CTR Vs volvo T5-R (kombi)

ENBART för motorrelaterade topics
kalle85
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 8 februari 2006, 23:14

13 mars 2006, 22:59

TJENARE!!
En polare har tjackat en volvo "T-Gul" som tydligen skall ha 300hk.. han vill köra ett rejs i sommar.. ÄR det någon ide att ställa upp p å ett race? vet nämligen inte hur bra dom går.. jag har en helt original ctr 05-

nån som vet vad en sån t-gul gör 0-100 / 0-200 km/h???

ha d fint //MVH Kalle Nordlander
Kalle Nordlander
CTR -05
danne_gn
Användare
Användare
Inlägg: 96
Blev medlem: 19 april 2005, 21:42

13 mars 2006, 23:07

Om Volvon verkligen har 300hk så ska du inte ha chans, möjligtvis att ni drar jämt i starten men sen.. bye bye
Daniel Gustafson

<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>

<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Jontis
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

13 mars 2006, 23:08

E nog hyffsat jämt tills du lägger i 5:an.
Sen får du spö... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Senast redigerad av 1 Jontis, redigerad totalt 13 gånger.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
M Säverot
Användare
Användare
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16

14 mars 2006, 00:33

då jag har skoj kört lite mot en bekant som lånade hem en s60r i sommras (jobbar som testförare på volvos provanläggning) och det var ganska jämt även från start fasten den har 4wd då han fegade lite, men efter 150 typ så börja han dra ifrån, jag körde med min civic vt -91 med lite små mods
Senast redigerad av 1 M Säverot, redigerad totalt 14 gånger.
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
exaro
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 34
Blev medlem: 7 januari 2005, 02:36

14 mars 2006, 01:07

från stillaståande har du en bra chans.
han kommer typ spinna 1an o 2an. o kanske även 3an.
så medan han spinner så får du ett jävla försprång.
men volvo förare gillar hellre då att rejsa i rullande start. helst över 50.
peta i 3an o känn turbon börja jobba ;-)

enkelt sagt. från start du har en chans ja.
rullande = prova ej.
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Charly
Användare
Användare
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 06:31

Sen bjuder du in honom på ett konbanerace alternativt kurviga skogsvägar.
Medlem 427
stiivN
Användare
Användare
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

14 mars 2006, 07:00

Du kan ha chans. Allt har med att göra som förare.
Om det är en 300hästars ska man ändå tänka på att det är en Kombi som väger. Men jag kan säga upp till dryga 130km/h har du chans sen drar han nog.
Ska du möta honom så säg att ni ska göra lite bana istället [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Steffo
Master
Master
Inlägg: 2158
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

14 mars 2006, 08:31

Jag tror inte att du har en chans ens från stillastående om killen i Volvon kan köra bil. När jag kört mot diverse snabbare bilar typ 0-120 så torskar jag alltid (om jag torskar) på att jag får växla så in i helvete. Jag får lägga i en växel extra jämfört med Volvon och tappar en hel del på det. Sedan så är även CTR:en svår att starta med utan att spinna bort effekten på ettan.

Det är bara att inse, en CTR är ingen raktframraket, utan snarare en skaplig påsksmällare. Givetvis så går det att sätta turbo på en CTR också och då blir den nog bättre lämpad, men den alltför tätstegade växellådan får man ju leva med iallafall.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
wriid
Användare
Användare
Inlägg: 180
Blev medlem: 10 november 2004, 19:40
Namn: Johnny Åkerlind
Ort: Nacka

14 mars 2006, 09:20

Jag rejsade mot en kompis s60 t5 ® 4wd, trimmad och ska ha ca 300-315hk säger dem... i alla fall, så drar bilarna otroligt jämt ända upp till ca 180-190 sen sticker han lustigt nog ordentligt.. det är ett jävla klipp i 4an och 5an för honom.... drar som fen efter 200..
Så testa från stillastående och sköt start och växla bra så har du väl kanske lite chans ett tag i alla fall...
[b]Medlem #1535[/b]
piz
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 20 oktober 2004, 15:13

