Europa "launchar" med cool prestanda...

ENBART för motorrelaterade topics
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

8 januari 2006, 01:48

<!--QuoteBegin-Charly+7 Jan 2006, 22:44:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 7 Jan 2006, 22:44:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det verkar här som många tror att ett bilmärke tjänar mycket på sina prestandamodeller... sanningen är nog snarare den motsatta. Det är i princip mycket små fördelar att ha massa super-prestandamodeller av en normal standardvagn.
Därmed vill jag inte säga att jag inte vill att honda ska levera några sådana till europa, men att kalla det för misstag att inte göra det vet jag inte om det är.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228088"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är sant att biltillverkarna förmodligen har mer att tjäna på svenssonmodellerna, men sportmodellerna är riktigt bra och prisvärda reklampelare.

Se bara på nya civicen i usa, där nästan alla recensioner har varit av SI-modellen (trots att det även finns en svagare variant att köpa). Den har fått lysande kritik och såväl den svagare som den starkare modellen säljer som smör.

Det jag vill säga med detta är att om nya EU-civic redan från början hade funnits med exempelvis K20A som motoralternativ så hade nog motorjournalisternas "första-titt" på nya civic varit mer positiva än de vi läst hittills.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Hubbe
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 oktober 2005, 02:26

8 januari 2006, 02:02

Seat har problem med sin image överlag i hela Europa. Märket skall förknippas med sportighet och vara en konkurrent till Alfa Romeo mfl är det tänkt. Än så länge brottas dem med identitetsproblem men vem vet, de kanske på sikt blir ett sportigt märke i folks ögon. Det är svårt att skaffa sig en identitet i VW-gruppen. Skoda har ju lyckats skapa en identitet av att vara bra-köp-märke, nuftigt även fast de inte är speciellt billiga längre. VW, folkbilen, Audi, sport och prestige.

Seat Leon Cupra R är dock en jäkligt grym bil. Tuff look. Metallbussningar. Potent.
Hubert Tylehed
SiR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 april 2004, 03:28

8 januari 2006, 08:15

fortfarande finns det hopp för markus [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

saxat från vtec.net

Now on to the mysterious portion of our headline. Before we share this, we can't emphasize enough that everything you are about to read is based upon a completely unsubstantiated rumor. Furthermore, if this rumor is correct, it could spoil a surprise, so you may not wish to read any further if you like surprises. We don't even know what to think of it ourselves because we're hearing about it so late and it seems a little bit too good to be true. So PLEASE treat it as such and don't be surprised if it proves to be 100% false. Anyhow, with all these disclaimers in place, we very recently heard from unnamed sources that there are plans for Acura (or possibly Honda) to surprise everyone in Detroit this year by revealing a never-before-seen concept vehicle. According to the rumor, this concept is said to be a mid-engined, V6 sports car, and though the details are sketchy, from what little we've heard, (if there are in fact plans for such a concept) we would assume that this could possibly be a concept of the rumored "sub-NSX" sports car that some of the Acura dealers have been mumbling about for a year or two. We don't know if this rumor even has a 50/50 chance of being true because it would seem odd that Acura (or Honda) would deflect attention away from their official Detroit intros, but it's not unprecedented. Of course we'd love it if such a concept were shown, but until we get some sort of other confirmation, we're playing it safe and straddling the fence on this one. We've contacted Honda representative Sage Marie and he stated that there are no such plans for Honda at the Detroit show. We also left a voicemail with Acura representative Mike Spencer, and have not heard back from him yet. We will provide updates if we learn anything else.

hela länken

<a href="http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=470639" target="_blank">http://www.vtec.net/news/news-item?news ... =470639</a>
Stefan Hagman

Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

8 januari 2006, 15:19

<!--QuoteBegin-ToLo+8 Jan 2006, 02:48:32--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 8 Jan 2006, 02:48:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Charly+7 Jan 2006, 22:44:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 7 Jan 2006, 22:44:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det verkar här som många tror att ett bilmärke tjänar mycket på sina prestandamodeller... sanningen är nog snarare den motsatta. Det är i princip mycket små fördelar att ha massa super-prestandamodeller av en normal standardvagn.
Därmed vill jag inte säga att jag inte vill att honda ska levera några sådana till europa, men att kalla det för misstag att inte göra det vet jag inte om det är.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228088"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är sant att biltillverkarna förmodligen har mer att tjäna på svenssonmodellerna, men sportmodellerna är riktigt bra och prisvärda reklampelare.

