K: Civic Type-R

Enkronan
Wannabe
Wannabe
Bil: Billös
Namn: Jesper I

21 juni 2010, 12:53

Dags för nytt åk till sommaren!

Så söker en Civic Type-R Ep3 att dra runt med om dagarna.

Kan tänka mig allt mellan 02-05 och under 10 000mil.
Fler krav än så har jag nog egentligen inte, bara den är fräsch och välservad (läs; minst var 1000mil) så är ni välkomna att höra av er!
Kontakt:
jesper@isby.se (Helst)
PM/Tråd

Mvh Jesper
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic 1.8 Sport, 2006
Namn: Andreas Engstrom

21 juni 2010, 15:50

JDM-låda, KW coilovers och lagom med mos:
viewtopic.php?f=35&t=57527
Tycker den känns prisvärd med tanke på delarna.
Stocktown, Älta
Civic 1.8 Sport, 2006

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Enkronan
Wannabe
Wannabe

21 juni 2010, 21:49

Hattori Honda skrev:JDM-låda, KW coilovers och lagom med mos:
viewtopic.php?f=35&t=57527
Tycker den känns prisvärd med tanke på delarna.
Har faktiskt kollat på den ett par gånger, men varit lite orolig över hur pass mycket man vågar köra den med tanke på trimmet...

Finns ju ytterligare en trimmad Civic ute till salu just nu, med lite mindre pris; http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_ci ... ?ca=11&w=3

Men då kan jag ju säkert fråga er här, hur ser det ut med trimmade CTR'er, är det något man vågar satsa på?
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

21 juni 2010, 21:55

Min har ju vart "trimmad" i princip sen den lämnade fabriken. Går ju fint som en dröm. Om där e något som är värt att anmärka så är det ju att lådan gått åt skogen en gång, men motorn är (så länge den servas och sköts enligt intervall eller tätare beroende på hur man kör) skottsäker.

Köper du bil med trim får du ju en "färdig" bil till ett reapris.

Mvh,
PhR34k
Användare
Användare
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures

21 juni 2010, 22:02

Är det nån som kör en ep3 helt orginal? :)
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

22 juni 2010, 01:05

Den röda som det länkades till har ju alla mods som man vill ha och ändå köra med driftsäkerhet. Jag har kört min med samma trim i flera år och det är ingen som helst fara. Eftersom det bara handlar om att öppna luftvägarna och sedan ställa in motorn efter det så är det i princip lika bra driftsäkerhet som om det vore helt original.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

22 juni 2010, 01:12

Den svarta som det också länkades till är en gammal kändis här på forumet.
Jag mappade min samma dag som den på samma ställe och den gången blev det inte de effektsiffror som skrivs i tråden. Vi fick nästan identiska siffror fast jag hade oöppnad motor och bara öppnade luftvägar (jag fick 235 hk i motorn och 220 Nm i vrid).
Om jag minns rätt så hade den bilen lite bättre vrid än min dock.

Men bortsett från den lilla eventuella felskrivningen så är det en bil som är riktigt grymt påkostad och bör vara ett bra köp!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Valle
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Civic type-r
Namn: Peter Vallentin

22 juni 2010, 21:59

En kompis till mig var o kollade på den svarta som det länkades till. Han var långt ifrån impad, många silvertejp och eltejps-lagningar. Han så också att den kändes helt slutkörd och att det fanns istortsett inget ös i den alls, sen hade den tydligen gått med lustgas också
Enkronan
Wannabe
Wannabe

22 juni 2010, 22:35

Valle skrev:En kompis till mig var o kollade på den svarta som det länkades till. Han var långt ifrån impad, många silvertejp och eltejps-lagningar. Han så också att den kändes helt slutkörd och att det fanns istortsett inget ös i den alls, sen hade den tydligen gått med lustgas också
Tack så mycket för det rådet (du sparade mig precis 100mil i bensin), då skippar jag den! Silvertejp är nåt jag klarar mig fint utan!
Steffo skrev:Den röda som det länkades till har ju alla mods som man vill ha och ändå köra med driftsäkerhet. Jag har kört min med samma trim i flera år och det är ingen som helst fara. Eftersom det bara handlar om att öppna luftvägarna och sedan ställa in motorn efter det så är det i princip lika bra driftsäkerhet som om det vore helt original.
Steffo skrev:Den svarta som det också länkades till är en gammal kändis här på forumet.
Jag mappade min samma dag som den på samma ställe och den gången blev det inte de effektsiffror som skrivs i tråden. Vi fick nästan identiska siffror fast jag hade oöppnad motor och bara öppnade luftvägar (jag fick 235 hk i motorn och 220 Nm i vrid).
Om jag minns rätt så hade den bilen lite bättre vrid än min dock.

