K20/K24 swap Crx.

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
Användarvisningsbild
Aeshmore
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 27 juni 2015, 23:09
Bil: Honda Crx EE8
Namn: Christian Mårtensson
Ort: Skåne

12 juni 2016, 19:17

Tjena folket!

Får gärna ändra om jag skriver i fel del utav forumet här.

Är 2 man som ska slänga i en K20/K24 i en Crx Vtec EE8.

Det vi inte riktigt får ihop efter massa sökande gäller främst vid reg bes. SFRO, då enligt oss, så for man läser på nätet/deras bok så är det på hibreiska/oläsbart, tvetydligt och inga konkreta svar ~

SÅ hoppas ni kan hjälpa oss med var är det som igentligen gäller, vad är kräven för ett sådant swap?

Förstår hk/kg varianten, uppgradering utav bromsar m.m. Är där någon här som gjort denna typ utav swap och fått det reggat? Vet att folk gjort det med EG chassi m.m men inte Crx.

Mvh.
Användarvisningsbild
NitraM
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 2277
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Civic vti ek4 phoenix
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

12 juni 2016, 19:20

Det finns en gatlaglig k20 crx i Sverige, tror det är en 88a.

Så det är inte omöjligt men nästan :)
Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
Användarvisningsbild
tingelholm
Påläst
Påläst
Inlägg: 736
Blev medlem: 14 december 2010, 17:12
Bil: crx vt 91
Namn: johan tingelholm
Ort: karlskrona

12 juni 2016, 19:27

K20 går väl bra att regga med men k24 190hk varianten är det väl värre med eller har jag fel? Sen för o få i en k24 behövs huven byggas om :)
0733-611105
Karlskrona

crx EE8 Turbo
Jazz - 2006
Användarvisningsbild
Aeshmore
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 27 juni 2015, 23:09
Bil: Honda Crx EE8
Namn: Christian Mårtensson
Ort: Skåne

12 juni 2016, 19:49

Stämmer att huven måste ändras, vi har dock redan "förhöjd" kolfiber huv, sedan finns det sänknings adaptrar till motorfästen som finns att köpa för k20 swap.
liamo
Påläst
Påläst
Inlägg: 608
Blev medlem: 9 juli 2012, 20:56
Bil: Golf TSI 2016
Namn: A Regestam
Ort: Alingsås

13 juni 2016, 10:57

Chassiet får ej ha tillstymmelse till rost. Inte ens runt antennen :lol: . Bilen skall se och kännas som ny, detta verifieras enklast genom att ha kontakt med en av SFRO's gubbar. De finns lite överallt i landet. Det kommer vara mycket mer jobb än att bara hinka i motorn, men väl värt det om man har tiden o cashen.

Lycka till!
A. Regestam
0703636373
Användarvisningsbild
Aeshmore
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 27 juni 2015, 23:09
Bil: Honda Crx EE8
Namn: Christian Mårtensson
Ort: Skåne

13 juni 2016, 16:43

Haha självklart, slänga i en motor är alltid den enkla biten ;P

Någon som har/känner till tips och trix på bromsarna utan att köpa just "Big Break Kit", då vi även vill 5 bult konvertera. SKa få stopp på bilen också :)

Läst någonstans att EP3 spindelled m.m skulle kunna passa, kan dock inte finna denna artikel igen. Samt att det var Amerikanskt inlägg.
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5143
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

13 juni 2016, 17:40

Steg1: Kontakta SFRO´s ansvariga man i ditt län.
Steg2: lär dig hibreiska/oläsbart :mrgreen:
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Skriv svar