Se bara på nya civicen i usa, där nästan alla recensioner har varit av SI-modellen (trots att det även finns en svagare variant att köpa). Den har fått lysande kritik och såväl den svagare som den starkare modellen säljer som smör.

Det jag vill säga med detta är att om nya EU-civic redan från början hade funnits med exempelvis K20A som motoralternativ så hade nog motorjournalisternas "första-titt" på nya civic varit mer positiva än de vi läst hittills.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228152"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

varför det? De klagade oftast inte på motorstyrkan.

Dessutom så vill jag påstå att C32AMG, M3, M5, Golf GTI, Golf R32, RS6, S6 mfl INTE kommer innan den "tråkiga" 100hk snikmodellen... Eller har jag fel?
Om jag minns rätt så kom väl även S60R även den efter den vanliga S60.
Medlem 427
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

8 januari 2006, 16:18

<!--QuoteBegin-Charly+8 Jan 2006, 15:19:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 8 Jan 2006, 15:19:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför det? De klagade oftast inte på motorstyrkan.

Dessutom så vill jag påstå att C32AMG, M3, M5, Golf GTI, Golf R32, RS6, S6 mfl INTE kommer innan den "tråkiga" 100hk snikmodellen... Eller har jag fel?
Om jag minns rätt så kom väl även S60R även den efter den vanliga S60.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228239"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Börjar med att quota mig själv från ett tidigare inlägg i tråden. Många tillverkare släpper snikmodeller till att börja med.

<!--QuoteBegin-ToLo+7 Jan 2006, 13:38:10--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 7 Jan 2006, 13:38:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dock är ju honda knappast ensamma med att hålla tillbaka prestandavarianter i början av en ny modellgeneration. Jämför bmw 1-serie, nya golf, audi a3 (s3) osv...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227934"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Motorjournalisterna har inte direkt klagat på motorstyrkan, men knappast hyllat den heller. Med så mycket sportighet i civicens nya utseende så tycker jag helt klart att det borde gå att välja en starkare motor än 1.8 140hk i sverige. Säkert inget större fel på den motorn heller, men för alla som ränner runt på banor eller gillar att dra iväg från rödljus är det ju knappast ett alternativ.

Menar du att det hade varit sämre för honda att även ha haft en variant med exempelvis K20A redan vid lanseringen? I usa verkar det ju gå rätt bra..
Senast redigerad av 1 ToLo, redigerad totalt 8 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Användarvisningsbild
Kraft
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 811
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

8 januari 2006, 18:03

<!--QuoteBegin-8500rpm+7 Jan 2006, 14:44:02--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 7 Jan 2006, 14:44:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, 330:an är ingen racer, men går jämt med CTR och lämnar Mazda RX-8 och många andra, vilket är både roligt och synd... dock är detta ju väldigt offtopic...

Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället,
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227936"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför inte köpa en EVO 8-9 eller en subaru.
Roligare och snabbare familjesedan hittar du inte under 400k
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

8 januari 2006, 20:36

<!--QuoteBegin-ToLo+8 Jan 2006, 17:18:02--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 8 Jan 2006, 17:18:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Menar du att det hade varit sämre för honda att även ha haft en variant  med exempelvis K20A redan vid lanseringen? I usa verkar det ju gå rätt bra..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228252"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ja det menar jag, eller menar du att de misslyckats då de tagit fram en motor som har 140 hk.. motsvarande en 2.4L motor från volvo. Fast med en bränsleförbrukning
som en betydligt motorsvagare bil.
Hade jag varit ute efter en standardvagn idag istället för 8 månader sedan så hade den nog legat ruskigt bra till hos mig.
Den enda K20-motorn jag kan tänka mig att de hade satt i är i så fall den motorn på 160 hk och inte mer.
Jag har fått känslan av att honda har ett ansvar när det kommer till hk och väghållning och släpper inte en krutad version av en standardvagn bara sådär som andra tillverkare kan göra.
Missade att du visade på att de andra tillverkarna också släpper "snik-modeller" först. Var nog lite på örat när jag skrev det inlägget [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Medlem 427
8500rpm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:35

9 januari 2006, 07:08

<!--QuoteBegin-Kraft+8 Jan 2006, 18:03:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft @ 8 Jan 2006, 18:03:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-8500rpm+7 Jan 2006, 14:44:02--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 7 Jan 2006, 14:44:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, 330:an är ingen racer, men går jämt med CTR och lämnar Mazda RX-8 och många andra, vilket är både roligt och synd... dock är detta ju väldigt offtopic...

Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället,
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227936"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför inte köpa en EVO 8-9 eller en subaru.
Roligare och snabbare familjesedan hittar du inte under 400k
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228289"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Problemet med Evo och Subborna är att det glömde att uppdatera inredningen efter 1994, Honda Accord fräshade upp sig 1999, och 2003 men Subba och Mitsu tänkte att det som var bra 94 är bra nu också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Även om "upplevd sport" och "konkret sport" är mycket viktiga så är det även viktigt att om man betalar mycket pengar för en bil så skall inredningen se ut att härstamma från detta sekel, vilket Subba & Mitsu missar rejält... Honda Accord är fin inne, fina material, in med en Recoro stol, Momo ratt och 250hk motor och den vore 100x attraktivare för mig än submitsu... dock skulle jag vilja ha en LSD som ATR:n, det var så roligt....

Én kommentar om "först prestanda versionern"... jag kanske har Audi om bakfoten, men de kommer alltid ut först med 2.4, 3.2FSI "typs" motorer, och sedan med en 1.8T eller 2.0T "billig" variant... var inte Volvo S60 och V50 också marknadsförda som snabba 200hk+ maskiner och Saab 9-3 som en 2.0T maskin och sedan efter launchen en 1.8T maskin... Troligen ingen stor katastrof men jag tror bestämt att man skapar en "image" på det sättet, och hjälper försäljninge av snik varianterna...
Senast redigerad av 1 8500rpm, redigerad totalt 9 gånger.
[b]Profile to be deleted[/b]
No 666
Användare
Användare
Inlägg: 114
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:11
Bil: S2000
Namn: Olle Harju
Ort: Sthlm
Kontakt:

9 januari 2006, 16:25

<!--QuoteBegin-8500rpm+9 Jan 2006, 07:08:00--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 9 Jan 2006, 07:08:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Kraft+8 Jan 2006, 18:03:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft @ 8 Jan 2006, 18:03:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-8500rpm+7 Jan 2006, 14:44:02--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 7 Jan 2006, 14:44:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, 330:an är ingen racer, men går jämt med CTR och lämnar Mazda RX-8 och många andra, vilket är både roligt och synd... dock är detta ju väldigt offtopic...

Jag är ingen BMW fantast, men jag anser att jag kör den bästa&roligaste familjesedanen under 400tkr för tillfället,
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=227936"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför inte köpa en EVO 8-9 eller en subaru.
Roligare och snabbare familjesedan hittar du inte under 400k
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228289"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Problemet med Evo och Subborna är att det glömde att uppdatera inredningen efter 1994, Honda Accord fräshade upp sig 1999, och 2003 men Subba och Mitsu tänkte att det som var bra 94 är bra nu också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Även om "upplevd sport" och "konkret sport" är mycket viktiga så är det även viktigt att om man betalar mycket pengar för en bil så skall inredningen se ut att härstamma från detta sekel, vilket Subba & Mitsu missar rejält... Honda Accord är fin inne, fina material, in med en Recoro stol, Momo ratt och 250hk motor och den vore 100x attraktivare för mig än submitsu... dock skulle jag vilja ha en LSD som ATR:n, det var så roligt....

Én kommentar om "först prestanda versionern"... jag kanske har Audi om bakfoten, men de kommer alltid ut först med 2.4, 3.2FSI "typs" motorer, och sedan med en 1.8T eller 2.0T "billig" variant... var inte Volvo S60 och V50 också marknadsförda som snabba 200hk+ maskiner och Saab 9-3 som en 2.0T maskin och sedan efter launchen en 1.8T maskin... Troligen ingen stor katastrof men jag tror bestämt att man skapar en "image" på det sättet, och hjälper försäljninge av snik varianterna...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228413"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag, vet inte om Subban är så pjåkig invändigt ändå:

<a href="http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/ ... 7172-E.jpg" target="_blank">http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/ ... 2-E.jpg</a>

