Europa "launchar" med cool prestanda...

ENBART för motorrelaterade topics
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

6 januari 2006, 15:20

Ursäkta rubriken, men har det inte börjat bli så ? Jag är gammal, men inte tillräckligt för att veta hur det var på 80-talet med bilindustrin.

Nuförtiden så när tyskarna och volvo lanserar en ny modell så är det T5-sport-V8-330 whatever som oftast kommer först, dyra sportiga och maffiga, och sedan när alla dreglat efter dem en tid så kommer svensson modellerna, BMW 320, Volvo 2.4 etc...

Nu gör Volvo det igen: <a href="http://www.channel4.com/4car/gallery/co ... index.html" target="_blank">http://www.channel4.com/4car/gallery/co ... ex.html</a>

2.4T motor sportig design... och vad gör Honda, jaaa, lanserar den häftiga 140hk 1.8 motorn som jag så längtar efter, jag vill så ha en ny bil med nästan 100hk midnre än man har idag... F*ck... marknadskrafter, jag förstår men...

Jag är säker på att på den penningstarka Tyska&Svenska marknaden så förlorar Honda otroligt mycket "mind share" pga. denna taktik... Om 1år är Honda Civic ihågkommen som pruttmobilen med 100hk mindre än en VW Golf eller Audi A3:a...


...men men, hoppas det gör annat med Honda 4Sports, för den vill jag ha [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ...eller möjligen Legenden om den nu inte blir en halvmiljons bil utan mer i Audi A6 3.2FSI klassen...
[b]Profile to be deleted[/b]
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

6 januari 2006, 15:26

"Om 1år är Honda Civic ihågkommen som pruttmobilen med 100hk mindre än en VW Golf eller Audi A3:a...
"

så länge jag vet vad jag kör, o e nöjd med det skiter jag i vad folk tycker..?!

visst de hade vart kul om honda säljer mer, men så länge de gör bilar som jag vill ha och som hamnar i sverige så spelar de mig ingen roll även om BMW släppte en ny m5:a nyss...

vad påverkar de mitt val?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

6 januari 2006, 15:35

Du har så rätt Patrik, huvudsaken att man själv är nöjd, och det är man ju oftast med Hondas bilar... med otroligt synd med dessa lågprestanda motorerna som de alltid lanserar.

Dock har det väl med marknaden att göra, i USA har Honda en bättre image och där är man beredd att betala stora pengar för en Acura/Honda, och då vågar också Honda motorisera dessa med 6-or eller liknande. En Acura TL kostar ju i USA ungefär samma som en Audi A4 3.2, men INGEN förutom jag själva [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] skulle säkert betala 350tkr för en Honda Accord, för ALLA vet ju att en Audi turbo häst är minst 2gånger kraftigare än en Honda häst, för det är inte en quattro häst [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[b]Profile to be deleted[/b]
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 808
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България

6 januari 2006, 16:10

Inte första gången du klagar på Honda och deras marknadsföring...
varför inte skicka mail till dem?
Благодаря мутра!
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

6 januari 2006, 17:54

Clabbe, mitt ord spelar ingen roll... en konsument kan aldrig påverka ett större företag när det gäller produkter som de lanserar i respektive land.

Det enda som skulle påverka är att det plötsligt blev ett sport-Honda sug i Sverige och importören skulle se möjlighet att kapitalisera på det, men det är ju litet hönan och ägget, varför skulle det bli sport-Honda sug med slöa shoppingvagnar för tant Elna i Haninge ? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ( CTR är undantag, men jag tror det behövs mer än det, hur många CTR har det sålts ? Mer än CR-V ? ) ...tror också att 250-300tkr familjebilsklassen är super viktig, framförallt för imagen, Accorden är bra, men en Accord Type-S med 240hk skulle göra susen...

Men Honda är inte ensamma, titta bara på Toyota, satsar stort, störst av alla i F1 och hurdana bilar levererar de på marknaden, joo, det slöaste eländen vi någonsin har skådat... en 140hk Avensis anyone ?

