Återkommande felkoder?

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Användarvisningsbild
berni
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 347
Blev medlem: 21 mars 2009, 12:26
Bil: S2000
Namn: Bernardo Feinstein
Ort: Örsundsbro
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

5 juni 2013, 23:54

Hej.
Jag har en Crx 88 med ett b16-swap.
Förra året efter att motorn varit ur och diverse elproblem löstes så började motorlampan lysa och jag fick felkoderna 6, 10 och 22. Motortemp sensor, insugstempgivare och vtec solenoid. Jag försökte mig på att felsöka och försöka mäta upp dessa men utan resultat. Det slutade med att jag bytte alla dem och då försvann felkoderna och motorlampan släcktes. Bilen gick så gott som problemfritt hela säsongen. I vintras har den varit i garaget utan att något särskilt har gjorts med den. När jag startade upp den häromdagen så fick jag samma felkoder igen, 6,10 och 22?! Denna gång så provade jag, mest för att se vad som händer, att koppla bort lambdan, tps och diverse andra givare. Det gjorde ingen skillnad. Fortfarande bara felkoderna 6,10 och 22 visas och motorlampan lyser? Vad kan det vara för fel?
Kan ecu'n ha hakat upp sig?
Bilen verkar gå hur bra som helst, stadig på tomgång, går upp i temp som den ska.
Tack för svar
Go ahead make my day!

Honda CR-V, Honda Civic FD3, Honda S2000, Honda S2000
liamo
Påläst
Påläst
Inlägg: 608
Blev medlem: 9 juli 2012, 20:56
Bil: Golf TSI 2016
Namn: A Regestam
Ort: Alingsås

6 juni 2013, 20:35

Nolla ECU;n och se om dom återkommer. Ur med Hazard-fuse i 10 sekunder så e det klart.
A. Regestam
0703636373
Användarvisningsbild
berni
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 347
Blev medlem: 21 mars 2009, 12:26
Bil: S2000
Namn: Bernardo Feinstein
Ort: Örsundsbro
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

6 juni 2013, 21:41

Ok, ska prova det. Tack för tipset. Har ju iofs provat att koppla bort batteriet ett antal ggr, det hjälpte inte...
Go ahead make my day!

Honda CR-V, Honda Civic FD3, Honda S2000, Honda S2000
Användarvisningsbild
berni
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 347
Blev medlem: 21 mars 2009, 12:26
Bil: S2000
Namn: Bernardo Feinstein
Ort: Örsundsbro
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

13 juni 2013, 00:55

Nu har jag provat att nolla styrboxen, det hjälpte inte. provade även att byta ut givarna den ger felkod på, det hjälpte inte heller. Den startar som vanligt men efter ett litet tag går den ner i varv i ca 1 sekund från ca1000rpm till ca 800rpm för att sedan lägga sig på ca 1000rpm igen. när detta sker tänder den motorlampan. Samma felkoder hela tiden 6, 10 och 22. Provade även att bryta strömmen helt i ca 30min, sedan kopplade jag bort lambdan, tps och map-sensorn och provade att starta bilen. Den startade knappt och motorlampan började lysa. När jag kollade felkoderna efter det så var det fortfarande bara 6, 10 och 22.

*kan tilläggas att bilen går klockrent även fast motorlampan lyser och felkoderna är där, vtec går i som det ska, den är stadig på tomgång, går som vanligt väldigt bra när man gasar fullt och allt fungerar som det ska, motortemp, fläkt, varvräknare, hastighetsmätare m.m.

Kan ecu'n ha hängt sig på något sätt? Finns det ens ett minne i den?
Går det att nolla/resetta en ecu?

Är tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Berni
Go ahead make my day!

Honda CR-V, Honda Civic FD3, Honda S2000, Honda S2000
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

13 juni 2013, 06:36

Varför 2 trådar? :wink:
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5222
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

13 juni 2013, 11:56

http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 12&t=67479

Låser denna tråden så håller vi oss till den ovan här, som ligger under teknik.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Låst