ATR

ENBART för motorrelaterade topics
mick2
Wannabe
Wannabe
Bil: Accord Type-R
Namn: Mikael Engström

6 augusti 2006, 12:13

Funderar lite på hur snabb en accord type-r igentligen är, enligt fabrik så skall den väl klara sprinten 0-100 på 7,2 och toppa ca 235 blås. Men läser man annonser och inlägg så varierar det väldigt på vad ägarna skriver. Nån som testat lite mer seriöst? Läste ett test i vi bilägare från 1999 då fick dom ner den till 7,9 som bäst på 0-100. Har sett folk som skrivit att deras bil gör samma sprint på 6,5 med orginalgrejjor. Är det så att den går bättre än vad honda uppger eller är det så att det finns en massa skrävlare bland ATR ägarna <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->

Ev blivande ATR ägare!
Mikael Engström
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic 1.8 Sport, 2006
Namn: Andreas Engstrom

6 augusti 2006, 12:43

Skulle tro att fabrikssiffrorna kommer närmast sanningen, faktiskt.
Har bara erfarenhet av en provkörning, men jag tyckte den kändes något slöare än CTR. Men sen beror det ju på hur mycket skit det sitter bakom ratten också... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Personligen tycker jag man köper en ATR/CTR/ITR för hur bra de är när vägen börjar svänga och inte 0-100 sprinten, men alla är ju olika.

Köp den <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... ntry314707' target='_blank'>här</a> om du är seriöst intresserad av en ATR. Billigare blir det f-n inte!
Stocktown, Älta
Civic 1.8 Sport, 2006

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
TommyESi
Användare
Användare

6 augusti 2006, 14:22

ATRn köper man inte för å vara snabbast vid rödljuset utan för å va snabbast i kurvorna <!--emo&B)-->Bild<!--endemo-->

Skicket på den där atrn (av bilderna att dömma) verkar inte vara mer än rätt för priset...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
mick2
Wannabe
Wannabe
Bil: Accord Type-R
Namn: Mikael Engström

6 augusti 2006, 14:29

Att man inte skall köpa en ATR för att vara snabbast i rödljuset är jag helt införstådd vid. Men nu var det ju inte det det handlade om utan om bilen lever upp till vad som utlovats från fabrik och varför någras bilar tydligen går väldigt mycket bättre än andra.

Den röda som finns till salu är fin men jag skall ha en svart och med faceliften.

/M
Mikael Engström
Skriv svar