Sida 1 av 1

SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 19 november 2015, 16:12
av Jabroni
Då har man tagit det jobbiga beslutet att sälja även denna bil och lägga bilintresset på hyllan ett tag.

Bilen är en CRX från 89 som har varit i tryggt förvar hos fixxe i många år. (Även han som har byggt 99,9% av allt som är på bilen).
Ingen utställningsbil men en riktigt kul bus/ racebil.
Potent banbil med stor potential för riktigt snabba varvtider.
Kinnekulle 1,02
Mantorp 1,33
Går att åka mycket fortare.
Bilen skulle behöva mappas ordentligt samt en liten service, olja, tändstift etc) Annars är det bara att köra och ha sjukt kul i en riktigt snabb bil. Motorn är renoverad med nya lager.
Ser gärna att bilen blir kvar inom HPC därför blir det annons här först.
Pris: 40.000:- för HPC.
Jag nås här på HPC eller på 0734120378
Bild


(Har typ 400 bilder på bilen och på bygget så bara säg till om du vill ha fler bilder så går det att ordna).

Kaross
Original CRX -89
Bytta bakskärmar till Civic.
Borttagen kant vid bakskärmar
Toyota camry läpp fram
hålsågad bakfångare
Airforcevinge

Bakflyttat batteri, huvudströmbrytare med wire till föraren
Omdragen kabelstam i motorrummet
Säkringsdosa m.m vid ECUn istället för motorrummet
Avgastunnel höjd ca 12cm för bättre växelspaksposition
Helt ny bimarco futura stol monterad direkt på golvet.
SRS 6punkts bälten på förarsidan
Förstärkt pedalställ
Inga asfaltmattor
Bortplockad taklucka och konsoll för denna
Dragöglor i 8mm aluminium
Snabbfästen till front
fotstöd till passageraren i 1mm alu
3 extra mätare, oljetemp, oljetryck, volt
strömbrytare till kylfläkt samt bränslepumpar
Sparco 330mm mocca ratt
NRG v2 snapp-off nav
Original passagerarstol

Chassi
KW v1 justerbara fjäderben
Energy suspension urethanbussningar
Egenbyggt trackionbars fram med M12*x1,25 kulleder
Skunk2 camberstag bak
Skunk2 toestag bak
Quaife 2,83 LTL styrväxel
Stag mellan undre bakre bärarmsfästen
6punkts helbur, demonterbar
Civic VT hjulspindlar
Legend 2kolvsbromsok
Carbotech XP10 belägg fram
282mm bromsskivor
Bak OEM med mintexbelägg
ARP långa hjul pinnbultar

Motor
B18c6 på 1820cc
portad topp, vinkel + radie säten
B18c6 ventiler
Skunk2 titanretainers
Skunk2 stage2 kammar
AEM kamdrev
Mugen ventilfjädrar
B18c6block borrat 0,5
ITR od kolvar
OEM lager
OEM vev
ITR oljepump
ITR vattenpump
ITR kamrem
Extrabafflat oljetråg
oljetempmätare i tråget
Mocal 19raders oljekylare
Audi A4 AC-kylarfläkt
Rostfri catctank till olja, ca 2,5 liter
Rostfri catctank till bensin, ca 2,5 liter
OEM ED9 pump i OEM tank
Bosch 058 pump efter catchtanken
AEBS insug matchportat mot topp och spjäll
ITR spjäll uppsvarvat av Welen
3" insugsrör med BMC filter
"luffarturbo" från fronten
ED9 kylare
Egenbyggt grenrör räknat enligt motorspec
2.5" avgas med 3st dämpare och 3" dieselkrök
P28 ECU chippad
OBD2 fördelare från ITR
ombyggs vevhusandning, 2 i ventilkåpa, 2 i blocket
525cc delphi spridare
Malpassi bränsletrycksregulator
VTI fuelrail
ED9 generator
Innovative motorfästen
Lättat remhjul till 1,7kg