14 mars 2006, 10:55

D e lite lustigt att d ALLTID låter som om d e HK i bilen som d hänger på...eller vad bilen "ska" kunna prestera...
Visst e TYpe Rén en OTROLIGT rolig bil.. men kan GARANTERA att d finns en hel del ägare där ute som INTE kan hantera sin V-tec t.ex.
å losar emot allt för många bilar..
Eller som på alla dessa natt-race i sthlm´s området.. VÄÄÄLDIGT ofta när d kommer fram en type R vid starten,så står dem å laddar 4-5000 varv,å går av.. som om det vore en subba/evo.. å spiiiiiiiiiiiiinner iväg..
Känns inte som att d e ultimat acc då!!!

Kan du KÖRA din type r med fläckfria starter,å han inte,då vinner du... men e han lika fläckfri,oavsett om du e det eller inte,så torskar du...
Enkel matematik!!!
Å rullande e det ju inte ens värt att försöka...
Pontius Röstlinger " IL CAPO DA CAPI "


THERE CAN ONLY BE ONE DOG!
<STAFFORDSHIRE BULLTERRIER>
stiivN
Användare
Användare
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

14 mars 2006, 10:59

Men vad väger en sådan kombi? 1700kg?
Stefan Karlsson
ei9440
Användare
Användare
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 september 2004, 22:54
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund
Ort: Hammarby Sjöstad, Stockholm

14 mars 2006, 11:20

<!--QuoteBegin-kalle85+13 Mar 2006, 23:00:53--><div class='quotetop'>QUOTE(kalle85 @ 13 Mar 2006, 23:00:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->TJENARE!!
En polare har tjackat en volvo "T-Gul" som tydligen skall ha 300hk.. han vill köra ett rejs i sommar.. ÄR det någon ide att ställa upp p å ett race? vet nämligen inte hur bra dom går.. jag har en helt original ctr 05-

nån som vet vad en sån t-gul gör 0-100  / 0-200 km/h???

ha d fint //MVH Kalle Nordlander
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255971"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hittade lite info från Automotor&sport OBS!! gäller 850R med 250HK
Audi Volvo
Motor rak 5, längsmont rak 5, tvärmont
Slagvolym cm3 2 226 2 319
Effekt kW (hk) vid r/min 169 (230) vid 5 900 183 (250) vid 5 400
Max vrid Nm vid r/min 350 vid 1 950 350 vid 2 400
Tjänstevikt/maxlast kg 1 770/430 1 550/370
Acceleration s
0-100 km/h 6,8 7,0
0-140 km/h 13,0 12,7
0-180 km/h 25,0 21,6
0-200 km/h 35,0 29,0
1 km stående start 27,5 27,2
Elasticitet s
60-100 km/h 4:an 6,8 6,6
80-120 km/h 5:an 9,6 8,2
Bromssträcka m
Från 100 km/h kalla 42,0 39,8
Från 100 km/h varma 39,0 41,5
Toppfart km/h 241 250

Hittade info för type-r från nån tysk sida:
0 - 40 2,2 s
0 - 60 3,6 s
0 - 80 5,0 s
0 - 100 7,0 s
0 - 120 9,3 s
0 - 140 12,6 s
0 - 160 16,0 s
0 - 180 22,6 s
0 - 200 28,4 s

Höchstgeschwindigkeit 235 km/h (Tacho zeigt 245)
Gefahrene Höchstgeschwindigkeit (Bergab, Rückenwind)
Laut Tacho 257 km/h

Elastizität 80 auf 120 im 4. 5. 6. Gang:
7,0 Sekunden / 8,6 Sekunden / 11,4 Sekunden
Senast redigerad av 1 ei9440, redigerad totalt 14 gånger.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

14 mars 2006, 11:29

jag tror dock att du har chans på 201 men inte 402 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
tantgron
Användare
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 maj 2005, 14:55
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Ort: Mariehamn/Åland
Kontakt:

