Om civic Type-r

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

5 september 2004, 11:10

Kolla vad den här grabben snackar om tro han verkligen att hans orginal BMW 328i skulle dra en CTR [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]



Hallå vet inte om den här frågan passar i detta forum men men ni får väl kasta bort mig annars..

har en polare som dyrkar sin sketna Honda civic type r så in i helvete och menar att den piskar nästan allt ,, men ärligt talat

borde inte jag ta honom ? 402m
hans bil är orginal type r
och min bil är orginal bmw 328i

vad är det för speciellt med en typr r som jag inte förstått

tacksam för svar på vad ni tror eller vet
Senast redigerad av 1 Xchai, redigerad totalt 5 gånger.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
WingsWest
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 8 augusti 2004, 13:23

5 september 2004, 12:18

Haha jaa vad ska man säga! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
flesta BMW ägare tror att dom har så mycket bil att dom till och med skulle försöka sig på ett race "först till månen" med en apollo raket!..

hur hade han tänkt sig kunna knäppa den CTR:en!? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

näee säger bara det (stora i orden, men liten på jorden)
bara det att dom ej vill inse att dom satsat pengar på HELT FEL BIL!!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<span style='color:blue'>David Nydahl *Umeå*</span>
[u]<span style='color:red'>Nissan 200sx S13 -92</span>[/u]

[b]<a href='http://www.compello.se' target='_blank'>www.compello.se</a>[/b]
Mattias I
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 47
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:35
Ort: Kalmar

5 september 2004, 12:45

hahaha... håller med Wingswest !
Mattias Ingvarsson, Kalmar

Bmw 320d -10
Kawasaki Er6-f -08

Tidigare:
Accord diesel -06
Corvette C6 Cab -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
BMW 530D
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

5 september 2004, 13:10

Men är hans 328 original då?

Hur bra är CTR-ägaren på att köra?
Medlem 427
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

5 september 2004, 13:16

Visst BMW gör bra bilar som går ganska bra MEN när man börjar jämföra en BMW med en HONDA CTR så får man fenomenet vikt gentemot effekt förhållandet plus hondas varvvillighet..dvs dom går å dra ca:1000rpm extra mot BMW innan man behöver växla..växlingar=tids förlust..

min crx vt drar kompisens 325:a utan problem och mellan 325 och 328 så skilljer d BARA 1hk...

när d gäller 402m så tar du honom INTE!!(fast d beror ju kanske på förarna också)..

men hur man ska få dej att förstå d speciela med honda/CTR vet ja inte riktigt..
ett råd skulle nog kunna va att du ska försöka köra en CTR/honda under en dag så att du får din egen uppfattning om hondas bilar..men visst när det gäller inredningens kvalitets intryck så kan ja förstå att du kanske rynkar på näsan när du jämför den mot din BMW:s....

men som sagt prova en CTR under en dag om du har den möjligheten så fgår du din egna uppfattning.....

mvh
WingsWest
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 8 augusti 2004, 13:23

5 september 2004, 14:05

Det är så OTROLIGT mycket mer körglädje i en CTR! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
enligt mitt tycke så går man därifrån med både ett brett [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] på läpparna,
och skinner som en [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] 10 år framöver så avboka alla utlandsresor och köp Honda! (bli brun med Honda) dvs (kör med nervevad ruta och varva utav bara #""¤# ¤% varje växel hela sommaren) så ska du se att du blir brun utav all sol du fångar upp [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Senast redigerad av 1 WingsWest, redigerad totalt 5 gånger.
<span style='color:blue'>David Nydahl *Umeå*</span>
[u]<span style='color:red'>Nissan 200sx S13 -92</span>[/u]

[b]<a href='http://www.compello.se' target='_blank'>www.compello.se</a>[/b]
Alex S2000
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 augusti 2004, 14:27