Det intressanta är ju att Nissan som inte storsatsar på F1 har gett oss 350Z och ännu till förstår sig på att uppgradera den till 300hk i år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

...hmm, hade tydligen för mycket tid såhär på 13-helgen, skall inte skriva mer...
[b]Profile to be deleted[/b]
Greven-RC
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 4 mars 2005, 13:42
Ort: Ängelholm/Lysekil
Kontakt:

6 januari 2006, 18:37

typ alla japs har det så med små motorer i ett brett utbud(undantag supra,skyline,350 osv)

men varför "klaga"..det finns ju andra bila som kanske uppfyller dom krav respektive person har-ja menar honda e ju inte precis värsting bilar men dom e mkt bra/snabba/roliga/snygga/kvalite med tanke på PRISET!

inte fan hadde man haft en futtig CRX om man hadde haft råd med nån mkt roligare bil tex S2k bara för att det e Honda då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] men tex 350Z,supa.M3 osv osv-listan kan göras lååång!
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

6 januari 2006, 20:03

Jag tycker Honda verkar se Sverige och Europa som en förlorad marknad, med tanke på att de endast marknadsför fjurtmodellerna, förutom S2K, CTR.
Och Honda verkar vara helt nöjda med det, de vill inte utöka säljandet här.
Annars hade fler modeller marknadsförs, självklart kanske det inte generar vinst de första åren men med tiden tror jag att de kan bli nåt.

Yash som vill se Acura RL, TL, MDX, Element, Ridgeline, Insight, Integra exc exc Bild
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 6 gånger.
Only M Matters
M Säverot
Användare
Användare
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16

6 januari 2006, 21:35

mina släktingars granne(bor i texas) bytte sin 95 aero mot en acura tl när jag var där förra året så jag passa på att klämma på den lite riktigt nice bil tyvärr så körde jag den alldrig, den hade inte varit fel om den fanns till försäljning i svea
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
wriid
Användare
Användare
Inlägg: 180
Blev medlem: 10 november 2004, 19:40
Namn: Johnny Åkerlind
Ort: Nacka

6 januari 2006, 21:46

<!--QuoteBegin-YASH+6 Jan 2006, 20:03:42--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 6 Jan 2006, 20:03:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tycker Honda verkar se Sverige och Europa som en förlorad marknad, med tanke på att de endast marknadsför fjurtmodellerna, förutom S2K, CTR.
Och Honda verkar vara helt nöjda med det, de vill inte utöka säljandet här.
Annars hade fler modeller marknadsförs, självklart kanske det inte generar vinst de första åren men med tiden tror jag att de kan bli nåt.

Yash som vill se Acura RL, TL, MDX, Element, Ridgeline, Insight, Integra  exc exc Bild
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227803"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Trots att sverige/europa kanske inte är en stor marknad för honda så borde dem väl ändå kunna se att integran skulle kunna säljas rätt bra. de skulle ju kunna ta en tripp hit till sverige t.ex. och kolla hur mkt hyndor det finns här och efterfrågan på ex integra är rätt stor... men detta är väl bara ett önsketänkande från min sida. Bild
[b]Medlem #1535[/b]
david-o
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 436
Blev medlem: 9 juni 2004, 23:07
Ort: Baden - CH

6 januari 2006, 22:07

Men är det verkligen så att andra tillverkare lanserar sina värsta modeller först?
Vad jag vill minnas så har t.ex. alltid bmw m3 och m3 csl kommit en stund efter den vanliga 3-serien och detsamma gäller med audis rs-modeller om jag inte minns helt fel.
Volvos C30 är ju bara en konceptbil än så länge och då brukar man ju kräma ner lite större motorer för att folk ska få upp ögonen.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

6 januari 2006, 22:07

<!--QuoteBegin-8500rpm+6 Jan 2006, 16:20:35--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 6 Jan 2006, 16:20:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ursäkta rubriken, men har det inte börjat bli så ? Jag är gammal, men inte tillräckligt för att veta hur det var på 80-talet med bilindustrin.

Nuförtiden så när tyskarna och volvo lanserar en ny modell så är det T5-sport-V8-330 whatever som oftast kommer först, dyra sportiga och maffiga, och sedan när alla dreglat efter dem en tid så kommer svensson modellerna, BMW 320, Volvo 2.4 etc...

Nu gör Volvo det igen: <a href="http://www.channel4.com/4car/gallery/co ... index.html" target="_blank">http://www.channel4.com/4car/gallery/co ... ex.html</a>

2.4T motor sportig design... och vad gör Honda, jaaa, lanserar den häftiga 140hk 1.8 motorn som jag så längtar efter, jag vill så ha en ny bil med nästan 100hk midnre än man har idag... F*ck... marknadskrafter, jag förstår men...

