Sunny GTi-R VS Lancer EVO 2

ENBART för motorrelaterade topics
civic vtec
Användare
Användare
Inlägg: 109
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:20

18 februari 2006, 08:45

323 gtr e osså ett alternativ.
e polare till mig har denna o allt e typ nyrenoverat.
alla dessa bilar i denna klassen är absolut inga bilar som har samma driftsäkerhet som en integra till exempel.
visst e det roliga bilar men alla e också ganska sunkiga o köra för övrigt.
Mattias Ask
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

18 februari 2006, 08:47

<!--QuoteBegin-civic vtec+18 Feb 2006, 09:46:14--><div class='quotetop'>QUOTE(civic vtec 4 18 Feb 2006, 09:46:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->323 gtr e osså ett alternativ.
e polare till mig har denna o allt e typ nyrenoverat.
alla dessa bilar i denna klassen är absolut inga bilar som har samma driftsäkerhet som en integra till exempel.
visst e det roliga bilar men alla e också ganska sunkiga o köra för övrigt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245598"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Definiera sunkiga?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
pr0ny
Påläst
Påläst
Inlägg: 593
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Namn: Ronny P
Ort: Luleå

18 februari 2006, 09:08

man kan snacka om för och nackdelar forev0r när det gäller sånthär:)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

18 februari 2006, 09:19

<!--QuoteBegin-pr0ny+18 Feb 2006, 10:09:17--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny 4 18 Feb 2006, 10:09:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man kan snacka om för och nackdelar forev0r när det gäller sånthär:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245601"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Helt klart, men att en bil är "sunkig" känns lite vagt, jag har själv bara åkt Sunny GTI-R tidigare och den var pigg helt klart, men EVO'n känns piggare och mer "rejäl"

Låter 0 - 100 på 4.9s original sunkigt ? ( evo ) jag vet att det finns andra användningområden med bilar än att åka fort till 100 km/h som att ta ut den på isbanan med isdäck om man har tillgång till det eller allmänt bara fara och sladda på vintern, eller ta ut den på konbanan på sommaren.

ITR smiskar nog en upp en tidig EVO på konbana, men det är svårt att kalla EVON sunkig.


Mazda 323 GT-R har jag faktiskt aldrig åkt så någon annan får väl fylla sina åsikter om den...
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
NuKi
Användare
Användare
Inlägg: 198
Blev medlem: 31 juli 2004, 14:08
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

18 februari 2006, 09:29

Jag har för mig att fördelningslådan är lite klen på Mazdan. Dock är den snabb med få mods och har en relativt stor originalturbo.

Mvh
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

18 februari 2006, 09:31

crille: kolla me en kille som heter "rafs-rafs" här i götet om du vill ha mer info om sunnyn..
han har kört å tävlat på strippen me sin massa år nu så de han inte vet om dom är nog inte värt att veta...

är du intresserad kan ja nog skaka fram en mailadress eller så...
SMacke #364
Kwan
Användare
Användare
Inlägg: 149
Blev medlem: 12 februari 2005, 23:42
Ort: Åhus

18 februari 2006, 09:39

<!--QuoteBegin-Civic_Boy+17 Feb 2006, 22:50:35--><div class='quotetop'>QUOTE(Civic_Boy 4 17 Feb 2006, 22:50:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->evon är ju en kul bil på vintern med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]  här har du en länk.. spela precis in den..  vi har jätte roligt i kristianstad nu ja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]     
<a href="http://www.zippyvideos.com/122216673380 ... ng_filmen/" target="_blank">http://www.zippyvideos.com/122216673380 ... filmen/</a>

va tycker du [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245503"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

OT: Så det var ni som snurrade runt inne på Ostkompaniet igår kväll [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]

Chrille, jag hade valt Evon. Känns mer rejäl.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
_St0ff3_
Användare
Användare
Inlägg: 65
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:55
Bil: Civic 2,2 ctdi - 06
Namn: Christopher Berletin
Ort: Borgholm

