 17:18

Hej!

Nu har det blivit dags för mig att byta upp mig gällande bil och därmed behöver min Civic ny ägare. Bilen har i skrivande stund gått 26 839 mil och är skattad samt besiktad t.o.m. september ut.

Kamrem bytt vid ~21000mil
Gjord på den i min ägo:
Bytt olja+filter vid 25 210mil och 26 010mil.
Tändstift och luftfilter (K&N insatsfilter) bytt vid 25 200mil.
Bromsskivor+belägg bak bytt vid 26 520 mil, fram bytt vid 25 270mil
Bromsvätska + kopplingsvätska bytt vid 25 270mil
Avgassystem är utbytt sommaren 2011 till ett rostfritt 2.25" kina-avgassystem.

Bilen är ingen utställningsbil utan en 21år gammal bruksbil så skärmkanterna+sparklådorna bak är rostätna och likaså är nederkanter av dörrar samt A-stolpen rostangripen vid listen runt föraringången. Sen finns diverse parkeringsskador och repor på bilen.

Fälgarna på bilden ingår utan bilen säljs med 14" lättmetal sommarhjul och 14" vinterhjul på plåtfälg.

För tillfället sitter det en alpine bilstereo som stöder mp3/wma-skivor, USB-minnen och kan agera som Bluetooth-headset samt har inbyggd iPod/iPhone-styrning (dock krävs en sladd för detta som ej följde med bilstereon utan går att köpa från brl och liknande) och subwoofer-styrning.
Högtalarmässigt sitter det 6,5" mac audio komponenthögtalare i specialbyggda lådor på framdörrarna samt JBL GTO högtalare i original högtalarhål i hatthyllan. Högtalarna drivs av ett gammalt JBL GTO slutsteg som är inkopplat med supra högnivåkablar från bilstereon till slutsteget (för att kunna justera fram/bak då alpine stereon enbart har två lågnivå utgångar). Sedan sitter det en basreflex låda med en 12" MTX Thunder 5500 subwoofer riktad mot baksätet. Alpine slutsteget som i nuläget driver subwoofern ingår ej.

Batteriet är bytt för ett par veckor sen mot nytt tudor batteri och ett a'Pexi S-AFC II sitter monterat. Vid intresse finns en Innovate MTX-L bredbandslambda att köpa till.

Pris: 4000 eller bud, har en CD-stereo som satt i bilen när den köptes som kan ersätta alpine-stereon vid intresse och därmed få ner priset på bilen. Likaså kan jag tänka mig sälja bilen utan subwoofern.
Bilagor
IMG_1213 låg upplösning.jpg
IMG_1209 lågupplösning.jpg
IMG_1208 låg upplösning.jpg
Om någonting kan gå åt skogen, men inte gör det så kommer det förr eller senare visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det.
Användarvisningsbild
anters
Användare
Användare

28 april 2013, 17:21

Fler bilder
Bilagor
IMG_1210 låg upplösning.jpg
IMG_1216 låg upplösning.jpg
IMG_1215 låg upplösning.jpg
Om någonting kan gå åt skogen, men inte gör det så kommer det förr eller senare visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det.
Användarvisningsbild
anters
Användare
Användare

3 maj 2013, 22:21

Ta bort, bilen är såld :)
Skriv svar