5 september 2004, 20:01

<!--QuoteBegin-hondapower+5 Sep 2004, 12:16:03--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower 4 5 Sep 2004, 12:16:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->när d gäller 402m så tar du honom INTE!!(fast d beror ju kanske på förarna också)..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Menar du att CTR får stryk på 402m så måste du skoja! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Alexander Fors.
<span style='color:red'>[b]CTR[/b]</span> med trim.
<span style='color:blue'>[b]Legend[/b]</span> 00:a *direktörs-cruising*
<span style='color:green'>[b]Nissan 180zx[/b]</span> 88:a *snurrbodriftar!*
[b]Mercedes 350SLC[/b] -73 *Pimpride*
<span style='color:orange'>[b]Skoda Pick-up[/b]</span> -00 *arbetsglider*
Team PROTOTYPE
_________________________________________________
[u]Tack till min sponsor[/u]
<span style='font-family:Optima'>[b]<span style='font-size:15pt;line-height:100%'>Dollhouse Go-Go-girls bar i Bangkok</span>[/b]</span>
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

5 september 2004, 20:43

<!--QuoteBegin-hondapower+5 Sep 2004, 12:16:03--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower 4 5 Sep 2004, 12:16:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visst BMW gör bra bilar som går ganska bra MEN när man börjar jämföra en BMW med en HONDA CTR så får man fenomenet vikt gentemot effekt förhållandet plus hondas varvvillighet..dvs dom går å dra ca:1000rpm extra mot BMW innan man behöver växla..växlingar=tids förlust..

min crx vt drar kompisens 325:a utan problem och mellan 325 och 328 så skilljer d BARA 1hk...

när d gäller 402m så tar du honom INTE!!(fast d beror ju kanske på förarna också)..

men hur man ska få dej att förstå d speciela med honda/CTR vet ja inte riktigt..
ett råd skulle nog kunna va att du ska försöka köra en CTR/honda under en dag så att du får din egen uppfattning om hondas bilar..men visst när det gäller inredningens kvalitets intryck så kan ja förstå att du kanske rynkar på näsan när du jämför den mot din BMW:s....

men som sagt prova en CTR under en dag om du har den möjligheten så fgår du din egna uppfattning.....

mvh<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ctr varvar väl mer än 1000 rpm innan varvtalsregulatorn slår ifrån?

328 har rätt mycke mer vrid o är ganska mycke snabbare än 325
så 1 hk behövs inte äns nämnas...

sen så ´kan man kolla 0-100 tider org på bilarna.. o beräkna ungefär hur de kommer vara me 402 m. ja tror på ctr..

bmw .. ja tåler bara inte de märket
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
MoGGeCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:56
Ort: Bunkeflostrand

6 september 2004, 06:52

Min polare har en chippad 328 och han hade lite bättre tid på 402 än mig.. så en orginal e inga problem .. inte en chippad heller ... eller hur PB [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
[b]SAAB 9-3 Cab Nordic Individual[/b]

[b]Tidigare bilar: Svart Civic type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2003
Cosmic gray Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2004[/b]
stiivN
Användare
Användare
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

6 september 2004, 18:42

<!--QuoteBegin-hondapower+5 Sep 2004, 13:16:03--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower 4 5 Sep 2004, 13:16:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visst BMW gör bra bilar som går ganska bra MEN när man börjar jämföra en BMW med en HONDA CTR så får man fenomenet vikt gentemot effekt förhållandet plus hondas varvvillighet..dvs dom går å dra ca:1000rpm extra mot BMW innan man behöver växla..växlingar=tids förlust..

min crx vt drar kompisens 325:a utan problem och mellan 325 och 328 så skilljer d BARA 1hk...

när d gäller 402m så tar du honom INTE!!(fast d beror ju kanske på förarna också)..

men hur man ska få dej att förstå d speciela med honda/CTR vet ja inte riktigt..
ett råd skulle nog kunna va att du ska försöka köra en CTR/honda under en dag så att du får din egen uppfattning om hondas bilar..men visst när det gäller inredningens kvalitets intryck så kan ja förstå att du kanske rynkar på näsan när du jämför den mot din BMW:s....

men som sagt prova en CTR under en dag om du har den möjligheten så fgår du din egna uppfattning.....

mvh<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är skillnad mellan 325 och 328.
Jag hade inga problem att dra en 325 men en 328 drog mig ganska bra. Men en CTR ska kunna fixa det utan problem.
Stefan Karlsson
BenjieCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 1 september 2004, 20:12