18 februari 2006, 10:02

Evon är nog mest prisvärd, tycker den andra verkar rasa lättare.
Civic 2,2 ctdi -06
Cr-v 2,0 -06

Tidigare bilar:
Civic EG5 B20 -93
Civic EG5 -93
HR-V -99
Civic VT -91
Accord 2,2i -91
Accord 2,2i -90
Härder
Användare
Användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:53

18 februari 2006, 10:06

323 GT-R har jag åkt.. hade en 300hk i den.. den smiskade på duktigt bra faktiskt!!!
Senast redigerad av 1 Härder, redigerad totalt 18 gånger.
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
Golvis
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01

18 februari 2006, 10:09

chrille: äntligen har du gått ut med det! var ett rackarns smygande på mitsuclubsweden Bild

Jag vet ju det självklara valet då jag har en 2´a själv.
Jag har även insett att ALLDRIG mer tveka eller fundera om en bil är högerstyrd eller inte inför mitt bilval. Jag hade isådannafall gått miste om Evon:(
Det var lite ovant ett par timmar just när jag hämtade bilen, sen hade man vant sig, allt annat vore väl löjligt? sen är det ju ganska JDM, ni som så inne på sådant Bild

Och när det gäller delar till dessa bilar så är det ju inte precis missgynnande att SMR, Pbz, kami med flera kunkurrerar inom Stockholmsområdet, galet billigt ibland!

Nä Chrille, jag skulle inte annat är kunna rekomendera dig denna bil! Jag har kört nu runt 1000 mil, och då pratar vi 1000 vintermil, ROLGIA mil! Enda är ju att en sån här bil dricker en hel del soppa, men det tror jag du förstår.
Om det är något annat du undrar om evosarna så fråga mer än gärna!

Bild
[b]David Andersson Luleå[/b]
<span style='color:green'>[b]Mitsubishi Evolution II [/b]</span>
Oberoende & beroende forumanhängare
<a href='http://www.liemannen.se' target='_blank'>www.liemannen.se</a>
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Inlägg: 1733
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg

18 februari 2006, 11:30

Ja nu har jag lite att bita i. tror väl att det blir en evo. Men vi får se.

Golvis, vet att man kan skita i bensin förbrukningen på dessa bilar. Men jag menar om jag lång kör tex till och från träffar. Kan man väl ligga på 1l/milen eller?
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Golvis
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01

18 februari 2006, 11:42

<!--QuoteBegin-Chrille79+18 Feb 2006, 11:31:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 18 Feb 2006, 11:31:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ja nu har jag lite att bita i. tror väl att det blir en evo. Men vi får se.

Golvis, vet att man kan skita i bensin förbrukningen på dessa bilar. Men jag menar om jag lång kör tex till och från träffar. Kan man väl ligga på 1l/milen eller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245642"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jo, bensin är lika att "skita" i, har alldrig kollat snitt faktiskt, men runt litern kan du nog ta dig, problemet med dessa är ju att dom är lågväxlade deluxe, men ligger du runt 100km/h ska det nog inte vara något problem.

Sen om du vill fara runt och steka bilar i rödljus så är den ju fruktansvärt snabb (tycker jag), org. 0-100 på 4.9 sek, med "chip, filter avgas" hamnar dom flesta under 4 sek, (3.7 3.8 sek förutsatt att man kan spaka bilen såklart) och då har du väldigt liten procentuell chans att möta ngn på gatan som du får smisk av. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Jag kommer nog nöjja med med orginal bil ganska länge tror jag, räcker och blir över.. då jag kör mycket isbana/konbana och FÖRSÖKER behärska det litegrann ifall, så pulvret räcker