14 mars 2006, 11:34

<!--QuoteBegin-piz+14 Mar 2006, 12:56:34--><div class='quotetop'>QUOTE(piz 4 14 Mar 2006, 12:56:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->VÄÄÄLDIGT ofta när d kommer fram en type R vid starten,så står dem å laddar 4-5000 varv,å går av.. som om det vore en subba/evo.. å spiiiiiiiiiiiiinner iväg..<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag känner så väl igen mig i det du skriver... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

På mitt första streetrace (hann bara med ett under fjolåret) så var jag så bussigt nervös att jag spann bort mig gång på gång. Körde trots det hyfsade tider, men snabbaste tiden körde jag när jag gjorde allt för att undvika hjulspinn, startade på under 2000 rpm.

Så förutom att inte göra starter som 4WD och reartech så vet jag nu att BRA DÄCK oxå är ett måste! Och inte sova i starten då förståss... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 12:11

så länge som volvon spinner så är ctr:en vassare, sen när han slänger i 4:an är det bye bye.. men ett toda kitt på ctr:en så..

om vi tar ctr vs s60r så har inte ctr:en en suck.. när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
stiivN
Användare
Användare
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

14 mars 2006, 12:37

<!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 12:12:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 12:12:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så länge som volvon spinner så är ctr:en vassare, sen när han slänger i 4:an är det bye bye.. men ett toda kitt på ctr:en så..

om vi tar ctr vs s60r så har inte ctr:en en suck.. när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Och detta har du redan provat ? Tänkte väl det..
Stefan Karlsson
Jontis
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

14 mars 2006, 12:40

<!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 12:12:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 12:12:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Iof inte en s60r, men en XC70 fick pisk vid ett rödljus för ett par veckor sedan.
fwd ctr kickade alltså 4wd butt...

jag fick en stor tumme upp när han kom upp jämsides vid nästa stopp. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
M Säverot
Användare
Användare
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16

14 mars 2006, 13:02

resten av grabbarna i borås ligan kan jy fylla på lite då dom har rätt bra erfarenheter mot just trimmade volvosar här i borås... junior gjorde ett rätt skoj test i sommras mot en 330hk volvo bland annat...
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Tommie Blomqvist
Användare
Användare
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

14 mars 2006, 13:10

De är 0-100 du kommer kunna sätta emot bra, problemet är oftas fäset med våra bilar, de vill spinna när man jobbar sig in i Vtec området, och årstiden gör inte saken bättre. Nu va bäl polaren dins T5a fwd också så den kommer lida hårt iom en mycket brantare momentkurva, men jag skulle inte sätta pengar på rejset om hans T5a inte är "välkörd" att du har en sportmössa.

Du kan söka efter min tråd Leon cupra R vs CTR [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]


Nu efter chip så orkar jag hålla honom bakom mig, när jag spakar max runt 120km/t och han ger full pedal på 6a bara.
Men petar han ner till 4ans växel så behöver jag inte ens försöka.

OBS, detta gäller en ctr me chip avgas resten e org.

Är din helt org, tror jag du kommer få om mycket svårare mot en T5a.
Men kör mellan rödljusen, då hinner du före [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

/Tommie
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Tommie Blomqvist
Användare
Användare
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 augusti 2005, 11:21
Ort: Sthlm

14 mars 2006, 13:14

<!--QuoteBegin-Jontis+14 Mar 2006, 13:41:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 14 Mar 2006, 13:41:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 12:12:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 12:12:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Iof inte en s60r, men en XC70 fick pisk vid ett rödljus för ett par veckor sedan.
fwd ctr kickade alltså 4wd butt...

jag fick en stor tumme upp när han kom upp jämsides vid nästa stopp. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256156"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


4WD har enorm effektförlust, de gynnar sorkarna i högre farter.

Men du får gärna prova mot min Seat Leon 4wd, ska vi säga 0-130 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Är man inte rädd om drivlinan och kör 4wd så hoppar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] bilen på 1an.

