Sida 2 av 3

Postat: 11 september 2004, 18:11
av amir
Måste tyvär erkänna att imprezorna går ganska bra. Var uppe i västervik idag där min polare körde 14,5 med en orginal impreza och mujo körde 13,7 med sin. Han har bara s-filter och avgassytem efter katten. Blev faktiskt imponerad.

amir

Postat: 11 september 2004, 19:25
av Fixxe
jag blev frånkörd av polarens bubbla från 73... och den är bara chippad på förgasarna... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Postat: 11 september 2004, 22:03
av Gisson
Omarton: O jag som trodde att min snurra hade gått längst här på forumet med 33500 mil......And still going strong.

Måste ju bara säga att Honda gör verkligen helt ofattbart hållbara motorer som är outröttliga

Postat: 12 september 2004, 12:57
av Vtec_Lambo
När jag ska köpa ny bil blir det förmodligen en Subba, gillade verkligen draget och kraften när jag testade en sån.

Postat: 12 september 2004, 13:07
av ToLo
Golvis bytte från civic vti till impreza och verkar vara mycket nöjd. Antar att han blir ännu mer nöjd till vintern då han får leka med 4wd.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Synd bara att subborna har en förmåga att dricka soppa.. Sen har jag lite svårt för 4d-sedan, men det är ju en smaksak.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Postat: 12 september 2004, 16:41
av Golvis
<!--QuoteBegin-ToLo+12 Sep 2004, 12:07:40--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo 4 12 Sep 2004, 12:07:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Golvis bytte från civic vti till impreza och verkar vara mycket nöjd. Antar att han blir ännu mer nöjd till vintern då han får leka med 4wd.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Synd bara att subborna har en förmåga att dricka soppa.. Sen har jag lite svårt för 4d-sedan, men det är ju en smaksak.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo jag är fruktansvärt nöjd med bilen (ännu!), har kört 1200 mil med den på, hmm..5 månader nu. Och alla mina tidigare bilar har jag ledsnat på efter ett par månaders körning, lite irriterande ja [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Imprezan är en bra "allroundbil" som föll mig i smaken, den går rätt oki orginal, skön som fasen att sitta i, ligger väldigt bra på vägen (enligt mina kriterier och färdigheter) och framförallt kanske man kan ha lite skoj med AWD vintertid.

Men största nackdelen är ju att den dricker en hel del soppa, men det är verkligen värt varenda krona.


/golvis

Postat: 9 december 2004, 11:07
av Wigge
är inte impreza som en vr6 syncro? 1:an, 2:an, 3:an går skitbra men direkt när man lägger i 4:an så "dör" bilen. hade en syncro innan men jag blev lack att den bara dog i 4:an! skulle inte förvånna mig om en fiesta skulle dragit om mig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
men sen har imprezan turbo, så den kanske går lite bättre endå.

Postat: 9 december 2004, 11:22
av PatrikGBG
den accar fint o jämt på alla växlar...
urstarkt bottendrag vilken fart du än kör...

Postat: 9 december 2004, 11:27
av Junior
Går ju inte att jämnföra en syncro med en impreza,, syncro är en ren pissebil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 11:48
av PatrikGBG
tänkte säga de samma men vågade inte hehehe

Postat: 9 december 2004, 12:20
av amir
Kan seja att en impreza inte tappar orken i fyran hellre.....polarens impreza går sisådär 220 i fyran

En syncro går som sagt inte att jämnföra me imprezan.

Postat: 9 december 2004, 16:36
av Wigge
syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 18:12
av xzbatt
<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 17:36:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 17:36:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68717"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


det kan ju du tycka,, sämre motorkonstruktion får man ju leta efter, jävla piss motor

Postat: 9 december 2004, 20:00
av amir
<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 16:36:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 16:36:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68717"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Att du drog en type-r har ja svårt att tro, dom syncros som ja har sett rejsa får pisk av tom gsi:er.....

Man kanske kan ta starten pga 4 hjulsdriften, men upp 130 drar du aldrit en vt å särskilt inte en ctr

Postat: 9 december 2004, 20:20
av CTROliver
Hehe, jag fick faktiskt pisk av en 206 CC 1,6 för någon dag sen... blankslitna sommarframdäck + regn gjorde att jag inte fick grepp.. han hade vinterdäck och satt och asgarvade.. sen självklart när jag började få grepp och komma ikapp så var det bilar ivägen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 20:32
av Wigge
dåliga motorer i vr6? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img] dom har fått utmärkelser för den motorn ett flertal gånger, så jag kan inte förstå att dom har dåliga motorer.

många motor tidningar har skrivet att det är en av världens bästa motorer. (volkswagen tycker det ÄR den bästa motor dom har gjort.)

därimot v-lådan är nog det du kan klaga på. min höllt på att gå innan jag sålde den, och min hade bara gått 12 000mil.

en vr6 syncro 0-100 = 6,7. civic type r 0-100 = 6,7.

har rastat 2 silvriga i malmö. du behöver inte tro, men honda är inte alltid bäst.