Men Mitsu håller jag med dig helt, fan har dom glömt att designa om sedan 80-talet, eller nåt? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] :

<a href="http://www.compucars.co.uk/carpics/Lg25467-03.jpg" target="_blank">http://www.compucars.co.uk/carpics/Lg25467-03.jpg</a>

När man ändå är uppe i klassen "under eller upp till 400tkr", då skulle jag hellre spara lite mer pengar för att sedan slå till på den nya Honda Legend med awd och allt fläsk man kan tänka sig...Mums... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Först Acura RL(Legend):

<a href="http://www.vwvortex.com/jamie/RL/RL3.jpg" target="_blank">http://www.vwvortex.com/jamie/RL/RL3.jpg</a>

<a href="http://www.prelude-fan.de/pics/legend_g4_1.jpg" target="_blank">http://www.prelude-fan.de/pics/legend_g4_1.jpg</a>

<a href="http://www.prelude-fan.de/pics/legend_g4_3.jpg" target="_blank">http://www.prelude-fan.de/pics/legend_g4_3.jpg</a>

Sedan Honda Legend(JDM):

<a href="http://www.himalayagallery.co.jp/osamu/ ... pane_S.jpg" target="_blank">http://www.himalayagallery.co.jp/osamu/ ... e_S.jpg</a>

<a href="http://www.himalayagallery.co.jp/osamu/ ... SmallS.jpg" target="_blank">http://www.himalayagallery.co.jp/osamu/ ... llS.jpg</a>
S2K-BFR
Honda Insight
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

9 januari 2006, 18:19

<!--QuoteBegin-Charly+8 Jan 2006, 20:36:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 8 Jan 2006, 20:36:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ToLo+8 Jan 2006, 17:18:02--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 8 Jan 2006, 17:18:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Menar du att det hade varit sämre för honda att även ha haft en variant  med exempelvis K20A redan vid lanseringen? I usa verkar det ju gå rätt bra..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228252"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ja det menar jag, eller menar du att de misslyckats då de tagit fram en motor som har 140 hk.. motsvarande en 2.4L motor från volvo. Fast med en bränsleförbrukning
som en betydligt motorsvagare bil.
Hade jag varit ute efter en standardvagn idag istället för 8 månader sedan så hade den nog legat ruskigt bra till hos mig.
Den enda K20-motorn jag kan tänka mig att de hade satt i är i så fall den motorn på 160 hk och inte mer.
Jag har fått känslan av att honda har ett ansvar när det kommer till hk och väghållning och släpper inte en krutad version av en standardvagn bara sådär som andra tillverkare kan göra.
Missade att du visade på att de andra tillverkarna också släpper "snik-modeller" först. Var nog lite på örat när jag skrev det inlägget [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=228331"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag tycker honda verkar ha lyckats väldigt bra med sin nya 1.8 med 140hk. Inget snack om den saken. Jag tycker även att det är väldigt bra att den finns tillgänglig vid launchen för att behaga alla som vill ha en bensinsnål men ändå hyffsat pigg motor. Men jag förstår ändå inte varför honda hade tagit skada av att ÄVEN ha en mer race-aktig motor med mer krut tillgänglig vid launchen. Den ena motorn utesluter ju inte den andra eftersom de riktar sig till helt olika målgrupper.

Nu läser jag mest på forum där folk gillar prestanda, men det verkar som om många går å väntar på att det ska komma någon hetare motor till gen8. Förutom i staterna där alla bara går och väntar på att få sin SI som dom redan beställt.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

9 januari 2006, 19:50

Lite försäljningssiffror för Honda i Europa

<a href="http://www.hondanews.com/CatID1016?view=t&page=1" target="_blank">http://www.hondanews.com/CatID1016?view=t&page=1</a>
Only M Matters
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

9 januari 2006, 20:36

Honda's 2004 European car sales exceeded its original target of 220,000 units, as sales rose 17.6% to a record 255,721 units. The growth was led by sales of the new Accord, the B-segment Jazz model (known as "Fit" in Japan), and the Civic.

Från länken.

Tycker det sammanfattar hondas "osmarta" strategi.