10 september 2004, 17:15

Jag börjar med att säga.... BMW 325 OCH 328 SKILJER DET 1HK o 2NM!!! var så säkra... och ifrågasätt inte mig.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] .. iallafall... en ctr är snabbare... 328 har en 0-100 tid på 7.2 sec och en ctr (01-03) på 6.8 sec... anledningen där e också att CTRen är svårstartad pga framhjulsdrift.. en hamster kan få bra start med en 193 hästars bakhjulsdriven bil.. men 200hk o framhjul är desto svårare... ta en 328 o CTR i lite rullning o låt CTRens Vtec jobba.. då ser du 328an i backspegeln.... jag o min kompis brukar skoj rejsa rätt ofta... jag har en CTR med AEMs cold air intake... (vissa säger det ska ge 20hk men jag vet inte...) och upp till 150km/h kommer han inte ens en bil längd före mig.. men sen har han e rak 3.2 liters sexa med vrid o hästar så det blir gott om.. så han drar... men en 328?? HAHA tillåt mig att skratta... jag drar även pappas bmw 330ci med CTR.... så nu har jag lovordat CTRen tillräckligt.. tack för mig [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Benjie Janen
BenjieCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 1 september 2004, 20:12

10 september 2004, 17:17

hehe glömde nämna att min kompis bil är en BMW M3 3.2 [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] .....FLÅT [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Benjie Janen
Fredrik_J
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 12 augusti 2004, 11:46

11 september 2004, 12:08

Det är faktiskt större skillnad än vad man kan tro mellan en 325:a och en 328:a... Däremot har ju inte en 328:a en chans mot en Type R... om båda förarna kan köra bil...
Fredrik Johansson

Kör en VW Golf TDi 110hk Highline -00 och en Opel Corsa 16v TIC -83, har innan det haft bl a tre såna där CRX v-tec..
prosty
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:35
Ort: Luleå
Kontakt:

11 september 2004, 12:53

Spöade ju en CTR med min Org 9000 Aero. Så omöjligt är det inte.
Det var från Rull också.
Med 4 pers i bilen..

Och 95 oktan..
Mvh Markus Larsson
Toyota Supra MKIV 1994 - Eurospec 6-speed
Saab 9-5 Aero SC
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

11 september 2004, 17:29

Idag träffa jag också en BMW. Körde på kurviga småvägar vid Tullinge idag på e.m. Kom ikapp en E46:a M3 Cab (så han hade väl inte världens vridstyvaste kaross) men väl 343 hk.

Så jä-la skönt & få skrika bakom ratten att han ska flytta sig för att han bromsar upp en. Han använde hela vägens bredd & lite till 2-3 ggr. Tyckte inte att jag tappa så mkt på han när rakan väl kom. Nån meter men inte mer. Nåt som man tog igen rejält i kurvan [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Han åkte nercabbat så han borde ha hört en ilsken Honda hela hela tiden.....
Det kan inte ha varit kul för han & höra hur pass mkt jag åkte & motorbromsa [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Blev så inspirerad att jag vände för att ta "ett till varv"...hamnade bakom en Evo 6 då.
Den lilla vägbiten som jag kunde (har inte kört så mkt i trakterna) tyckte jag att man kunde få häng på han.
Sen svängde han av på en väg där jag aldrig varit innan. Där drog han ifrån, men inte så fasligt mycket...
Kul att se de ställen han gjorde med 4 kraffsen...(Det var vääääldigt tvära böjar på den vägen)

En liten kärleksförklaring till min bil får detta ses som.... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Antonio Pozzi
MickeCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:54

11 september 2004, 17:32

<!--QuoteBegin-prosty+11 Sep 2004, 12:53:45--><div class='quotetop'>QUOTE(prosty 4 11 Sep 2004, 12:53:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Spöade ju en CTR med min Org 9000 Aero. Så omöjligt är det inte.
Det var från Rull också.
Med 4 pers i bilen..

Och 95 oktan..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sluta ljug nu.

Du kan inte räkna den gången då jag startade under VTEC och segade ett par sekunder och sedan kom in i VTEC och då kom ikapp men kunde ej köra förbi pga en långtradare i min fil.