Men efter 140-150km/t så har inte in 4wd en sportmössa, de är en seg resa mot 220km/t sen i min seat.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
wriid
Användare
Användare
Inlägg: 180
Blev medlem: 10 november 2004, 19:40
Namn: Johnny Åkerlind
Ort: Nacka

14 mars 2006, 13:15

menar du en T5 eller menar du V70R???
[b]Medlem #1535[/b]
Användarvisningsbild
Steffo
Master
Master
Inlägg: 2158
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

14 mars 2006, 13:57

T5-R är ju den gamla 850:n (T-gul om du vill även om den fanns i svart också).
Den är bara framhjulsdriven, men jag vet inte om det är diffbroms på den.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
chedst
Användare
Användare
Inlägg: 94
Blev medlem: 30 juli 2004, 09:24
Ort: Solna / Stockholm

14 mars 2006, 14:15

Jag skulle tro att du har en chans vid rödljus om du ställer in bilen rätt.
Nya motorkuddar är helt klart att föredra så att du slipper framvagnshoppande, där förlorar man duktigt mycket.
Sänk därefter trycket i framdäcken till 1.8 bar på kalla hjul, pumpa upp till 2.6-3.0 bak. Sen är det bara att börja öva starter.
Prova 2000, 3000, 4000 och kanske upp till 4500 varv och se vad som funkar bäst.

Turbobil med massa vrid från 180 och uppåt är svårslaget.

I somras körde jag en del mot en kompis i en V70 T5 med chip, filter och avgas, påstått vara över 300HK i den.
Rödljus och kortare landsvägsaccelerationer så drog min CTR det längsta strået.
Däremot på motorvägen, över 110-120 och accelleration så låg jag efter, men inte långt.
Sen över 200 seglade han sakta iväg också.
Min bil hade AEM V2, BC3 och Hondata K100 chip. Gissningsvis 220HK kanske.
Men nu i vår blir det mer... förhoppningsvis mycket mer [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
wriid
Användare
Användare
Inlägg: 180
Blev medlem: 10 november 2004, 19:40
Namn: Johnny Åkerlind
Ort: Nacka

14 mars 2006, 14:48

hmm.. man kanske ska spendera lite pengar på motorkuddar då? är ju endå en relativt billig och effektiv mod. Frågan är bara hur svåra dem är att byta själv? pillrigt?
[b]Medlem #1535[/b]
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 14:59

<!--QuoteBegin-stiivN+14 Mar 2006, 12:38:08--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 14 Mar 2006, 12:38:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 12:12:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 12:12:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så länge som volvon spinner så är ctr:en vassare, sen när han slänger i 4:an är det bye bye.. men ett toda kitt på ctr:en så..

om vi tar ctr vs s60r så har inte ctr:en en suck.. när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Och detta har du redan provat ? Tänkte väl det..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256154"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag har inte provat mot en ctr nej

<!--QuoteBegin-Steffo+14 Mar 2006, 13:58:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 14 Mar 2006, 13:58:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->T5-R är ju den gamla 850:n (T-gul om du vill även om den fanns i svart också).
Den är bara framhjulsdriven, men jag vet inte om det är diffbroms på den.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256182"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det ska va diffbroms på en t-gul..

<!--QuoteBegin-Jontis+14 Mar 2006, 12:41:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 14 Mar 2006, 12:41:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 12:12:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 12:12:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->när man kliver av kopplingen vid 5500rpm så skuttar volvon iväg duktigt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Iof inte en s60r, men en XC70 fick pisk vid ett rödljus för ett par veckor sedan.
fwd ctr kickade alltså 4wd butt...

jag fick en stor tumme upp när han kom upp jämsides vid nästa stopp. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256156"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

sen är det rätt saftig skillnad på en XC70 och en S60R också.. XC70:n har ju annan fyrhjulsdrift (viscoskit) och 200 istället för 300hk..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
tantgron
Användare
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 maj 2005, 14:55
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Ort: Mariehamn/Åland
Kontakt:

14 mars 2006, 15:01

<!--QuoteBegin-wriid+14 Mar 2006, 16:49:21--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 14 Mar 2006, 16:49:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hmm.. man kanske ska spendera lite pengar på motorkuddar då? är ju endå en relativt billig och effektiv mod. Frågan är bara hur svåra dem är att byta själv? pillrigt?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256205"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Jag hade en lokal mack att pula dit mina samtidigt som dom bytte däck på min bil, tyvärr så fick de klåparna bara dit tre av de fyra klossar... ska nog inte göra något, och för 50 € betalning för det arbete så är jag ändå nöjd. Ska försöka få dit den sista till sommaren (om jag hittar den), de övriga borde ha satt sig lite nu.

