Civic Ed6 D15b2 - B16a1

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 2617
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

26 augusti 2013, 23:33

(övre) Givaren till kylfläkten om jag inte minns helt fel.
Du kan väl sätta på ett kylrör från en b16a2, där sitter givaren i termostathuset.
Kanke går att byta bara locket.
Har ett liggandes.
Finns ju en givare på toppen, som är till ecu:n kolla den.

Rätta mig om jag har fel.
Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

27 augusti 2013, 16:44

Du har rätt :)
Robert Nilsson #233
Surikaten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 439
Blev medlem: 18 augusti 2010, 03:42
Bil: Civic Ej2
Namn: Tim Rask
Ort: Motala
Been thanked: 5 times

8 mars 2014, 12:31

Nu ä de inte långt kvar innan bygget ä klart... så till nästa gr¨ga... hur blir de att besikta med denna motor, många säger att de räker med att slipa bort "DOHC Vtec" på kåpan.... några andra åsikter?
- Because cheap sh*tty cars are allowed to be maaad too! -
Viinikka
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 6 maj 2013, 23:03
Bil: Honda Delsol K24 Turbo
Namn: Markus Viinikka
Ort: Trollhättan
Been thanked: 4 times

11 mars 2014, 10:10

Ist för att starta en ny tråd, så lånar jag denna om det är okej? :)

Håller ju på med ett liknande swap! Det största jag har kvar är väl elen till motorn.. Vet inte om jag ska använda B16A1 motorhärvan eller om jag ska använda det som satt i original? (D15B1 motor som är MPFI swappat)

Ska köra med OBD0, pratade med Oskar om detta och då fick jag tipset om att köra med den härvan som satt på min gamla motor samt dra in Vtec kablarna och lambda kablarna eftersom det är 2 st på B16A1! :)

Tack i förhand!
Micha-J
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 408
Blev medlem: 13 september 2010, 21:17
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson
Ort: Tomelilla

11 mars 2014, 12:33

Viinikka skrev:Ist för att starta en ny tråd, så lånar jag denna om det är okej? :)

Håller ju på med ett liknande swap! Det största jag har kvar är väl elen till motorn.. Vet inte om jag ska använda B16A1 motorhärvan eller om jag ska använda det som satt i original? (D15B1 motor som är MPFI swappat)

Ska köra med OBD0, pratade med Oskar om detta och då fick jag tipset om att köra med den härvan som satt på min gamla motor samt dra in Vtec kablarna och lambda kablarna eftersom det är 2 st på B16A1! :)

Tack i förhand!
Du ska använda d15 härvan :)
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Viinikka
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 6 maj 2013, 23:03
Bil: Honda Delsol K24 Turbo
Namn: Markus Viinikka
Ort: Trollhättan
Been thanked: 4 times

11 mars 2014, 12:41

Micha-J skrev:
Viinikka skrev:Ist för att starta en ny tråd, så lånar jag denna om det är okej? :)

Håller ju på med ett liknande swap! Det största jag har kvar är väl elen till motorn.. Vet inte om jag ska använda B16A1 motorhärvan eller om jag ska använda det som satt i original? (D15B1 motor som är MPFI swappat)

Ska köra med OBD0, pratade med Oskar om detta och då fick jag tipset om att köra med den härvan som satt på min gamla motor samt dra in Vtec kablarna och lambda kablarna eftersom det är 2 st på B16A1! :)

Tack i förhand!
Du ska använda d15 härvan :)
TACK :)

Då river jag loss den och trycker dit den på motorn! :D En till fråga, någon som har en bra guide eller bild på hur man ska ta bort resistorboxen?? Ska köra hög ohms spridare, läste att man skulle klippa av kontakten och löda ihop allt! Men hur ska allt lödas? :)
Skriv svar