min nya FETING y00!

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

6 mars 2008, 19:37

moordiax... ska se om polaren kan dyka förbi insigmaponken i helgen så kanske de blir av nästa vecka! :) inte fått tummen ur och gjort någonting ännu... :D

wagoon... tuff den där! gör mycket att tona rutorna bak.. får bort lite av den konstiga linjen som fönstret gör.. måste kirra de nån dag också! :) får ställa på type-r:en i helgen så man kan vara utan den nån dag för att uppgradera lite saker. :)
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Kunnig

7 mars 2008, 19:39

vad kosta de då? sthlm har ju sthlmspriser.. allt är ju 2-3ggr så dyrt bara för de råka vara huvudstaden.. :)
073-9034221
Kunnig

8 mars 2008, 14:58

hyffsat bra de... skicka numret mannen! kan ju komma till jobbet och tona där ju! :)
073-9034221
Wannabe

28 mars 2008, 14:22

Fan, jag börjar tycka att EX karossen är snyggare än type r....
Tänk o bara flytta allt från type r till ex:en + JDM-styla den :D och såklart krydda till motorn.... :drool2:

Trixie- är dte inget för dej? :D
<!--fonto:Courier New--><span style="font-family:Courier New"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Jag hjälper gärna till med CAD - ProE och SW<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Adis Avdic
TriXiE77
Kunnig
Kunnig

10 april 2008, 19:21

Wagon.. Bilen har stått på gatan nu några veckor.. jobbar kopiöst mycket just nu så jag har inte tid att göra nånting.. sötitsarna ligger kvar hos insigma då richard inte vart där å hämtat de ännu.. som vanligt har man miljoner av ideer.. kanske får kärran åka pga häftigare planer.. fundrar på att svika honda och börja åka porsche istället.. en boxer s eller cayman.. sniffat lite runt en nsx och ferrari 348 också.. men jag vet inte.. mycket konstiga ideer på sistone.. :P hade siktat på att byta bort type-r:en mot en s2k men när en boxter kostar samma pengar att äga.. varför inte? sen spåra de ur lite med tankarna.. vi får se vart allt landar! Allt började när jag var erbjuden ett annat jobb här i stan.. då föll kravet på en vettig pendlarbil.. kommer ha högst en mil till jobbet isf.

Badis.. tro mig att k20 planerna funnits... en viss människa ringde ju från rosenholtz och hetsa lite.. :) du kan få ta över bilen kanske och genomföra planerna? :)
073-9034221
Påläst
Påläst
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

10 april 2008, 19:56

Dämparna är numera hos Mattias :)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
TriXiE77
Kunnig
Kunnig

10 april 2008, 20:42

Just faan.. raycard skulle dit o hämta dem! :)
073-9034221
Användare

10 april 2008, 20:58

TriXiE77 skrev:Wagon.. Bilen har stått på gatan nu några veckor.. jobbar kopiöst mycket just nu så jag har inte tid att göra nånting.. sötitsarna ligger kvar hos insigma då richard inte vart där å hämtat de ännu.. som vanligt har man miljoner av ideer.. kanske får kärran åka pga häftigare planer.. fundrar på att svika honda och börja åka porsche istället.. en boxer s eller cayman.. sniffat lite runt en nsx och ferrari 348 också.. men jag vet inte.. mycket konstiga ideer på sistone.. :P hade siktat på att byta bort type-r:en mot en s2k men när en boxter kostar samma pengar att äga.. varför inte? sen spåra de ur lite med tankarna.. vi får se vart allt landar! Allt började när jag var erbjuden ett annat jobb här i stan.. då föll kravet på en vettig pendlarbil.. kommer ha högst en mil till jobbet isf.

Badis.. tro mig att k20 planerna funnits... en viss människa ringde ju från rosenholtz och hetsa lite.. :) du kan få ta över bilen kanske och genomföra planerna? :)

När du säger att en s2k och en boxster kostar lika mkt att äga va har du kollat på då? Boxstern kostar ju nästan dubbelt i försäkring (på mig) sen tror ja inte servicen kostar lika mkt heller?
Allt beror ju på hur mkt man vill spendera givetvis, men du kan ju köpa en snorfräsch s2k 04+ för runt 240tkr. För de pengarna får man ju bara en gammal boxster och de vill man väl inte ha?
Sen när blev du så förtjust i s2k och andra cabbar? När ja hade min sa du att de va fjoll och frisörbilar? Kanske bara va avundsjukan som pratade då eller ;) Lycka till me bilvalet, du kommer nog bli nöjd me vilken du än väljer!
Noak
Användare
Användare

10 april 2008, 22:21

Ursäkta? först skriver du ferrari, o porsche o s2000 o grejjer. men sen lite längre ner så är kravet en vettig pendlarbil?? förstår inte..
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Racetec
Användare
Användare
Kontakt:

11 april 2008, 07:11

tror han menar kravet på en pendlarbil föll bort :prop:
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
TriXiE77
Kunnig
Kunnig

11 april 2008, 12:16

JF... jag lyssnade bara på vad andra sagt i tråden i ordet fritt som skapades till din ära! :) jag börjar ju bli till åren så försäkringen är inte allt för dyr längre.. ;) cabbar har aldrig riktigt varit min grejj.. tankarna om s2k kvarstår samtidigt som man har hpc och rosenholtz att luta sig emot om de uppstår problem.. vill åka öppet men inte ha en hårblås.. bristen på vettiga snygga targakärror lyser påtagligt med sin frånvaro! Opel speedster kanske.. NXS med targatak? Men seriöst.. Opel? och NSXer dräller de inte av direkt.. sen hitta en med targatak.. hm... del sol känns väldigt gammalt.
Ingen som sagt att 240k är taket för vad kärran får kosta mannen. Men som jag sa per telefon känns de grymt konstigt att lägga 500k på en bil.
Appropå s2k tycker jag marknaden är väldigt skev och de är väldigt svårt att bilda sig nån uppfattning. De borde vara en klarare drop-off mellan AP1 och AP2 men de är de ju verkligen inte.