Men bortsett från den lilla eventuella felskrivningen så är det en bil som är riktigt grymt påkostad och bör vara ett bra köp!
Tack för hjälpen Steffo!
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Namn: David Lundin

22 juni 2010, 22:41

Den svarta är Ahremarks gamla CTR, fast med lite prylar borttagna: viewtopic.php?f=29&t=43899

Det förklarar varför det inte står ett ord om avgassystemet, för jag köpte ju mitt J's Racing 60RS av honom och han fick mitt Invidia brölsystem i byte. Kan förstå att ingen stod ut med det länge och därav något hemmasnickrat (alt. noname) 2" system nu.

Texten i annonsen är typ Copy-Paste från Ahremarks projekttråd/säljestråd...

EDIT: Ehh, varför ligger denna i "Säljes"?
Enkronan
Wannabe
Wannabe

23 juni 2010, 05:47

David Lundin skrev:Den svarta är Ahremarks gamla CTR, fast med lite prylar borttagna: viewtopic.php?f=29&t=43899

Det förklarar varför det inte står ett ord om avgassystemet, för jag köpte ju mitt J's Racing 60RS av honom och han fick mitt Invidia brölsystem i byte. Kan förstå att ingen stod ut med det länge och därav något hemmasnickrat (alt. noname) 2" system nu.

Texten i annonsen är typ Copy-Paste från Ahremarks projekttråd/säljestråd...

EDIT: Ehh, varför ligger denna i "Säljes"?
Tack för infon, tror jag skippar den.

För att jag är ny och efterbliven :) (ja, den som kan och vill får flytta tråden)
azzliqr
Wannabe
Wannabe
Namn: Andreas

27 juni 2010, 19:04

Tänkte bara påpeka att den svarta Ahremark hondan ÄR helt skrot och fattar inte hur han kan har fått sålt den (annonsen är iaf borta) Provkörde den för en månad sen och det va inget ös alls i den motorn. INGEN stämpel i serviceboken. Hemma klabbade lagningar. Ingen olja på stickan. Och ett STORT haveri på gång (lagermissljud från motor). Samt han som ägde den visste inte ens hur en skruvmejsel ser ut, kändes det som. Hade jag varit dig hade jag försökt hitta en orginal CTR och gjort enkla modifieringar själv. Hade själv en orginal ctr med annat insug och avgassytem som bruksbil och det funkade kanon!

MVH
Enkronan
Wannabe
Wannabe

27 juni 2010, 19:15

azzliqr skrev:Tänkte bara påpeka att den svarta Ahremark hondan ÄR helt skrot och fattar inte hur han kan har fått sålt den (annonsen är iaf borta) Provkörde den för en månad sen och det va inget ös alls i den motorn. INGEN stämpel i serviceboken. Hemma klabbade lagningar. Ingen olja på stickan. Och ett STORT haveri på gång (lagermissljud från motor). Samt han som ägde den visste inte ens hur en skruvmejsel ser ut, kändes det som. Hade jag varit dig hade jag försökt hitta en orginal CTR och gjort enkla modifieringar själv. Hade själv en orginal ctr med annat insug och avgassytem som bruksbil och det funkade kanon!

MVH
Tack för tipsen från er alla!

Har nu fått upp ögonen för den här: http://www.blocket.se/vastmanland/Honda ... ?ca=11&w=3
Låga mil, ser fräsch ut, faceliften och nyservad.

Samt den här som är lite billigare;
http://www.blocket.se/uppsala/Honda_Civ ... ?ca=11&w=3

Problemet är för min del att jag har VÄLDIGT lite mekkunskap (trots otroligt stort bilintresse), och polare som har ännu sämre kunskaper, så att börja montera insug och liknande känns svårt (även om många här säkert gör det på en kvart)
azzliqr
Wannabe
Wannabe
Namn: Andreas

27 juni 2010, 19:37

Jag hade kört på den gråa. 6 ägare varav 5 brukare på 6000 mil är dock en hel del. Försök o hitta en med få mil/ägare. Börja med att ha bilen original och sen kan du montera på Luftfilter och avgassytem allt efter som. Antigen så kollar du runt på forumet och försöker på dig det själv (man lär sig inte om man inte provar) Eller så kan du lämna in bilen på en bilverkstad som gör det åt dig. Går ju säkert att höra med nån på forumet om han/hon vill hjälpa dig.