Jag vill därmed inte säga att jag inte tycker att det är trist, det tycker jag.
Jag vill också se en sedan med en sexa i, och gärna en Civic Type-R med massa gött pulver o väghållning som sopar mattan med allt eurotrash.
Medlem 427
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

9 januari 2006, 21:05

De siffrorna innefattar ju iofs inte nya civicen. Strategin förra gången honda släppte en ny civic var ju att lansera TypeR samtidigt som snikmodellerna. Så om vi ska tala om någon strategi så är det snarare så att honda har bytt metod inför kommande generation. Men att det är svenssonmodellerna som säljer mest och genererar mest vinst åt honda är helt säkert sant [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Med det sagt så tror jag säkert att honda ändå kommer att slå försäljningsrekord nästa år igen. Det hör ju till sedvanligheterna. Mer folk får upp ögonen för hondas bilar för varje år som går.

Dock tror jag absolut inte att nästa års siffror hade sett sämre ut om det även funnits en VTI eller TypeR direkt vid lanseringen.
Senast redigerad av 1 ToLo, redigerad totalt 9 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

9 januari 2006, 21:14

Nån som har siffrorna för Hondas försäljning i Sverige?
Only M Matters
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

9 januari 2006, 21:49

Försäljningssiffror 2004 respektive 2005 i Sverige (fast bara jan-sep)

Bild

Kan kolla om jag hittar siffrorna för varje modell...
Senast redigerad av 1 ToLo, redigerad totalt 9 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

9 januari 2006, 22:45

ToLo jag tänkte på lite siffror där man ser försäljningen fördelat på de olika modellerna.
Samt Honda jämfört med andra bilmärken.
Only M Matters
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

9 januari 2006, 23:10

Hmm.. Hittar tyvärr bara för hela europa.. Vet att exempelvis CRV är en storsäljare i sverige, medan jazzen säljer som smör i storstäderna och södra europa.. Så dessa siffror kanske inte stämmer särskilt bra för sverige.. Bild

Bild
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Användarvisningsbild
Auner
Användare
Användare
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

10 januari 2006, 09:17

Som sagt, de borde ju kunnat slänga ut en Vti med 180-200 hk och senare släppa en Type-R bara för att stilla hungern hos de som vill ha lite mer mos. Type-R tycker jag gott man kan vänta på, men det kunde ju varit lite roligare modeller i början också.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

10 januari 2006, 17:53

Undrar verkligen vad den nya Type R:en kan gå lös på i pris.
Tittade på nya Civic 1,8 Exe. Släng på GP-pkt (kjolar & fram & bakspoiler o vinge), 18" så bilen ser ut som på framsidan av Honda Vision & du är uppe på i runda slängar 250K, sen finns det fortfarande tillbehör du kan slänga på innan du e klar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
Antonio Pozzi
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

10 januari 2006, 23:03

Jag kom på att Honda borde använda sig av Volvo V50 som slagpåse när de nu lanserar nya Civicen förresten.
V50 lär väl kunna räknas som "Svenssons folkbil"...

Utrymmen med baksäte uppfält:
Civic (1,8 exe): 485 liter
V50: 417 liter

Utrymme fällt baksäte:
Civic (1,8 exe): 1352 liter
V50: 1307 liter

Hur f-n lyckas man göra en kombi så trång?
Jazzen sväljer ju mer än V50 t.o.m (1323 liter med fällda säten)

En kul grej med nya Civicen är att Civic 1,8 Exe är rymligare än övriga motoralt.
Beror det på avsaknaden av reservhjul eller?
Antonio Pozzi
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

10 januari 2006, 23:16

lustigt att du nämner C30 direkt efter att du säger att nya civic kommer bli dyr (jag tycker också den verkar hyffsat kostsam)
Det sägs nämligen att en hyper duper 1.6... eller vänta.. vad var det kallades nu..pruttversionen av C30 kommer kosta över 200.000 kr.
Medlem 427
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

10 januari 2006, 23:17

Antonio Pozzi
Antonio
Användare
Användare
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

10 januari 2006, 23:20

Fast på tal om C30 (eftersom DU tog upp det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] ) så skulle det förvåna mig om C30 börjar över 200K. Inte kan en C30 snik vara dyrare än S40/V50 snik med samma motor.
Antonio Pozzi
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

11 januari 2006, 07:38

Fast det är precis det många källor säger, att C30 blir dyrare än S40/V50.
Medlem 427
Skriv svar