Men rent generellt bland prestandabilar för denna summa tror jag du har svårt att få mer prestanda/hållbarhet kontra pengar.
[b]David Andersson Luleå[/b]
<span style='color:green'>[b]Mitsubishi Evolution II [/b]</span>
Oberoende & beroende forumanhängare
<a href='http://www.liemannen.se' target='_blank'>www.liemannen.se</a>
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

18 februari 2006, 12:05

<!--QuoteBegin-civic vtec+18 Feb 2006, 08:46:14--><div class='quotetop'>QUOTE(civic vtec 4 18 Feb 2006, 08:46:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->323 gtr e osså ett alternativ.
e polare till mig har denna o allt e typ nyrenoverat.
alla dessa bilar i denna klassen är absolut inga bilar som har samma driftsäkerhet som en integra till exempel.
visst e det roliga bilar men alla e också ganska sunkiga o köra för övrigt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245598"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


VA??!?!?! sunkiga? har då aldrig känns samma kvalitetskänsla i någon honda om man ska jämföra med evo..
du måste ha provat några riktiga rishögar, dom bilar jag haft, har varit tipp topp och känslan är som drömmen.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Alfahannen
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 43
Blev medlem: 27 april 2005, 23:55
Ort: Göteborg

18 februari 2006, 13:00

Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
bakos
Användare
Användare
Inlägg: 71
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos
Ort: Ljungby

18 februari 2006, 13:06

jag hade valt sunnyn, så otroligt cool
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

18 februari 2006, 13:19

<!--QuoteBegin-ITRdavid+18 Feb 2006, 14:01:07--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid 4 18 Feb 2006, 14:01:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245676"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Enda som talar emot är den svårmekade boxermotorn samt den klena växellådan.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Inlägg: 1733
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg

18 februari 2006, 13:21

Nä nån imprezia blir det inte då jag inte gillar dom
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

18 februari 2006, 13:21

<!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 14:20:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 18 Feb 2006, 14:20:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ITRdavid+18 Feb 2006, 14:01:07--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid 4 18 Feb 2006, 14:01:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245676"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Enda som talar emot är den svårmekade boxermotorn samt den klena växellådan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245680"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


jag hade valt en evo helt klart så underbar bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

men vad är felet på boxermotorer berra i din uppfattning självklart. jag har aldrig direkt fått något svar på svagheten med dom.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

18 februari 2006, 13:23

<!--QuoteBegin-xzbatt+18 Feb 2006, 14:22:25--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 18 Feb 2006, 14:22:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 14:20:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 18 Feb 2006, 14:20:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ITRdavid+18 Feb 2006, 14:01:07--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid 4 18 Feb 2006, 14:01:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245676"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Enda som talar emot är den svårmekade boxermotorn samt den klena växellådan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245680"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


jag hade valt en evo helt klart så underbar bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

men vad är felet på boxermotorer berra i din uppfattning självklart. jag har aldrig direkt fått något svar på svagheten med dom.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245683"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har ej skrivit någonting om en svagheten på boxermotorn, motorn i sig är bra på Imprezorna, men den är för mig inte lika lättskruvad som en OTTO motor och för dem som aldrig haft boxer och köper en Impreza får nog klia sig i huvudet ett tag innan dem vet var dem ska börja felsöka om motorn går dåligt av någon anledning.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

18 februari 2006, 13:29

<!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 14:24:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 14:24:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-xzbatt+18 Feb 2006, 14:22:25--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt @ 18 Feb 2006, 14:22:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 14:20:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 14:20:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ITRdavid+18 Feb 2006, 14:01:07--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid @ 18 Feb 2006, 14:01:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245676"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Enda som talar emot är den svårmekade boxermotorn samt den klena växellådan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245680"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


jag hade valt en evo helt klart så underbar bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

men vad är felet på boxermotorer berra i din uppfattning självklart. jag har aldrig direkt fått något svar på svagheten med dom.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245683"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har ej skrivit någonting om en svagheten på boxermotorn, motorn i sig är bra på Imprezorna, men den är för mig inte lika lättskruvad som en OTTO motor och för dem som aldrig haft boxer och köper en Impreza får nog klia sig i huvudet ett tag innan dem vet var dem ska börja felsöka om motorn går dåligt av någon anledning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245689"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

sorry berra jag läste fel i din första post, läste "svårsmekta" boxermotorn och inte "svårmekade" hehe my bad sant det du säger,
Kan en bil någonsin bli perfekt?
C.Barrow
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 20 oktober 2004, 10:21
Ort: STHLM