Jag är säker på att på den penningstarka Tyska&Svenska marknaden så förlorar Honda otroligt mycket "mind share" pga. denna taktik... Om 1år är Honda Civic ihågkommen som pruttmobilen med 100hk mindre än en VW Golf eller Audi A3:a...


...men men, hoppas det gör annat med Honda 4Sports, för den vill jag ha [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ...eller möjligen Legenden om den nu inte blir en halvmiljons bil utan mer i Audi A6 3.2FSI klassen...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227748"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

honda säljer fler vagnar än volvo audi och bmw tillsammans... så.. vilka är smarta?
Du sålde en sportvagn som S2000 för en Bmw330 ... allt du egentligen vill ha är någon form av motorstark sedanmodell... det kanske inte är honda som gäller i så fall?
Medlem 427
SiR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 april 2004, 03:28

6 januari 2006, 22:20

han är ute efter prestige..thats it

och är missnöjd med att honda inte har dessa prestigevagnar här i europa/sverige

det är ju inte första klagoinlägget han gör
Senast redigerad av 1 SiR, redigerad totalt 6 gånger.
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

7 januari 2006, 10:11

SiR: Där har du helt fel, är inte alls ute efter prestige, men Sport... du som vet så kan ju berätta vad som är sportigt i Accorden ? Är det de enorma 190hk eller kanske Recaro stolarna som finns som tillval, eller kanske det JTCC/Mugen inspirerade bodykittet eller den tuffa Type-R tillvalsratten ? Jag hittar inget sådant, för mig är det en normal familjebil...

Jag bryr mig ingenting om prestige, men mycket om "upplevd sport", och där vinner BMW alla gånger, deras M-Sport koncept är sportigare än Hondas "lasthållare i bagageutrymmet" [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ...och DETTA tycker jag är synd, men men... skall försöka att inte skriva mer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[b]Profile to be deleted[/b]
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

7 januari 2006, 11:32

en accord diesel lär ju hänga av en 330 på såväl bana som rakt fram...

dock inte vad jag har i siffror för jag har aldrig jämfört, men min mor har 330 o accorden känns ju öööversnabb mot 330!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

7 januari 2006, 11:42

<!--QuoteBegin-PatrikGBG+7 Jan 2006, 12:32:52--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 7 Jan 2006, 12:32:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->en accord diesel lär ju hänga av en 330 på såväl bana som rakt fram...

dock inte vad jag har i siffror för jag har aldrig jämfört, men min mor har 330 o accorden känns ju öööversnabb mot 330!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227904"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Men kom ner på jorden ett slag.
En Accorddiesel acca ifrån en 330 som går hyffsat jämt med CTR??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]

Diesel känns alltid snabbt pga de enorma vridet, men de gör dem inte översnabba som du vill uttrycka det...
Antonio Pozzi
SiR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 april 2004, 03:28

7 januari 2006, 12:28

hahaha

en accord diesel har inte en suck mot en bmw 330 rakt fram från 0 km/h eller på bana, så är det bara [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

dock kan jag tillägga att KANSKE accord dieseln kan hävda sig bra eller till och med axxa ifrån en sugmotor-bil uppe i fart vid vissa hastigheter och på vissa växlar

accord dieseln är gjord för att ha en förfinad gång (totalt vibrationsfri) och en mycket låg bränsleförbrukning, det är ingen räzer och kommer aldrig att bli en räzer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

lite offtopic kanske men jaja
Senast redigerad av 1 SiR, redigerad totalt 7 gånger.
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

7 januari 2006, 13:09

väldigt offtopic ja...

men jag uppöever fortfarnade accorden snabbare...som jag skrev kanske det inte e så..men jag känner så..!

330 e ju ingen räcer precis, iofs enligt alla bmw frälsta
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

7 januari 2006, 13:38

För att hoppa tillbaka till topic...

Jag tycker också det är synd att nya civic inte lanseras med roligare motoralternativ. I sverige får vi inte ens dieseln som är piggast hittills (om jag förstått det rätt så handlar det om avgaskrav/partikelfilter eller nåt sånt). Får hoppas att den dyker upp senare.

Dock är ju honda knappast ensamma med att hålla tillbaka prestandavarianter i början av en ny modellgeneration. Jämför bmw 1-serie, nya golf, audi a3 (s3) osv...

