Sida 1 av 1

D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 11 januari 2019, 15:00
av morillo
Hej, ny här. Vill börja med att tacka för ett intressant forum.
Har gått och köpt mig en EG3 -93 och även köpt en D16Z6 motor och ryckte även med motor kablaget från samma bil jag tog motorn ifrån.
Har även en P28 ECU liggandes.
Detta borde väl vara plug n play utan modifiering, eller?

Frågan har säkert kommit upp mängder med gånger tidigare men hittar ej exakt dom svar jag letar efter därav frågan.

Tack på förhand!

Re: D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 11 januari 2019, 15:50
av Fixxe
EG3 är det sån multipoint insprut? alltså typ två spridare?
Eller kanske till o med bara singel spridare?

Isåfall kommer du behöva lägga till lite kalbar mellan motorhärva och ecu oxå.

Fick du med växellåda, växelförare, drivaxlar, motorfästen oxå?

Re: D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 11 januari 2019, 15:57
av morillo
Enkel sprut på original motorn men den ska bort och även kabelhärvan från gamla motorn.
Nya kabelhärvan passar i nya motorn då den kommer från samma bil.Så den ska väl passa till sprutet på nya motorn förmodar jag då dom tillhör original. Kör inte ny låda då det ska passa fint och även motorfästena.

Re: D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 11 januari 2019, 19:36
av Fixxe
Nja ecu sitter i bilens kabelhärva
Så i bilens härva mellan ecu och där motorhärvan kopplas kommer du nog behöva ett gäng sladdar till.

Re: D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 11 januari 2019, 21:27
av morillo
kollat runt och min ska vara förberedd för V-tech i kabelhärvan uppe vid stötdämpartornet, ska bara vara att plugga in. Men det lär man se när koppling sker. :)

Re: D16Z6 i Civic EG3 -93

Postat: 26 februari 2019, 21:40
av Bullet---
Lite sent men EG3 har förgasare så bränsletank, slangar, filter och eventuellt rör måste bytas utöver swapet. Även dra kablar till bränslepumpen.