Postat: 9 december 2004, 20:45
av Fixxe
vem fan bryr sig om vad någon kör ifrån någon på gatan...

tidkort är det som gäller!

ta min bil... en crx icke vtec. Jag tycker själv att jag inte är jättebra på att köra...
14,66@153 på 402m... och inte en enda vr6a har piskat mig än.. eller jo, en med turbo, men det räknas inte...
på vallåkra streetrace event i sommras så körde en vr6 (framkraffsare) på 14,8 tror jag va bästa för honom (han körde med andra kammar, portad topp, extraktorrör, avgas och mappad) DET ÄR LÅNGSAMMARE SOM EN ORGINAL CRX VT!!


edit: jag kör ju tom utan vtec och är snabbare än en trimmar vr6 framkraffsare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 20:49
av YASH
stämmer bra det Fixe säger..
Jag körde 14,7@149 med min CRX VT då den var helt orginal på EDPS sthlm
VR6'er är döda bilar...brukar dra dem med min Civic 107hk när jag var 18år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 20:51
av Fixxe
<!--QuoteBegin-YASH+9 Dec 2004, 20:49:50--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 9 Dec 2004, 20:49:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->stämmer bra det Fixe säger..
Jag körde 14,7@149 med min CRX VT då den var helt orginal på EDPS sthlm
VR6'er är döda bilar...brukar dra dem med min Civic 107hk när jag var 18år  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68874"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


WORD!

Postat: 9 december 2004, 21:00
av ironm
<!--QuoteBegin-Simon B+11 Sep 2004, 01:34:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Simon B 4 11 Sep 2004, 01:34:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->från Skellefteå typ 100mil
Annars kunde vi prova har inge tid kort att jämföra men jag tror vi skulle ligga ganska lika [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=24122"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sorry för OT men...

Simon, har du spelat hockey i BSK? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 21:01
av PatrikGBG
hehehe, skitkul ju!
VR6 har jag aldrig hört ngt positivt om...ärligt...
inte ens VW åkarna gillar ju den...

Postat: 9 december 2004, 21:17
av Wigge
jag testa aldrig min på banan, så jag har inga tider.

skitsam. vr6:an har en riktig motor och ett riktigt ljud.
(även honda har fint men den sjunger inte lika fint som en vr6:a)

jag va iaf skitnöjd med min vr6 och många andra va det också.
jag måste försvara vr6:an. min gammla pärla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 21:26
av Fixxe
riktigt ljud???????? låter som en kvävd 240 dl från 74a...

låter som halva katten satt sig i slutdämparen på tvären...

och nej, inte katalysatorn utan typ en bonnkatt eller möjligtvis att det är en nakenkatt när den kommerut.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

Postat: 9 december 2004, 21:43
av Wigge
haha! det va faktiskt LITE roligt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

brudarna dreglar över ljudet iaf. det är det som räknas, hehe.
men att säga att vr6:an låter som en 14tis raggar bil är och ta i väl?
jag har faktiskt aldrig hört någon säga att dom låter crap.

Postat: 9 december 2004, 22:55
av amir
Jag tycker att dom låter bra me öppet filter å s-avgas.
Men slöa, det ä dom..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

Postat: 10 december 2004, 00:30
av Ejan
har inte förlorat mot nån VR6 framkrafsare än ..easy-pickins [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] har tyvärr aldrig fått chansen att testa mot en Syncro men den borde jag ta också så fort man får i 2an.....men skönt låter dom faktiskt

Postat: 10 december 2004, 03:03
av xzbatt
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+9 Dec 2004, 22:01:53--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 9 Dec 2004, 22:01:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehehe, skitkul ju!
VR6 har jag aldrig hört ngt positivt om...ärligt...
inte ens VW åkarna gillar ju den...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68893"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


ja men den har ju fortfarande den sämsta jävla motorkonstruktionen vad jag sett, det är ju en grymt svår motor att lyckas trimma bra, iom att vw har bestämt sej för att bygga motorn så invecklat så att man inte kan göra något åt det sen. sen så nyper dom där vr6orna lätt, och kamkedjan måste bytas innan 20k och det är inte billigt om man inte gör det själv, så jag måste påstå att det är en skitbil

Postat: 10 december 2004, 09:06
av Fixxe
<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 21:43:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 21:43:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men att säga att vr6:an låter som en 14tis raggar bil är och ta i väl?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68946"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

du sa det... inte jag! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

Postat: 10 december 2004, 10:00
av Wigge
ska jag va ärlig så ska man igentligen byta kamkjedja vid 9000mil!
de flesta börjar rassla som fan då.
så varför ha en kamkedja om dom inte håller mer än 9000mil, kan man ju fråga sig. de flesta motorhaverien är till 80% kamkedjan som brustit.
jag tänkte byta på min men när jag fick reda på att det gick på 18 000kr så sket jag i det.

så jag kan hålla med er om det.

men att syncro är slöa, de går jag inte me på. testa att köra en själv (utan fördomar dvs).

Postat: 10 december 2004, 15:51
av Charly
<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 21:32:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 21:32:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->dåliga motorer i vr6? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]  dom har fått utmärkelser för den motorn ett flertal gånger, så jag kan inte förstå att dom har dåliga motorer.

många motor tidningar har skrivet att det är en av världens bästa motorer. (volkswagen tycker det ÄR den bästa motor dom har gjort.)

därimot v-lådan är nog det du kan klaga på. min höllt på att gå innan jag sålde den, och min hade bara gått 12 000mil.

en vr6 syncro 0-100 = 6,7. civic type r 0-100 = 6,7.

har rastat 2 silvriga i malmö. du behöver inte tro, men honda är inte alltid bäst.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68866"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

174 hk på 2.8 liter motor är ialla fall inte en effektsiffra som imponerar motorpressen.
190 hk på 1.8 liter däremot [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]