Detta har vi ju pratat om flera gånger... Din Saab går bra men inte lika bra som min CTR, that´s it.

[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
JF.
Användare
Användare
Inlägg: 100
Blev medlem: 26 juli 2004, 00:24

11 september 2004, 17:34

<!--QuoteBegin-MickeCTR+11 Sep 2004, 16:32:53--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR 4 11 Sep 2004, 16:32:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-prosty+11 Sep 2004, 12:53:45--><div class='quotetop'>QUOTE(prosty 4 11 Sep 2004, 12:53:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Spöade ju en CTR med min Org 9000 Aero. Så omöjligt är det inte.
Det var från Rull också.
Med 4 pers i bilen..

Och 95 oktan..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sluta ljug nu.

Du kan inte räkna den gången då jag startade under VTEC och segade ett par sekunder och sedan kom in i VTEC och då kom ikapp men kunde ej köra förbi pga en långtradare i min fil.

Detta har vi ju pratat om flera gånger... Din Saab går bra men inte lika bra som min CTR, that´s it.

[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<Ja de va ett jäkla tjat om den där saaben...
Polisen
Användare
Användare
Inlägg: 111
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:41
Ort: sthlm

11 september 2004, 17:43

det är ett jävla tjat om bmw också...ctr är en bra bil. men frågar du mig så har den inte så stor chans mot en m3:a

(provkört båda)
Senast redigerad av 1 Polisen, redigerad totalt 11 gånger.
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>

det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
JF.
Användare
Användare
Inlägg: 100
Blev medlem: 26 juli 2004, 00:24

11 september 2004, 17:50

<!--QuoteBegin-Polisen+11 Sep 2004, 16:43:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Polisen 4 11 Sep 2004, 16:43:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är ett jävla tjat om bmw också...ctr är en bra bil. men frågar du mig så har den inte så stor chans mot en m3:a

(provkört båda)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vridet kan lura en... inte för att ja påstår att en ctr är snabbare. Men min mammas aero känns nästan snabbare än min ctr pga av vridet..
Polisen
Användare
Användare
Inlägg: 111
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:41
Ort: sthlm

12 september 2004, 02:11

finns det inga tider då?
vad göra m3:an på nubrurg ring tex. samt ctr
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>

det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
Greven
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 1
Blev medlem: 5 september 2004, 16:51
Ort: Ekshärad

12 september 2004, 07:36

<!--QuoteBegin-Polisen+11 Sep 2004, 16:43:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Polisen 4 11 Sep 2004, 16:43:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är ett jävla tjat om bmw också...ctr är en bra bil. men frågar du mig så har den inte så stor chans mot en m3:a

(provkört båda)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
2.3 (192 hk), 2.5 (238 hk), 3.0 (286 hk), 3.0 GT (295hk). 3.2 (321 hk), 3.2 (343 hk)?

Körde en 3.0 med 286 för någon dag sen, men den gick nog inte som den skulle (var ungefär jämnsnabb med CTR).

Däremot blev CTR:en ifrånkörd av morbroderns 330 Ci Cabb -04 något trimmad.. (rakt fram iaf men var ändå rätt jämnt. Men ganska bra gjort! Cabben väger väl som en tysk pansarvagn från kriget)....

Även om jag älskar CTR'n har jag svårt att se att den skulle köra ifrån en M3. (Möjligtvis jämnt med första generationen: E30, 2.3, 192 hk).....
Senast redigerad av 1 Greven, redigerad totalt 12 gånger.
Niklas Bergström

Civic Type-R -02
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

12 september 2004, 10:06

<!--QuoteBegin-Greven+12 Sep 2004, 07:36:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Greven 4 12 Sep 2004, 07:36:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Polisen+11 Sep 2004, 16:43:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Polisen 4 11 Sep 2004, 16:43:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> det är ett jävla tjat om bmw också...ctr är en bra bil. men frågar du mig så har den inte så stor chans mot en m3:a

(provkört båda)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
2.3 (192 hk), 2.5 (238 hk), 3.0 (286 hk), 3.0 GT (295hk). 3.2 (321 hk), 3.2 (343 hk)?

Körde en 3.0 med 286 för någon dag sen, men den gick nog inte som den skulle (var ungefär jämnsnabb med CTR).

