Sälja bil

ENBART för motorrelaterade topics
M.Håsteen
Användare
Användare

22 augusti 2005, 03:09

Jag har provkört en NSX så nu ska jag ha en sån, men först måste jag sälja Accorden.
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Koffe
Gillar Honda!
Gillar Honda!

22 augusti 2005, 11:00

jag har väl inte haft några värstingbilar direkt men det har blivit ett par vt´s genom mitt 2 åriga körkortsliv, jag är den typen som tröttnar och vill ha något annat, och sen ska jag väl erkänna att jag vill att det ska gå fort med, nu köpte jag ju båge, får se om man tröttnar på det med, då blir det nån rejälfet honda i så fall, men som dom säger, man ska prova allt iaf en gång
Lill´brorsan
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

22 augusti 2005, 14:35

Annons till bilen:
<a href="http://www.blocket.se/view/5697393.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">http://www.blocket.se/view/5697393.htm? ... &city=0</a>

Kan berätta lite värför min e till salu och hur det gått till etc ....

Detta är min andra s2k med kompressor. Den första var en silver -01 som var jättefin....tills jag lånade ut den och personen satte den i ett betongfundament utanför streetcarmässan i sollentuna...

Blev skitless och ville inte hålla på med detta längre...(konstigt va?)
Att tillägga var att jag han köra bilen två timmar, lämnade sen bort sen, och resten var historia...

ok, "marodören" :-) övertalade mig att köpa en nya bil och jag skulle få lite plåster på såren, dvs lite delar etc...

ok, isf ska det vara en svart -03 eller nyare...hopplöst, fans inte en enda s2k i sverige som jag ville ha...suck...

Surfade på lite tyska sidor och kom ikontakt med en bilhandlare i södra tyskland. Detta var en svart -03 med 1000 mil på mätaren, uttagen november -03 som hans fru hade kört. Efter mycket om och men så skickade vi ner Jontis, med en hel årslön cash på fickan, för att handla...

Brumm, autobahn, inreggad klar!

Monterade allt som jag fick tag på + en hink med räksallad och bilen gick fantastiskt...gör nu också dvs...hehe

MEN, nu är det så här: jag jobbar som handelsresande på norra sverige (och har en s2k ståendes i sthlm, =dum i huvudet...japp :-)
Bilen står i min familjs garage utanför sthlm och jag kör bilen någon gång i månaden...

Jag själv bor i åre och borde inte alls ha en sån här bil, men som sagt, att ha en sån här bil med lite mods(LITE??? lol) har alltid varit en dröm..

Jag har i nuläget sålt av kompressorn, grenrör, kräningshämmare och div stag. min buddclub stolar 2st e fortfaranade till salu...

Jag byter därför att jag inte har tid med bilen längre punkt slut. Sen kostar det även en slant att ha den stående...

Är skitnöjd med bilen som den är nu, även utan kompressor, och skulle jag få göra om hela resan me bygget skulle jag lätt göra det igen!

nu orkar jag inte skriva mer , men ni fattar nog...:-)

mvh/
------------------------------------------
Andreas Håkansta

Sweden Track And Challenge Club
[i]-Vi vill inspirera till rolig och seriös bankörning[/i]

www.stacc.se
[i]-För mer info ang våra arrangemang[/i]
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

22 augusti 2005, 16:38

Förstår inte heller grejjen med att "bygga" en massa och sen sälja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... bangin.gif[/img]

Man bygger väl för att njuta mer av körningen? Då kan jag liksom inte förstå att man säljer istället...
Junior
Användare
Användare

22 augusti 2005, 17:42

Kul att så många delar med sig, deras tankar osv, alla creed till er

resten som inte vill skriva ni kan dra ..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Lill´brorsan
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

22 augusti 2005, 18:18

<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+22 Aug 2005, 15:38:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson 4 22 Aug 2005, 15:38:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Förstår inte heller grejjen med att "bygga" en massa och sen sälja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... bangin.gif[/img]

Man bygger väl för att njuta mer av körningen? Då kan jag liksom inte förstå att man säljer istället...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=179284"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jag byggde självklart min bil för att köras, mestadels på bana.
Men det är en tjusning att beställa grejjer och fixa och trixa också.

jag kännde att min bil blev fulländad, konstig känsla när allting funkar och inte strular ngt...hehe, vilka i-landsproblem... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
------------------------------------------
Andreas Håkansta

Sweden Track And Challenge Club
[i]-Vi vill inspirera till rolig och seriös bankörning[/i]

www.stacc.se
[i]-För mer info ang våra arrangemang[/i]
www.artist.nu
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

22 augusti 2005, 18:28

Talesättet "Det kostar att ligga på topp" stämmer inte i dessa fall(bygga grymmehondor), däremot "Det kostar att komma till toppen, om man bygger själv".
Att stanna kvar på toppen sedan är ganska enkelt, kanske föör enkelt för vissa?!? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img] "Proppen ur"-syndromet kanske...........?
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
BOB
Användare
Användare
Kontakt:

22 augusti 2005, 20:53

Min bil är ju inget extrem bygge men har fixat lite med den, men Jag har flyttat och har inte mek möjligheter där jag bor nu, och tänkte ägna lite energi åt min hundkoja (I det lilla utrymme jag har hos mina föräldrar) och kanske testa lite bankörning med den till nästa år istället för crxen. Man kan inte ha hur många bilar som helst så jag tänkte skaffa en impreza som bruksbil/vinterbil och sen få fart på min kojja....
Robert Gustafsson
attitudemotorclub.com
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

