1998 Honda Accord 3.0l V6 Coupé

Sälj din Bil här
__Larsson____
Användare
Användare
Namn: Christian Larsson
Kontakt:

18 september 2016, 16:11

Det var ett bra tag sen man var aktiv på denna sida nu, vart mycket jobb med min Charger som tar den största tiden av min ledighet.

Men liksom sen finns det ju inte mycket som behövs göras på en Honda heller eftersom att som vi alla vet så är det ju toppen bilar! ^^

Men men till saken här nu då!

Bild
Jag hade tänkt och se om det möjligen finns någon här inne lr någon som känner någon som söker efter en bra och bekväm långdistans pendlar bil?
Bild
Detta är då min 1998 Honda Accord 3.0l V6 Coupé
Bild

Haft bilen i lite mer än 3 år om jag minns rätt, köpt lite utanför Habo av en firma och då hade bilen rullat 6900mil!
Bilen har endast rullat på sommaren i min ägo och troligen i förra ägarens ägo då det endast finns ett sett med fälgar, bilen har i skrivande stund rullat ca 9400 mil

Servad varje vår med Castrol olja + filter!

Jag bytte förra våren kamremm på den på Hallbergsbilservice här i Habo hos Lasse, bilen fick nu i sommras nya Goodyear Efficientgrip Performance däck samt en hjulinställning i samband med det.

jag har även bytt bromsbelägg i bak samt vänster fram stabstag, nytt till höger ligger i handskfacket.

Bild
Bilen är då en Amerikansk tillverkade Honda, byggd i Ohio och har Hondas J30 motor och tillsammans med automatlådan så är det en perfekt långdistans körar bil i kombination med dess härliga bekväma och beiga skininredning.
Bild
Bild
Allt funkar på bilen samt en väl kylande A/C!

Taklucka!

Serviceboken är bra ifylld och har ägts av en tidigare ägare här där jag bor som har ägt endel bilar av denna modell och skött dem väl.
Innan det så kommer den från tyskland.

Nu det tråkiga med bilen och det är en sjukdom på endel av dessa bilar och det är att klarlacken släpper på dem, och just det är vad som har hänt på denna bil. Släppen är på tak,
backlucka och på börjat att gå ut över bakskärmarna precis intill bakluckan, sen så finns det lite små skavanker på denna 18år gamla bil.

Bilen är nu besiktad med blanktpapper!

Fått beröm vid tidigare besiktningar för hur fin den är under!

Bilen har lägstmilantal för ett rimligt pris på blocket, finns en som rullat lite mindre men säljs också för ett orealistiskt pris haha

Så min priside är 39.900
Senast redigerad av 1 __Larsson____, redigerad totalt 23 gånger.
heyyio
Användare
Användare
Bil: Honda FN2
Namn: Charlie Bergström

18 september 2016, 19:14

Ungefär hur mycket drar en sådan bil vid blandadkörning?
__Larsson____
Användare
Användare
Kontakt:

18 september 2016, 20:05

heyyio skrev:Ungefär hur mycket drar en sådan bil vid blandadkörning?
Förra året så blev det endel turer till STHLM (Ca35mil) och då låg jag på 0,85 Jag har oftast legat på litern när jag kört men då har den stått å värmt upp sig på tomgång innan körning och endel kickdown då den låter mycket gott när den varvar.
__Larsson____
Användare
Användare
Kontakt:

23 september 2016, 22:10

Ny besiktad idag och med blanktpapper såklart!
Skriv svar