18 februari 2006, 13:29

<!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 13:20:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 13:20:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ITRdavid+18 Feb 2006, 14:01:07--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid @ 18 Feb 2006, 14:01:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag hade tagit en impreza alla gånger istället för gti-r/evo. Ska du ändå handla fårn japan kan du ju köpa en tidig wrx sti med justerbar centerdiff, intercooler med vattenspray, LSD, ioch smidda kolvar. 275 häst och en rödlinje på 8250 rpm. Det är fin originalutrustning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245676"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Enda som talar emot är den svårmekade boxermotorn samt den klena växellådan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245680"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Boxermotorn kan vara lite bökig att komma åt allting på faktiskt, men det ordnar sig alltid : )
Växellådan är ju den svagaste punkten på impreza GT OM man trimmar över 260 kusar OCH brukar dessa hästar fullt ut jämnt och ständigt. Man kan dock köpa den 6-petade lådan från STI:n som passar med en del modifieringar. Den håller mycket bättre, men kostar en slant också iofs...
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

18 februari 2006, 13:35

<!--QuoteBegin-Kwan+18 Feb 2006, 10:40:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Kwan @ 18 Feb 2006, 10:40:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Civic_Boy+17 Feb 2006, 22:50:35--><div class='quotetop'>QUOTE(Civic_Boy @ 17 Feb 2006, 22:50:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->evon är ju en kul bil på vintern med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]  här har du en länk.. spela precis in den..  vi har jätte roligt i kristianstad nu ja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]     
<a href="http://www.zippyvideos.com/122216673380 ... ng_filmen/" target="_blank">http://www.zippyvideos.com/122216673380 ... filmen/</a>

va tycker du [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245503"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

OT: Så det var ni som snurrade runt inne på Ostkompaniet igår kväll [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]

Chrille, jag hade valt Evon. Känns mer rejäl.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245609"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

haha japp det var vi.. körde du förbi? du kunde ju hakat på lite [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Koxen
Påläst
Påläst
Inlägg: 566
Blev medlem: 26 april 2004, 00:58
Ort: Stenungsund

18 februari 2006, 13:35

Har för mig att Mazda 323 GTR har väldigt spröd växellåda.

Jag vet inte vad jag hade valt, sunnyn är mycket roligare att köra, men evon känns mer bil, också gillar jag sedan räsers [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Kör:
Toyota Chaser Tourer
Skyline R32 GT<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> ò_ó
Civic ESi <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->♥<!--colorc--></span><!--/colorc-->


-------------<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

18 februari 2006, 13:48

sonny vs evo 0-1

evo vs 323 1-1 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
civic vtec
Användare
Användare
Inlägg: 109
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:20

18 februari 2006, 13:54

<!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 10:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 10:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-pr0ny+18 Feb 2006, 10:09:17--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 18 Feb 2006, 10:09:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man kan snacka om för och nackdelar forev0r när det gäller sånthär:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245601"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Helt klart, men att en bil är "sunkig" känns lite vagt, jag har själv bara åkt Sunny GTI-R tidigare och den var pigg helt klart, men EVO'n känns piggare och mer "rejäl"

Låter 0 - 100 på 4.9s original sunkigt ? ( evo ) jag vet att det finns andra användningområden med bilar än att åka fort till 100 km/h som att ta ut den på isbanan med isdäck om man har tillgång till det eller allmänt bara fara och sladda på vintern, eller ta ut den på konbanan på sommaren.

