Sida 1 av 3

Postat: 25 september 2005, 00:30
av Freddy
hur många är det som kör turbo konverterat här egentligen? och vilka motorer är det ni kör överladd på? är jag den ända som kör överladd i D16Z5?

Postat: 25 september 2005, 05:44
av pr0ny
snowie(linus nått) körde d16z5 överladdat ett tag tror jag innan Dserien gav vika [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 08:54
av LinusE
jopp har kört överladdat på z5..
laddade 0,5-0,8 beroende på humör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
men 3:ans kolvringar gav upp.. =)

Postat: 25 september 2005, 11:31
av Freddy
hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?

Postat: 25 september 2005, 11:43
av pr0ny
jag tvivlar faktiskt på att du är den ända som kör z5 med snurrbo, för det första så hänger inte alla i svergie som har en överladdad honda här tex [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] det finns många som vet väldigt mycket och är väldigt kunniga som inte hänger här, det fanns tex en kille från gbg (bodde typ vid wieselgrensplattsen) som hadde 600+ under huven om jag minns rätt, han har nog aldrig varit inne på hpc

Postat: 25 september 2005, 12:02
av oscii
<!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hur mycke laddar du på z5an?
Hur många hk?
Är den bänkad?
Tid på strippen?

Mvh

Postat: 25 september 2005, 12:08
av Freddy
hehe ok men den ända i klubben då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 12:11
av Freddy
<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:02:28--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:02:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hur mycke laddar du på z5an?
Hur många hk?
Är den bänkad?
Tid på strippen?

Mvh
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192943"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


jag laddar 0,55 tid på 402m är 13,3-13,5

bänkad nej.... men tror att det är minst 200hk i alla fall

Postat: 25 september 2005, 12:29
av Berra
Jag laddar 0.7 bar på min B16A2 och har kört 12.31 @ 181 km/h på det

Skulle uppskatta 280 - 300 hk i den maskinen.

Postat: 25 september 2005, 12:31
av oscii
En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där

Postat: 25 september 2005, 12:48
av Berra
<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:31:42--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:31:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192949"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Bjussar du på stålfoder?

Postat: 25 september 2005, 14:56
av Patrik_S
<!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

inte alla skulle jag tro, körde själv överladd på en prelude b20a större delen av sommarn

skulle tippa på ca 10-15 pers på forumet som kör överladd kanske?

Postat: 25 september 2005, 15:23
av oscii
<!--QuoteBegin-Berra+25 Sep 2005, 11:48:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 25 Sep 2005, 11:48:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:31:42--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:31:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192949"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Bjussar du på stålfoder?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192951"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

int pehövs de, allt ligger i "Tuning"
kan man klämma ut 380hk på dohc D16 originalfoder
borde de fan gå på B16

Postat: 25 september 2005, 15:35
av Berra
Haha klart det "kan" hålla

Det höll ju för Evans i USA, 650 hk ur ITR foder, men tror du att det är driftsäkert ?

Postat: 25 september 2005, 15:39
av eko
freddy: en kille till som kör turbo från hbg/åstorp heter chrille, hänger här nångång o kollar o fiser runt lite på hpc =) "crxtic" heter han, vet ej vad han har för effekt men den går bra! men hans rex har inte varit ute så mycke,, synd för den är riktigt tuff.. hoppas på att han kan lägga upp en bild på motorutrymmet.. för de e nice som fan

Postat: 25 september 2005, 15:42
av LinusE
skilnad på o köra 400m med 650 hk eller
400 mil med 650hk..

så visst går de. beror på hur man prioriterar bilens
använingsområde.

Postat: 25 september 2005, 15:45
av Berra
<!--QuoteBegin-Linus_E+25 Sep 2005, 15:42:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E @ 25 Sep 2005, 15:42:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->skilnad på o köra 400m med 650 hk eller
400 mil med 650hk..

så visst går de. beror på hur man prioriterar bilens
använingsområde.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192990"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Kunde inte ha sagt det bättre själv!


Driftsäkerhet är en prioritet för mig!

Postat: 25 september 2005, 16:32
av oscii
Du drar de mesta på gatan me 250hk
å de e driftsäkert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tror inte e minut på att värstingarna
borta i US kör 600hk på gatan
de inte körbart. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mvh

BTW De som bra me turbo är att
man kan välja hur mycke effekt
motorn ska levera.

