Film från Jap vs euro i tierp 2011 är upp lagt

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

10 oktober 2010, 12:28

Grattis, Väldigt fin kurva Wanchai!

Hoppas allt håller för dig nästa år, det ska kunna gå väldigt fort med den effekten!
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

10 oktober 2010, 21:55

Jag tro att det kan gå välldit fort,just nu står motorn ner plockad igen,lager byte till andra,sen har jag plockast isär v-lådan och kolla lite,jag är ganska säker på att den kommer inte hålla allt för många repor med 700+ :mrgreen:

Nu har jag tid på mej att göra om m lite saker som kan blir bättre bla soppasystem,Pumpen vill gärna suga i sej luft närman gör en hård inbromsning med lite soppa i tanken.Då jag har stumonterat motorn fram så får jag lägga gänglåstning på många detaljer,mkt har vibbrerat loss.

Sen Är det bara på med koppling och invänta våren 2011
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Kraft
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 810
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

3 november 2010, 22:54

snygg kurva med bra register, den där går det ju att åka bana med :D
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Wanchai
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 oktober 2010, 20:12
Bil: EE8 Turbo -91
Namn: Kampha Gustafsson

7 november 2010, 23:19

Tack Kraft,nja den är inte till för ban köring :mrgreen:
Wanchai
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 oktober 2010, 20:12
Bil: EE8 Turbo -91
Namn: Kampha Gustafsson

13 november 2010, 21:09

Jag glömde ju av att länka till denna klipp,By Fetknopp 2000
Kolla in AA när han håller för öronen fast han har hörselkåpa :mrgreen:


Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 991
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson
Ort: Enköping

13 november 2010, 21:15

Störd jävla bil asså!!
0736316013
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4204
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

14 november 2010, 08:30

Ha ha ha helt sjukt...
Tänk att möta på den djupt inne i skogarna.. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Wanchai
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 oktober 2010, 20:12
Bil: EE8 Turbo -91
Namn: Kampha Gustafsson

14 november 2010, 16:10

Bågen: Möter du mej så håll för örona :lol:
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4204
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

14 november 2010, 18:50

Ja de kommer jag gör samtidigt som jag dreglar ner min t- shirt. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

15 juli 2011, 16:08

Jag vill önska Wanchai ett stort grattis då han bromsade om sin bäst idag på en dynapack bromsbänk efter en konvertering till hydro låda, hydro koppling och nya kopplingslameller. Turbon bottnades ur vid hela 703 hk på hjulen vid 2,3 bar med samma 67mm garrett agg.. Upp med grafen nu!!

STORT GRATTIS!!!!
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2165
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

15 juli 2011, 16:12

Wow! :)
Grattis Wanchai
Orkar inte läsa hela tråden, är det 1.9L motor nu?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
Blitzwing
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 1524
Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
Bil: DC2K & GD1
Namn: Robin Persson
Ort: Finspång
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

15 juli 2011, 16:23

703HK!? Imponerande siffror utan tvekan! Grattis!
Robin Persson | K som i Kent-Ove
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

15 juli 2011, 17:22

Jävlar i havet, över 700! Grymt jobbat... upp med klipp och grafer och sen bums ut och sätt en 9a :mrgreen:
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

15 juli 2011, 17:52

Tack allihopa.det va en lyckad dag.Fast det va inte mkt jag höjde varven,,från 8370 till 8897rpm :mrgreen:

ingen ide att varva mer då det ger inte mer effekt ändå.Det känns som jag har nått mitt mål faktis,,välldit skönt..Tack Xlr8performance

och alla andra som har hjälp mej. Och sist stort tack till PPF också.Varsågod en film.och grafen

Det blev 701whp 666nm @ 2.3bar rätt elak vrid :twisted:



Bild
Bild


Jag just det ja,,hos PPF är man över 700whp så får man en klister märke PPF high output :D
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

15 juli 2011, 17:56

Asse: 2.0 l ligger motorn på.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

15 juli 2011, 18:45

OOOOHHH!!! Det är ju så vacker graf så man blir tårögd.. Fullt ladd kring 5700-5800 någonstans och varavar 9000 ger ju skitbra register för sån här effekt.
Om man skulle vara lite petig så skulle man vilja få vridet att hålla i sig lite till i de högre varvtalen för att på så sätt kunna varva mer på 4an över mållinjen på strippen. Det kanske man kan få till genom att mixtra lite med kamdreven. Men en turbo som pressas ger ett högt avgasmottryck och man kommer ut på gränsen till när turbon är effektiv och då dalar vridmomentet och effekten lite så det är inte säkert att det går att få till heller. Samtidigt är det skönt att inte varva så förfärligt då grejjerna håller betydligt bättre då.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

15 juli 2011, 19:09

Full-race specade denna snurra till 650whp.Och Den andra med T4 skulle nog kunna gå lite mer än denna.Det va faktis lysande att man kunde pressa den för mer.

Men jag har ändå satt varvstop på 9200rpm vid rejs.så man kan dra lite till.Jag tror det borde ge 220-230km/h i slutfart.Få se nästa helg.

Lyckas fått en bra recept ändå,den går ju fint på gatan,samt stripp,jag tror att den går bra på bana med säkert.,med lite bättre bromsar samt oljekylning.

