Honda Legend ka7 1992

Sälj din Bil här
Punkt026
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Legend ka7
Namn: Marcus Jonsson

5 juni 2016, 10:44

Hej

Nu ska jag sälja min Honda Legend pga att jag köpt nyare bil.

Info om bilen:

Märke: Honda
Modell: Legend
Regnr: DNR938
Årtal: 1992
Kaross: KA7
Motor: C32A2 (V6) 3,2L
Effekt: 205hk
Växellåda: Automat
Miltal: 255000km ca
Besiktad till 2016-12-31

Kostade 495.000kr när den såldes i Sverige 1992, detta är Hondas lyxmodell, den är utrustad med dåtidens alla lyxdetaljer så som elstolar, helskinn, elhissar, eltaklucka, farthållare, AC, eluppvärmda speglar osv.

Det är en riktig glidarbil som man sitter fantastiskt skönt i.

I Sverige är det här en riktigt ovanlig bil, jag tog kontakt med transportstyrelsen och kollade hur många Honda Legend 1991-1995 de finns registrerade i Sverige, 96st totalt, och sen är ett antal av dom skrotade, och sen så är modellen med 4 dörrar riktigt riktigt ovanlig i Sverige, mellan 10-15 st totalt i Sverige.

Bilen är fullt fungerande och går mycket bra i både motor och växellåda, motorn är en riktig v6 med 205hk,

kamrem är bytt nånstans mellan 19000-22000 mil, har tillochmed skruvat upp o kikat konditionen på den, den såg mycket bra ut.

Det finns några småfel kvar på den som jag ej åtgärdat än,
Bland annat så fungerar hastighetsmätaren bara när den känner för de, med största sannolikhet så är det givaren på växellådan som glappar bara, kan inte vara så mycket annat,

Skyddsplåten runt katalysatorn skrammlar lite ibland,

Kablarna till helljuset behöver kopplas ihop igen pga att nån okunnig människa har haft extraljus på bilen och tagit dom kablarna, men de ligger lättåtkomligt så de är 10 minuters arbete och fixa,

Förardörren skulle må bra av en liten justering då den hänger en aning för långt ner, absolut inget som påverkar funktionen,

Låscylindern i förardörren skulle behöva smörjas

De är säkert nåt mer småfix jag glömt o nämna men de tar vi på plats sen om så är fallet.

Jag har gjort ren bilen invändigt så otroligt noga med lädertvål och läderfett, och mattvätt i golv o tak, och putsat upp alla paneler o instrumentbräda och så har jag tillochmed tagit av alla dörrsidor och smörjt upp alla gångjärn till elhissarna så dom går jättefint.
Bilen har även fått en vaxning/polering utvändigt. Så på de sättet är den väldigt fräsch,
Den har ju tyvärr som alla hondor lite rost, skärmkanterna i bak är de lite i, absolut inge allvarligt.
Den har även lite fler skönhetsfil i form av nån liten buckla o repa o lite sånt.

Bilen står just nu på 18tummare, men säljs med orginalfälgar om inget annat blir överenskommet,
Fina vinterdäck på plåtfälgar finns oxå.

Jag har även specialbeställda omonterade vindavvisare till alla dörrarna om intresse finns.

Kan bli en grym VIP bil

Vet inte om ja kommer på så mycket mer o säga, fråga om du undrar något,

Bilen finns i Valbo

De går bra o komma och titta o provköra

Mer bilder finns.

Sms eller ring på 0723355820

Pris 14000kr
Bilagor
IMAG0659.jpg
Användarvisningsbild
MrPK
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Paul MrPK Kwiatkowski
Kontakt:

8 september 2016, 22:13

Hej har du den kvar ?
Mvh Paul

http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
_David_
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic ED -89 CRX B18 -91
Namn: David Levin

20 september 2016, 15:29

MrPK skrev:Hej har du den kvar ?
Den finns i min ägo men ska nog sälja den :) Skicka PM om du är intresserad
Skriv svar