Postat: 25 september 2005, 16:53
av Berra
<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 16:32:39--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 16:32:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du drar de mesta på gatan me 250hk
å de e driftsäkert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tror inte e minut på att värstingarna
borta i US kör 600hk på gatan
de inte körbart. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mvh

BTW De som bra me turbo är att
      man kan välja hur mycke effekt
      motorn ska levera.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193011"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Exakt, det är bara att höja eller sänka laddtrycket, det krävs ju absolut ingenting annat. Helt riskfritt.

Postat: 25 september 2005, 17:03
av NuKi
[/quote]



Exakt, det är bara att höja eller sänka laddtrycket, det krävs ju absolut ingenting annat. Helt riskfritt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193020"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 17:12
av Nordström
Finns det nån som kör turbo på H serien?.. eller är polaren själv i svergie?

Postat: 25 september 2005, 17:21
av eko
ang driftsäker het har ju chris lyckat bra me freddys crx, han kör ju veterås-hbg och andvänder den även som bruksbil så man skulle säga att den har bra driftsäkerhet.

yashar är väl ett tydligt exempel som hde 300 hk den höll höll höll.. och inte nån snäll körning.. men sen gav de sig.. skitsamma va killarna från usa kör dom sitter väl säkert o snackar om yashar i usa va han kör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 17:29
av Berra
<!--QuoteBegin-eko+25 Sep 2005, 17:21:21--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 25 Sep 2005, 17:21:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ang driftsäker het har ju chris lyckat bra me freddys crx, han kör ju veterås-hbg och andvänder den även som bruksbil så man skulle säga att den har bra driftsäkerhet.

yashar är väl ett tydligt exempel som hde 300 hk den höll höll höll.. och inte nån snäll körning.. men sen gav de sig.. skitsamma va killarna från usa kör dom sitter väl säkert o snackar om yashar i usa va han kör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193029"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Jag tycker nog att min har minst lika bra driftsäkerhets som yashars "hade" då den nu rasat.

Min är fortfarande hel och jag har avverkat 1000 mil med den i sommar, 3 strippkörningar. Bl.a i samband med semestern då jag körde bilen ner till Tullinge satte en 12.5 repa, åkte förbi Ikea och gjorde frugan glad och åkte hem sen utan några problem förutom dålig kylare.

Postat: 25 september 2005, 17:30
av Berra
<!--QuoteBegin-Nordström+25 Sep 2005, 17:12:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Nordström @ 25 Sep 2005, 17:12:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns det nån som kör turbo på H serien?.. eller är polaren själv i svergie?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193027"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Finns en Prelude H22 97 i Luleå som har turbo ( om den nu inte är såld )

Postat: 25 september 2005, 20:39
av Freddy
som eko säger jag tycker min bil är perfekt i driftsäkerhet jag kör dagligen med bilen.... använder den för att stor handla åker till och från jobbet med den och när jag ska köra längre sträckor så är det utan att tveka rexen jag tar...... när jag åker hem till mina föräldrar i helsingborg tex så är det rexen jag tar.... och från västerås till helsingborg är det 60 mil..... upp och ner har jag kört ett antal gånger med den i sträck utan problem har även kört mycket illegal körning med den.

jag har kört c:a 1700mil med den den förra ägaren chris har nog också kört en 1000 mil med den.

den jäveln bara går och går.........peppar peppar

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 21:07
av eko
berra: japp men jag vet inte va du har för grejjer i din, kan tänka mig du o yash har liknande saker. såg filmen när du körde.. de va inte dåligt!

Postat: 25 september 2005, 23:42
av YASH
Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar som du [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]

Postat: 25 september 2005, 23:46
av Freddy
<!--QuoteBegin-YASH+25 Sep 2005, 23:42:21--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 25 Sep 2005, 23:42:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar  som du  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen.  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193166"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


hade du cement mellan fodrena?

Postat: 26 september 2005, 00:12
av Berra
<!--QuoteBegin-YASH+25 Sep 2005, 23:42:21--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 25 Sep 2005, 23:42:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar  som du  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen.  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193166"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Yash jag vet!

Jag menade inget ont mot dig, jag menar bara att jag prioriterar driftsäkerhet väldigt hårt och som du säger original fodrena pallar inte speciellt mycket. Det har ju du bevisat.

Postat: 26 september 2005, 00:23
av YASH
Freddy: Nej, Helt orginal cylinder foder. Man betong fyller inte Honda block, man byter till stålfoder.

Berra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]