Sida 1 av 1

Postat: 13 juli 2008, 01:04
av Brox
Är ute efter lite gott och blandat så hojta till på vad ni har!

Extraktor grenrör till b16a1!!

Ett par vassa kammar, helst med andra ventilfjädrar o etc ifall någon har tröttnat på sina?

Bättre coilovers till civic VT -91 , ingen aning vad karrossen heter tyvärr... :)

Turbogrejer till b16, soppa pump o annat klabb man inte har tänkt på....


Kommer väl uppdateras så småningom så skriv vad ni har nu :prop:

Postat: 13 juli 2008, 08:00
av Xchai
Jag har spridare,koppling mm.. till din crx vt om den du ska ha turbo på.

Postat: 13 juli 2008, 15:25
av Brox
Xchai skrev:Jag har spridare,koppling mm.. till din crx vt om den du ska ha turbo på.


det är en civic vt men jag tror inte det ska skilja något åt motorvis?

Vad har du för spridare samt pris vore intressant sen vad det är för koppling och vad den tål samt pris ?

Postat: 13 juli 2008, 18:28
av Xchai
Allt passar,grejerna har gått 300mil

koppligen är Clutch master steg 4,den duger till dej.om du ska inte över 500hk

Spridare är MSD 750cc..


koppligen 2000kr

spridare 1500kr eller bud på grejerna

Postat: 13 juli 2008, 22:10
av Brox
Xchai skrev:Allt passar,grejerna har gått 300mil

koppligen är Clutch master steg 4,den duger till dej.om du ska inte över 500hk

Spridare är MSD 750cc..


koppligen 2000kr

spridare 1500kr eller bud på grejerna

Låter intressant!

Passar spridarna direkt bult-on eller måste jag modda nåt?

Postat: 13 juli 2008, 22:29
av Xchai
Allt passar,inge mods

Postat: 14 juli 2008, 08:14
av Welen
Jag har ett extraktor grenrör hemma.. En kopia av hytech grenrören med riktiga kollektorer och den sista i 2,5 tum. Small tube design sa de är perfekt för b16. 3900:-

Man behöver sätta 2 fästen för lambda sonderna på grenröret nära toppen som de sitter orginal för att det ska funka på en a1:a. Det sitter ett fäste längre ner på grenröret som är för alla andra b-seriemotorer. för 400:- kan jag svetsa i sådana.

Postat: 14 juli 2008, 20:14
av Brox
Welen XLR8 Performance skrev:Jag har ett extraktor grenrör hemma.. En kopia av hytech grenrören med riktiga kollektorer och den sista i 2,5 tum. Small tube design sa de är perfekt för b16. 3900:-

Man behöver sätta 2 fästen för lambda sonderna på grenröret nära toppen som de sitter orginal för att det ska funka på en a1:a. Det sitter ett fäste längre ner på grenröret som är för alla andra b-seriemotorer. för 400:- kan jag svetsa i sådana.

Klart intressant men tyvärr inte i min prisklass....
sug maskinen ska bli ett litet budget bygge....

Postat: 3 augusti 2008, 20:51
av Brox
upp

Postat: 3 augusti 2008, 22:30
av M-G
har h&r coilovers i topskick o sälja
vet ej pris men ge bud.

Postat: 3 augusti 2008, 23:02
av Brox
M-G skrev:har h&r coilovers i topskick o sälja
vet ej pris men ge bud.

Låter intressant!

Vilken "modell" utav hr är det? någon länk man kan läsa om dem?
Hur långt har dem gått ?

Postat: 4 augusti 2008, 19:19
av M-G
ska kolla upp vilken mod det är, men dom är enbart justerbara i höjd iallafall det vet jag.

minns jag rätt ska dom ha rullat runt 2000mil

Postat: 4 augusti 2008, 20:39
av Brox
M-G skrev:ska kolla upp vilken mod det är, men dom är enbart justerbara i höjd iallafall det vet jag.

minns jag rätt ska dom ha rullat runt 2000mil

Japp kolla upp det samt skicka ett pm med bild och vad du hade tänkt dig för pris...

Postat: 4 augusti 2008, 22:11
av Malkolm
JAg kan fixa nya ITR kammar till dig för 5k.

Postat: 5 augusti 2008, 17:03
av Brox
malkolm666 skrev:JAg kan fixa nya ITR kammar till dig för 5k.
Jag är rätt ny på honda så vad står ITR för?

Postat: 5 augusti 2008, 17:33
av Koco
Brox skrev:<!--quoteo(post=497255:date=4 Aug 2008, 22:11:27:name=malkolm666)--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 4 Aug 2008, 22:11:27) <a href="index.php?act=findpost&pid=497255"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->JAg kan fixa nya ITR kammar till dig för 5k.
Jag är rätt ny på honda så vad står ITR för?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Integra Type R står det för , och din kaross heter EE9. Viktigt ibland när man beställer grejjer då den skiljer sig från icke vtec i t.ex bromar och hjulupphägning osv. Så se till så det står EE9 i beteckningen.

Lycka till, Mycket trevlig bil enligt egen erfarenhet ;)

Postat: 5 augusti 2008, 21:23
av and1
Crx VT kaross heter ee8, Civic Vt heter ef9

Postat: 6 augusti 2008, 07:18
av Xerxes
and1 skrev:Crx VT kaross heter ee8, Civic Vt heter ef9
Civic VT heter EE9..

Postat: 6 augusti 2008, 17:34
av Brox
Xerxes skrev:<!--quoteo(post=497395:date=5 Aug 2008, 21:23:13:name=and1)--><div class='quotetop'>QUOTE(and1 @ 5 Aug 2008, 21:23:13) <a href="index.php?act=findpost&pid=497395"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Crx VT kaross heter ee8, Civic Vt heter ef9
Civic VT heter EE9..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Bestämm er nu förfan

Postat: 6 augusti 2008, 17:46
av Xchai
EE9 i innom EU

Postat: 6 augusti 2008, 17:50
av Featherweight
ee9 heter din.. men ef9 är i stort sett samma, bara att den är högerstyrd och har typ något vassare motor (japanska versionen).. så sånna delar funkar också det mesta.. men det är ju lättare att få tag på ee9 då det var den som kom till europa.. men motorn är den samma i både ee8 (crx VT) och ee9 (civic VT)

Postat: 6 augusti 2008, 19:57
av oskar
Coilovers är samma på alla civic/crx 89-91.

Postat: 7 augusti 2008, 23:12
av Brox
gött mos då vet man något nytt :)

ingen som vet vad orginal soppa pump i civic VT klarar att mata till?