ITR smiskar nog en upp en tidig EVO på konbana, men det är svårt att kalla EVON sunkig.


Mazda 323 GT-R har jag faktiskt aldrig åkt så någon annan får väl fylla sina åsikter om den...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245603"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



vissa personar kollar faktiskt mer än på 0-100 tiden när de köper bil.
"sunkig" menar jag att den känns billig,plastig,skramlig m.m
det beror ju på vad personen ifråga gillar .och hur han hade tänkt o använda bilen.
jag hade nog inte pallat många veckor med bara en sån typ av bil.

impreza gt e kanske dyrare men den känns bra mycket mer rejäl än tex en gt-r.
kanske inte roligare,snabbare men mer bil ändå o absolut inte tråkig
Mattias Ask
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

18 februari 2006, 17:36

<!--QuoteBegin-civic vtec+18 Feb 2006, 14:55:28--><div class='quotetop'>QUOTE(civic vtec @ 18 Feb 2006, 14:55:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 10:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 10:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-pr0ny+18 Feb 2006, 10:09:17--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 18 Feb 2006, 10:09:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man kan snacka om för och nackdelar forev0r när det gäller sånthär:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245601"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Helt klart, men att en bil är "sunkig" känns lite vagt, jag har själv bara åkt Sunny GTI-R tidigare och den var pigg helt klart, men EVO'n känns piggare och mer "rejäl"

Låter 0 - 100 på 4.9s original sunkigt ? ( evo ) jag vet att det finns andra användningområden med bilar än att åka fort till 100 km/h som att ta ut den på isbanan med isdäck om man har tillgång till det eller allmänt bara fara och sladda på vintern, eller ta ut den på konbanan på sommaren.

ITR smiskar nog en upp en tidig EVO på konbana, men det är svårt att kalla EVON sunkig.


Mazda 323 GT-R har jag faktiskt aldrig åkt så någon annan får väl fylla sina åsikter om den...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245603"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



vissa personar kollar faktiskt mer än på 0-100 tiden när de köper bil.
"sunkig" menar jag att den känns billig,plastig,skramlig m.m
det beror ju på vad personen ifråga gillar .och hur han hade tänkt o använda bilen.
jag hade nog inte pallat många veckor med bara en sån typ av bil.

impreza gt e kanske dyrare men den känns bra mycket mer rejäl än tex en gt-r.
kanske inte roligare,snabbare men mer bil ändå o absolut inte tråkig
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245711"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Precis som jag skrev finns betydligt fler användningsområden än bara 0 - 100, kanske också därför jag nämnde det ?

Evo'ns inredning är inte mer plastig än någon Civic/Integra's från samma årgång, men som du säger det är ju från person till person...
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
civic vtec
Användare
Användare
Inlägg: 109
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:20

18 februari 2006, 18:01

<!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 18:37:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 18:37:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-civic vtec+18 Feb 2006, 14:55:28--><div class='quotetop'>QUOTE(civic vtec @ 18 Feb 2006, 14:55:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+18 Feb 2006, 10:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 18 Feb 2006, 10:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-pr0ny+18 Feb 2006, 10:09:17--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 18 Feb 2006, 10:09:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man kan snacka om för och nackdelar forev0r när det gäller sånthär:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245601"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Helt klart, men att en bil är "sunkig" känns lite vagt, jag har själv bara åkt Sunny GTI-R tidigare och den var pigg helt klart, men EVO'n känns piggare och mer "rejäl"

Låter 0 - 100 på 4.9s original sunkigt ? ( evo ) jag vet att det finns andra användningområden med bilar än att åka fort till 100 km/h som att ta ut den på isbanan med isdäck om man har tillgång till det eller allmänt bara fara och sladda på vintern, eller ta ut den på konbanan på sommaren.