Honda ska iaf ha credit för att de tagit fram ett brett tillbehörsprogram till den nya civicen. Allt från fläskiga 18" till ett snyggt kjolpaket och fotbelysning i blått neon (finns säkert nån fjortis som vill ha det.. ) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] och en massa andra grejjer.

Nu saknar vi bara lite roligare motorer...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

7 januari 2006, 13:44

Nej, 330:an är ingen racer, men går jämt med CTR och lämnar Mazda RX-8 och många andra, vilket är både roligt och synd... dock är detta ju väldigt offtopic...

Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället, kanske någon kan berätta om "sport stolarna" som extra tillval i Accorden ? Jag har inte hittat några sådana, de små detaljerna är viktiga för mig... tyvärr, jag gillar också Audis S-Line koncept, synd att Honda inte har ett "Type-R" paket till Accorden för 60tkr som skulle piffa upp utseendet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag vet att det svider för er, det gör det för mig också, men ingen tvekan om vilka biltillverkare har mest "sport" i sin tillverkning för tillfället, t.om. Opel med sin OPC säljer ju snart riktigt najs bilar... Kommentera nu inte att Aldrig en Opel, hellre en långsam Honda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Sanningen är att jag upplever 250Opel Hk starkare än 150 Honda Hk, håller någon med ?
Senast redigerad av 1 8500rpm, redigerad totalt 7 gånger.
[b]Profile to be deleted[/b]
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

7 januari 2006, 14:17

<!--QuoteBegin-8500rpm+7 Jan 2006, 13:44:02--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 7 Jan 2006, 13:44:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället, kanske någon kan berätta om "sport stolarna" som extra tillval i Accorden ? Jag har inte hittat några sådana, de små detaljerna är viktiga för mig... tyvärr, jag gillar också Audis S-Line koncept, synd att Honda inte har ett "Type-R" paket till Accorden för 60tkr som skulle piffa upp utseendet Bild

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227936"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag vet att honda kommer att släppa den faceliftade accorden i år som en Type-S modell.. Exakt vad det innebär vet jag inte, men tippar väl att det mest handlar om styvare fjädring, fälgar, lite plast och någon inredningsdetalj. Vore skoj om det blev lite sportigare stolar också. Någon motortrimning lär knappast vara aktuell.

Här är en bild av en extrautrustad accord direkt från honda.se, men om det rör sig om Type-S framgår inte.
Bild
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

7 januari 2006, 16:03

Den är fin ToLo !! Speciellt fälgarna är extremt coola... skulle det bara vara Recaro stolar, Momo ratt, lite sportigare grill och 220-240hk under huven så skulle jag gärna byta bort min BMW för den...
[b]Profile to be deleted[/b]
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7955
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 8 times
Kontakt:

7 januari 2006, 16:11

Hondas linje har väl aldrig varit att erbjuda en massa lull till någon modell? Det tror jag är ett Europeiskt fenomen. Man köper en snikig modell av ett märke hänger på en massa "optic"prylar och vips så har man en modell som ser ut som den dyraste. Om man testat en Audi eller BMW utan sportstolar förstår man varför de erbjuder detta som tillval, org-stolarna går knappt sitta i, så de kunde lika bra satt in en pallstol.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
No 666
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:11
Bil: S2000
Namn: Olle Harju
Ort: Sthlm
Kontakt:

7 januari 2006, 17:40

<!--QuoteBegin-8500rpm+7 Jan 2006, 13:44:02--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 7 Jan 2006, 13:44:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, 330:an är ingen racer, men går jämt med CTR och lämnar Mazda RX-8 och många andra, vilket är både roligt och synd... dock är detta ju väldigt offtopic...

Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället, kanske någon kan berätta om "sport stolarna" som extra tillval i Accorden ? Jag har inte hittat några sådana, de små detaljerna är viktiga för mig... tyvärr, jag gillar också Audis S-Line koncept, synd att Honda inte har ett "Type-R" paket till Accorden för 60tkr som skulle piffa upp utseendet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag vet att det svider för er, det gör det för mig också, men ingen tvekan om vilka biltillverkare har mest "sport" i sin tillverkning för tillfället, t.om. Opel med sin OPC säljer ju snart riktigt najs bilar... Kommentera nu inte att Aldrig en Opel, hellre en långsam Honda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Sanningen är att jag upplever 250Opel Hk starkare än 150 Honda Hk, håller någon med ?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227936"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

