Sida 1 av 1

NSX reviews

Postat: 27 oktober 2015, 20:12
av Tarning
Nya NSX har för första gången körts av journalister och nu börjar rapporterna sippra ut:

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... ive-review

http://www.motortrend.com/roadtests/sed ... ve-review/

http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... sx-review/

http://www.autoblog.com/2015/10/26/2017 ... iew-video/

http://www.roadandtrack.com/new-cars/fi ... rst-drive/

http://autoweek.com/article/car-reviews ... irth-slick

Generellt verkar de flesta vara klart imponerade.

Tex autoblog: "Before we wander off into a dark corner discussing the 15 different attributes adjusted by the four NSX drive modes, let's get front and center with one thing: the NSX is fast. Like, stupid fast. The kind of fast that makes you giggle every time you hit the gas. The kind of fast that makes you think about how the walls at Sonoma Raceway are way, way too close to the track."
eller
"This is not a car that speaks in the traditional sense, and many people will have a problem with that. On the other hand, the NSX can do things other cars can't, like cut around a hairpin at speeds that leave other cars plowing in a straight line."
eller
"Had you driven the NSX and never read this paragraph, you'd never guess it was a hybrid system. The brakes are that good."
eller
"The NSX's second trick is seamless shifts. No bumps, no head bobbing, nothing. The only clue you have is the change in engine tone. On the track, nine speeds are a lot to manage. We checked the speed of the paddle shifts a few times and, finding it satisfactory, let the computer make most of the decisions – a job it does with near perfection."
eller
"Like a fly-by-wire fighter jet that needs the computer to maintain stable flight, the NSX uses the electronics to pull off feats of handling that are otherwise impossible."

:-)

Några highlights:

-sub 3 second 0-60 mph

- total power 619 HP with 623 lbs/ft TQ, but peak output of the electric motors isn't just additive to the overall system.
- real numbers seem to be 573 HP and 476 lbs/ft TQ

-zero lag from all the motors. Fast launch

-numb steering without any on-center feel

-understeer on the streets in non-sport settings

-curb weight ~3800 lbs, dvs 1724kg

-weight distribution 42/58 front to rear


Notera att den är klart tyngre än vad som spekulerats. Flera nämner också att styrkänslan är sämre än förväntat i standardläge.


Det skall bli spännande vad Chris Harris säger med tanke på hans twitter:

I drove the NSX last week. And I'm reading some of the reviews today and wondering if I drove the same car......
Chris Harris


Håll till godo..

Re: NSX reviews

Postat: 18 mars 2016, 12:12
av Sammen
I Jay Leno's garage


Re: NSX reviews

Postat: 20 mars 2016, 20:59
av GroundX

Re: NSX reviews

Postat: 21 mars 2016, 05:59
av Mordiiax

Re: NSX reviews

Postat: 1 juli 2016, 16:03
av Jontis
Nu blev jag nervös...
http://www.topgear.com/car-news/top-gea ... onda-nsx#1

Chris Harris ger sin åsikt om NSX på Top Gear.

Re: NSX reviews

Postat: 1 juli 2016, 17:41
av pasen
Du menar samma person som körde dragracing med Type-R mot 2 fyrhjulingar? Topgear är skräp nu för tiden.

Re: NSX reviews

Postat: 1 juli 2016, 21:22
av Brox
pasen skrev:Du menar samma person som körde dragracing med Type-R mot 2 fyrhjulingar? Topgear är skräp nu för tiden.
1+

Klarade inte av att se mer än 10 minuter in på första avsnittet innan jag kände mig spyfärdig...
Dock tycker jag om Monkey Harris i hans egna kanal på youtube.. resten kan ju bara skriva in sig i arbetsförmedlingen igen.. :lol:

Re: NSX reviews

Postat: 2 juli 2016, 11:01
av Jontis
Jag har också bara sett första avsnittet av denna säsong så jag har inte sett Harris där.
Edit: Det är inte Harris som testar Civicen.

Tycker iof att han verkar kunna producera vettiga grejer åt sin nya arbetsgivare.
Harris på Top Gear

Re: NSX reviews

Postat: 3 juli 2016, 23:28
av Jontis
Chris gillade den. :)
1.17,6 runt deras bana känns helt ok.
Spöade GTR iaf...

Re: NSX reviews

Postat: 4 juli 2016, 13:14
av anno

Re: NSX reviews

Postat: 4 juli 2016, 13:42
av Blitzwing
Jävligt cool bil och man blir ju inte lite sugen, men ja, dom pengarna skiter man ju inte ur sig i första taget.

Offtopic: Fan vad dåligt top gear är nu för tiden.

Re: NSX reviews

Postat: 3 oktober 2016, 16:04
av cykelpumpen
Fantastisk tråd tack för all info!

Re: NSX reviews

Postat: 4 oktober 2016, 07:42
av lowpass
Verkar vara en riktigt häftig bil på alla sätt, men som någon annan sa i någon kommentar när den presenterades.
"Den där bilen har jag haft i Grand theft auto sedan 2013" och lite så känner jag för designen just nu

Re: NSX reviews

Postat: 29 augusti 2018, 08:51
av lowpass
http://www.gazzetta.gr/in-motion/parous ... -581-ippon

Uppdaterad NSX för 2019.

-Styvare chassi
-Uppgraderad bakvagn
-Förbättrat SH-AWD
-Förbättrat VSA-system
-Nya inställningar för stötdämparna
-Nya däck, Continental SportContactTM 6
-Andra spridare
-Bättre turbokylning
-Uppfyller nu Euro 6d-TEMP.
-Ny färg Thermal Orange Pearlescent. (man kan även välja oken i denna färg som tillval)
-Lite faceliftad med andra material, se bilder i länken.
-Nya interiörer att välja bland.

Var 2 sekunder snabbare på Suzuka jämfört med 2017 NSX.

Re: NSX reviews

Postat: 29 augusti 2018, 12:38
av anno
lowpass skrev:http://www.gazzetta.gr/in-motion/parous ... -581-ippon

Uppdaterad NSX för 2019.

-Styvare chassi
-Uppgraderad bakvagn
-Förbättrat SH-AWD
-Förbättrat VSA-system
-Nya inställningar för stötdämparna
-Nya däck, Continental SportContactTM 6
-Andra spridare
-Bättre turbokylning
-Uppfyller nu Euro 6d-TEMP.
-Ny färg Thermal Orange Pearlescent. (man kan även välja oken i denna färg som tillval)
-Lite faceliftad med andra material, se bilder i länken.
-Nya interiörer att välja bland.

Var 2 sekunder snabbare på Suzuka jämfört med 2017 NSX.
- Partikelfilter