Drivlina
S80 ITR JDM -98 växellåda
Exedy stage 1 koppling
ITR svänghjul, lättat
nytt urtrampningslager
VTI drivaxlar båda yttre knutarna är nya (under 200 mil)
Innovative kopplingskonverter
egenbyggs växelspark med kulled och lager
egenbyggd växelförare med lagrat knutkors

Hjul
Melber 15x6,5" fälgar med nästan nya gatdäck
15x7" på bana med fina Direzza 03g. +2st helt nya


Övrigt
Ingår en uppsjö med reservdelar, för mycket för att skriva allt. Men några exempel:
B16a1 motor
PR3 topp
Bredbandslambda
Mappningskit från moates med massa chip, brännare, livemappning m.m
P28ECU original
ITR insug
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur

Postat: 20 november 2015, 09:57
av Fixxe
mmmm gamla bettan :)

Är någon sugen och undrar något, så kan jag troligen svara på det mesta.

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur

Postat: 30 november 2015, 13:29
av Jabroni
Kom igen nu HPC :!:

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur

Postat: 4 januari 2016, 09:16
av Jabroni
upPpPpppPPpPp

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur

Postat: 1 februari 2016, 19:43
av Branten
Dags att damma av inloggningen till Hondaklubben :)

Är bilen besiktad/besiktningsbar eller ren banbil idag?
Hondanerven börjar krypa på igen efter några år i dvala...

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur

Postat: 1 februari 2016, 21:36
av Jabroni
Branten skrev:Dags att damma av inloggningen till Hondaklubben :)

Är bilen besiktad/besiktningsbar eller ren banbil idag?
Hondanerven börjar krypa på igen efter några år i dvala...
Hej,
Den går inte att besiktiga som den står nu, den måste reggas med bur.
Så antingen chansar man och försöker regbesiktiga eller så får det bli sfro besikt :)

Hör av dig i PM om det är något annat :)

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 februari 2016, 10:21
av Jabroni
Nu får ni skärpa er!

35.000 för allting nu. Måste finnas 70-80k värt i delar här.

Ger det ett tag till sen kommer bilen säljas i delar och karossen skrotas.

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 februari 2016, 10:54
av Fixxe
sjukt billigt.
och ja, där är delar för lätt 70-80 om man vill få ihop något liknande från noll.

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 7 februari 2016, 14:32
av HondaRacingNorway
Hei ..
nogon rost på bilen ..
standard veksellåda .. er den ok ..
och har den diff. sperr ?
H:o)ndahilsen fra Magne

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 7 februari 2016, 18:49
av Fixxe
S80 från integra type R -98 så den har 4,400 slutväxel.
Ja den har diff spärr
Rostfri men lacken är inte tipp topp.

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 7 februari 2016, 21:20
av anno
Fixxe skrev:S80 från integra type R -98 så den har 4,400 slutväxel.
Ja den har diff spärr
Rostfri men lacken är inte tipp topp.
Du menar 4.7 som slutväxel?

35k är ett RIKTIGT BRA PRIS!!!

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 7 februari 2016, 21:49
av Fixxe
Sorry, skrev fel år. Är en -96 låda.
Inte 4,785 utan det är 4,400 låda.

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 9 februari 2016, 13:29
av Jabroni
Tur att ni svarar här grabbar när jag inte hinner läsa :lol:

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 23 mars 2016, 13:57
av Jabroni
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Re: CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 14:11
av Jabroni
såld

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 14:14
av NitraM
Det var la på tiden att denna blev såld!

Hoppas den nya ägaren kommer få många roliga timmar med den nu! :D

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 14:38
av Fixxe
Det kommer han, då jag känner honom :)

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 15:02
av NitraM
har du köpt tillbaka den? :)

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 15:14
av Fixxe
tyvärr ingen plats o utrymme.. och gjort för mycket på ej9an...

men han som köpte den känner den väl sedan tidigare :)

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 15:16
av Nibbe
Spännande, då kanske den dyker upp på Mantorp?!?! :)

Re: SÅLD CRX-89 B18, s80, fullbur. NYTT PRIS

Postat: 5 april 2016, 15:20
av Fixxe
Där är lite fix, och han har smått, så kanske blir tajt...