Sida 1 av 1

Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:38
av pino_civic
Avstannat projekt säljes pga tidsbrist. Jobbar för mycket.
Perfekt sommarbygge:


Säljes i ett paket:



1 st. D16Z5motor
1 st. fräscht avgassystem (+ 1 st. ofräscht :wink: )
1 st. turbo
1 st. intercooler
1 st. liten kylare (+ 1 stor :wink: )
1st. wastegate
1 st. dumpventil
1 st. grenrör
silicon slangar med klämmor,
1 st. datarbox som du kan mappa
1 st. oljetemp och laddtrycksmästare (autometer så klart)
1 st. komplett oljekit som passar på motorn och turbon
drivaxlar, samt v-låda.
2 st. CRX stolar
1 st. skålad stol
1 st. paket Coilovers
1 st. paket motorbussningar (hårda)


med på köpet får du en röd Civic -90 med en D15 motor (behöver kamremsbyte sen är den prima)

Tanken var självklart att D16Z5 med turbokiten skulle in i Civicen men sen kom ett heltidsjobb i vägen :wink:


PM eller mail: patrick_bretsch@yahoo.com

Som sagt: allt i ett paket. Finns i Märsta
bild 1(5).JPG
bild 1(2).JPG
bild 2(1).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:39
av pino_civic
bild 1(3).JPG
bild 5(1).JPG
bild 1(4).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:41
av pino_civic
bild 2(3).JPG
bild 2(4).JPG
bild 3(3).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:43
av pino_civic
bild 3(1).JPG
bild 4(3).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:48
av pino_civic
bild 3(4).JPG
bild 4(2).JPG
bild 5(4).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:51
av pino_civic
bild 3.JPG
bild 2.JPG
bild 1(1).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 10 juni 2012, 15:53
av pino_civic
bild 5(2).JPG
bild 2(5).JPG
bild 3(5).JPG

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 19 juni 2012, 10:30
av pino_civic
.

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 26 juni 2012, 16:37
av pino_civic
bump bump

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 26 juni 2012, 16:53
av Scoore
Om du skulle få för dig att sälja saker löst så är jag intresserad av turbokittet så min d16z5 får lite extra flås och ork.

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 8 juli 2012, 21:48
av pino_civic
Säljs nu för 11000 enkronor!

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 25 augusti 2012, 10:34
av pino_civic
Bump! Ingen som vill ha något roligt att pyssla med under vintern? För en tusing till kan ni få med en fungerande Honda CB250 -79!

Ps. Fungerande innebär att motorn går som den ska, lite överfyllnadshistoria från ena flottören kräver dock lite TLC

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 27 augusti 2012, 19:04
av Miketakeahike
Vi väntar på att du skall sälja delarna löst. :twisted:

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 27 augusti 2012, 21:36
av Scoore
Miketakeahike skrev:Vi väntar på att du skall sälja delarna löst. :twisted:
haha +1 på den

Re: Civic EF D16 +turbokit +coilovers m.m.

Postat: 28 augusti 2012, 14:46
av green_civic
Jag paxar mätarna isf