Babban.. ursäkta om jag uttryckte mig lite underligt.. ev byter jag jobb så jag slipper pendla till södertälje.. då behöver jag inte någon vettig pendlarbil längre.. :)

Tips på kul bilar med targatak mottages. Bilar jag sneglar på:

Opel Speedster
Opel GT
Porsche Boster S
Honda NSX
Honda S2000
Toyota MR2 (nyare modellen)
Lotus Elise och Exige

Vad jag letar efter är en FRÄN lekbil.. har sällan tid att köra bana eller skruva för den delen! Glider nog mer än jag rejsar även om de är kul att brumma runt på skogsvägarna utanför stan. Vill kunna köra 15-30mil en dag utan att känna mig tom i hjärnan (här kändes del solen GRYM). 1000mil om året blir de nog max.. hinner ju tröttna och sälja innan året har gått iaf.

Frugan tjatar varje dag om Porschen... :whistling: fast igår fick hon upp ögonen en del för Speedster. Bara jag som tänker lite transformers när man ser den??? Avsaknaden av elhissar och diff känns märklig.

Känns lite gammalt gör.....

Del sol
Miata
Mr2 (gamla modellen)

Rörigt inlägg kanske..... :) :) :)
Senast redigerad av 1 TriXiE77, redigerad totalt 11 gånger.
073-9034221
Användare
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

11 april 2008, 12:29

TriXiE77 skrev:Just faan.. raycard skulle dit o hämta dem! :)
Bara för han att slå en pling, hem till mig hittar han ju iaf :)

Se bara till att han har tutan med annars lämnar jag inte ut några dämpers ;)
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
TriXiE77
Kunnig
Kunnig

11 april 2008, 12:53

haha den har han i jackan tror jag.. :) lääääääääängesen han fick den! :)
073-9034221
Wannabe
Kontakt:

11 april 2008, 12:56

Hade en Toyota Mr2 -00 cab innan alla hondorna och den åkte vi nercabbat från Stockholm -> karlskrona utan problem, har man bara rutorna uppe så blåser det ingenting i cupén.
Kan faktiskt tänka mig en sån igen när barnen blir lite större.
Inte lika brutal som en s2000 men helt klart en trevlig å pigg liten bil.
Fredrik Björklund
Lexus IS 250 Sport
Jazz GD (SÅLD)
Accord Tourer 2.4 (SÅLD)
Civic EG (SÅLD)
Legend Coupé (SÅLD)
JF.
Användare
Användare

11 april 2008, 12:56

Nej men tog bara ett tex att för 240tkr får man en jäkligt fin s2k och inte mkt till porsche för en slanten. Men va är ditt tak då? Lättare att hjälpa till om du säger de? För de bilarna räknar upp känns de som om max priset är 500tkr +?
Men en s2k är en grymt kul bil och du har ju inte haft en sån så varför inte testa? Jag har haft 2st därför ja sålde, var trött på den helt enkelt.
TriXiE77
Kunnig
Kunnig

11 april 2008, 17:14

MrCivic.. har sneglat på den också som sagt.. men mina ögon får inte ihop den kärran.. den ser väldigt konstig ut.

JF.. Har nog inget direkt tak som jag skrev. Allt beror nog på att man gör en vettig "investering". Vill inte handla idag och tappa 100k om jag är less efter sommaren. Tankarna på att köpa en s2000 blev aktuella när polaren på jobbet skulle sälja sin. Sen när den försvann under näsan börja man ju titta runt lite. Finns ju en del roliga vagnar i samma prisklass och något högre. Nånstans mellan 150-350 är väll där jag tittar runt just nu.

Setat och läst på en massa om opel speedster under dagen. En sak den verkar falla på rätt hårt är taket. Som de verkar går bilen knappt att köra i regn. Än mindre köra den igenom en biltvätt. ORKA tvätta för hand varenda gång!?!?! Om de droppar in nån enstaka droppe a la del sol gör ju inget. Men vad jag tyder mig till så är de forsar vi pratar om i en Speedster.
073-9034221
Kunnig

23 april 2008, 19:01

<--------- haha därför de står som de gör i min profil till vänster.. men vi får se.. har den på blocket och här.. inga napp ännu.. ctr:en kommer antagligen på säljes också snart.. beroende på vad de blir för bil.. åker nog och tittar på en s2k i helgen.. var på väg i helgen som var men den blev såld innan jag hann dit.. gissel att jobba dygnet runt.. :P du ska inte köpa en till så du har två då jonas? :D
073-9034221
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

18 juli 2008, 11:42

Va fan... har det blivit nå mer update på bilen eller?
Eller iaf nå nya bilder från nån av er... !
Благодаря мутра!
JG
Användare
Användare
Kontakt:

18 juli 2008, 11:50

köper du speedster så måste du köpa min banracemotor, den passar bolt-on :D
elhissar väger, det ska ut ändån ju =)

annars är jag för nsx eller elise, de andra är skrot...
speedstern är mest bil för pengarna i den kategorin, men du tröttnar snabbt på effekten, dom går rikgit bra, men men....en 300hk sug hade inte varit fel =)
turbon går fet bort....det är för korvmojjen rejsers
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Skriv svar