Jo 2.3bar under 6000rpm tycker jag att det bör vara rättbra.Men hur som helt,sjuk nöjd..Med lite tur så sitter den magiska 10..om inte drivlina jävlas igen,denna låda är lite trög att få i backen,men dem andra växlarna gå i fint.Inte lika som i S4c men ganska nära,,vi få se.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 991
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson
Ort: Enköping

15 juli 2011, 19:22

:shock:
0736316013
Simon
Användare
Användare
Inlägg: 230
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:19
Namn: Simon Jonsson
Ort: Hudiksvall

15 juli 2011, 22:27

Najs! man blir ju sugen...
bara å byta till "large frame" billet 72-74mm å sikta på 1000+ nu då! :)
Hudiksvall
Medlem #1008

950 whp
792 wnm @ SAE, Civic Si
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

16 juli 2011, 09:50

Simon: Det är bara sätta lite fart du fixar du det,,1000+ får du äran att ta först,jag har inte råd :)
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5186
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

16 juli 2011, 11:34

sjukt.
och vilken fin kurva!!

Grattis!!!!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

16 juli 2011, 12:42

sjukt grymt bygge. och som fixxe säger.
fin kurva måste nästav vara körbart till och med :)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

16 juli 2011, 14:05

Körbarheten är inga problem över huvud taget när det gäller motorn tack vare vtec mm. Den går fint på låga varv och drar hela registret med duktigt med vrid från början. Det är tack vare bra med sugmotoreffekt. Det som gör en sån här motor jobbig att köra runt i är kopplingen. En dubbel skivig koppling är inte speciellt trög att trampa ner men det är i princip av och på och knepigt att slira.. Har man lite varv går det bra så man måste bara lära sig att hålla upp varvet när man ska slira. De bästa kopplingarna är dem med kolfiberlameller och dom som testat dem menar att det är som natt och dag mot keramiska eller sinter men en tilton 2 skivig kolfiberkoppling tex ligger på ungefär 4500 dollar. Det skulle varit jäkligt intresant att bara få känna på hur en sådan koppling känns för att jämföra.

En BMW tex har en koppling med mycket större diameter än vad vi har och då klarar dom högre vridmoment och därför kan dom klara sig längre med mildare kopplingar än vad vi kan.

Det finns ett märke som heter carbotech eller nått sånt som fullrace säljer som har en "BILLIG!" kolfiber koppling för runt 1800-2000 dollar men folk verkar inte så nöjda med dem och det är förmycket pengar för att våga testa för en vanlig honda ägare.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
raseri
Moderator Gold
Moderator Gold
Inlägg: 1773
Blev medlem: 3 februari 2005, 18:22
Bil: Integra Type R / S2000
Namn: Fredrik Hellström
Ort: Varberg
Been thanked: 4 times

16 juli 2011, 17:28

Helt galet :D

Fyfan vad coolt!
- Regionsombud Väst -
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda Integra Type R K24 '99
Honda S2000 AP1 '00
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

16 juli 2011, 20:26

Joda körbarheten är välldit bra på denna motor.Fast den är välldit törstig med E85.Jag har inte riktig koll hur mkt/mil men jag tippar på runt 1.5-2.0 L säkert :roll: Men man ska väll inte förvänta sej en 700+ skall vara soppa snål antar jag.


Jag vet inte varför min FX600 är så trög trampad,,medans Competition clutch twin disc har hälften så trög trampad,det va mkt skönare känsla med CC kopplingen än på CM.

Jag lär nästan få testa din tilton Welen... :mrgreen:
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

16 juli 2011, 21:08

Härligt att se!!!! Bra jobbat Wanchai!
När får man se monstret live?
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

17 juli 2011, 19:58

Ali: Jag ska köra 22-24juli i borlänge,om allt går bra ska jag köra i action meet,,sen kjula
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Sam
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:11

22 juli 2011, 13:21

Fett nice Xchai ;) Stort grattis till de efterlängtade siffrorna...hoppas att allt lirar nu
Väl Mött

Sam Geranpayeh
Användarvisningsbild
Thomas
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 322
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:05
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson
Ort: Sollentuna

22 juli 2011, 13:28

Det skulle vara grymt att filma hastighets mätaren på motorvägen typ från den farten då den inte spinner och uppåt om det nu går få fäste med den maskinen.

Och flera andra videos mmm vill se!!!!!


Tack i förhand, för jag kan tyvärr inte komma ut o titta på strippen körningen.

Och bra jävla jobbat av alla inblandande!
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

22 juli 2011, 21:38

Tack Sam,Thomas.
Jag fick köra 1 1/2 repa idag.det har regnat hela dan,när det väl "torka upp" fick vi köra.

Thomas,min mätare visar fel,,jag kommer i mål på ca 190km/h på mätarn,men i verkligheten så ligger jag mellan 225-229km/h

Det misstände av nån konstig anledning mellan 2-3an växel.skall felsöka imon,Det kan vara att för fuktig i eletroniken?,men 11.27@229.10km/h blev det. Kval 2a ligger jag nu i min klass.Få se hur det blir på söndag i elimineringen.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Skriv svar