Däremot blev CTR:en ifrånkörd av morbroderns 330 Ci Cabb -04 något trimmad.. (rakt fram iaf men var ändå rätt jämnt. Men ganska bra gjort! Cabben väger väl som en tysk pansarvagn från kriget)....

Även om jag älskar CTR'n har jag svårt att se att den skulle köra ifrån en M3. (Möjligtvis jämnt med första generationen: E30, 2.3, 192 hk)..... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Beror väl på föraren också.

Den M3:an som låg framför mig slickade båda vägkanterna så nog använde han hela vägbredden alltid (Satte ner bakhjulet 2-3 ggr i gruset brevid vägen). Med det säger jag inte att han körde max, men han försökte. Visst var det hans begränsingar som gjorde att jag var snabbare & inte bilens.
Men ut ur kurvorna på ett parlånga rakor trodde jag att han skulle flyga iväg som ett skott, men det var mer att han seeeeegade sig ifrån väldigt sakta.
Antonio Pozzi
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

12 september 2004, 10:20

Manufacturer BMW M GmbH * Honda
Testing Date 12/2000 11/2001
Engine 3246 cccm, 6 Zyl , 24 V * 1998 cccm, 4 Zyl , 16 V
Power 343 PS (252 KW) @ 7900/min * 200 PS (147 KW) @ 7400/min
Torque 365 Nm @ 4900/min * 196 Nm @ 5900/min
Transmission 0 (6) * 0 (6)
Weight 1584 Kg * 1246 Kg
Weight / BhP 4,6 Kg / PS * 6,23 Kg/ PS
0 - 100 Km/h 5,2 s * 7 s
0 - 200 Km/h 18,1 s * 28,4 s
0 - 200-0 Km/h 23,2 s * 33,8 s
Top Speed
250 Km/h * el. begrenzt * 235 Km/h
80 - 120 Km/h 4.Gear 5,2 s * 7 s
100 - 0 Km/h hot 36,4 m , 10,6 m/s * 37,4 m , 10,3 m/s
Transverse Acceleration 1,1 g * 1,1 g
Slalom Course 36 / 110m
123 / 136 Km/h * 124 / 126 Km/h
Round Time Nuerburgring 8.22 min * 8.47 min
Round Time Hockenheim 1.17,6 min * 1.20,9 min


Här är en jämförelse mellan E46 M3 & CTR.
CTR:en ärlite värre på 36 m slalom [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Tiderna runt ringen 8.22 mot 8.47.
Tar man med i beräkningarna att min CTR är lite moddad (både motor & chassi) & hans M3:a (kanske orginal) men en cab så är det nog så pass jämt att föraren avgör. Vet inte hur mkt långsammare cabben är, men en hel del måste ju skilja.
Senast redigerad av 1 Antonio, redigerad totalt 12 gånger.
Antonio Pozzi
Polisen
Användare
Användare
Inlägg: 111
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:41
Ort: sthlm

12 september 2004, 12:40

321hk m3 vare jag körde...fett med klös! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>

det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
tonyt1g3r73
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 40
Blev medlem: 29 juli 2004, 11:54
Ort: Göteborg

12 september 2004, 18:29

Hallå!!!

Skall inte ni vara på dagis så här dags?
Tony Heimdahl, Göteborg-Stenungsund-Tjörn

Honda Accord Coupé -95

Skillnaden mellan teori och praktik är att i teorin är det ingen skillnad men i praktiken så är det.
Edin
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:14
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

12 september 2004, 18:38

<!--QuoteBegin-tonyt1g3r73+12 Sep 2004, 17:29:16--><div class='quotetop'>QUOTE(tonyt1g3r73 4 12 Sep 2004, 17:29:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hallå!!!