ITR smiskar nog en upp en tidig EVO på konbana, men det är svårt att kalla EVON sunkig.


Mazda 323 GT-R har jag faktiskt aldrig åkt så någon annan får väl fylla sina åsikter om den...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245603"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



vissa personar kollar faktiskt mer än på 0-100 tiden när de köper bil.
"sunkig" menar jag att den känns billig,plastig,skramlig m.m
det beror ju på vad personen ifråga gillar .och hur han hade tänkt o använda bilen.
jag hade nog inte pallat många veckor med bara en sån typ av bil.

impreza gt e kanske dyrare men den känns bra mycket mer rejäl än tex en gt-r.
kanske inte roligare,snabbare men mer bil ändå o absolut inte tråkig
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245711"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Precis som jag skrev finns betydligt fler användningsområden än bara 0 - 100, kanske också därför jag nämnde det ?

Evo'ns inredning är inte mer plastig än någon Civic/Integra's från samma årgång, men som du säger det är ju från person till person...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=245836"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


finns mer bilar än civic o integra ,kanske subarun den känns ju betydligt bättre än de gamla evona dock inte samma prestande men man får ju lite av varje där.men den e som sagt även dyrare har jag för mig.

ps.jag körde den nya corvetten Z06 505hk o kan säga att det var ett jävla svin till o gå [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias Ask
FonziE
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 juni 2005, 16:08
Ort: Malmö

19 februari 2006, 23:25

sunnyn eller en 323 som ngn skrev [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Aleksandar Petrovic
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: 3 augusti 2004, 11:40
Bil: Civic 1.8 Sport, 2006
Namn: Andreas Engstrom
Ort: Stockholm

20 februari 2006, 09:20

Vill du trimma lite är Evo:n det rätta valet.

Ska du trimma en Sunny så måste du tydligen förstärka bottendelen ordentligt eftersom den knappt hänger med över 250hk.

Sunnyn är dessutom rejält understyrd medans evon är tvärtom.

Sedan kan du fråga Micke240sx hur kul det är att byta koppling på en Sunny... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ingen av bilarna är ju lättmekad eller billig att hålla igång, men eftersom det finns fler Evo:s i omlopp är det ju lättare att få tag i delar.

Ang. soppaförbrukning så ligger jag strax över litern blandad körning, men när våren kommer och man börjar gasa lite kan det väl bli hur mycket som helst...

Finns ju en oreggad Evo1 till salu just nu för 50k! Kan vara så att motorn är lite knackig på den, men då finns det ju en jättefin nyrenoverad motor från just en E1 till salu på evoforum.se för 14500:-.
Det är bara att köpa, plocka ihop och köra så det ryker!

/ Andreas
Stocktown, Älta
Civic 1.8 Sport, 2006


Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

20 februari 2006, 10:08

<!--QuoteBegin-Hattori Honda+20 Feb 2006, 09:21:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Hattori Honda @ 20 Feb 2006, 09:21:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska du trimma en Sunny så måste du tydligen förstärka bottendelen ordentligt eftersom den knappt hänger med över 250hk.


<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=246366"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


chrille fick prova vår sunny gti-r med ca 350hk, där är orörd botten, den har varit vässad sen i japan, och varit reggad i england ett par år, den håller utmärkt.
känner till många som klämmer liknande effekt utan problem.
250hk!? det är där ju nästan std.
den är jäkligt kul att köra och understyr inte spec mkt, den känns som evon i drivningen fast med lite kortare hjulbas såklart, känns lite rappare i lägre farter.
beror på hur man kör den, men jag har aldrig haft problem att köra den på ställ, på vare sig torrt eller vått underlag, samma gäller evo.

växellådorna är svaga länken på sunny, och hur man kan blanda in en sådan skitbil som mazda 323 i detta förstår jag inte. det är det absolut sämsta valet om man ska jämföra med evo och sunny.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Skriv svar