22 augusti 2005, 22:02

vet inte om ni visste att de finns folk som tycker själva byggadnet o skapandet är minst lika kul om inte roligare än själva körandet ...

själv gillar jag skapandet o lärandet och då oxå byggandet.
bilen i sig har aldrig spelat så stor roll egentligen.
de är först nu när jag seriöst börjar trötna på o hiva ner pengar
i en bil som för mig inte är "den rätta" bara för lärandets skull.
alltså varken civicen eller rexen var "den rätta" för mig men
jag har lärt mig massor o stillat mitt sine för skapande,
och kan säga att jag just nu hittat en bil som verkligen till talar
mina önskningar av en bil, ska inte säga att jag aldrig kommer byta
för allt kan hända, men de kommer dröja lääääänge innan de händer...

lite förståelse ?
eller är de sådan trångsynhet att allt byggande måste vara för att
enbart få en bättre körupplevelse...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

22 augusti 2005, 22:12

tröttnar också väldigt fort.. sen tycker jag de är så enormt kul att jaga ny bil.. leta och söka efter nästa "offer"... köra en stund.. pyssla lite.. sen börjar suget efter att leta efter något nytt komma tibax...
händer att man saknar och ångrar att man sålt en och annan bil.. men jag kanske aldrig lagt ner de summor som många här gjort i sina bilar.. har dom helt enkelt inte tillräckligt länge... lovar mig alltid att försöka ha kvar nån bil... de går som de går.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

som längst har jag ägt en bil i hela 13månader.. kortast är hittils 2 veckor... 12bilar i år.. and counting.... nån som vill köpa en GSR?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Användare

22 augusti 2005, 22:16

<!--QuoteBegin-TriXiE77+22 Aug 2005, 21:12:11--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 22 Aug 2005, 21:12:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tröttnar också väldigt fort.. sen tycker jag de är så enormt kul att jaga ny bil.. leta och söka efter nästa "offer"... köra en stund.. pyssla lite.. sen börjar suget efter att leta efter något nytt komma tibax...
händer att man saknar och ångrar att man sålt en och annan bil.. men jag kanske aldrig lagt ner de summor som många här gjort i sina bilar.. har dom helt enkelt inte tillräckligt länge... lovar mig alltid att försöka ha kvar nån bil... de går som de går.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

som längst har jag ägt en bil i hela 13månader.. kortast är hittils 2 veckor... 12bilar i år.. and counting.... nån som vill köpa en GSR?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=179476"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Du kanske ska söka säljar jobb, det lär gå bra för dig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

22 augusti 2005, 23:35

uh... har ju redan ett säljarjobb... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Användare
Användare
Namn: Johan Eriksson

26 augusti 2005, 11:37

Jag kör Integra Type-R och är mycket nöjd.
Det tog två år att bestämma mig för vilken bil jag skulle satsa på och sex månader för att hitta rätt exemplar. Jag ångrar mig inte ett ögonblick. Tvärtom hyllar jag varje sekund i bilen. I medgång och motgång.

Samtidigt har den långt ifrån allt jag söker i en bil. Hittills har jag inte ägt en bil som känns helt rätt. Alla är kompromisser valda efter något slags prioritering.

Större bilar med större motorer har passerat i min ägo innan den.
På sätt och vis saknar jag vad några av dem hade att erbjuda. Inte minst då den övervägande andelen körning faktiskt sker på vanlig väg.
Den saknaden växer sig starkare i takt med att jag blir äldre. Mindre vig i ryggen och mer öm i baken - typ.

Ändå har bilen utvecklats åt motsatt håll. Hårdare, bullrigare och lägre, därmed svårare att att ta sig i och ur. Trots det är den är inte aktuell på begagnatmarknaden, Så gammal är jag inte - än.
Än kan bilen bli lite tuffare, men inte mycket.

Anledningen är enkel. Integran är den tveklöst roligaste kärra jag ägt och en av de mest underhållande jag kört totalt sett. Inte snabbast eller överlägset bäst som bil rent allmänt, men helt klart den som gett mest tillbaka i form av fånigt breda grin. En ren nöjesmaskin med acceptabelt bruksvärde. Den vassaste bil jag ägt när vägen blir rolig. Och så länge jag kör så lite som jag gör är bullret, bonket och onödigt dyra och totalt opraktiska däck acceptabelt. Inte önskvärt, men OK, just nu.

De enda alternativen skulle vara en kompromiss mellan denna och några av mina tidigare bilar. Det vill säga en rymligare, välbalanserad sportcoupé, helst med sexa eller mer och definitivt med bak- eller 4-hjulsdrift. Luftkonditionering ska den också ha, banne mig.

Jag vet redan med mig att jag kommer att sakna de egenskaper jag värdesätter i Integran den dag jag byter, men prioriteringarna ändras med tiden. När så sker kommer jag sannolikt inte att ångra mig.

Om så blir aktuellt. Det kan ju lika gärna bli något som lätt sväljer en barnvagn och skötväska istället. Men så gammal känner jag mig inte. Inte än
Senast redigerad av 1 Johan, redigerad totalt 26 gånger.
Skriv svar