Ger helt klart mera sportkänsla helt igenom! Jag varnar dig dock, första dagarna innan dom har sagt sig ordentligt och du har vant dig så gråter du nästan på kvällarna efter en lite hårdare åktur! Bilen känns som en jordfräs på ståldäck, men efter en vecka så är allt toppen och fattar inte att du kunde leva utan dessa tidigare! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Lynxen
Användare
Användare
Inlägg: 226
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:02
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 15:15

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->sen är det rätt saftig skillnad på en XC70 och en S60R också.. XC70:n har ju annan fyrhjulsdrift (viscoskit) och 200 istället för 300hk..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Xc70 har också haldex
Senast redigerad av 1 Lynxen, redigerad totalt 14 gånger.
Per Björe-Dahl, Göteborg


"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 15:16

<!--QuoteBegin-Lynxen+14 Mar 2006, 15:16:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Lynxen 4 14 Mar 2006, 15:16:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
sen är det rätt saftig skillnad på en XC70 och en S60R också.. XC70:n har ju annan fyrhjulsdrift (viscoskit) och 200 istället för 300hk..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Xc70 har också haldex
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256212"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jo ja vet, tänkte på v70xc
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Nikke_80
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:34
Bil: Vauhall Astra
Namn: Niklas Blomkvist
Ort: Gävle

14 mars 2006, 15:30

<!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 16:17:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 16:17:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Lynxen+14 Mar 2006, 15:16:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Lynxen 4 14 Mar 2006, 15:16:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
sen är det rätt saftig skillnad på en XC70 och en S60R också.. XC70:n har ju annan fyrhjulsdrift (viscoskit) och 200 istället för 300hk..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Xc70 har också haldex
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256212"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jo ja vet, tänkte på v70xc
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256214"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är inte XC70 och V70XC samma bil?
Däremot finns det en som heter XC90 och är en stadsjeep...

Edit:stavfel
Senast redigerad av 1 Nikke_80, redigerad totalt 14 gånger.
[b]<span style='color:green'>Niklas Blomqvist</span>[/b]

Medlem #1328
GÄVLE

Vauxhall Astra-02

<span style='color:green'>Förbjuden väg är ofta hårt sliten.</span>
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

14 mars 2006, 15:53

<!--QuoteBegin-Nikke_80+14 Mar 2006, 15:31:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Nikke_80 4 14 Mar 2006, 15:31:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jay%c+14 Mar 2006, 16:17:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 14 Mar 2006, 16:17:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Lynxen+14 Mar 2006, 15:16:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Lynxen 4 14 Mar 2006, 15:16:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
sen är det rätt saftig skillnad på en XC70 och en S60R också.. XC70:n har ju annan fyrhjulsdrift (viscoskit) och 200 istället för 300hk..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256208"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Xc70 har också haldex
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256212"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jo ja vet, tänkte på v70xc
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256214"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är inte XC70 och V70XC samma bil?
Däremot finns det en som heter XC90 och är en stadsjeep...

Edit:stavfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=256217"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

inte riktigt. men nästan
först kom v70xc sen kom en v70xc på nya v70:n som då hade en 2,4 liters turbofemma på 200hk och visco fyrhjulsdrift, 2003 tror ja d va så gjorde de en uppdatering, då fick den en 2,5 liters turbofemma på 210hk och en haldex fyrhjulsdrift åsså lite faceliftgrejor, då fick den namnet xc70 för att de skulle va i samma led som xc90
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Skriv svar