OT här med:
Har kört mycke bmw och vi har även haft en hel del olika modeller. Det är inget fel på dem, synd att de kostar så mycket bara. Tyskarna får dock se upp nu, för japsarna håller på vakna inom alla områden och det med tunga svingar som kommer få tillverkar som lägger till 40% av priset bara för att kunden är dum nog att betala det priset för ett visst märke. Ta tex Nya IS serien från lexus, den kommer peta BMW 3-serien(e90) i ögonen något enormt, dessutom är den mycket snyggare än BMW:n. Instegsmodellen IS250 har 208 hk upp till en fläskig motsvarighet till M3 som kommer ha v8 och ca 450 hk och kommer heta IS 500. Tittar man sedan på utrustning och pris kommer man fort inse att BMW inte är värd pengarna i förhållande till tex Lexus. Det är min åsikt iaf...

330i vare sig det är en e46 eller e90, är väl ändå inte den roligaste familjesedanen? Enligt mig själv finns ju bra mycket roligare japsar med mer krut och fyrhjulskrafs som är lika rymliga och håller samma om inte bättre kvalle under 400tkr strecket. Så ska man leta riktig sportighet i en vardags il är det ju egentligen japsmaskiner man ska titta på, om man inte vill vara skuldsatt i resten av sitt liv. Tänk bara när Nissan kommer släppa ut Skyline R35 GT-R på världsmarknaden. Haha bye bye tyska tomteslädar...
Senast redigerad av 1 No 666, redigerad totalt 7 gånger.
S2K-BFR
Honda Insight
Hubbe
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 oktober 2005, 02:26

7 januari 2006, 22:09

Jag tycker att Honda USA sköter sin business och marknadsföring mycket bättre än vad Honda Europa gör. Kolla bara nära nya Civicen kom! En hel drös med tuffa modeller från sportiga Coupe Si till hybriden IMA. Det märks också i försäljningssiffrorna där Honda och Acura gör mycket bra ifrån sig i Nordamerika.

På något sätt verkar det som om Honda inte riktigt bryr helhjärtat på Europa för att de vet med sig att de förmodligen aldrig kommer bli någon storspelare här utan riktar sina krafter mot USA. I Europa nöjer de sig med att vara ett litet nisch-märke.

Vad gäller körglädje och prestanda bryr jag mig faktiskt inte så mycket om vad det är för märke på bilen utan det är hur stor potential den har som är viktigt för mig förutsatt att den har gedigen kvalitet och hela den biten. Jag köper gärna allt från Opel, Audi, Honda, BMW förutsatt att de har produkter som ger bra prestanda, körglädje och byggkvalitet för en rimlig kostnad.
Hubert Tylehed
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

7 januari 2006, 22:44

Det verkar här som många tror att ett bilmärke tjänar mycket på sina prestandamodeller... sanningen är nog snarare den motsatta. Det är i princip mycket små fördelar att ha massa super-prestandamodeller av en normal standardvagn.
Därmed vill jag inte säga att jag inte vill att honda ska levera några sådana till europa, men att kalla det för misstag att inte göra det vet jag inte om det är.
Medlem 427
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

7 januari 2006, 22:46

Underskatta inte vikten av att ha prestandaversioner för att även dra publik till snik versionerna.
Prestandaversionerna är varumärkesbyggande.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 4211
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

7 januari 2006, 22:51

Vänta nåt år till när alla nya modeller kommer ut utan några effektrestriktioner, Europeiska bilar lär ju bli ifrånkörda så det skriker om det.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

7 januari 2006, 23:00

<!--QuoteBegin-Dani+7 Jan 2006, 23:51:28--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Jan 2006, 23:51:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vänta nåt år till när alla nya modeller kommer ut utan några effektrestriktioner, Europeiska bilar lär ju bli ifrånkörda så det skriker om det.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228091"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

De lär miljökraven sätta käppar i hjulen för tids nog...
Antonio Pozzi
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

7 januari 2006, 23:30

roligast tycker jag nog ändå är SEAT som i många år gjort reklam för sina "sportiga" "emotion" bilar som haft strax över 100hk.. inte direkt sportigt.. och vänder man upp & ned på bilarna så är de inte sportiga där heller..
Medlem 427
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

7 januari 2006, 23:36

De har ju Leon Cupra R på 225 HK.
Även nya Leonen kommer ju i Sportversion...
Antonio Pozzi
Skriv svar