Från d16y8 till b18c4 eller b18c6?

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Användarvisningsbild
Glyran
Användare
Användare
Inlägg: 79
Blev medlem: 5 oktober 2014, 20:16
Bil: Honda Del Sol
Namn: Carl-Philip Glyré
Ort: Helsingborg

8 december 2014, 16:31

Malkolm skrev:Startspärren försvinner när du byter ecu till p28/30.

Boomslang har konv.harness.
Inte för att vara motstridig på något sätt, men vet fan inte om jag vill ha bort startspärren. Den är ju bra och ha, det går inte att lösa på annat sätt. Kan man chippa om den ecu:n man har?

Boomslang? Är de en person eller en hemsida?
Honda del sol - Vtec


Vad vore världen utan Honda
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5133
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

8 december 2014, 21:47

Om du modifierar så pass mycket som att byta till en helt annan motor och vxlåda så kan du nog oxå lägga lite energi på ett sätt som försvårar för ett stöldförsök.

Prova google! :mrgreen:
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst
Inlägg: 728
Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Ort: Bollnäs
Kontakt:

22 januari 2015, 08:36

Gömd brytare till bränslepumpen är en klassiker :)

Har jag fått för mig fel eller behöver man inte swapfästen för motorn? Typ hasport?
Om du skaffar C4 så bör du även budgetera för att byta insug/spjäll om du ändå ska in och mappa P28/P30-ECU (det var vad jag gjorde när jag letade i alla fall).
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

22 januari 2015, 18:21

GroundX skrev:Gömd brytare till bränslepumpen är en klassiker :)

Har jag fått för mig fel eller behöver man inte swapfästen för motorn? Typ hasport?
Om du skaffar C4 så bör du även budgetera för att byta insug/spjäll om du ändå ska in och mappa P28/P30-ECU (det var vad jag gjorde när jag letade i alla fall).
Motorns tillhörande fästen funkar, behövs inga eftermarknads(om man nu inte vill ha bling bling)
Brytare till pumpen har jag på båda mina bilar, äckligt hur enkelt det är att sno en gammal honda när man tänker på det :P
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Skriv svar