Skall inte ni vara på dagis så här dags?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jasså du brukar va på dagis på söndagar.... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Jesper Edin
tonyt1g3r73
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 40
Blev medlem: 29 juli 2004, 11:54
Ort: Göteborg

12 september 2004, 20:21

Tony Heimdahl, Göteborg-Stenungsund-Tjörn

Honda Accord Coupé -95

Skillnaden mellan teori och praktik är att i teorin är det ingen skillnad men i praktiken så är det.
bullen!
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 17 juli 2005, 12:29

1 augusti 2005, 18:46

<!--QuoteBegin-BenjieCTR+10 Sep 2004, 16:15:40--><div class='quotetop'>QUOTE(BenjieCTR 4 10 Sep 2004, 16:15:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag börjar med att säga.... BMW 325 OCH 328 SKILJER DET 1HK o 2NM!!! var så säkra... och ifrågasätt inte mig..  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] .. iallafall... en ctr är snabbare... 328 har en 0-100 tid på 7.2 sec och en ctr (01-03) på 6.8 sec... anledningen där e också att CTRen är svårstartad pga framhjulsdrift.. en hamster kan få bra start med en 193 hästars bakhjulsdriven bil.. men 200hk o framhjul är desto svårare... ta en 328 o CTR i lite rullning o låt CTRens Vtec jobba.. då ser du 328an i backspegeln.... jag o min kompis brukar skoj rejsa rätt ofta... jag har en CTR med AEMs cold air intake... (vissa säger det ska ge 20hk men jag vet inte...) och upp till 150km/h kommer han inte ens en bil längd före mig.. men sen har han e rak 3.2 liters sexa med vrid o hästar så det blir gott om.. så han drar... men en 328?? HAHA tillåt mig att skratta... jag drar även pappas bmw 330ci med CTR.... så nu har jag lovordat CTRen tillräckligt.. tack för mig  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=23928"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

50Nm skillnad på 325 och 328 e36 modellan.. 0,7 sek 0-100 snabbare är 328.

men hondan vinner nog.
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

1 augusti 2005, 18:58

50nm på 0,3l? e du säker?

edit: nu har jag hittat d, 244 vs 280
Senast redigerad av 1 hamedius, redigerad totalt 1 gånger.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

1 augusti 2005, 19:02

<!--QuoteBegin-Antonio+12 Sep 2004, 10:20:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 12 Sep 2004, 10:20:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Manufacturer  BMW M GmbH                  * Honda
Testing Date  12/2000    11/2001 
Engine  3246 cccm, 6 Zyl , 24 V            * 1998 cccm, 4 Zyl , 16 V
Power  343 PS (252 KW) @ 7900/min      * 200 PS (147 KW) @ 7400/min
Torque  365 Nm @ 4900/min                  * 196 Nm @ 5900/min
Transmission  0 (6)                              * 0 (6)
Weight  1584 Kg                                  *  1246 Kg
Weight / BhP    4,6 Kg / PS                    *  6,23 Kg/ PS
0 - 100 Km/h  5,2 s                              * 7 s
0 - 200 Km/h  18,1 s                            * 28,4 s
0 - 200-0 Km/h  23,2 s                          * 33,8 s
Top Speed
  250 Km/h * el. begrenzt                    *  235 Km/h 
80 - 120 Km/h 4.Gear  5,2 s                  * 7 s
100 - 0 Km/h hot  36,4 m , 10,6 m/s      * 37,4 m , 10,3 m/s
Transverse Acceleration  1,1 g              * 1,1 g
Slalom Course 36 / 110m 
123 / 136 Km/h                                *  124 / 126 Km/h
Round Time Nuerburgring    8.22 min    *  8.47 min
Round Time Hockenheim  1.17,6 min      * 1.20,9 min


Här är en jämförelse mellan E46 M3 & CTR.
CTR:en ärlite värre på 36 m slalom  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Tiderna runt ringen 8.22 mot 8.47.
Tar man med i beräkningarna att min CTR är lite moddad (både motor & chassi) & hans M3:a (kanske orginal) men en cab så är det nog så pass jämt att föraren avgör. Vet inte hur mkt långsammare cabben är, men en hel del måste ju skilja.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=24603"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Dem där siffrorna stämmer ju ingenstans, ctr kör bl.a 0 - 100 på 6.6 ( 6.8 under 2004 ) ... så första siffran stämde inte ens.... känns inte så trovärdigt då.

Men givetvis steker M3orna CTR, 321 hk modellen steker också ctr, dem går satans bra! 286 hästarn har det tungt mot CTR dock.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Skriv svar