Pedantskött Civic 96 10500 mil

Sälj din Bil här
Mufasa
Wannabe
Wannabe
Bil: EK3
Namn: Philip Andersson

4 oktober 2018, 17:32

Bild
Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Tjena!

Jag säljer en pedantskött Civic 96. Bilen är i ett ett helt otroligt skick. Efter att tidigare ägt en EK var jag ute efter en rostfri Civic att göra till en banbil. Jag var inne på att importera tills jag hittade denna i Malmö. Skicket överträffar andra EJ/EKs jag sett med hästlängder. 5-56:an kan stå kvar på hyllan. Jag köpte den just av den anledningen i Maj detta år, då på ca. 9800 mil. Planen var att den skulle bli mitt vinterprojekt (men nu ska jag flytta och blir utan garage).

Utöver skicket är bilen dessutom utan ABS, utan AC, utan elhissar - den är helt nedstrippad och väldigt lättmekad. Väldigt luftigt motorutrymme. Ett perfekt projekt. Allt fungerar som det ska, allt sitter där det ska. Till och med alla panelpluggar sitter kvar, vilket brukar vara det första som åker på dessa.

Bilen har rullat i södra Sverige och generellt stått i garage. Inredningen ser som ny ut. Lyktor är så rena att folk tror det är glaslyktor. Lacken är fin, plastdetaljer är knappt blekta. Bilen rullar på orginalfälgar och orginalnavkapslar.

Pris: 15 000
Finns i Bredäng (Stockholm)
Mitt nummer: 0738440044
Mufasa
Wannabe
Wannabe
Bil: EK3
Namn: Philip Andersson

7 november 2018, 12:07

Såld!
Skriv svar