Nybliven Hondaägare!

ENBART för motorrelaterade topics
christophe
Wannabe
Wannabe

8 september 2006, 09:35

Hallå alla HPCmedlemmar!

Har nyss köpt en Honda Accord 2.0EXi från 88 med 13000mil på mätaren, så jag tänkte skriva mitt första inlägg. Jag lägger upp ett par bilder sen har jag några frågor som jag är glad om någon kunde besvara <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

1. När man backar fort uppstår något missljud, låter ungefär som en elmotor, vad kan det bero på? Kan man göra något åt det?

2. Jag har hört att det är först på 89'orna som det står i instruktionsboken att man ska byta kamrem och då efter 10000mil. Vad gäller på 88'orna, behöver man byta och isåfall kan man på något sätt se om den är sliten?

[attachmentid=21295]

[attachmentid=21296]

Jag är väldigt nöjd med bilen, motorn går bra och inredningen känns fräsch. Den känns välutrustad för en bil i den åldern och styrservot är underbart lätt <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 christophe, redigerad totalt 8 gånger.
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>I'm strong and fearless only 'cause I've got rock 'n' roll</span></span><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'> -Jacoby Shaddix</span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
Christoffer Herm

Honda Accord 2.0EXi -88</span>
Charly
Användare
Användare

8 september 2006, 09:49

1, det kan vara ett helt normal ljud du hör när du backar.

2, Alla bilar behöver byta kamrem/kamkedja någon gång så det är dags att du gör det.
Man kan inte se om den är sliten utan det är bara att byta direkt, en kamrem åldras oavsett om den används eller inte.
I övrigt, välkommen.
Medlem 427
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

8 september 2006, 10:02

Ja som Charly säger så e de säket vinande från kuggarna i växellådan... ja kommer inte ihåg varför men ja gissar på att de e för att dreven e rakskurna eller liknande, därav ljudet..

ofarligt e de oavsett.. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
SMacke #364
christophe
Wannabe
Wannabe

9 september 2006, 22:45

Tack för svaren och för välkomnandet!

Då vet jag, tänkte på en annan sak. Det sitter en blaupunkt bilradio med kassettbandspelare, om man skulle vilja byta ut bilradion till en med cdspelare är det något man bör tänka på? Är det olika kontakter eller standarder eller kan man köpa vilken som?

mvh

Christoffer
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>I'm strong and fearless only 'cause I've got rock 'n' roll</span></span><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'> -Jacoby Shaddix</span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
Christoffer Herm

Honda Accord 2.0EXi -88</span>
Charly
Användare
Användare

10 september 2006, 03:42

Har du en enhet som inte är "original" nu så borde det bara vara att byta, dvs det finns redan en omkoplare.
Medlem 427
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

10 september 2006, 15:03

välkommen!
svar har du redan fått, skulle bara nämna att jag hade en exakt likadan i samma skick som första bil...var väl iofs 10 år sen så skicket på din e ju super om man jämför!

Detta är en otroligt bra bil, som du kan ha kul med i många många år, dock MÅSTE du byta remmen innan den brister, då kostar det dig mer än du köpt bilen för kan jag tänka mig!

annars e de bara o tuta o köra!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Skriv svar