Civic EG4 D15b2->D16z6

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Beangt
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 447
Blev medlem: 16 augusti 2009, 22:28
Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
Namn: Alexander Bergström
Ort: Halland

28 september 2014, 21:04

Ska byta min d15b2 till en D16z6 köpte ett swap kit med komplett motor och låda samt databox och motorkabelhärva! men undrar om allt passar rakt av eller behöver kablar skarvas osv? Min bil är en EG hatchback 95a!

Tacksam för svar!
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)

Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Micha-J
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 408
Blev medlem: 13 september 2010, 21:17
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson
Ort: Tomelilla

30 september 2014, 12:18

Byta invändiga elhärvan (bakom instrumentpanelen) till Esi,vei,vti
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Beangt
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 447
Blev medlem: 16 augusti 2009, 22:28
Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
Namn: Alexander Bergström
Ort: Halland

30 september 2014, 12:40

Okej okej e det enda sättet rätt mkt jobb med å byta den:/
Går inte skarva några kablar istället?

Vilken låda är bäst attanvända? Den från lsi eller esi?
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)

Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

30 september 2014, 23:14

esi lådan är piggast.) Sen är det inte så mycket jobb att byta härvan bakom panelen. Onödigt mycket jobb att skarva om allt då elsystemen är så pass olika. Bättre att få tag på esi,vti,vei härva som Micha nämnde så är det bara plug and play :P
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

30 september 2014, 23:46

jag bytade härvan bakom instrumentpanelen i min gamla eg3, och det tog inte mer än en 2~ timmar typ.
bara väck med den gamla och dit med den nye! :D
Enda som var jobbigt var att få tag i en instrumenthärva.
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Beangt
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 447
Blev medlem: 16 augusti 2009, 22:28
Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
Namn: Alexander Bergström
Ort: Halland

1 oktober 2014, 11:50

Okej okej! Behöver man lossa hela instrument brädan eller går de få bort härvan endå?:) passar vei härvan rakt på esi motorhärva?:)
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)

Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Användarvisningsbild
FaroukX
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 januari 2013, 20:39
Bil: Civic EG
Namn: Farouk S
Ort: Malmö

31 oktober 2014, 15:58

Lite hjälp behövs o tips !
Har en Polare som är mekaniker som har samma problem..
Han har bytt motor paketet med härvan & en P28 Databox. Förutom (Invändiga Elhärvan),, Allt funkar som det skall men vid besiktning så gick den inte igenom..
Bilen fick höga halter... Hc halt 700 , CO ca 8,5 , Lambdan 0,87 .

Som jag har uppfattat så beror det på (Invändiga Elhärvan). Men kan man dra om några kablar för att lösa det?

Tacksam för all tips !
Skriv svar