MVH
Enkronan
Wannabe
Wannabe

22 juli 2010, 19:05

Ingen som satte lite väl mycket sprätt på krogen i sommar och nu insett efter semestern att de inte kommer ha råd att spara sin fina CTR?

Jag är fortfarande intresserad, bara att höra av er!
Tack till er som redan gjort försök, tyvärr har inget riktigt överenstämt med mina viljor eller budget...
Användarvisningsbild
Arson
Användare
Användare
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

23 juli 2010, 09:26

Min sambo har en silver CTR -05 som används som till-och-från-jobbet-bil, men omhändertaget denne som om den vore en riktig entusiastbil.
Garanterat en av de snällast körda Civic Type R's i Sverige?

Bilen har i dags datum rullat 5800 mil och skall in på 6000 milaservice nästa onsdag, givetvis fullservad.

Några extra uppgraderingar är gjorda från min sida i form av.
CAI, Invidia GT300 avgassystem, stänklappar på vintern, rödlackerade originalfälgar (hos firma), uppgraderade högtalare i dörrar samt en annan huvudenhet. Helt nya sommardäck och Hakka4 vinterdäck i superskick. Följer även med omonterade H&R-fjädrar.

Definitivt lite dyrare än ovanstående annonser, men garanterat en Civic i mycket högt skick som aldrig haft några problem överhuvudtaget!

Bild

PM för pris,
Mvh Mattias
//Mattias Aronsson
Getrag
Wannabe
Wannabe

1 augusti 2010, 18:18

hej jag har en 05:a med 6850 mil på mätaren som bara har små men fina uppgraderinga fullservad med mer än 1000 mils interval och inga defekter förutom ett och annat stenskott på huven som e rengjort och igensatt med lackstift..

sitter ett piper hand bendt handweldet catback på såm inte brölar för mkt samt ett aem v2 cai, kevlar sparkplug cover spoon engine damper och energy suspension motor mounts och växellåds mounts, tegiwa racing växelknopp sitter också på kan fås med sparco evolution och orginal också :-)

bilen e jättefin jag vill dock inte pendla ner den så jag behöver en annan bil.
dessutom så har jag svensk bilgaranti på bilen till mars 2011 då den e köpt på firma..

bara maila mig eller pm mig så kan du få bilder eller så kan du komma kolla om du kan bor i malmö.

mvh

Bobby
Bobby Sibic Andersson
Användarvisningsbild
Peter_Ctr
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Integra Type R Dc5
Namn: Peter Fjärreskog
Kontakt:

5 augusti 2010, 01:47

Tja!

Jag har en riktigt fin Ctr till salu! Nighthawk black som rullat ca 62xx mil... kolla denna länk för mer info http://www.blocket.se/angelholm/Honda_C ... =23_16&w=0

Mvh Peter
Enkronan
Wannabe
Wannabe

23 augusti 2010, 06:15

Peter_Ctr skrev:Tja!

Jag har en riktigt fin Ctr till salu! Nighthawk black som rullat ca 62xx mil... kolla denna länk för mer info http://www.blocket.se/angelholm/Honda_C ... =23_16&w=0

Mvh Peter
Tja!

Ligger tyvärr en bit utanför min budget.

Ingen annan som har sin CTR till salu? Ska försöka köpa en nu i veckan, så ge ert bästa pris så kommer jag förbi och kollar om det matchar det jag kan tänka mig att ge.
Enkronan
Wannabe
Wannabe

23 september 2010, 06:33

testar att bumpa här innan vintern slår till
Andreas Lundgren
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Honda TSX
Namn: Andreas Lundgren

27 september 2010, 15:58

Jag har en silver EP3 05 med 5100mil på mätaren. Kanske en av sveriges med lägst miltal. Den är superfräsch. Pedanskött och olja bytt var 500mil. Olja nyligen bytt i vlåda med. Aldrig vinterkörd i min ägo (2år)

Helt orginal i motor förutom ett BC3 avgassystem med plugg.
Riktigt bra stereoanläggning kan fås med.

Kenwood Huvudenhet med 5v lågnivå.
Orion C6.5 framsystem + Diskanter i orginalhållare
Zachry slutsteg under passagerarstol som driver framsystemet.
Infinity Kappa 6,5" bak som drivs av huvudenhet.
10" sluten bas + steg.

Det sitter även WORK Emotion XD9 fälgar och sprillans nya 17/235/35 Nankang sulor på.

Pma vid intresse
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943

Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07

Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989