k24 Integra type r 247 whp/253 nm

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

19 april 2009, 08:55

green_civic skrev:stort grattis gubben!

det är en grej på kurvan som jag funderar över!på min kurva så har jag topp efekten vid 7500 å sedan dippar den ner....men din kurva har ju inte ens börjat dala vid 8100rpm :blink:

måste vara nitro i borås bensinen :prop:

kan kännas konstigt,

Jag har lite mer komp, sen har jag annat grenrör, det kan påverka detta också :)
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

1 maj 2009, 23:59

Steffo skrev:Jag tror faktiskt att det är tvärt om... Beroende på vilka K24-kammar man kör med så har jag för mig att Malkolm läxade upp mig för ett tag sedan på just den punkten :).
TSX-kammarna ska vara vassare än K20A2 tror jag. Ett aber finns det som malkolm påtalade i telefon igår när vi snackade lite skit. Toppen hamnar 2cm högre. Kommer det att funka med grenröret mot krängningshämmare och golv under bilen? Troligen inte, så någon modd på grenröret eller monteringsvinkeln lär behövas om man ska köra K24 i CTR.

Jag har nu kollat under ajkopajkos CTR, och det verkar som att desto mer man sänker bilen desto mera plats får man mellan krängarn och DCsport grenröret. Det kommer bli tight det är en sak som är säker ifall man kör K24 med DCsportgrenröret. Det blir upp till någon att testa. Men jag tror att det eventuellt kan bli mera plats om man kör med T1R grenröret istället.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
M@nge
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 31
Blev medlem: 19 juli 2006, 15:38
Bil: RSX
Namn: Magnus Lindqvist
Ort: Åland

3 maj 2009, 18:17

malkolm666 skrev:<!--quoteo(post=541456:date=17 Apr 2009, 13:47:50:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 17 Apr 2009, 13:47:50) <a href="index.php?act=findpost&pid=541456"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag tror faktiskt att det är tvärt om... Beroende på vilka K24-kammar man kör med så har jag för mig att Malkolm läxade upp mig för ett tag sedan på just den punkten :).
TSX-kammarna ska vara vassare än K20A2 tror jag. Ett aber finns det som malkolm påtalade i telefon igår när vi snackade lite skit. Toppen hamnar 2cm högre. Kommer det att funka med grenröret mot krängningshämmare och golv under bilen? Troligen inte, så någon modd på grenröret eller monteringsvinkeln lär behövas om man ska köra K24 i CTR.

Jag har nu kollat under ajkopajkos CTR, och det verkar som att desto mer man sänker bilen desto mera plats får man mellan krängarn och DCsport grenröret. Det kommer bli tight det är en sak som är säker ifall man kör K24 med DCsportgrenröret. Det blir upp till någon att testa. Men jag tror att det eventuellt kan bli mera plats om man kör med T1R grenröret istället.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Snart vet vi, kanske ja kan ta en bild eller nått å lägga upp eller berätta va som behöver göras om man har K24 med Dc header i CTR! :)
Acura RSX
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

3 maj 2009, 21:12

Starta en egen projekttråd och dokumentera vad du gör! På så vis kan alla ta del av dina upptäckter och erfarenheter bäst :) :thumbup:.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

3 maj 2009, 21:23

Vilken stort problem, finns det inte svets och kapskiva i öst eller? :D
Only M Matters
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

3 maj 2009, 21:45

Om grenröret inte passar så är det ju ett ytterst litet problem att åtgärda, ni bör ju ändå inte åka med DC-rör på en vässad k24, så då är det problemet löst.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
M@nge
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 31
Blev medlem: 19 juli 2006, 15:38
Bil: RSX
Namn: Magnus Lindqvist
Ort: Åland

3 maj 2009, 22:17

M Scotte skrev:Om grenröret inte passar så är det ju ett ytterst litet problem att åtgärda, ni bör ju ändå inte åka med DC-rör på en vässad k24, så då är det problemet löst.
Absolut inget stort problem alls men tänkte bara va snäll å ta en bild eller nått åt dom som funderade på om de gick eller inte men de får man tydligen inte va i detta forum...

Scotte ja skickar ett Pm vid tillfälle så ska vi prata lite DC-rör..:)
Acura RSX
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

4 maj 2009, 09:59

Vad är det som gör att DC Sports passar dåligt på K24 Martin? (Förutom ev. problem att få det på plats alltså).
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2165
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

4 maj 2009, 10:04

Små runners och 2,25" kollektor om jag inte minns fel.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

4 maj 2009, 10:19

Precis som asse skriver så är grenröret alldeles för litet för att supporta den större volymen. Det är enligt min mening den största flaskhalsen tex på Istvans gamla bil med kammar etc. Tror till och med att det inte ens är 2.25 invändigt, utan snarare 2"
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

4 maj 2009, 10:47

Aj fan där ser man, tackar för infon!

Sorry för trådkapning ;)
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

4 maj 2009, 12:19

japp, kollectorn är 2" på DCröret, eller på swapröret är det tom lite mindre än 2"..
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

4 maj 2009, 13:03

Nog swapröret och EP-röret jag blandade ihop.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar