Megan Racing Header

ENBART för motorrelaterade topics
Bratten
Användare
Användare
Inlägg: 73
Blev medlem: 2 juni 2004, 11:30
Ort: Trollhättan
Kontakt:

5 oktober 2006, 22:50

Surfa in på Redrum Performance och fick se detta.

<a href='http://webshop59.yr.se/product.do?produ ... -SSH-AI94G' target='_blank'>http://webshop59.yr.se/product.do?produ ... H-AI94G</a>

Någon som provat Megan Racing grenrör eller något annat från Megan Racing?
Är de värt att köpa? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
<span style='color:blue'>PETER BRATT
CIVIC 1,8VTi</span>

<a href="http://hem.bredband.net/bratten/" target="_blank">http://hem.bredband.net/bratten/</a> -MER BYGGBILDER MM
<a href="http://www.rnr.se" target="_blank">RNR.SE</a>
<a href="http://www.streetcars.se" target="_blank">Streetcars.se</a>
Tack till: Creatix.se - Coffe.dk - RaidoPower.com - Xtremt.se
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

5 oktober 2006, 23:01

finns massa om det på http://www.honda-tech.com
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

5 oktober 2006, 23:06

Ingen mening att köpa sånna rör, hittar man beggat kan det vara värt. Köp dig ett rikigt rejs rör istället (hyteck/smsp/rage/rmf med fler.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Andreas79
Master
Master
Inlägg: 2448
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson
Ort: Ystad

5 oktober 2006, 23:32

<!--QuoteBegin-Bratten+5 Oct 2006, 21:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Bratten 4 5 Oct 2006, 21:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Surfa in på Redrum Performance och fick se detta.

<a href='http://webshop59.yr.se/product.do?produ ... -SSH-AI94G' target='_blank'>http://webshop59.yr.se/product.do?produ ... H-AI94G</a>

Någon som provat Megan Racing grenrör eller något annat från Megan Racing?
Är de värt att köpa? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]335640[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skicka PM till Peter_1976 han kör med Megans grejer såsom Megan grenrör
och Megan Catback han är mycket nöjd med sitt vad jag vet <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
_St0ff3_
Användare
Användare
Inlägg: 65
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:55
Bil: Civic 2,2 ctdi - 06
Namn: Christopher Berletin
Ort: Borgholm

5 oktober 2006, 23:39

Läste om det på Honda-Tech, där det till och med gav lite mer hk än ett DC Sport på en bänkning av en integra <!--emo&:o-->Bild<!--endemo-->
Civic 2,2 ctdi -06
Cr-v 2,0 -06

Tidigare bilar:
Civic EG5 B20 -93
Civic EG5 -93
HR-V -99
Civic VT -91
Accord 2,2i -91
Accord 2,2i -90
Amit
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 30 mars 2006, 21:56
Ort: Malmö
Kontakt:

6 oktober 2006, 13:07

Jag har inte hört någon klaga än så länge =)

Kvalitén är väldigt bra och framför allt till bra priser!
Amit Duggal

Redrum - We make the difference in Performance
----------------------------------------------------------
Redrumperformance
WWW.RR-P.SE
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5203
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

6 oktober 2006, 15:42

<!--QuoteBegin-_St0ff3_+5 Oct 2006, 23:39:08--><div class='quotetop'>QUOTE(_St0ff3_ 4 5 Oct 2006, 23:39:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Läste om det på Honda-Tech, där det till och med gav lite mer hk än ett DC Sport på en bänkning av en integra <!--emo&:o-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]335667[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

men så står osså DC-s för DC shit och inte sport <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Bratten
Användare
Användare
Inlägg: 73
Blev medlem: 2 juni 2004, 11:30
Ort: Trollhättan
Kontakt:

6 oktober 2006, 15:52

Får tacka för alla svaren. Hmm får se vad jag väljer till slut. De är ju långt till våren nu =(
<span style='color:blue'>PETER BRATT
CIVIC 1,8VTi</span>

<a href="http://hem.bredband.net/bratten/" target="_blank">http://hem.bredband.net/bratten/</a> -MER BYGGBILDER MM
<a href="http://www.rnr.se" target="_blank">RNR.SE</a>
<a href="http://www.streetcars.se" target="_blank">Streetcars.se</a>
Tack till: Creatix.se - Coffe.dk - RaidoPower.com - Xtremt.se
Användarvisningsbild
Peter_1976
Användare
Användare
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 januari 2006, 22:48
Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
Namn: Peter Sköld
Ort: Marieholm

6 oktober 2006, 21:23

Jag har både Megan Racing grenrör o catback o jag är jättenöjd. bra kvalite. Låter coolt oxå.
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
alexanderj
Användare
Användare
Inlägg: 125
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:55

7 oktober 2006, 00:11

<!--QuoteBegin-Fixxe+6 Oct 2006, 14:42:51--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe 4 6 Oct 2006, 14:42:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-_St0ff3_+5 Oct 2006, 23:39:08--><div class='quotetop'>QUOTE(_St0ff3_ 4 5 Oct 2006, 23:39:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Läste om det på Honda-Tech, där det till och med gav lite mer hk än ett DC Sport på en bänkning av en integra <!--emo&:o-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]335667[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

men så står osså DC-s för DC shit och inte sport <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]335943[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Vad menar du är Dc skit ?? Hur emanr du att dom är lite så där i kvalitte eller dåligt när det gäller effekt ?
Alexander Johansson , Högsby
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5203
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

9 oktober 2006, 16:08

håller gör dom, men ger lite "dåligt" med pullver...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

9 oktober 2006, 17:02

Lite riktlinjer när man väljer grenrör..

D serien har alltid funkat bäst med 4-2-1 och 2" collector om man har basic trim.

B-serien lever mer på varv och ett 4-1 passar bättre här för toppeffkt och 4-2-1 ger lite mer från botten men mindre på toppen. Har man inte en ITR motor och planerar inte att byta kammar då ska man inte gå upp på 2,5 tums collector.

På de billiga grenrören finns det ingen collector utan det är en pressad plåt eller rörbit som används för att få ihop rören.. 99% är nöjda med de för de låter kanske "fränt" eller "fräckt" men ger det nått? Svårt att tro det.. I den här kategorin hamnar de flesta billiga grenrör från ebay inkl megan racing. En riktig collector gör att man får en turbulens fri sammanfogning av de olika rören från varje avgasport och en jämn turbulens fri ström för agas pullserna som då kan hjälpa till att dra ut varann och utnyttja extraktor effekten. = det ger mer effekt.

Dc sport anser jag vara bäst smäll för pengarna då de har en vettig design med hyffsade matreal och i alla fall ett försök till en vettig collektor. Dock kan de inte mäta sig med grenrör som kostar 3ggr så mycket som Hytech DTR RMF mfl.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
alexanderj
Användare
Användare
Inlägg: 125
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:55

9 oktober 2006, 20:01

håller med Welen !! För jag har ett Dc <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Alexander Johansson , Högsby
Användarvisningsbild
Peter_1976
Användare
Användare
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 januari 2006, 22:48
Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
Namn: Peter Sköld
Ort: Marieholm

9 oktober 2006, 20:43

<!--QuoteBegin-welen+9 Oct 2006, 17:02:22--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 9 Oct 2006, 17:02:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lite riktlinjer  när man väljer grenrör..

D serien har alltid funkat bäst med 4-2-1 och 2" collector om man har basic trim.

B-serien lever mer på varv och ett 4-1 passar bättre här för toppeffkt och 4-2-1 ger lite mer från botten men mindre på toppen. Har man inte en ITR motor och planerar inte att byta kammar då ska man inte gå upp på 2,5 tums collector.

På de billiga grenrören finns det ingen collector utan det är en pressad plåt eller rörbit som används för att få ihop rören.. 99% är nöjda med de för de låter kanske "fränt" eller "fräckt" men ger det nått?  Svårt att tro det.. I den här kategorin hamnar de flesta billiga grenrör från ebay inkl megan racing. En riktig collector gör att man får en turbulens fri sammanfogning av de olika rören från varje avgasport och en jämn turbulens fri ström för agas pullserna som då kan hjälpa till att dra ut varann och utnyttja extraktor effekten. = det ger mer effekt.

Dc sport anser jag vara bäst smäll för pengarna då de har en vettig design med hyffsade matreal och i alla fall ett försök till en vettig collektor. Dock kan de inte mäta sig med grenrör som kostar 3ggr så mycket som Hytech DTR RMF mfl.
[right][snapback]336706[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

på min har jag i alla fall märkt lite skillnad i mellanregistret. jag är nöjd med det.
sen vet jag att många sätter högre pris pga mellanhänder mm mm, dvs tillverka på ett ställe, betsällning/ order på ett annat därav blir det dyrare.

man ska inte döma nåt efter priset, i så fall skulle bmw vara bäst, o så vet vi ju att fallet inte är
Senast redigerad av 1 Peter_1976, redigerad totalt 9 gånger.
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
fredrik eriksson
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 april 2005, 16:51

10 oktober 2006, 16:05

ja kör med ett sånt grenrör o de funkar utmärkt ger bra me fart tycker ja men de du ska tänka på är att de är till en b18 och då blir de lite dålig markfrigång på en b16 "mitt är ganska knöligt"
fredrik eriksson
Bratten
Användare
Användare
Inlägg: 73
Blev medlem: 2 juni 2004, 11:30
Ort: Trollhättan
Kontakt:

10 oktober 2006, 16:49

<!--QuoteBegin-fredrik eriksson+10 Oct 2006, 15:05:15--><div class='quotetop'>QUOTE(fredrik eriksson @ 10 Oct 2006, 15:05:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja kör med ett sånt grenrör o de funkar utmärkt ger bra me fart tycker ja men de du ska tänka på är att de är till en b18 och då blir de lite dålig markfrigång på en b16 "mitt är ganska knöligt"
[right][snapback]337056[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Menar du till mig?
jag har ju en B18.
<span style='color:blue'>PETER BRATT
CIVIC 1,8VTi</span>

<a href="http://hem.bredband.net/bratten/" target="_blank">http://hem.bredband.net/bratten/</a> -MER BYGGBILDER MM
<a href="http://www.rnr.se" target="_blank">RNR.SE</a>
<a href="http://www.streetcars.se" target="_blank">Streetcars.se</a>
Tack till: Creatix.se - Coffe.dk - RaidoPower.com - Xtremt.se
Skriv svar